Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

En dat je je moet wenden tot de burelen in Hasselt is ook raar, niet waar?.
    En de snelheid van terug betalen is een heel belangrijke hint, nietwaar?

Net een (echte!) brief gekregen van de fiscus, van een adres in Gent. Ze zijn precies aan het reorganiseren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Goed nieuws!
      Ik krijg veel geld terug van de belastingen.
      Er zijn twee zaken die al meteen aangeven dat er wat mis is, de afzender is "ticket"at"lifeoutcams.net", en die van de belastingen kennen onderhand mijn rekeningnummer wel, dat moet ik dus niet nog eens doorgeven.
      Stuur eens een kopie met je nummer etc terug naar Hasselt (juiste adres). Wie weet...

Comment

Vandaag krijg ik dit binnen.

Confirmation d'abonnement

Identifiant Apple
        , Facturé à
        Munkee Apps L.L.C.

TOTAL
        89.99€
        DATE
        Mercredi 05 mai 2021
        Numéro de commande
        E5E041S

Votre compte a été temporairement suspendu suite à une activité suspecte détectée sur votre compte
        ainsi qu'une tentative de paiement effectuer depuis l'étranger.
        Il ne vous reste que 48h pour déverrouiller votre compte et annuler la transaction en cliquant ci-dessous

Annuler l'achat
        App Store TYPE Acheté depuis Prix
        InstaSize Photo Editor Premium
        1 mois d'abonnement
        Signaler un problème Depuis l'application iPhone 89.99€
        Montant 89.99€
        Taxes 0.00€
        TOTAL 89.99€
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik heb dezelfde gehad als Hasseltenaar, maar ‘comprends pas le français’. Bovendien van Munkee Apps. Denken ze dat ik een aap ben?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Hier ook al gehad. [emoji849]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Dat hebben de hackers slim gedaan. Bericht is verstuurd van een gmailadres naar mijn telenet adres. Het gedeelte voor het apenstaartje is hetzelfde als bij mijn telenet adres.

Bonjour,
              Je représente un groupe international de pirates informatiques bien connu.
              Du 22.03.2021 au 18.05.2021, vous avez été infecté par un virus que nous avons créé via le site Web pour adultes que vous avez visité.
              Pour le moment, nous avons accès à tous vos correspondance, réseaux sociaux et services de messagerie.
              De plus, nous avons des décharges complètes de ces informations.
              Nous sommes conscients de vos « petits et grands secrets », oui, oui... Vous avez toute une vie secrète.
              Nous avons vu et enregistré comment vous vous êtes amusé sur des sites Web pour adultes. Dieu, quel goût et quelle souffrance avez-vous ...
              Mais la chose la plus intéressante est que nous vous avons inclus régulièrement sur la caméra de votre appareil. La caméra a été synchronisée avec ce que vous venez de voir!
              Je pense que vous ne voulez pas que vos amis et votre famille voient tous vos secrets et, bien sûr, la personne la plus proche de vous.
              Et bien, je pense que 850 EUR est un juste prix pour notre petit secret. Vous effectuerez le paiement par bitcoin (Si vous n'en avez pas entendu parler, recherchez "comment acheter des bitcoin" sur Google).
              L'adresse de mon portefeuille bitcoin:$1HU7gC3wKTsz7piYLptgx7rW2Pf7JSfgdk
              (Respectez les majuscules et les minuscules, copier/coller est préférable)
              A partir du moment où cette lettre est lue, la minuterie fonctionne!
              Vous avez 48 heures pour payer le montant susmentionné.
              Une fois que l'argent est dans notre compte, vos données seront immédiatement détruites!
              Si l'argent n'arrive pas, toute votre correspondance et \/idéo que nous recevons seront automatiquement envoyées à tous les c0ntаcts disponibles sur votre appareil au moment de l'infection!
              Au revoir!

Comment

Heb dat ook al gekregen. Enig detail is dat mijn desktop geen webcam heeft...

Maar geen probleem om te betalen, ik heb net een donatie van 1.7 miljoen gekregen van de UCL.

