Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Ik lees geen kranten waar jij allusies op maakt en het antwoord heb je al gekregen!
    En verder ga ik de discussie met jou niet meer aan want je doet weeral uit de hoogte en daarbij, ik deel de mening van Eddy!
    Dat is de eenvoudigste manier en een perfecte keuze.
    Voor jou maar ook voor mij.
    Laat het ons daar bij houden en escalatie vermijden.

Comment

Voor mij is de gevaar van een kerncantrale even groot dat van de Soveso bedrijven aan de Gentse Kanaalzone.

Wat mij opvalt is - dat overal verteld wordt, dat als een nukleare ongeluk gebeurt - op deze plaatsen voor de volgende 10.000 jaren geen leven meer mogelijk is.

Op mijn reizen naar Japan was ik ook in Hiroshima. Wat mijn kennis betreft is er toen een atoombom gevallen. 60 jaren later leven daar heel veel mensen en de kankers zijn niet hoger dan anders.

Fukoshima de meetingen die ze verleden jaar gedaan hebben; tonen dat rond de centrale een lagere radioaktive waarde was dan in de 20km verder aan de bergen. Toen was da de val out door de regen langs de bergen veel sterker. En toch mochten die mensen da verder leven.

Ook rond Tsjernobyl is de populatie van de dieren zonder afwijkingen nihil.

Is kernenergie ongevaarlijk - NEEN. Enkel bewuster met deze materie omgaan.

Angst is een slechte raadgever.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht

Is kernenergie ongevaarlijk - NEEN. Enkel bewuster met deze materie omgaan.

Angst is een slechte raadgever.
        Ja jongens zeg, kan het nog dwazer?
        Nooit de beelden gezien of de reportages zeker?
        Sorry, dat meen je toch niet, in ieder geval sta je met deze mening helemaal alleen!

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ik denk ook wel wereldkampioen in het aantel regeringen per inwoner.
          Ik weet zelfs niet of we in de top 10 zouden staan.
          Luxemburg, Monaco, Liechtenstein, Andorra, Vatikaanstad, Estland, .. doen het op dat gebied nog beter.

Comment

N
            Ene bedankt dat u mij afschildert als een onwetende, heel erg bedankt.
            Een beetje wetenschapper onwaardig maar kom.........
            Ja jongens zeg, kan het nog dwazer?
            Nooit de beelden gezien of de reportages zeker?
            Sorry, dat meen je toch niet, in ieder geval sta je met deze mening helemaal alleen!
            Met alle respect, maar... vind je dit nu zelf niet een beetje erover.
            Hoe schilder jij nu iemand anders af?
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

Ik lees dat iemand zeg: sterftecijfer ligt hier hoger. Opapol vraagt bron en die lijkt er niet te zijn.
              Verder zie ik (op misschien iets te "harde" manier) hem polsen naar de kennis van Red Falcon.
              Ik heb mijn bron niet gegeven???????????
              Kom dan naar Mol en praat met de mensen van hier.
              En stop nu met dat welles nietes spelleken, ik woon al 13 jaar in Mol daarvoor 58 jaar in Menen.
              Ik kan dus wel degelijk een vergelijk maken.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik bied hierbij mijn excuses aan en ga het forum alweer laten voor wat het is.
                Blijkbaar is het echt nog niet veranderd.
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

Ik heb mijn bron niet gegeven???????????
                  Kom dan naar Mol en praat met de mensen van hier.
                  En stop nu met dat welles nietes spelleken, ik woon al 13 jaar in Mol daarvoor 58 jaar in Menen.
                  Ik kan dus wel degelijk een vergelijk maken.
                  Wat het sterftecijfer in Mol betreft wil ik je niet tegenspreken, maar volgend verslag beweert toch het tegendeel:

“2.4 Besluit in verband met de overlijdensgegevens
                  In het algemeen is zowel de totale sterfte, de algemene kankersterfte als de sterfte voor specifieke kankers voor de gemeenten Dessel, Mol en Retie vergelijkbaar met gemiddeld Vlaanderen; dit voor de periode 1998-2007. In Retie komen totale overlijdens bij mannen, overlijden door kanker bij mannen en door borstkanker bij vrouwen significant minder voor dan gemiddeld in Vlaanderen.”

