Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale meter komt er toch

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Ne goeie dat het zegt.
    De eerste dat niets verdraagt heeft gepost in 640 en 642.
    Laten we verder teruggaan naar 639.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Laten we verder teruggaan naar 639.
      Laat u er vooral mee ophouden met altijd uit te dagen, in alle topics.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Laat u er vooral mee ophouden met altijd uit te dagen, in alle topics.
        Vreemd dat u dit steeds als uitdagen ervaart. Raar zelfs.
        Hombre

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
          Daar zit inderdaad zoals in de gasmeter een batterij in, niet uw probleem maar hún probleem denk ik.
          Bij een vriend van mij zijn ze zijn digitale watermeter na één jaar reeds komen vervangen
          door een nieuw model, blijkbaar een steekproef ter controle op afwijkingen.
          Ze hebben de gasmeter en watermeter vervangen door een digitaal exemplaar. De elektriciteitsmeter wilde die niet vervangen...zat in een kast en kabel komt van boven ipv beneden..(spijtig )

Blijkbaar is de watermeter binnenin gevuld met een speciale gel die niet geleid zodat er geen water aan kan indien de meter onder water komt te staan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

Ze hebben de gasmeter en watermeter vervangen door een digitaal exemplaar. De elektriciteitsmeter wilde die niet vervangen...zat in een kast en kabel komt van boven ipv beneden..(spijtig )
            Fijn voor jou, zonder Digitale elektriciteitsmeter kunnen ze ook je water en gas niet uitlezen op afstand,
            want die communicatie loopt enkel via de elektriciteitsmeter.

Comment

• Vanavond 15/7 op VTM nieuws 19u, reportage over/met techniekers in onder aanneming van Fluvius in verband met de verschillende zware ongevallen. De techniekers leggen de fout bij hun werkgever, dikwijls gevaarlijke situaties. Tja, als je niet weet wat je doet misschien wel ja. Misschien was het wel de technieker waarvan hier in dit forum sprake was, zijn ongeval was in februari. Een aanrader om te bekijken, maar let op je hartslag ;-)
              Hombre

Comment

• De reportage is er ten gevolge van een recent ongeval met een werknemer van Unit-T, deze zou de situatie voor een gewone wissel te gevaarlijk ingeschat hebben en geweigerd hebben, wat zijn volle recht is.
                Echter heeft zijn verantwoordelijke hem verplicht de werken toch uit te voeren, wat tegen alle regels is want de werknemer heeft normaal de laatste beslissing in de risico-analyse.
                Hetgeen moest gebeuren was een ander team met ander material langssturen om bijkomende voorafgaande werken te doen, maar de verantwoordelijke weigerde dit.
                Op de hoop toe was zijn veiligheidsuitrusting niet conform met de voorschriften.
                Uiteraard zijn er nog vele nadere gevallen, maar dit is op zich veel erger dat een verantwoordelijke de regels negeert en een werknemer dwingt iets te doen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

• De regels ? Laat me niet lachen hé... Als die verantwoordelijke zijn technieker gevolgd was dan was die vervanging hoogstwaarschijnlijk duurder geworden dan wat de onderaannemer krijgt van Fluvius, en lagen er mogelijks 's anderendaags 2 C4's klaar.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

• De werknemers die via de onderaannemer werken, die hebben waarschijnlijk allemaal een "spoedcursus" elektriciteit gevolgd bij de VDAB, en die zullen ook nog wel wat uitleg gekregen hebben over het vervangen van die meter voor ze die op pad hebben gestuurd.
                    Dat zal ook de reden zijn waarom die de meter alleen mogen vervangen wanneer de oude meter op een voor hen zo gemakkelijk mogelijke plaats hangt.
                    Ik heb onlangs nog van iemand gehoord dat ze bij hem de terugdraaiende teller nog niet hebben vervangen omdat die te hoog hangt.
                    Dan moet er een technieker van Fluvius zelf langs komen om die meter te vervangen, en omdat er niet voldoende techniekers van Fluvius zijn zou het nog wel een tijdje kunnen duren voor die meter vervangen wordt.