De laatste dagen vooral email waar de titel van begint met "kopie:..." in een of andere vreemde taal. Die email eindigt dan altijd met de belofte van iets pikants en een link naar scripts.google.com/macros/... Zullen dezelfde spammers zijn zeker?

Comment

Deze kreeg ik met als tittel Dwangbevel tot betaling.
                  Geachte heer/mevrouw,
                  Wij hebben helaas nog geen bedrag mogen ontvangen van uw belastingaangifte van 2021.
                  Op 19 Mei 2021 zal de gerechtsdeurwaarder overgaan tot consevatoir beslag.
                  U kunt de beslagprocedure voorkomen door direct het gehele bedrag te voldoen.
                  Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om het nog openstaande bedrag van €15,88 voor 19 mei over te schrijven via de onderstaande link.
                  Kenmerk: 19450934BE Bedrag: €15,88
                  Te voldoen voor: 19 Mei 2021 Betalen
                  Indien u niet tijdig betaald zal de gerechtsdeurwaarder overgaan op beslaglegging, de rechterlijke procedurekosten en de administratiekosten zullen wij tevens op u verhalen.
                  voor meer informatie bent u welkom om ons te contacteren.
                  Wij hopen u hiermee afdoende geïnformeerd te hebben.
                  Federale Overheidsdienst Financiën
                  Bel ons
                  Bezoek ons
                  Vanaf 26 oktober 2020 zijn onze infocenters en kantoren in Eupen tijdelijk gesloten. Onze andere kantoren blijven momenteel ook gesloten voor het publiek.
                  Kies voor onze digitale diensten

020 8650887(normaal tarief) (privacy)
                  Voor alle eenvoudige vragen of technische vragen over onze e-services: elke werkdag van 8u30 tot 17 uur.
                  Voor alle ingewikkelde vragen die een inzage in uw persoonlijk dossier vereisen, neemt u best contact op met uw lokaal kantoor.

Doe de meeste administratieve aanvragen online en beveiligd via myMinFin Vind uw administratieve documenten online terug via myMinFin
                  Vind de antwoorden op uw vragen op onze website. De meeste thema’s worden in vraag-antwoordvorm weergegeven. Raadpleeg ook de lijst met meestgestelde vragen. Heeft u het antwoord niet gevonden? Bel ons.
                  Ik kan niet fotograferen daarom moet ik Photoshop leren.
                  Member of Han Fan Clan

Comment

De titel van deze mail is "Reageer zo snel mogelijk".
                    Zou ik dat wel doen?

Mijn naam is Peter Adams, de huidige CEO van ING in België, ik ontdek € 900.000,00 van onze overleden klant die vorig jaar stierf aan Covid19 samen met zijn vrouw en dochter en ze hebben geen nabestaanden. Het geld heeft op de bank gestaan en ik wil je nabestaanden maken, aangezien jullie allebei dezelfde achternaam hebben. Dit is zonder risico, ik zal alle benodigde documenten voorbereiden zodat u kunt ondertekenen en het geld zal naar u worden overgemaakt zodra u het geld heeft ontvangen. U maakt dan € 400.000, - aan mij terug als mijn vergoeding. Antwoord me zo snel mogelijk, zodat we verder kunnen gaan. Peter Adams chief executive officer van ING in België
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Straf!!! Hoe doe je dit?
                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      het geld zal naar u worden overgemaakt zodra u het geld heeft ontvangen. [/COLOR]
                      En als je een ver familielid bent loopt het tarief erg hoog op, dus hoeveel zou je nog over houden als je al eerst bijna de helft moet teruggeven?

Comment

Ik denk dat als het de bedoeling is dat je daarna 400000 euro naar de tussenpersoon stort dat het niet officieel aan de bevoegde authoriteiten zal gemeld worden...

