Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Dan moet je een betere boor kopen, ja.
    Als men er geen kl*ten van kent en denkt dat de boor het enige is wel ja. [emoji6]
    Deftig door harde beton boren is maar deels afhankelijk van de boor, de grootste invloed komt van de machine.
    En ...
    Dus verkoopt de Lidl toch slechte boren?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Maar één ding is zeker, als je met een boormachine van de Lidl een gat wil boren in harde beton ... dan ben je drie keer zo lang bezig als met een deftige machine dat uiteraard wat meer kost.
      Ben je daar echt zeker van?
      Bekijk dit dan maar eens: https://www.youtube.com/watch?v=3nvsHYSvSEo
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ben je daar echt zeker van?
        Hetgeen ze laten zien met die klokboor dat blokkeert kan men met elke machine (ook de beste) beïnvloeden en laten blokkeren.
        Filmpjes zijn niet altijd een correcte weergave van de realiteit. [emoji6]

Ik durf gerust een test aangaan, zelfde boor op een andere machine.
        Ik boor in een rotsblok (hard genoeg denk ik) en hou enkel mijn vinger tegen de schakelaar zonder tegen de machine te drukken.
        Dus enkel eigen gewicht van machine op de boor (naar beneden boren).
        Jij boort met eentje van de Lidl op dezelfde manier.
        Eens testen?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Er zaten toch wel een paar slechte tussen hoor Bart, maar dat was niet volledig hun schuld.
          Herinner je je ten tijde van de wedloop om de snelste CPU te hebben tussen Intel en AMD?
          AMD had een tijd de snelste maar Intel zou daar boven gaan en het geschiede ook.................. met een enorme warmte ontwikkeling van hun CPU.
          De koelers uit die tijd waren echte koffiemolens, maakte zoveel lawaai en koelden amper en Medion bleef maar zijn kleine design kasten gebruiken.
          Alles zat er op elkaar geplakt en niks koelde in die kastjes van toen. Best was de kast aan de zijkant open te laten.
          Nu zijn Medion computers weer mee met de beste, maar zoals bij elke merkcomputer is er één component die zwakker is dan de rest en dat heeft natuurlijk zijn invloed op het geheel.
          Maar sinds de komst van de SSD schijven merk je daar niet veel meer van.
          Nu hebben we betere CPU's, betere koelers en zijn de Mobo's totaal anders gemaakt vergeleken met toen.
          De voeding zuigt z'n koele wind direct buiten de kast en de warme lucht verlaat de hete lucht ook rechtstreeks de kast, resultaat een veel betere airflow en dien ten gevolge een veel koelere kast die op zijn beurt zorgt voor een langere levensduur van de Pc.
          Ik blijf dus Chinese "brol" kopen net als Aldi en Lidl brol maar zeker geen Action artikelen!

Maar Medion werd natuurlijk met de grond gelijk gemaakt door de winkeliers omdat ze niet konden concurreren met Medion.
          Ik heb altijd computers met Intel processors gehad, maar de recentste AMD processors zouden wel heel erg goed moeten zijn, en dat met een lager verbruik dan de snelste Intel processors.
          BD0338BE

Comment

Hetgeen ze laten zien met die klokboor dat blokkeert kan men met elke machine (ook de beste) beïnvloeden en laten blokkeren.
            Filmpjes zijn niet altijd een correcte weergave van de realiteit. [emoji6]

Ik durf gerust een test aangaan, zelfde boor op een andere machine.
            Ik boor in een rotsblok (hard genoeg denk ik) en hou enkel mijn vinger tegen de schakelaar zonder tegen de machine te drukken.
            Dus enkel eigen gewicht van machine op de boor (naar beneden boren).
            Jij boort met eentje van de Lidl op dezelfde manier.
            Eens testen?
            Die mannen maken meer van dat soort vergelijkende tests, en daarbij gebeurt het ook geregeld dat er Parkside spullen bij zitten, als die Parkside niet goed presteert, dan zie je dat dan ook altijd duidelijk terug in hun filmpje.
            Maar dit was toevallig de eerste keer dat een spotgoedkope Parkside machine beter presteerde dan de verschillende Bosch boormachines waarvan de duurste een veelvoud kost van de Parkside.
            Of die Parkside jarenlang "overleeft" in een professionele omgeving, dat is een andere zaak (en daarover hebben de makers van dat filmpje ook hun bedenkingen).
            Maar ik weet wel dat er bij ons op het werk de laatste maanden toevallig drie Bosch blauw machientjes (12V) kort na elkaar de geest hebben gegeven, die blijven dus ook niet eeuwig werken (die machientjes worden gebruikt om boutjes en moertjes van M3 en M4 vast te zetten, dat is zeker geen zwaar werk).
            We hebben ook een mini slijpschijf van Bosch, van de eerste twee accu's was er eentje na minder dan twee maanden kapot.

