Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

planeet B???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: planeet B???

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Mijn fout Zal precies terug naar het lager moeten voor begrijpend lezen! Het was de student dus met 10^100, had het omgedraaid. Dikke buis (voor mij)

Oh jawel, vraagstukken was een belangrijk stuk in het lager. Geen idee meer welk jaar, denk 5 of 6, maar het analyseren van het proza van het vraagstuk tot de essentie was wel degelijk op het programma. En begrijpend lezen ook.
    En, heel belangrijk, we moeten ze blijven leren om de realiteit van de uitkomst bij een vraagstuk in te zien. Meestal is dit het getal dat verschijnt op de display. Ik zal je maar niet vertellen over het aantal parachutisten die te pletter zijn gevallen aan 0,0000002 m/s, elektriciteitsrekeningen van 250000567078 €, oplossingen met 1256897407 g/l opgeloste stof maar op het einde begon ook ik de hoop op te geven..... Maar laat me je nog even deze vertellen : ik denk dat we in St Pauls cathedral waren toen ik een collega hoorde zeggen : zie je die klok daar hangen ? Dat is een klok van 600.000 ton. Ik dacht : wat zegt die nu, iedereen evenwel knikte vol bewondering. Op het komende examen fysica kon ik het niet laten om ze een probleem voor te schotelen in de aard van : realistisch of niet, indien niet geef een betere schatting (en daarbij keek ik niet op een nul of twee). Die klok zat er ook tussen... Neen schreef er ene , het was een klok van 600.000 frank (het was 1994). Om maar te zeggen....

Comment

Working...
    X