Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale meter komt er toch

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Masochistische neigingen ?
    Eerder braakneigingen

Comment

• Alé vooruit, sinds eind vorige week is dan eindelijk de digitale meter te zien in Mijn Fluvius .... hmm 72uur was het hé

- De samenwerking met de "smart" app van Engie is nog steeds niet in orde en Fluvius heeft geen app om op te volgen, dus totaal nutteloos.
      - De Homewizard werkte ook niet en dit bleek een batch te zijn waarbij er heel wat defecte toestelletjes zaten, en ik had er daar uiteraard eentje van ... mijn geluk kon niet op ...
      - Ondertussen is er een nieuwe Homewizard opgestuurd geweest en deze werkt wel zonder problemen.

- In de app van Engie is het ondertussen van 4 Juni geleden dat ze iets van informatie hebben doorgekregen van Fluvius

Toch een luxe hé al dat geautomatiseerde samenwerkende materiaal tegenwoordig

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Ondertussen van 4 Juni geleden dat ze iets van informatie hebben doorgekregen van Fluvius

Sieg
        De info die Fluvius doorgeeft is voor hun zeker geen prioriteit Siegfried, zojuist eens gaan zien
        op my Fluvius, staat er op tot en met zondag, voor deze week nog niets te zien…

Comment

• Ik kijk enkel nog bij Fluvius als ik eens wil checken hoe het zit met mijn Piek.
          Voor de rest Homewizard om op de seconde na mijn verbruiks- en teruglevering gegevens te zien als ik wil
          Eenmalig kleine 30 euro voor de dongle is me dat wel waard om niet te moeten op knopjes te zitten drukken op de meter zelf om via nietszeggende codes één en ander af te lezen.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

De info die Fluvius doorgeeft is voor hun zeker geen prioriteit Siegfried, zojuist eens gaan zien
            op my Fluvius, staat er op tot en met zondag, voor deze week nog niets te zien…
            Moeten ze dat daar misschien nog handmatig doen misschien ?

Comment

Ik kijk enkel nog bij Fluvius als ik eens wil checken hoe het zit met mijn Piek.
              Voor de rest Homewizard om op de seconde na mijn verbruiks- en teruglevering gegevens te zien als ik wil
              Eenmalig kleine 30 euro voor de dongle is me dat wel waard om niet te moeten op knopjes te zitten drukken op de meter zelf om via nietszeggende codes één en ander af te lezen.
              Je hoeft niet op "knopjes te zitten drukken" om de voornaamste gegevens af te lezen. Verbruik hoog en laag tarief, injectie hoog en laag tarief en het kwartier piekvermogen komen hier netjes één voor één voorbij, op 30 seconden heb je alles afgelezen zonder een knopje in te drukken. Dat is bovendien ook veel sneller dan naar de Fluvius website te gaan en daar veilig in te loggen via een ItsMe of whatever. Natuurlijk als je alle andere gegevens wenst te bekijken zal je inderdaad even moeten scrollen, maar ik hoef zo niet per sé om het uur te checken wat de stroom en spanning per fase is. Die kan ik veel eenvoudiger via Home Assistant bekijken op onder andere diverse grafieken. Zo merk je ook veel sneller eventuele problemen op dan te staren naar een getal op een scherm, dat is slechts een momentopname.
              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Die kan ik veel eenvoudiger via Home Assistant bekijken op onder andere diverse grafieken.
                Bedoel je hier de Home Wizard of is de Home Assistant nog een ander "beestje" ?

Comment

Bedoel je hier de Home Wizard of is de Home Assistant nog een ander "beestje" ?
                  Volgens Google:
                  Home Assistant is een krachtig en flexibel open-source platform voor smart home-automatisering, terwijl HomeWizard een gebruiksvriendelijke oplossing is die zich richt op energiebewustzijn en inzicht in energieverbruik. De keuze tussen de twee hangt af van de voorkeur van de gebruiker voor flexibiliteit en maatwerk versus gebruiksgemak en specifieke functionaliteit.
                  Wil je gewoon het energieverbruik opvolgen, dan is een HW een goede optie. Wil je echter met die gegevens ook nog wat gaan doen, en andere zaken opvolgen/meten/besturen dan is HA een beste keuze. Van rolluiken automatisch sluiten een uur na zonsondergang, tot het actie ondernemen indien een bewakingscamera iets opmerkt tot zowat alles besturen met spraakopdrachten, de mogelijkheden zijn enorm. Geen abonnementskosten.
                  Hombre

Comment

Volgens Google:

Wil je gewoon het energieverbruik opvolgen, dan is een HW een goede optie. Wil je echter met die gegevens ook nog wat gaan doen, en andere zaken opvolgen/meten/besturen dan is HA een beste keuze. Van rolluiken automatisch sluiten een uur na zonsondergang, tot het actie ondernemen indien een bewakingscamera iets opmerkt tot zowat alles besturen met spraakopdrachten, de mogelijkheden zijn enorm. Geen abonnementskosten.
                    Die andere functies hebben wel weinig te maken met de digitale teller of opvolging van verbruik.
                    Uiteraard wel nuttig om bepaalde zaken aan te sturen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Die andere functies hebben wel weinig te maken met de digitale teller of opvolging van verbruik.
                      Uiteraard wel nuttig om bepaalde zaken aan te sturen.
                      Wat dus exact was wat ik aangehaald heb. Uw punt is?
                      Hombre

Comment

Wat dus exact was wat ik aangehaald heb. Uw punt is?
                        Punt is dat het over elektriciteit gaat en verbruik bekijken.
                        Ik zal het maar negeren want met uw laatste reacties in enkele topics ben je weer wat aan het kibbelen.
                        Last edited by VerSeg; 20 juni 2025, 22:25.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Punt is dat het over elektriciteit gaat en verbruik bekijken.
                          Ik zal het maar negeren want met uw laatste reacties in enkele topics ben je weer wat aan het kibbelen.
                          Dat zou de eerste keer zijn dat hier een topic veel breder besproken wordt dan de titel laat vermoeden, en bovendien een reactie op de vraag van Nete. Ook last van de warmte? Kort lontje?
                          Hombre

Comment

Dat zou de eerste keer zijn dat hier een topic veel breder besproken wordt dan de titel laat vermoeden, en bovendien een reactie op de vraag van Nete. Ook last van de warmte? Kort lontje?
                            Ik heb enkel toegevoegd dat die punten niets met de elektriciteitsmeter te maken hebben en daar geen meerwaarde voor hebben.
                            Alles bedienen kan ook al met Google Home of Apple Woning als je dat dan toch wil.
                            Verdraagt gij nu echt niet dat iemand iets toevoegt?
                            Man toch, kunt ge het nooit laten ruzie uit te lokken? Zielig!
                            Last edited by VerSeg; 21 juni 2025, 11:31.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ik heb enkel toegevoegd dat die punten niets met de elektriciteitsmeter te maken hebben en daar geen meerwaarde voor hebben.
                              Alles bedienen kan ook al met Google Home of Apple Woning als je dat dan toch wil.
                              Verdraagt gij nu echt niet dat iemand iets toevoegt?
                              Man toch, kunt ge het nooit laten ruzie uit te lokken? Zielig!
                              Jij zit ook direct op uw paard hé jongen. Jij verdraagt nu echt niet dat iemand iets toevoegt.
                              Hombre

Comment

Jij zit ook direct op uw paard hé jongen. Jij verdraagt nu echt niet dat iemand iets toevoegt.
                                Ne goeie dat het zegt.
                                De eerste dat niets verdraagt heeft gepost in 640 en 642.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X