De werknemers die voor de onderaannemers werken, die zullen waarschijnlijk bijna allemaal een andere job moeten zoeken als de meters vervangen zijn.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      De werknemers die via de onderaannemer werken, die hebben waarschijnlijk allemaal een "spoedcursus" elektriciteit gevolgd bij de VDAB, en die zullen ook nog wel wat uitleg gekregen hebben over het vervangen van die meter voor ze die op pad hebben gestuurd.
                      Dat zal ook de reden zijn waarom die de meter alleen mogen vervangen wanneer de oude meter op een voor hen zo gemakkelijk mogelijke plaats hangt.
                      Ik heb onlangs nog van iemand gehoord dat ze bij hem de terugdraaiende teller nog niet hebben vervangen omdat die te hoog hangt.
                      Dan moet er een technieker van Fluvius zelf langs komen om die meter te vervangen, en omdat er niet voldoende techniekers van Fluvius zijn zou het nog wel een tijdje kunnen duren voor die meter vervangen wordt.

De werknemers die voor de onderaannemers werken, die zullen waarschijnlijk bijna allemaal een andere job moeten zoeken als de meters vervangen zijn.
                      Werk zat voor die mensen: laadpalen installeren (zitten nu enorme wachttijden op), glasvezel binnen trekken bij een zillioen huizen, warmtepompen installeren etc.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Bij ons moeten ze nog aan de elektriciteitsmeters beginnen. Er zullen nog wel digitale watermeters en gasmeters te vervangen zijn. En dan zullen ze wel iets nieuws uitvinden om ons te melken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          De regels ? Laat me niet lachen hé... Als die verantwoordelijke zijn technieker gevolgd was dan was die vervanging hoogstwaarschijnlijk duurder geworden dan wat de onderaannemer krijgt van Fluvius, en lagen er mogelijks 's anderendaags 2 C4's klaar.
                          Als, als, als
                          Als de kat pluimen had, dan lag ze mogelijks in het rek als soepkiek.

Er zijn nu eenmaal regels te volgen en had die verantwoordelijke de technieker gevolgd, dan was er nu geen schade met een gewonde tot gevolg.
                          En een onderaannemer krijgt de interventie sowieso betaald, ook als het niet zijn fout is dat het werk niet uitgevoerd kan worden.
                          Al de rest zijn veel verzinsels op niets gebaseerd.

Men speelt niet met mensenlevens, ook niet als baas van iemand.
                          Zelf ooit een jonge collega verloren dat op een vrijdag van zijn baas NIET naar de dokter mocht vertrekken wanneer hij zich niet goed voelde, komedie voor een verlengd WE zei de baas.
                          Maar toen maandag de doodsbrief afgegeven werd door zijn echtgenote met de dank zijn dood veroorzaakt te hebben, was het plots een heel andere zaak.
                          Wel een andere situatie, maar als overste een verkeerde beslissing nemen, kan vergaande gevolgen hebben.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

• Nu lijkt het me toch vreemd dat je ergens "zomaar" een elektrische kabel gaat doorknippen als daar nog spanning op zit. Basiskennis ontbreekt lijkt me.
                            Hombre

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Fijn voor jou, zonder Digitale elektriciteitsmeter kunnen ze ook je water en gas niet uitlezen op afstand,
                              want die communicatie loopt enkel via de elektriciteitsmeter.
                              Langs ene kant wel maar ik heb de panelen nog in 2020 laten steken en dan krijg ik nog een premie als ik dit jaar een dig. meter heb...eind aug eens horen bij Fluvius

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

Langs ene kant wel maar ik heb de panelen nog in 2020 laten steken en dan krijg ik nog een premie als ik dit jaar een dig. meter heb...eind aug eens horen bij Fluvius
                                Vergeet niet dat de premie uiterlijk voor 31 december 2025 dient aangevraagd te worden.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X