Comment

Vandaag heeft mijn echtgenote een parkeer retributie in de bus gekregen. Ze moet betalen.
                          De brief is gedateerd op 14 mei. Als ze die "boete" wil betwisten moet ze dat binnen de 10 dagen doen. ( 26 mei - 14 mei = 12. Te laat dus !!!)
                          Ze stond verkeerd geparkeerd in Anderlecht.Ze betwist dat om 2 redenen:
                          1) - Sinds jaar en dag is ze niet in Anderlecht geweest.
                          2) - Ze heeft geen auto. Ze heeft dus ook geen nummerplaat meer.
                          De nummerplaat die ze opgeven is geschrapt in 2017!

Uiteraard wordt er niet betaald.

P.S.: Hopelijk sturen ze geen 400 militairen en buitenlandse strijdkrachten achter haar aan om die 25€ te recupereren. Je weet hier nooit.
                          P.S.2: Hopelijk wordt dit geen lange juridische lijdensweg want betalen : NOOIT!
                          Last edited by Skitch; 26 mei 2021, 15:43.
                          " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

• Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            De brief is gedateerd op 14 mei. Als ze die "boete" wil betwisten moet ze dat binnen de 10 dagen doen. ( 26 mei - 14 mei = 12. Te laat dus !!!)
                            Fout, het is 10 dagen na ontvangst, niet na verzending. [emoji6]

Elke betwisting die volgt na een retributie moet schriftelijk gebeuren ter attentie van het Parkeeragentschap: met de post naar Gasthuisstraat 31 - 1000 Brussel of via e-mail.

anderlecht@parking.brusse
                            vorst@parking.brusse
                            molenbeek@parking.brusse
                            ganshoren@parking.brusse
                            berchem@parking.brusse
                            jette@parking.brusse
                            evere@parking.brusse
                            elsene@parking.brusse
                            koekelberg@parking.brusse
                            Voorwaarden

Uw klacht wordt onderzocht als ze voldoet aan de volgende voorwaarden:

De betwisting, voorzien van een datum en handtekening, moet binnen de 10 dagen worden verstuurd na ontvangst van de retributie.
                            Vermeld in de klacht: de naam, het adres of de zetel van de aansprakelijke persoon, het onderwerp van de betwisting, de plaats waar de wagen een retributie kreeg en een beschrijving van de feiten.

Of de retributie echt of vals is, dat laat ik even aan u over. [emoji6]
                            Maar indien echt, best wel reageren.
                            Volledige adressen zie website.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Fout, het is 10 dagen na ontvangst, niet na verzending. [emoji6]

.................................
                              Er is geen enkele manier om de datum "van ontvangst" te bepalen.
                              De datum van de brief is 14/05/2021
                              Als zij een foutieve brief sturen ga ik niet naar hun pijpen dansen.
                              Hoe geraken ze aan het adres van mijn vrouw ? Antwoord : op een niet legale, corrupte, manier.
                              Ze zullen het bij de vrederechter moeten uitleggen.
                              Last edited by Skitch; 26 mei 2021, 16:41.
                              " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Ik ben ooit dringend naar het politiebureau moeten komen, omdat ik blijkbaar nog een parkeerboete zou moeten betalen (maar dat hadden ze vooraf niet vermeld, ik wist niet waarom ik naar daar moest komen).
                                Dat was ook op een plaats waar ik nooit eerder geweest was (ergens in Antwerpen), en op een tijdstip dat ik op het werk was.

Na een hele tijd mocht ik eindelijk zelf wat meer papierwerk zien (een dubbel van de "parkeerbon"), en toen zag ik dat het een Volkswagen was, blijkbaar met mijn nummerplaat.
                                Omdat ik nooit in mijn leven een Volkswagen heb gehad was het verder heel simpel afgehandeld, waarschijnlijk hebben ze de nummerplaat fout genoteerd (misschien ergens cijfers of letters omgewisseld), maar nadat ik zelf gezien had dat het om een Volkswagen ging mocht ik eindelijk vertrekken.
                                Ik heb er achteraf niets meer van gehoord, maar om op tijd op het politiebureau te geraken heb ik op het werk wel moeten vragen om een paar uur eerder te vertrekken, en als je op dat op het werk vraagt omdat je dringend naar het politiebureau moet komen, dan denken ze misschien dat ik ergens iets serieus fout heb gedaan...
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X