Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

Nu Amazon is eveneens vaak goed bij prijs en natuurlijk veel sneller.
    Maar dikwijls identiek dezelfde spullen als bij ome Ali. Echter dan wel ietsje duurder.
    Ideaal als je het snel nodig hebt, maar anders kan je evengoed bij Ali kopen
    Is Ali familie van u?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Is Ali familie van u?
      Hij heeft een ALI-verslaving. [emoji6]

De eerste behandeling is mislukt, die heeft het omgekeerd effect gehad.
      Nu is er geen terugweg meer vrees ik. [emoji23]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Net een zending USB-C naar USB-3 convertoren binnengekregen - leveringstijd 4 weken (dat om usb-c te kunnen koppelen aan een iets ouder mainboard). De kustregio's en zeker Hong Kong - shippen sneller dan in het binnenland.
        Wat argumenten tegen Amazon:
        * Laat ik nu niet meteen geneigd zijn om Jef Bezos te sponseren - en m'n aversie voor Trump...
        * Als je niet boycot omwille van Trump - dan zijn de slechte arbeidsomstandigheden in de verzendcentra misschien ook een reden - zelfs in Duitsland is 't niet geweldig - getuige de regelmatige stakingen daar.
        Dus Amazon - enkel als't niet anders kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
          dan zijn de slechte arbeidsomstandigheden in de verzendcentra misschien ook een reden - zelfs in Duitsland is 't niet geweldig - getuige de regelmatige stakingen daar.
          Dus Amazon
          Yup, in China is't allemaal veel beter op dat vlak (Oeigoeren bv).
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Van Aliexpress en hun toeleveranciers weten we 't gewoon niet - dat klopt. Maar de Oegoeren hebben niks vandoen met Aliexpress, voor zover ik weet.
            Bij Amazon zijn't amazon warehouses waar tegen minimumlonen slavenarbeid verricht wordt.
            Zelf kan Jeff Bezos geld pompen in ruimtevaart maar een kleine loonsverhoging kan er gewoon niet af. Dan weet ik 't wel.
            U kiest ervoor uw hoofd in't zand te steken doe gerust. Die vrijheid heeft u.
            Maar er zijn toch wel wat verschillen. We weten allemaal dat China geen vrij land is - zoals wij dat gewoon zijn. Bij mij gaat het om met mijn uitgaven te sturen naar ethische bedrijfsvoering. Er zijn daarbij grenzen die niet overschreden mogen worden.

Bij Amazon zijn die overschreden, bij Virgin ook trouwens... Die <censored> van een Branson is wellicht de inspiratiebron van Bezos. Schoon imago - maar onder 't deksel wordt het minder fris.
            Aliexpress is dus eigenlijk een verzameling van kleine en grote leveranciers - en Ali is gewoon een tussenstap, eigenlijk eerder een soort eBay maar dan voor chinese producenten. Bovendien zijn die ook actief in de cloud - net als Amazon.
            De verzending gebeurt niet door Ali - en daar zit hem het verschil met Amazon. De posterijen in de EU financieren de verzending - vanaf 2021 wordt het veel minder gunstig om post te versturen vanuit China naar de EU. Koop dus nu wat ge kunt.

Amazon zelf heeft eigen opslagruimtes - en 't is daar dat hem het verschil zit. Daar zit men met eigen personeel - men gaat nu ook zelf de distributie doen enz... Tegen voorwaarden die echt niet gunstig zijn.

Veel van onze pakjes komen vanuit nederland - net over de grens zitten grote distributiecentra. Bakken verlies voor de belgische staat - waarom? Gunstigere fiscale regimes, lagere lonen, flexibeler werken. U kent de geschiedenis van priester Daens, nietwaar. Wel dat keert onder een andere vorm ooit terug. En we bevorderen dat zelf.

Schijnzelfstandigheid zoals bij Uber, Lyft, Deliveroo en vele andere webdiensten waar ik dus ook geen gebruik van wens te maken. Er worden miljarden $'s in die bedrijven gepompt om onze rechten onderuit te halen. Heb je dat nu nog niet door?
            Als blijkt dat Ali 't zelfde doet - dan zullen zij hetzelfde lot ondergaan - tot op heden is daar nog geen bewijs voor, als u dat wel heeft - zou ik dat graag van u ontvangen.

Heeft u de les van het Corona-virus geleerd? Gezien hoe ver we het hebben laten komen? Hier is geen productie meer - zelfs geneesmiddelen en testkits zijn opgebruikt. Alle grondstoffen komen vanuit Azië. We hebben door overdreven financieel optimaliseren onszelf en onze veiligheid onderuit gehaald.

Wat gaat dan een bestellingske bij Ali daar aan veranderen? Wel dat je de tussenhandel en het gewoeker er tussen uit kan halen. Voor een ding dat daar 2€ kost - betaal je hier het tienvoud. Zelfde producent, maar een andere verpakking.