Als je thuis een klusje moet uitvoeren waarvoor je een stuk gereedschap nodig hebt, moet je dan altijd het duurste gereedschap kopen?
            Dan kan je voor de prijs van de gereedschappen beter iemand laten komen om dat werkje uit te voeren, waarschijnlijk is het dan goedkoper dan veel te dure gereedschappen te kopen die achteraf zelden of nooit meer worden gebruikt.

Er zijn gereedschappen in verschillende prijsklassen, en daar is een goede reden voor, iemand die op een bouwwerf dagelijks elektrische gereedschappen nodig heeft die moet die niet bij Lidl of Aldi kopen, dat is duidelijk.
            Maar aan de andere kant moet iemand die af en toe een kadertje tegen de muur wil hangen ook geen Bosch blauw (of een andere professionele machine) kopen, want dat gaat net zo goed met een veel goedkopere machine.
            Het uitgespaarde geld kan je dan aan iets anders uitgeven waar je meer aan hebt.
            BD0338BE

Comment

Ja Bart, je kan dan ook foto’s laten nemen in plaats van duizenden Euro’s aan materiaal te geven.

Goedkoper kopen kan ook in andere winkels dan Lidl en Aldi waar het materiaal niet tussen de bloemkolen en spruitjes ligt en waar ze langer onderdelen en accessoires voorzien.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als je er een kassaticket van hebt bijgehouden, dan geven ze daar gewoon je geld terug, dat heb ik al meegemaakt met een powerbank die niet werkte.....
                Inderdaad Bart, deze morgen terug geweest. (ik had op hun website gelezen over een limiet van 8 dagen). De kassierster was er wel niet helemaal zeker van of ze cash kon terugbetalen (4 € !) en vroeg naar mijn bankrekening of Visa. Iemand erbij geroepen en het was OK.

Comment

Edit: even verkeerde quote gebruikt.

Ik bedoel iets goedkopere dingen aanschaffen voor eenmalig gebruik.

Daar moet ik je gelijk in geven, Bart.
                  Mijn vader zaliger was een ongelofelijk ( goede ) doe-het-zelver, en die kocht ook vaak dingen die in feite maar voor 1 klus moesten gebruikt worden. Dus dikwijls zaken uit de Hubo.

Vaak met de filosofie in het achterhoofd van “als dat toestel de tijd van de klus meegaat is het OK”.
                  Soms was dat zo, maar soms had hij geluk en bleek het goede kwaliteit te zijn die lang mee ging.

Maar dingen die hij vaak gebruikte, daar gaf hij dan wat meer geld aan.

Dat zijn dingen die ieder voor zich een beetje moet afwegen.
                  Ik heb ooit eens een borstelloze handboormachine van De Walt gekocht, destijds pure overkill voor mij, maar ik heb er al heel veel plezier van gehad, en mijn gewone boormachine komt bijna niet meer uit de doos.
                  Ook onzettend goede accu’s.
                  Is uiteindelijk een zeer goede koop gebleken.
                  Last edited by Alfa Centauri; 8 februari 2020, 15:27.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

Comment

Op het werk was een tijdje geleden het persluchtblindnietpistool weer eens kapot, toen stonden er toevallig bij Lidl in de aanbieding voor 30 euro (volgende zaterdag hebben ze er weer: https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKS...ool/p100262923 ).
                    Het "oude" hebben ze laten repareren (het was nog geen jaar oud), maar ze hebben er ook eentje bij Lidl gekocht om te zien of dat iets waard is.
                    Ik gebruik het pistool van de Lidl zelf een aantal keren per week (geen continu dagelijks gebruik), en tot nu toe werkt dat even goed als het veel duurdere professioneel persluchtblindnietpistool.
                    Hoe lang het meegaat dat kan ik niet voorspellen, maar in een bedrijf waar zo'n apparaat door verschillende mensen wordt gebruikt en op verschillende plaatsen is het niet goed om maar één apparaat te hebben, zelfs een spotgoedkoop ding kan er dan voor zorgen dat de ene arbeider niet moet wachten op de andere, er wordt minder rondgelopen, en als er één van de twee persluchtblindnietpistolen kapot gaat dan is er nog een reserve.

