Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Met uw tong zeker? [emoji23][emoji23][emoji23]
    Of een Chinese afstandsbediening. [emoji1]
    Spartaans getraind eh
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Deze week bestelling 496 binnen gekregen van Ali, nog nooit miserie gehad of iets gemist,
      meestal elektronische componenten zoals led, PWM sturingen enz. ik ben er klant sinds 2014
      en enkel twee keer duane formulieren gekregen screendump van de site en bewijs van betaling
      terug sturen naar zaventem en klaar met PS kan je veel hé als het moet, zorg dat het minder dan
      22€ kost en je bent klaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Je kan niet alles willen, hé !

Veel Aldi spullen vind je nog veel goedkoper bij Action trouwens (oa de schuifmaat).
        Maar ook veel brol vermoed ik. Ik kocht vorige week bij Action een tijdschakelklok. Na 8u en éénmaal schakelen had ze er blijkbaar al de brui aan gegeven en voelde warm aan. Ben benieuwd of ze me gaan terugbetalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Ik bestelde een nekrien en moest 17 dagen wachten voor ze het zouden opsturen.
          Ik kocht er een digitale schuifpasser en moet 17 dagen wacht voor ze het gaan opsturen.
          Hebben ze dat onlangs aangepast?
          Ook al ondervonden hoe duurder je bestelling is hoe sneller ze geleverd word.
          Dezelfde spullen vind je bij Amazon maar dan 50% duren en je moet nog fors betalen om op te sturen.
          Ik heb even mijn bestellingen van december 2019 gecontroleerd.
          Snelste was 14 dagen, een item van 7 euro
          Traagste was 37 dagen, een item van 2,20 euro

Maar het is niet altijd gerelateerd aan de prijs.

Ik had iets van 19 euro en dat heeft er 29 dagen over gedaan.
          En iets van 1,04 euro was bv. op 17 dagen hier.

Maar eerlijk, nog nooit problemen mee gehad. En als er soms een kleine beschadiging is, altijd een correcte refund, of een nieuwe zending.
          Ik stuur ook een foto op als bewijs.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
            Maar ook veel brol vermoed ik. Ik kocht vorige week bij Action een tijdschakelklok. Na 8u en éénmaal schakelen had ze er blijkbaar al de brui aan gegeven en voelde warm aan. Ben benieuwd of ze me gaan terugbetalen.
            Als je er een kassaticket van hebt bijgehouden, dan geven ze daar gewoon je geld terug, dat heb ik al meegemaakt met een powerbank die niet werkte.
            Ik had die meteen thuis getest, die was toen ik ze kocht helemaal leeg en wou niet laden, met verschillende laders en kabeltjes geprobeerd, het resultaat bleef hetzelfde (ik kreeg de keuze, een andere meenemen of mijn geld terug, omdat ik niet veel vertrouwen meer had in die powerbank heb ik mijn geld terug gekregen).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Als je er een kassaticket van hebt bijgehouden, dan geven ze daar gewoon je geld terug, dat heb ik al meegemaakt met een powerbank die niet werkte.
              Ik had die meteen thuis getest, die was toen ik ze kocht helemaal leeg en wou niet laden, met verschillende laders en kabeltjes geprobeerd, het resultaat bleef hetzelfde (ik kreeg de keuze, een andere meenemen of mijn geld terug, omdat ik niet veel vertrouwen meer had in die powerbank heb ik mijn geld terug gekregen).
              Dat is toch in elke winkel zo?
              Men heeft toch altijd garantie?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Dat is toch in elke winkel zo?
                Men heeft toch altijd garantie?
                Als iemand zich afvraagt of de garantie ook geldt voor de goedkope spullen die ze bij Action verkopen, dan mag ik toch antwoorden dat ik uit eigen ervaring weet dat ze er helemaal niet moeilijk doen als je met iets terug komt dat defect is (of als het niet voldoet aan de beloofde specificaties op de verpakking). Bij Aldi en Lidl heb ik er ook ervaring mee, en daar geven ze ook je geld terug, zolang je maar een kassaticket hebt van de aankoop.
                BD0338BE

Comment

Als iemand zich afvraagt of de garantie ook geldt voor de goedkope spullen die ze bij Action verkopen, dan mag ik toch antwoorden dat ik uit eigen ervaring weet dat ze er helemaal niet moeilijk doen als je met iets terug komt dat defect is (of als het niet voldoet aan de beloofde specificaties op de verpakking). Bij Aldi en Lidl heb ik er ook ervaring mee, en daar geven ze ook je geld terug, zolang je maar een kassaticket hebt van de aankoop.
                  Binnen drie weken kun je de rommel die Lidl verkoopt terugbrengen. Ik ben dat terugbrengen beu: ik koop non-food producten niet meer bij hen. Ooit een accuboormachine daar gekocht en na een jaar de accu kapot en de passende accu's zijn niet meer leverbaar. De kwaliteit bij de Aldi is meestal beter. Voor mij alleen nog maar merkartikelen bij de daarvoor bestemde detailhandel zoals de Praxis.

