Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Ook wel straf: ze verwijzen me indien nodig naar een KBC kantoor. Misschien om extra "vertrouwen" te wekken ?
    Ik ben wel geen KBC klant.


    Verificatie van uw account
    ________________________________________
    Geachte cliënt,


    Vanwege één of meerdere ongebruikelijke aanmeldpoging(en) is uw rekening tijdelijk geblokkeerd. Dit doet het veiligheidssysteem automatisch bij verdachte activiteiten. Verifieer met het stappenplan om weer veilig te bankieren.

    Merkt onze Secure systeem alsnog één of meerdere dreigingen dan worden er preventieve maatregelen genomen! U wordt dan telefonisch gecontacteerd door onze specialist die u verder helpt.

    kbc.be/controleformulier/verificatie

    Mocht u niet in de gelegenheid zijn om de verificatie binnen 24 uur te voltooien, dan kunt u uw account ook opnieuw activeren door met uw betaalpas en een geldig legitimatiebewijs langs te gaan bij een van onze KBC kantoren naar keuze.

    Met vriendelijke groet,

    KBC
    secure4u Belgium
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

      Vandaag op de smartphone een SMS
      Schijnbaar van [CARD STOP]
      Men meldt dat er een cardstop op een kaart op mijn rekening werd aangevraagd en dat dit binnen 3 uur wordt uitgevoerd.
      Indien deze aanvraag niet door mij was gedaan vraagt men me vriendelijk om op de toegevoegde link te drukken zodat die aangevraagde blokade wordt gestopt ....

      1) Ik heb nog nooit mijn GSM-nummer aan één of andere bank op gegeven
      2) Het link-adres trekt op Card-stop, maar is wel niet Card-stop zelf

      Heb direct contact opgenomen met Card-stop en ze op de hoogte gesteld dat er vermeodelijk Phising via sms aan de gang is. De persoon meldde me dat ik de tweede was en wanhopig vroeg hij me of ik op de link had geklikt. Heb ik niet gedaan en was niet zinnens dat te doen, sms in prullenmand. De persoon zuchtte en was bang dat ik op die link zou geklikt hebben. Niet dus.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

        Je bent niet de enigste.Ook ontvangen zaterdagnacht om 0h45.
        Is iets dat blijkbaar in januari 2020 ook al gebeurde.Tik maar even in op Google.
        Blijkbaar wordt dit smishing genoemd als het via sms gebeurt.ook weeral iets bijgeleerd.

        Comment


        • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

          Ik kreeg ook ongeveer zo n mail, heb die gelezen via oorspronkelijke tekst
          Nu was het zo dat ik vorige week via pc geen betaling kon uitvoeren op 2 sites, bol en khl inkt. Telkens als ik naar mijn bank zou doorgestuurd worden, kwam ik steeds terug op de vorige pagina..
          Opgevangen door die fraudeurs?
          Heb dan maar handmatig overgeschreven.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

            Ik krijg met de regelmaat van een klok dat ik mijn account moet nazien van ING. Ben daar nooit klant geweest.
            Bij Argenta moet ik mijn bankkaart activeren. We zijn daar een 13 jaar geleden klant geweest. Dus nu niet meer.
            Van KBC, ik ben daar wel klant, krijg ik een mail dat ik een bericht moet lezen en weet je wat?
            Door al dienen zever durf ik ook de mails van KBC niet meer te openen.
            Ze weten me wonen ze hebben mijn telefoonnummer ze moeten zo maar contact opnemen.

            En dan van La Poste (Frankrijk) moet ik een pakje ophalen.
            Van DPD idem dito.

            Waarom doen al die bedrijven niks tegen die onheuse praktijken?
            Ik zette onlangs een Logitech game mousse te koop op tweede hands en direct een Whatapp berichtje dat ik via DPD alles moest regelen.
            DPD ging mij betalen en zij zouden hem het pakje bezorgen.
            Ik weigerde op die manier te werken. Eerst geld op mijn rekening en dan zijn gegevens en als hij betaald had zou ik het opsturen.
            Bleef die kerel maar doorzagen over DPD tot ik hem antwoorde dat hij kon oprotten.


            Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

            Comment


            • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

              Van die banken krijg ik ook nog regelmatig mails, maar die worden bijna allemaal weggefilterd naar de map ongewenste email.
              Beter elke dag deze map nakijken op onschuldige mails dan omgekeerd.

              Het overgrote deel lijken mij fakes van algemeen gebruikte diensten die ze in het wilde weg naar alle emails sturen die ze hebben (en die zijn gewoon te koop), daar lig ik niet wakker van.

              En in geval van twijfel verbind ik mij via de website van het bedrijf in kwestie en nooit via de email link.

              Tot nu toe ben ik nog geen mails tegen gekomen met gegevens die ze alleen uit mijn computer of mijn berichten kunnen gehaald hebben.

              Ik forward regelmatig naar de fraude mailbox van het bedrijf in kwestie.
              Last edited by palombian; 27 oktober 2020, 10:25. Reden: twijfel, zinswending

              Comment


              • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                Banken corresponderen nooit via email met hun klanten, indien nodig uitsluitend per papierenpost.

                Comment


                • Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                  En deze ... [emoji848]
                  Moet wel niet betalen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Banken corresponderen nooit via email met hun klanten, indien nodig uitsluitend per papierenpost.
                    Is BNP Fortis misschien geen bank ? Dit is gisteren per mail toegestuurd. Op de kruisjes stond mijn naam.