Comment

Begint meer en meer een maatschappelijke discussie te worden.
              Men kan verder bedrijven viseren, maar daar raakt men meer het personeel mee dan de bazen. [emoji56]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ik zie dat de pakjes die "onderweg" zijn, dat die volgens de tracking nog altijd op dezelfde plaats zijn als een paar weken geleden.
                Een heleboel spullen die onderweg zijn blijven dus staan, en daardoor zijn er al verschillende fabrikanten die hun productie hebben moeten stopzetten omdat er geen onderdelen meer binnen komen.
                De onderdelen, dat gaat van de kleinste elektronische onderdeeltjes, maar ook over afgewerkte onderdelen die in alle soorten apparaten worden ingebouwd, tot volledig afgewerkte producten die volledig in China in elkaar worden gezet.

Op het werk gebruiken wij veel koeltechnische componenten van Danfoss, de laatste jaren worden die ook meer en meer in China geproduceerd, de grootste Danfoss compressor die wij gebruiken, daar staat ook "made in China" op.
                De allerkleinste compressors die wij gebruiken worden in de VS gemaakt (Aspen), maar daar zit een elektronische module bij waarvan de kleine onderdeeltjes ook vrijwel zeker uit Chinese fabrieken komen (waarschijnlijk komt de hele module daar vandaan).
                Zelfs op de doosjes met schroeven, moeren en rondellen staat tegenwoordig bijna altijd "made in China".
                Als deze toestand nog lang duurt dan zal dat problemen geven voor bijna alle fabrikanten die rekenen op grondstoffen uit China.
                Canon heeft ook al een paar fabrieken stilgelegd https://www.dpreview.com/news/477380...ed-by-covid-19 , maar het is lang niet de enige die dat heeft gedaan.
                Voor de fans van Apple producten zal het ook al moeilijk worden om nog iets nieuws te kunnen kopen, want alle voorraden zijn zo goed als uitgeput.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Van Aliexpress en hun toeleveranciers weten we 't gewoon niet - dat klopt. Maar de Oegoeren hebben niks vandoen met Aliexpress, voor zover ik weet.
                  Zo ver ik weet.... Wat we wel weten dat ze slavenarbeid verrichten voor elektronicagiganten als Apple, Samsung e.d. het zou mij niet verwonderen dat ze dan ook voor Ali produceren.

Bij Amazon zijn't amazon warehouses waar tegen minimumlonen slavenarbeid verricht wordt.
                  Zelf kan Jeff Bezos geld pompen in ruimtevaart maar een kleine loonsverhoging kan er gewoon niet af. Dan weet ik 't wel.
                  U kiest ervoor uw hoofd in't zand te steken doe gerust. Die vrijheid heeft u.
                  Maar er zijn toch wel wat verschillen. We weten allemaal dat China geen vrij land is - zoals wij dat gewoon zijn. Bij mij gaat het om met mijn uitgaven te sturen naar ethische bedrijfsvoering. Er zijn daarbij grenzen die niet overschreden mogen worden.
                  Ethisch en China in 1 zin...
                  Het hoofd in het zand? Ik kocht 1 keer bij een Amazon shop, verstuurd door de shop. Ik kocht nog nooit gewoon bij Amazon. Je wensen voor werkelijkheid nemen is geen goed idee

Bij Amazon zijn die overschreden, bij Virgin ook trouwens... Die <censored> van een Branson is wellicht de inspiratiebron van Bezos. Schoon imago - maar onder 't deksel wordt het minder fris.
                  Nog nooit met Virgin gevlogen net als RA trouwens. Ethiek, hé.

Schijnzelfstandigheid zoals bij Uber, Lyft, Deliveroo en vele andere webdiensten waar ik dus ook geen gebruik van wens te maken. Er worden miljarden $'s in die bedrijven gepompt om onze rechten onderuit te halen. Heb je dat nu nog niet door?
                  Nog nooit gebruikt.

Als blijkt dat Ali 't zelfde doet - dan zullen zij hetzelfde lot ondergaan - tot op heden is daar nog geen bewijs voor, als u dat wel heeft - zou ik dat graag van u ontvangen.