Comment

Je mag daar zeker op antwoorden, ik voeg enkel maar toe dat elke winkel wettelijk verplicht is garantie te geven.

Uiteraard betaalt Action, Lidl en Aldi terug, dat is een reclamestunt om zoveel mogelijk verkocht te krijgen en omdat ze goed weten dat de meeste mensen toch niet terugkomen met iets goedkoop.
                    Ze leven uiteraard van massaverkoop en terugbetalen is met goedkope bazaar goedkoper dan er service op moeten leveren.

Eigenlijk een beetje zoals met terugbetaalacties in andere winkels ... klanten lokken en hopen dat bijna niemand de cash back vraagt, wat dan ook nog eens lukt ook.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Binnen drie weken kun je de rommel die Lidl verkoopt terugbrengen. Ik ben dat terugbrengen beu: ik koop non-food producten niet meer bij hen. Ooit een accuboormachine daar gekocht en na een jaar de accu kapot en de passende accu's zijn niet meer leverbaar. De kwaliteit bij de Aldi is meestal beter. Voor mij alleen nog maar merkartikelen bij de daarvoor bestemde detailhandel zoals de Praxis.
                      De accu's van de gereedschappen die ze bij Lidl verkochten waren in het verleden dikwijls verschillend, ondertussen hebben ze daarvoor nu eindelijk hun machines uitgerust met "X-20v" en "X12V" accusysteem waarvan de accu's nu ook bruikbaar zijn in de recentste machines van de "Parkside Performance" serie (als je een oudere Parkside Performance hebt, de accu's daarvoor zijn terug leverbaar via de website).
                      Ik heb er begin vorig jaar een graskantmaaier gekocht met een X-20V accu (2Ah), en eind vorig jaar heb ik een slijpschijf gekocht (Performance, met 4Ah accu), beide accu's zijn nu onderling uitwisselbaar, maar de slijpschijf draait wel een stuk langer met de 4Ah accu. Ik heb er eerder nooit gereedschappen gekocht die werken op accu's, net omdat het altijd weer andere accu's waren, nu lijkt het er toch op dat ze het eindelijk door hebben dat het belangrijk is om zoveel mogelijk te werken met een systeem dat compatibel is met andere apparaten die ze verkopen, en dat dat systeem in de toekomst ook zo lang mogelijk in gebruik blijft zodat de klanten reserve accu's kunnen kopen als ze die nodig hebben.
                      De graskantmaaier was toen ik die kocht nog wat goedkoper dan de oorspronkelijke prijs (ze zullen er nog teveel in stock hebben gehad), de prijs die ik ervoor heb betaald was lager dan alleen de prijs van een accu van een vergelijkbaar apparaat van een bekend merk. De accu voor de goedkoopste Bosch accugraskantmaaier was duurder dan de hele Parkside graskantmaaier met accu en lader, bovendien moet die graskantmaaier hier echt niet veel werken, want ik heb maar een heel kleine tuin.

Maar als je in het verleden bij Lidl een apparaat hebt gekocht, dan is het inderdaad heel vervelend dat je er geen nieuwe accu meer voor kan vinden.
                      Gelukkig zijn het dan nooit heel dure gereedschappen, maar toch zouden ze daarvoor nog voor een redelijke termijn accu's moeten kunnen leveren (toch al minstens tijdens de garantieperiode van het apparaat zou je nog accu's moeten kunnen kopen).
                      BD0338BE

