Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenners van Airfryers ? (Philips Airfryer vs Action Airfryer ?)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kenners van Airfryers ? (Philips Airfryer vs Action Airfryer ?)

Je moet wel weten hoe met een Airflayer om te kunnen gaan. Ik gebruik een Philips al ruim 8 jaar en ga nooit meer terug naar een vet pan.
    De voorgebakken (diepvries) friet van de Lidl is perfect geschikt voor de airflayer, je bakt deze 16 a 17 min op 175 graden en resultaat is zeer goede krokante frites zelfs beter dan gebakken in het vet. Ook zijn er steeds meer snacks verkrijgbaar voor de Airflayer.
    En roep maar niet zo hard over Belgische frietkotten, de meesten gebruiken voorgebakken frites van McCain en dat in tegenstelling met de meesten Nederlandse friettenten waar ze echte verse zelf gesneden en voorgebakken friet gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Je moet wel weten hoe met een Airflayer om te kunnen gaan. Ik gebruik een Philips al ruim 8 jaar en ga nooit meer terug naar een vet pan.
      De voorgebakken (diepvries) friet van de Lidl is perfect geschikt voor de airflayer, je bakt deze 16 a 17 min op 175 graden en resultaat is zeer goede krokante frites zelfs beter dan gebakken in het vet. Ook zijn er steeds meer snacks verkrijgbaar voor de Airflayer.
      En roep maar niet zo hard over Belgische frietkotten, de meesten gebruiken voorgebakken frites van McCain en dat in tegenstelling met de meesten Nederlandse friettenten waar ze echte verse zelf gesneden en voorgebakken friet gebruiken.
      Hoeveel porties of gram kan je in 1 beurt bakken ?

Peter

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

Knip...
        Naar analogie met een andere thread .
        Nogal een boude uitspraak.
        Ik durf het bijna niet te vragen, maar, heb je daar ook bewijzen voor ?
        Last edited by pol parasol; 23 maart 2019, 18:30.

Comment

Maar kan je aardappelen schillen, deze in reepjes snijden en die bakken met dat toestel?
          Ik denk het niet imho.
          Enkel voorgebakken frieten "afbakken"
          Maar waar zijn die frietjes dan eerst in gebakken?????
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Maar kan je aardappelen schillen, deze in reepjes snijden en die bakken met dat toestel?
            Ik denk het niet imho.
            Enkel voorgebakken frieten "afbakken"
            Maar waar zijn die frietjes dan eerst in gebakken?????
            Niet denken, maar zeker zijn! [emoji6]

Zowel de verse frietjes die NIET voorgebakken zijn, die worden daar perfect in gebakken.
            Soms kopen we die in de Lidl, Makro of Carrefour ... geen enkel probleem om die mooi krokant te bakken.
            De ingevroren frietjes van de Lidl zijn anders ook heel goed.

Edit: Als je ze ook zelf wil snijden ...
            Ik krijg veel vragen over het bakken van verse friet of aardappelschijfjes in de Airfryer. Lees mijn recept en tips voor de lekkerste verse frietjes.
            Last edited by VerSeg; 23 maart 2019, 22:21.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
              Hoeveel porties of gram kan je in 1 beurt bakken ?
              https://www.philips.be/c-f/XC0000037...ilips-airfryer

Aardappelen of frites:
              De mand is groot genoeg voor maximaal 800 gram verse frites of 700 gram diepvriesfrites, voldoende voor vier personen. Als u grote hoeveelheden voedsel in de mand plaatst, kan het eindresultaat ongelijkmatig zijn. De optimale hoeveelheid frites die u per keer kunt bereiden is 500 gram voor zowel verse frites als diepvriesfrites. Als u grote hoeveelheden frites bakt, zorg dan dat u de mand ten minste een keer tijdens de bereidingstijd schudt. Het is zelfs aanbevolen voor grotere hoeveelheden 2-3 keer te schudden om uw resultaat te verbeteren.

En voor de XXL versie:
              Extra groot gezinsformaat voor een hele kip of 1,4 kg verse frites
              De Airfryer is ontworpen met uw gezin in gedachten. Maak elke dag heerlijke maaltijden voor het hele gezin. Dankzij de extra grote capaciteit bereidt het apparaat moeiteloos een hele kip of tot 1,4 kg frites voor tal van mogelijkheden.
              Last edited by VerSeg; 23 maart 2019, 22:30.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Niet denken, maar zeker zijn! [emoji6]

Zowel de verse frietjes die NIET voorgebakken zijn, die worden daar perfect in gebakken.
                Soms kopen we die in de Lidl, Makro of Carrefour ... geen enkel probleem om die mooi krokant te bakken.
                De ingevroren frietjes van de Lidl zijn anders ook heel goed.
                Ik vind de voorgebakken (diepvries) van Mc Cain de beste en deze zijn op 8 min. gebakken (wij hebben het grootste model en dan kan je redelijk veel friet bakken)
                Verse friet van petatten vind ik niet zo geslaagd...