En dit kleine persluchtslijpschijfje heb ik ook op het werk, dat is eigenlijk bijzonder krachtig, zeker voor die lage prijs: https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKS...cht/p100280365
                    Dat is ook iets wat niet dagelijks wordt gebruikt, maar soms komt het wel van pas.
                    Voor maar 13 Euro is het niet echt een probleem als het geen jaren meegaat, en de schijfjes hebben dezelfde maat als die van het kleine Bosch slijpschijfje, het persluchtslijpschijfje is wel véél krachtiger dan de Bosch.
                    BD0338BE

Comment

Als men er geen kl*ten van kent en denkt dat de boor het enige is wel ja. [emoji6]
                      Deftig door harde beton boren is maar deels afhankelijk van de boor, de grootste invloed komt van de machine.
                      En ...
                      Dus verkoopt de Lidl toch slechte boren?
                      Met een Metabo boormachine geraakte ik niet in een betonnen plafond, de boor hed ik toch redelijk veel betaald.
                      Ik ben den naar Bekaert in Menen gestapt met mijn probleem. Bekaert in Menen is een zeer ernstige winkel en "brol" zal je er niet vinden.
                      Bij hem kon ik boren, nou boortjes, kopen van 1/10mm al daarmee geprobeerd te boren, zeg maar plastiek?
                      Enfin voor mijn probleem op te lossen bood hij mij een boor aan, duurder dan de mijne, maar met mijn Metabo machine was de klus in een ik en een gij geklaard.
                      En dit is geen zever dat ik hier neerpen Verseg.
                      Dus je gelijk ga je hier echt niet halen hoor, sorry hé.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Met een Metabo boormachine geraakte ik niet in een betonnen plafond, de boor hed ik toch redelijk veel betaald.
                        Ik ben den naar Bekaert in Menen gestapt met mijn probleem. Bekaert in Menen is een zeer ernstige winkel en "brol" zal je er niet vinden.
                        Bij hem kon ik boren, nou boortjes, kopen van 1/10mm al daarmee geprobeerd te boren, zeg maar plastiek?
                        Enfin voor mijn probleem op te lossen bood hij mij een boor aan, duurder dan de mijne, maar met mijn Metabo machine was de klus in een ik en een gij geklaard.
                        En waar zit dan het verschil bij die boor, Luc ? Ik zoek ook zo iets om in de betonnen welfsels van onze kelder te boren, of het plafond van onze garage. Want zoals Jan Becaus zou zeggen, dat is gene “kattep*s”
                        In mijn garage heb ik een tennisballetje hangen zodat in mijn wagen zeer precies kan plaatsten. Maar door wat veranderingen moet ik dat tennisballetje een klein beetje “ verschuiven”.
                        Dus als je me een goed merk van boren kan aanraden graag.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          En waar zit dan het verschil bij die boor, Luc ? Ik zoek ook zo iets om in de betonnen welfsels van onze kelder te boren, of het plafond van onze garage. Want zoals Jan Becaus zou zeggen, dat is gene “kattep*s”
                          In mijn garage heb ik een tennisballetje hangen zodat in mijn wagen zeer precies kan plaatsten. Maar door wat veranderingen moet ik dat tennisballetje een klein beetje “ verschuiven”.
                          Ik zal eens kijken, maar vandaag niet meer.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Maar die beste boor geeft op een slechte machine geen goed resultaat, wel op een deftige machine en ja je hebt 100% ongelijk want je haalt weer alles door elkaar.

Ooit al met een boor van 1/10 met een klopboormachine in harde beton moeten boren?
                            Lees eerst wat er staat!

Steek de beste boor in een slechte boormachine en boor in harde beton of rots ... het zal niet zo vlot gaan dan met dezelfde deftige boor op bijvoorbeeld een Hilti.
                            Om in harde beton of rots te boren heb je een deftige klopboormachine nodig en dat resultaat heb je NIET met die goedkope brolmachines en inderdaad ook niet met een goedkope Bosch.
                            De techniek intern is gewoon heel anders bij deftige machines, dat kan gewoon niet gemaakt worden voor de prijs van die kleine machines.
                            Maar ik veronderstel dat je nog niet veel machines van binnen bekeken hebt ... anders zou je wel weten dat er een extreem verschil is in de verschillende categorieën.

Uiteraard zit niet iedereen met dezelfde harde beton.

Het filmpje dat Bart eerde postte geeft ook een verkeerd vergelijk, een accuboormachine vergelijken met een elektrische boormachine. [emoji107]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Om daar vlot in te boren zonder moeite, zonder te duwen op de machine, zonder 37 boren kapot te wringen ... een deftige boormachine met uiteraard een deftige boor.
                              En ja het grootste voordeel komt van een deftige machine in combinatie met een deftige boor.
                              En die deftige boren kosten niet eens zoveel meer dan de standaard in vele winkels (uitgezonderd Aldi, Lidl of dergelijke).
                              De machine zal uiteraard iets meer kosten dan in de Lidl, dat klopt uiteraard wel.
                              Maar de machine blijft van het grootste belang.

En als mijn boren toch eens bot worden, dan slijp ik die wel terug in perfecte vorm.
                              Mensen die boren breken is omdat ze op de machine duwen om een gat te boren in harde materialen ... grote fout!
                              Maar met vele brol-machines kan het niet anders.
                              En neen, men moet ook geen extreem zware machines hebben die men met moeite nog kan vasthouden. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Hoe lang heb je daarop gezet om dat gat de eerste keer te boren?
                                Ik boor zoiets op een paar seconden. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X