Wat gaat dan een bestellingske bij Ali daar aan veranderen? Wel dat je de tussenhandel en het gewoeker er tussen uit kan halen. Voor een ding dat daar 2€ kost - betaal je hier het tienvoud. Zelfde producent, maar een andere verpakking.
                  Gelukkig stel je je geen vragen bij die lage prijs.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Ik zie dat de pakjes die "onderweg" zijn, dat die volgens de tracking nog altijd op dezelfde plaats zijn als een paar weken geleden.
                    .../...
                    Voor de fans van Apple producten zal het ook al moeilijk worden om nog iets nieuws te kunnen kopen, want alle voorraden zijn zo goed als uitgeput.
                    Toch niet te veel veralgemenen hé Bart.
                    Sommige zaken zullen wel vertraging hebben, mogelijks ook door andere redenen.
                    Maar er zijn toch wel wat zaken die nog redelijk vlot verlopen.
                    Ook hier enkele zaken aangekomen die niet langer onderweg waren als vroeger en een recente bestelling dat drie stappen doorlopen heeft op dezelfde dag.
                    .../...
                    Waar zie je dat Apple bijna niets meer heeft?
                    Als ik er wat items tussenuit kies en de leveringsdatum bekijk, dan is er geen enkele met een lange leverperiode.
                    iPhone 11 Pro 13/03
                    MacBook Pro 10/03
                    iPad Pro 17/03
                    Watch 5 10/03
                    Apple TV 10/03
                    iMac Pro 10/03
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Kan gebeuren hé, maar mijn spullen besteld eind januari,zijn nu al sinds 2020-03-03 onderweg van China naar België.
                      Ze hebben al drie keer in de lucht moeten stoppen op bij te tanken.
                      Schijnbaar geraken ze zeer moeilijk tot in België door die felle winden de laatste weken.
                      Il n'est actuellement pas opportun de commander quoi que ce soit en Chine.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Eerder deze week heb ik iemand gesproken die pas naar een Apple Store was geweest, en volgens hem hadden ze daar bijna niets meer in voorraad.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Kan gebeuren hé, maar mijn spullen besteld eind januari,zijn nu al sinds 2020-03-03 onderweg van China naar België.
                          Ze hebben al drie keer in de lucht moeten stoppen op bij te tanken.
                          Schijnbaar geraken ze zeer moeilijk tot in België door die felle winden de laatste weken.
                          Il n'est actuellement pas opportun de commander quoi que ce soit en Chine.
                          Dan heb jij nog geluk, mijn 2 bestellingen van 21 jan. zijn nog niet in de lucht geraakt, 1 pakje raakt zelfs niet uit de fabriek....

Comment

Die lage prijs is heel eenvoudig te verklaren - lage lonen, subsidies van brandstoffen en haast geen transportkosten + massaproductie. Die lage prijs wordt nog lager als men via Amazon verkoopt - want Amazon perst er het onderste uit de leveranciers. En dan is er nog die muntmanipulatie waar Trump zich terecht boos om maakt (daar heeft men zich laten doen, en dat trekt de situatie zodanig scheef dat het voor producenten hier ondoenbaar geworden is daar tegen te concurreren). De staat zet iedereen aan't werk, daarom kan dit, tegen die prijzen. De kleinere stores zitten vaak op aliexpress om nog wat bij te verdienen. Maar tegelijkertijd zitten er ook fabriekswinkels op - zodat je de tussenhandel kan uitschakelen. Hier ten lande verdient men niks meer op de camera's/pc's/mac's - maar op de accessoires wordt de winst genomen.

Wat het argument betreft dat door te boycotten je de werknemer treft - op korte termijn wel, op langere termijn heeft die daar baat bij. Zie wat wij hebben meegemaakt ten tijde van priester Daens.

Mocht het prijsverschil wat minder zijn (een kabel van 3€ ginder kost 15à20€ hier) - dan zou ik hier mijn aankopen doen - nu moet je hard zoeken, terwijl het in China (of ook op Amazon) vlotter te vinden is, en zonder die verschrikkelijke blisterverpakkingen als bonus (vaak komt het uit bulk). En laten we eerlijk zijn - door de diaree aan USB-stekkers, HDMI-formaten enz... heb ik heel der kisten vol met kabels liggen. Die kosten fortuinen.

Ik ben dus een hevig voorstander van wat de EU er wil doordrukken mbt. de laders - wie wringt daar tegen? Juist: Apple.

HP heeft ook leveringsproblemen - met meer dan een verdubbeling. Alles zit in China - zelfs de grondstoffen voor antibiotica en zaken waarvan je zou denken dat ze van strategisch belang zijn. Dus is 't interessant om bij ALI te kopen en niet via Amazon 't zelfde aan te schaffen (da's een schakel ertussen die winst neemt).

Wat de Apple-dealer toestand betreft - het kan zijn dat men bij een Switch-store geweest is - die staan onder gerechtelijke bescherming. Dat wil zeggen dat de leverancier van de leverancier prepaid wenst. Met als gevolg krabben en schrapen om toestellen in voorraad te hebben. Ze hopen tegen half maart een doorstart te maken (het gerechtelijk akkoord liep normaal in februari af en is door de handelsrechter met 2 maand verlengt).Het hele verhaal ga ik hier niet doen (maar als ik 't woord Apple lees - dan krijg ik al de kriebels). Nu tegenwoordig moet ik me daar maar sporadisch meer mee bezig houden - da's veel beter voor de gezondheid! Het is niet voor niks dat ik nu op linux en sailfish zit.

Comment

• Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Eerder deze week heb ik iemand gesproken die pas naar een Apple Store was geweest, en volgens hem hadden ze daar bijna niets meer in voorraad.
                              Bij Switch zeker?
                              Die hebben uiteraard niets meer wegens betalingsproblemen, ze staan onder gerechtelijk toezicht en kunnen enkel verkopen wat eventueel in de winkels nog aanwezig is.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Bij Switch zeker?
                                Die hebben uiteraard niets meer wegens betalingsproblemen, ze staan onder gerechtelijk toezicht en kunnen enkel verkopen wat eventueel in de winkels nog aanwezig is.
                                En Switch is geen Apple Store.

De enige Apple store in België is in Brussel.
                                Adres: Gulden-Vlieslaan 26/28, 1050 Brussel
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

Comment

Working...
                                X