Comment

Ik weet niet bij de Lidl, maar bij Aldi heb je op computers en televisie's steeds 3 jaar garantie.
                        Ik heb nog een videokaart gehad in één van hun computers en die zijn ze bij mij thuis letterlijk komen vervangen gratis en voor niets.
                        En het was geen technieker uit de buurt want die sprak Hollands en was in een bestelwagen gekomen met Nederlandse nummerplaat.
                        Medion wordt hier nog altijd met schuine ogen bekeken, maar het is zeker geen brol die ze erin stoppen.
                        Hetzelfde kan gezegd worden van de door Ali verkochte goederen.
                        Natuurlijk als ze een "gouden horloge" voor maar € 5,01 verkopen moet je er niet al te veel van verwachten.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Ik weet niet bij de Lidl, maar bij Aldi heb je op computers en televisie's steeds 3 jaar garantie.
                          Voor de tweede computer die ik ooit heb gekocht ben ik nog mee in de rij gaan staan toen de deuren van den Aldi s'morgens open gingen, de derde heb ik daar ook nog zo gekocht, nadien heb ik ze online via de Medion website gekocht (dan heb je meer keuze dan wanneer je er een bij den Aldi koopt).
                          Hoeveel jaren het geleden is dat ik er de eerste pc kocht dat weet ik niet, maar ik weet wel dat ik in al die jaren nooit hardware problemen heb gehad met een van die Medion pc's.
                          De Medion pc die ik nu gebruik is ook al weer wat jaren oud (ongeveer 6 jaar), maar omdat ik toen een van de betere heb gekocht doet die nog altijd alles snel genoeg voor mij.
                          De pc die mij zoon gebruikt, die is nog een paar jaar ouder, en daar heb ik wel een snellere grafische kaart in gestoken omdat de oorspronkelijke grafische kaart niet meer mee kon met de recentere games, voorlopig doet die pc ook nog alles zoals het moet.

De allereerste pc die ik kocht was nog een "samengestelde" van een computerwinkeltje dat al lang niet meer bestaat, met die pc heb ik wel wat problemen gehad, maar daardoor heb ik wel geleerd om zelf wat aan pc's te sleutelen als er wat mis loopt, of als ik iets wil verbeteren. De eerste was (voor zover ik het mij kan herinneren) een pc met een 486DX-4 100MHz processor, en een harde schijf van 40GB, hoeveel RAM geheugen er in zat dat weet ik niet meer...
                          BD0338BE

Comment

Er zaten toch wel een paar slechte tussen hoor Bart, maar dat was niet volledig hun schuld.
                            Herinner je je ten tijde van de wedloop om de snelste CPU te hebben tussen Intel en AMD?
                            AMD had een tijd de snelste maar Intel zou daar boven gaan en het geschiede ook.................. met een enorme warmte ontwikkeling van hun CPU.
                            De koelers uit die tijd waren echte koffiemolens, maakte zoveel lawaai en koelden amper en Medion bleef maar zijn kleine design kasten gebruiken.
                            Alles zat er op elkaar geplakt en niks koelde in die kastjes van toen. Best was de kast aan de zijkant open te laten.
                            Nu zijn Medion computers weer mee met de beste, maar zoals bij elke merkcomputer is er één component die zwakker is dan de rest en dat heeft natuurlijk zijn invloed op het geheel.
                            Maar sinds de komst van de SSD schijven merk je daar niet veel meer van.
                            Nu hebben we betere CPU's, betere koelers en zijn de Mobo's totaal anders gemaakt vergeleken met toen.
                            De voeding zuigt z'n koele wind direct buiten de kast en de warme lucht verlaat de hete lucht ook rechtstreeks de kast, resultaat een veel betere airflow en dien ten gevolge een veel koelere kast die op zijn beurt zorgt voor een langere levensduur van de Pc.
                            Ik blijf dus Chinese "brol" kopen net als Aldi en Lidl brol maar zeker geen Action artikelen!

Maar Medion werd natuurlijk met de grond gelijk gemaakt door de winkeliers omdat ze niet konden concurreren met Medion.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

Binnenkort bij Hilti ... bloemkool en spruitjes. [emoji6]

Als men wat deftig materiaal wil kopen, dan best een deftig merk met deftige service.
                              Zoekt men wegwerpmateriaal dat maar een paar keer dienst moet doen ... dan moet men in de Aldi of Lidl kopen.
                              Maar één ding is zeker, als je met een boormachine van de Lidl een gat wil boren in harde beton ... dan ben je drie keer zo lang bezig als met een deftige machine dat uiteraard wat meer kost.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Binnenkort bij Hilti ... bloemkool en spruitjes. [emoji6]

Als men wat deftig materiaal wil kopen, dan best een deftig merk met deftige service.
                                Zoekt men wegwerpmateriaal dat maar een paar keer dienst moet doen ... dan moet men in de Aldi of Lidl kopen.
                                Maar één ding is zeker, als je met een boormachine van de Lidl een gat wil boren in harde beton ... dan ben je drie keer zo lang bezig als met een deftige machine dat uiteraard wat meer kost.
                                Dan moet je een betere boor kopen, ja.

Comment

Working...
                                X