Comment

Je kan ook ovenfrieten bakken, is dat niet vergelijkbaar met zo luchtbakker?
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Je kan ook ovenfrieten bakken, is dat niet vergelijkbaar met zo luchtbakker?
                    @ Freddy: wist ik inderdaad niet, maar als die ook goed smaken is dat wellicht de beste optie.
                    Want voorgebakken frieten zijn sowieso vettig.

En inderdaad, ook een goede vraag: wat als je de ovenfrieten gebruikt en je laat die warme lucht blazen? ( op vrij hoge temperatuur veonderstel ik dan? )
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

Comment

Keuringsdienst van Waarde. Alles wat je wil weten over Airfryerfrieten, gewone frieten en ovenfrieten en zelf frieten maken voor de Airfryer

Klopt het wat fabrikanten claimen en wat ze ons in reclames verkopen? De verslaggevers van de Keuringsdienst nemen de telefoon ter hand en duiken in de wondere wereld van ons voedsel.
                      http://www.smuttynose.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                        Naar analogie met een andere thread .
                        Nogal een boude uitspraak.
                        Ik durf het bijna niet te vragen, maar, heb je daar ook bewijzen voor ?
                        Ik woon in de Nederlandse Belgische grensstreek, ik kom vaak in Noord-België en eet er ook soms frites; maar dat is niet eens nodig om te weten wat voor friet ze daar in de olie gooien: Rij eens door de Vlaamse gemeenten en je ziet aan de deuren van veel friettenten de grote reclameborden van McCain staan. Ook binnen zie je de grote friteszakken staan van McCain. In Nederland zie je fabriek frites alleen in snack wagens bij festivals, maar er is niet een cafetaria die zich daaraan waagt.

Comment

Ik woon in de Nederlandse Belgische grensstreek, ik kom vaak in Noord-België en eet er ook soms frites; maar dat is niet eens nodig om te weten wat voor friet ze daar in de olie gooien: Rij eens door de Vlaamse gemeenten en je ziet aan de deuren van veel friettenten de grote reclameborden van McCain staan. Ook binnen zie je de grote friteszakken staan van McCain. In Nederland zie je fabriek frites alleen in snack wagens bij festivals, maar er is niet een cafetaria die zich daaraan waagt.
                          Een friturist die dat hier in de streek zou doen, zou rap zijn keet kunnen sluiten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            @ Freddy: wist ik inderdaad niet, maar als die ook goed smaken is dat wellicht de beste optie.
                            Want voorgebakken frieten zijn sowieso vettig.

En inderdaad, ook een goede vraag: wat als je de ovenfrieten gebruikt en je laat die warme lucht blazen? ( op vrij hoge temperatuur veonderstel ik dan? )
                            Zo'n Airfryer heeft sowieso een veel betere luchtstroming dan in een gewone oven. Een deel van de olie druipt eraf tijdens het bakken en gaat in de bodem (speciale constructie)

Ook dien je om de paar minuten eens met de schuif te schudden zodat de frieten omgedraaid worden...
                            Zonet nog gegeten en toch zeer lekker hoor.
                            Frituurfriet zou ong. 15% vet hebben en deze ong. 7% vet.

Friet van een goei frituur is wel totaal niet te evenaren...maar dit is goed om te gebruiken bij o.a. stoofvlees e.d....

Comment

Rij eens door de Vlaamse gemeenten en je ziet aan de deuren van veel friettenten de grote reclameborden van McCain staan.
                              Ja en?
                              McCain verkoopt ook verse (niet ingevroren) geschilde aardappelen, voorgesneden frietjes, BBQ chicken wings, fishsteaks, chicken drips, mozzarella sticks, en nog veel meer.
                              Een reclamebord van McCain betekent daarom niet dat het om diepvriesfrietjes gaat.
                              Ja er zijn frituren die diepvriesfrieten of voorgebakken frieten gebruiken, maar niet op zoveel plaatsen.
                              Last edited by VerSeg; 25 maart 2019, 01:43.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Ja en?
                                McCain verkoopt ook verse (niet ingevroren) geschilde aardappelen, voorgesneden frietjes, BBQ chicken wings, fishsteaks, chicken drips, mozzarella sticks, en nog veel meer.
                                Een reclamebord van McCain betekent daarom niet dat het om diepvriesfrietjes gaat.
                                Ja er zijn frituren die diepvriesfrieten of voorgebakken frieten gebruiken, maar niet op zoveel plaatsen.
                                Dat is dan het verschil tussen een echte frituur en een slechte hé.
                                Als je echte artisanale frieten wil, dan zoek je een frituur waar ze zelf snijden, zelf voorbakken en afbakken. De rest is tweedeklas.

Die airfreyer heb ik ook eens bekeken, maar onmogelijk als je zoals wij 2 porties kort na elkaar moet bakken.
                                Het duurt 20 minuten om een afkooksel van echte friet te krijgen, en er staat weer zo'n extra bak in de kast.

Wij eten minder friet, maar wel echte.

Comment

Working...
                                X