Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenners van Airfryers ? (Philips Airfryer vs Action Airfryer ?)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kenners van Airfryers ? (Philips Airfryer vs Action Airfryer ?)

Het is zeker tien jaar geleden dat wij zaten te smullen bij Frituur Max tevens frietmuseum op de Groenplaats in Antwerpen. Hij nam alle tijd om portie per portie zeer krokant af te bakken.
    Er kwam een Nederlands stel binnen en die vroegen om een patatje: daar ben ik vlug mee klaar zei de frietbakker en stopte twee ongeschilde aardappelen (patatten) in een puntzak. In het Hollandse deel van Nederland spreekt men van patat in plaats van friet. Blijkbaar zit er nu een andere eigenaar in want de slechte kritieken zijn niet mals. Toen wij er waren bakte ze super goede friet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Dat is dan het verschil tussen een echte frituur en een slechte hé.
      Als je echte artisanale frieten wil, dan zoek je een frituur waar ze zelf snijden, zelf voorbakken en afbakken. De rest is tweedeklas.
      Zoveel zijn er niet meer die zelf snijden, velen zijn eerst overgeschakeld op geschilde aardappelen en nu eerder op reeds gesneden.
      En geef me liever ene dat reeds gesneden frietjes gebruikt of zelfs diepvries dan ene dat met oud vet bakt want daar zijn er ook genoeg van.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
        Keuringsdienst van Waarde. Alles wat je wil weten over Airfryerfrieten, gewone frieten en ovenfrieten en zelf frieten maken voor de Airfryer

https://www.npo3.nl/keuringsdienst-v...019/KN_1704073
        Ik dacht ook aan deze aflevering.
        Maar bekijk dit eens

Maar even over de merken. Ik zou gaan voor de Philips, ik verwacht hier betere kwaliteit van. Wij zijn tevreden van de onze van de AH. Al is het wel een ouder model met draai kookwekker achtige bediening
        Last edited by Rogier; 28 maart 2019, 21:16.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

Comment

Patat, friet of frieten ... als we ze in een frituur/friterie bestellen, dan is dat meestal “ne kleine met mayonaise en een boulette” (of zoiets). [emoji16]
          Op restaurant vragen ze meestal “met frietjes?” ... als het maar smaakt.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

We gebruiken de Airfryer voor alles en nog wat, maar nooit friet.
            We eten 1x per week friet, en die is van de lokale frietboer. Te heerlijk om te laten.
            Maar verder komen heel veel gerechten hier uit die fryer.
            Zelfs eieren koken, gewoon 10 eieren erin op 15 minuten op 120°.
            Geen omkijken naar. :-)

PS: Wel die van Philips, maar wel drie maal omgeruild in de garantie periode.
            Deze blijft eindelijk zijn ding doen.
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Nog een bijkomende tip is dat je een spatfilter moet gebruiken.
              Zo komt er niets tegen je element, dat voorkomt veel geur en rook.
              En je element blijft zuiverder.

Comment

Kenners van Airfryers ? (Philips Airfryer vs Action Airfryer ?)

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                Nog een bijkomende tip is dat je een spatfilter moet gebruiken.
                Zo komt er niets tegen je element, dat voorkomt veel geur en rook.
                En je element blijft zuiverder.
                En in welk toestel ga je dat gebruiken?
                Spat dat dan zoveel bij jullie?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  En in welk toestel ga je dat gebruiken?
                  Spat dat dan zoveel bij jullie?
                  In de airfryer uiteraard.
                  Wanneer je gepaneerde spullen bakt vliegt er gegarandeerd paneermeel omhoog.
                  Of bij vlees kan het spatten.
                  Zelfs als je tosti maakt kan de boterham omhoog vliegen.
                  We hebben allerlei attributen om dergelijke dingen te voorkomen.
                  Zo kunnen we ook in twee lagen bakken. Bv kleine aardappeltjes onderin en daarboven een grote schnitzel.
                  Ik zeg het, wij gebruiken dat ding voor alles en nog wat behalve frieten.

Zoiets bv als spatrekje, werkt perfect. De lucht kan erdoor maar bijna niets gaat omhoog.

Comment

Ik heb zelf een Philips sinds 3 jaar. We schillen onze aardappels zelf, snijden in frieten, dan 1 lepeltje arachide-olie eronder mengen.
                    Vervolgens voorbakken: 6 minuten op 160 graden; en afbakken in 2 x 6 minuten op 185 graden (tussenin even opschudden).
                    Daarnaast worden er nog veel groenten, vlees en vissoorten in gebakken. Sommige in een mandje, andere dingen op de grilplaat en nog andere zaken in een vuurvast schaaltje.

Comment

Ik heb er een Philips cadeau gekregen en de eerste keren waren de frietjes niet te eten.
                      ben overgeschakeld op de fijnste diepvriesfrietjes van Lidl (ik heb er geen aandelen), 18 minuten Op 180 graden en zowat om de 4 minuten gaan schudden is al redelijk.
                      wel onmiddellijk dat ding opendoen als het gedaan is !
                      In olie bak ik geen frietjes meer maar als ik er die enkele keren echt lekkere wil dan ga ik wel naar onze lokale frietboer.
                      We gebruiken de airfryer meer voor kleine snacks of om diepvriesbroodjes te bakken. voordeel: door de kleine ruimte is dat direct op temperatuur dus geen voorverwarmingstijd in te calculeren zoals bij een oven.
                      Wat ook wel vrij goed gaat is Pomme-duchesse.
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
                      X