Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Droge winkelkarren.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Droge winkelkarren.

    Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
    Als we allemaal met een fiatje 500 rondrijden bestaan zulke problemen niet meer.
    Ik vind het wel een sympathiek autootje, maar dat is nu het andere uiterste.
    Met mijn 1,92 m moet ik me driedubbel vouwen, en steken mijn knieën achter mijn oren als ik daarmee wil rijden.

    Feit is wel dat telkens een wagen vernieuwd wordt, hij vaak ook een stukje groter wordt....
    Maar ik denk dat ze nu stilaan moeten stoppen want onze parkeerplaatsen en onze wegen zijn helemaal niet voorzien op Amerikaanse toestanden.

    En @ Notex: Ik zou liever met een degelijke Santa Fe rijden dan met een Range Rover

    Ruimer, ( echte SUV tov crossover ), zéker zo goed uitgerust en wellicht veel betrouwbaarder.
    ”Dans la vie Il faut ętre bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #47
      Re: Droge winkelkarren.

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Dat is een hobby van mannen die thuis niets te zeggen hebben, en dat buitenshuis gaan compenseren door een soort politie-agentje te gaan spelen.
      Ik zal een mailtje naar de kerstman sturen, en vragen om een politiefluitje voor jou te reserveren.
      Klopt niet, als ik thuis zeg "ik doe de afwas" is er niemand die dat tegenspreekt. Dat fluitje is niet nodig, dat heb ik nog aan één van mijn functies, toen ik nog werkte, over gehouden.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #48
        Re: Droge winkelkarren.

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Feit is wel dat telkens een wagen vernieuwd wordt, hij vaak ook een stukje groter wordt....
        Dat is puur marketing. Je begint met een kleine wagen als jonge gast en naar mate je noden toenemen (gezin), worden de nieuwe modellen ook groter. Als je tevreden bent kijk je toch eerst naar hetzelfde model.

        Comment


        • #49
          Re: Droge winkelkarren.

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Dat is puur marketing. Je begint met een kleine wagen als jonge gast en naar mate je noden toenemen (gezin), worden de nieuwe modellen ook groter. Als je tevreden bent kijk je toch eerst naar hetzelfde model.
          Ik ken toch jonge gasten die met een redelijk grote wagen rijden hoor.....
          Vaak van de papa gekregen, maar zo leer je de kinderen zeker de waarde van het geld niet kennen....en ze denken dat alles zo maar vanzelfsprekend is.....

          Neen, maar ik bedoel hetzelfde model van wagen wordt steeds een paar cm langer, breder, hoger.....
          ”Dans la vie Il faut ętre bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #50
            Re: Droge winkelkarren.

            Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
            Voor de volledigheid.. De Range Rover stond er inderdaad eerst, ik ben in de parkeerplaats gereden tussen 2 wagens en heb geen erg gehad in de mogelijk moeilijke instap van de dame naast mij. Ik ben er ook niet voorbij gewandeld na het inparkeren en het fotootje werd gemaakt nadat ik aan het onthaal gevraagd werd.
            Je gaat me toch niet vertellen dat (bewust of niet) je bij het parkeren niet weet dat je zo dicht bij een ander staat?
            Daarvoor moet je toch niet uitstappen en eens rond de wagen gaan om dat te weten, je hebt rechts toch een spiegel?

            In het belang van mijn eigen wagen zou ik nooit zo dicht bij een ander gaan staan, in de meeste gevallen zorgt zoiets voor frustraties en/of schade.
            Een foto nemen terwijl de andere persoon erbij staat is nog meer een mogelijke frustratie, het verbaast me zelfs dat de andere persoon dit zou toelaten.

            Wat mij eerder opvalt, is dat dit zeer smalle parkings zijn voor moderne wagens die alsmaar groter worden en dat het zelfs met correct parkeren bijna onmogelijk is om deftig in en uit te stappen.
            Men kan met deze foto ook niet uitmaken waarom die andere wagen zo staat, mogelijks stond er nog een andere wagen rechts ervan waardoor de bestuurder van de RR niet anders kon dan wat meer naar links staan om de andere bestuurder wat ruimte te geven.

            Puur punt op de i zettende mag je daar uiteraard parkeren, zelf zou ik daar nooit tussen gaan staan op deze manier.
            Er is de theorie (parkeervak) en de praktijk (ruimte) ... twee kleine wagens kunnen meestal ruimte genoeg vinden om naast elkaar te staan, twee dikke bakken kunnen meestal niet naast elkaar staan zonder elkaar te hinderen.

            Zelf rij ik ook met redelijk grote wagens (ook breed dus) en dat heeft inderdaad het nadeel dat men er bij het parkeren rekening mee moet houden dat niet elke parkeerplaats even geschikt is om niet hinderlijk te parkeren.

            Stel dat er links naast u ene perfect in het midden van de parkeerplaats zou komen staan met een dikke RAM of bestelwagen, dan zou ook jij wel eens kunnen vloeken omdat je niet meer in je wagen kan. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #51
              Re: Droge winkelkarren.

              Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
              Is er iets gemakkelijker dan tussen 2 auto's in te parkeren? Dat mikt makkelijker dan lijnen op de grond hoor...
              Dat er geen zee van plaats is weet ik ook maar dat is toch met alle massa parkeerplaatsen, en als ik zelf geen zee van ruimte heb bij het uitstappen lijkt het mij normaal dat 'rechts' ook ok is.
              Tussen twee wagens of naast een muur is inderdaad gemakkelijk voor een geoefend bestuurder, maar dan weet men ook goed de afstand in te schatten. [emoji6]

              Wat uw eigen ruimte om uit te stappen betreft ... als men met een grote (brede) wagen rijdt, dan moet men ermee rekening houden dat niet elke parkeerplaats geschikt is.
              Idem met lange wagens en parkeren langs de baan ... ik kom regelmatig parkeerplaatsen tegen die net even lang of zelfs korter zijn dan mijn wagen, dan ga ik daar niet staan want dat is vragen om miserie.
              Idem met de breedte ... redelijk wat plaatsen zijn gewoon te smal, een andere plaats zoeken en wat verder te voet gaan is dan de oplossing. [emoji106]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #52
                Re: Droge winkelkarren.

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Dat is puur marketing. Je begint met een kleine wagen als jonge gast en naar mate je noden toenemen (gezin), worden de nieuwe modellen ook groter. Als je tevreden bent kijk je toch eerst naar hetzelfde model.
                Als men drie keer na elkaar van hetzelfde merk hetzelfde model koopt ... dan is de kans inderdaad heel groot dat die met de jaren tot 20 cm breder en 40 cm langer geworden zijn. [emoji6]

                Probleem is dat parkeerplaatsen niet mee groeien met de toenemende grootte van wagens.
                Op grote parkings zou men het al veel beter kunnen,maken door de parkeerplaatsen schuin aan te leggen, dat maakt het in- en uitparkeren veel eenvoudiger en de gangen kunnen smaller gemaakt worden ... ruimte die ze dan kunnen spenderen aan wat grotere parkeerplaatsen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #53
                  Re: Droge winkelkarren.

                  Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                  Als we allemaal met een fiatje 500 rondrijden bestaan zulke problemen niet meer.
                  Mocht dit zo zijn, dan zouden parkeerplaatsen ook overal kleiner zijn en dat belet dan nog steeds niet dat iemand verkeerd parkeert.

                  Alle wagens hebben ook remmen, toch stopt niet iedereen voor een rood licht of een stopteken. [emoji56]
                  Het is de mentaliteit dat de bovenhand heeft in dergelijke zaken alsook het al dan niet ontbreken van gezond verstand. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Droge winkelkarren.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    En @ Notex: Ik zou liever met een degelijke Santa Fe rijden dan met een Range Rover

                    Ruimer, ( echte SUV tov crossover ), zéker zo goed uitgerust en wellicht veel betrouwbaarder.
                    Dan zou je er ook rekening mee moeten houden dat niet elke parkeerplaats geschikt is. [emoji16]
                    Maar u kennende zal dat geen probleem zijn, jij zoekt steeds een deftige plaats. [emoji106]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #55
                      Re: Droge winkelkarren.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

                      En @ Notex: Ik zou liever met een degelijke Santa Fe rijden dan met een Range Rover

                      Ruimer, ( echte SUV tov crossover ), zéker zo goed uitgerust en wellicht veel betrouwbaarder.
                      Ieder zijn keuze. Ik zou nog liever gezien worden in een Skoda dan in een Koreaan.

                      De Santa Fe op de foto, is bijna een oldtimer en even spartaans uitgerust als een Lada Niva .
                      Een Ferrari van 200.000€ of een Lambo van 1.000.000€ zijn ook niet betrouwbaar, maar toch worden die verkocht .
                      Speelt toch geen rol als je nog een reserve-auto in je garage hebt staan.
                      Last edited by notex; 23 oktober 2019, 12:40.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Droge winkelkarren.

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        De Santa Fe op de foto, is bijna een oldtimer en even spartaans uitgerust als een Lada Niva .
                        Denk dat moest ik in de modder zitten in liefst in de Niva zit.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Droge winkelkarren.

                          Het betere winkelkarretje !
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #58
                            Re: Droge winkelkarren.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Denk dat moest ik in de modder zitten in liefst in de Niva zit.
                            Komaan.. Ik heb nog nooit zo'n goede auto gehad. En er zijn toch al enkelen de revue gepasseerd.
                            Hij is idd niet zo fijn, zacht en met de beste materialen afgewerkt maar alles staat erop en het blijft ook werken..
                            Ik ben zelf ook geen kuismaniak en hij kan een modderplasje wel verdragen.



                            Groeten!

                            Comment


                            • #59
                              Re: Droge winkelkarren.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Denk dat moest ik in de modder zitten in liefst in de Niva zit.
                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              De Santa Fe op de foto, is bijna een oldtimer en even spartaans uitgerust als een Lada Niva .
                              Feit dat hij nog rijdt, betekent dat hij betrouwbaar is. [emoji6]

                              Misschien zelf eens ene proberen alvorens te oordelen. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #60
                                Droge winkelkarren.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                                Ik ben zelf ook geen kuismaniak en hij kan een modderplasje wel verdragen.



                                Groeten!
                                Ik zou wel hetzelfde soort filmpje eens willen zien als er andere banden op staan.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X