                    Geachte xxxx xxxxx
                    Het aantal coronavirusbesmettingen neemt toe en de maatregelen van de overheid worden strenger. Ook tijdens deze uitzonderlijke omstandigheden zijn we er voor u. Omdat uw gezondheid en die van onze medewerkers onze hoogste prioriteit is, geven wij momenteel de voorkeur aan advies op afstand.

                    Ontmoet uw adviseur op afstand

                    Uw adviseur is beschikbaar op afspraak, telefonisch of via een videogesprek, en dit van maandag tot vrijdag van 9 tot 20 u.

                    Is een afspraak op kantoor voor uw aanvraag noodzakelijk? Dat kan alleen op afspraak in de voormiddag. Op zaterdag zijn onze kantoren gesloten.

                    Hebt u nog geen afspraak? Maak er een, dat is zo gebeurd:
                    ◾in Easy Banking App klikt u op ‘Contacteer ons’;
                    ◾in Easy Banking Web klikt u op ‘Maak een afspraak’;
                    ◾bel ons op het nummer 02 762 60 00 of bel rechtstreeks naar uw adviseur.

                    U vindt alle praktische informatie hier.

                    Bent u een professionele klant?

                    Bel de Ondernemersbank voor alle antwoorden op uw vragen of voor een afspraak met een expert op afstand: 02 433 43 31.

                    U vindt alle informatie hier.

                    Wegens de huidige omstandigheden duurt het iets langer dan normaal voor wij uw telefonische oproep kunnen beantwoorden. Wij danken u bij voorbaat voor uw geduld.

                    Stay safe. Draag zorg voor uzelf en de anderen.

                    Het hele BNP Paribas Fortis-team

                    Comment


                    • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                      @notex
                      Ben je BNP-klant? Wij hebben nl. (als BNP-klant) die mail eveneens ontvangen, en een en ander lijkt me heel legitiem. Niet dat we meteen een adviseur nodig hebben...
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment


                      • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        @notex
                        Ben je BNP-klant? Wij hebben nl. (als BNP-klant) die mail eveneens ontvangen, en een en ander lijkt me heel legitiem. Niet dat we meteen een adviseur nodig hebben...
                        Het verschil met phishing-berichten, is dat BNPPF hier alleen informatie geeft. Ze proberen niet om allerlei gevoelige gegevens af te luizen.

                        Comment


                        • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          @notex
                          Ben je BNP-klant? Wij hebben nl. (als BNP-klant) die mail eveneens ontvangen, en een en ander lijkt me heel legitiem. Niet dat we meteen een adviseur nodig hebben...
                          Ja, ik ben daar klant.
                          En van Argenta (waar ik ook klant ben) ontvang ik ook regelmatig mails .
                          Last edited by notex; 28 oktober 2020, 07:39.

                          Comment


                          • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            En van Argenta (waar ik ook klant ben) ontvang ik ook regelmatig mails .
                            Zwijg me van die hun constante stroom spam. Ik heb niet tegen dienstmededelingen, de occasionele reclame of een nieuwsbrief met hun nieuwe producten. Maar sinds de corona toestanden hun constante stroom van beleggings-spam heb ik het wel gehad. Enige positieve is dat het uitschrijven schijnt te werken. Tot nu toe...

                            Comment


                            • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                              Vandaag heb ik vernomen dat ik als burger van de Europese Unie,
                              verkozen ben om 3.000.000 euro te ontvangen.
                              Daar heb ik helaas geen tijd voor, want Bpost heeft mij al in 3 talen (Frans, Nederlands en Italiaans) verwittigd dat ik een achtergelaten
                              pakje moet claimen. Ik moet eerst mijn rekening aanzuiveren. Ze hebben daar al 7 emails over gestuurd. Zeg nu
                              nog dat ze slecht communiceren.
                              Paul
                              DPaul - A.FIAP
                              D810, nikkors and other stuff

                              Comment


                              • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                                Vanmorgen dit gekregen :
                                Zou u sebiet kunnen reageren XXXX XXXXX (was mijn juiste naam)
                                KVGA
                                Gaat alles goed met U ? Met dit bericht wil ik u graag verwittigen over de status van de zaak die wij bij de KvGA op u hebben.
                                Net heb ik op kantoor begrepen dat er deze week stappen zullen ondernomen worden tegen u.
                                Daarnaast staat er in onze planning zelfs een bezoek van mijn collega's gepland voor aankomende vrijdag 30 oktober.
                                Hierom wil ik u vriendelijk verzoeken om zich in te spannen deze situatie snel op te lossen met ons om maatregelen te voorkomen.
                                In hoeverre bent u op de hoogte van de voortgang van het dossier met referentie KvGA2XXXXX5Q3.
                                Ik dank u bij voorbaat voor uw reactie
                                met vriendelijke groet
                                Dhr R. Remsis
                                Adeling Administratie KvGA
                                Kamer van Gerechterlijke Aankondigingen
                                Ruiterijschool 3
                                2930 Brasschaat
                                België

                                Dit leek mij een phisingbericht. Ik heb meteen naar de FOD belastingen van Brasschtaat gebeld.
                                Die vroegen me om het bericht zo snel mogelijk door te sturen naar verdacht@saveonweb.be, wat ik ook heb gedaan.
                                Bericht is afkomstig van een mailinglist en verzonden met mailchimp.
                                De truc is dat ze me nog een andere mail gaan sturen met een minnelijke schikking om een afkoopsom te betalen, zodat de deurwaarders niet langskomen

                                Comment

                                Working...
                                X