Klopt dat er bij een eventueel ongeluk meer risico is op veel slachtoffers, maar daarvan uitgaand mogen we ook nooit een trein, vliegtuig of bus nemen want de kans op veel slachtoffers is ook groter dan met een fiets of personenwagen.
                  Gelukkig gebeurt er niet alle dagen iets. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ik wil de angst van Red Falcon niet tegen spreken - waarom ook.

Mijn buren beiden in de 70 hebben extreem veel angst voor de " electra " zo als ze zeggen. Als er iets is - help ik hun graag - want ze durven voor angst niet eens een gloeilamp wisselen.

Dus ik kan je reden volledig begrijpen.

Comment

@ Freddy, straks moet(en ze belgi!ë vol zetten met kerncentrales als het er zo gezond is.
                      Sorry, die zever doet me echt lachen hoor.

@ Grashalm, waar schrijf ik dat ik schrik heb?????????
                      Mocht ik echt schrik hebben dan woonde ik aan zee.
                      Want in Menen was het ook verre van gezond met een verbrandingsoven die ver boven de dioxine uitlaat zat en in Halluin (Fr) een der grootste verbrandingsovens van Frankrijk.

Aan dit draadje verspil ik nu verder geen woord meer. Geen van jullie wonen in Mol, of toch?
                      Ach laat maar zitten, de mijnwerkers hadden ook geen stoflong, ze gingen het hoekje om van te veel te roken.
                      Tot over enkele dagen was een diesel erg vervuilend, en plots blijkt het dan toch de benzine motor te zijn, maar de prijs van mazout is toch stukken omhoog gegaan en de accijnzen stromen binnen.
                      Net wat vadertje staat wou hé.
                      Nu ja, de prijs voor diesel is voor mij helemaal niet duurder geworden ik blijf voor € 50,00 tanken.

Comment

@ Freddy, straks moet(en ze belgi!ë vol zetten met kerncentrales als het er zo gezond is.
                        Sorry, die zever doet me echt lachen hoor.
                        Over welke zever heeft u het nu?

Er staat nergens dat het gezond is, enkel dat het sterftecijfer niet hoger ligt in Mol dan in Vlaanderen.

Misschien moet je de gemeente dan eens contacteren om te melden dat hun lijst met overlijdens niet klopt.
                        Officiële sterftecijfer kloppen dus niet met een “ik zal het wel weten-verklaring”?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Allez komaan zeg, 1 artikel en het gaat nu uitgerekend over Retie, Dessel en Mol, wel erg toevallig vind je niet?
                          Freddy, woon jij in één van die drie gemeenten? Ik dacht het niet, waarom wil je dan je gelijk halen?
                          Enkel de mensen die hier wonen weten hoe de vork aan de steel zit.
                          En voor er weer over "het atoom" begonnen wordt, dat is de vervuiling niet hé.
                          In Retie verwerken ze de afval, enfin ja, stoppen ze de vaten onder de grond als ze ze niet vergeten zijn tenminste.

Comment

Ik zou toch ook wel eens graag echte bewijzen zien.
                            Zolang we die niet krijgen ben ik geneigd deze beweringen af te doen als pure café-praat.

Comment

Mo vint toch, kenne zefs de pris nie van un pinte.
                              En zeg me eens hoe ik dat kan bewijzen?
                              Kamiel Spiessens gestorven aan kanker veroorzaakt door de kernafval van Retie?
                              Bewijzen zien? Moet ik dat nu echt au serieus nemen of watte?
                              Luister, dat zijn geen dingen waar ik mee kan lachen hoor.

Comment

@ Red Falcon

In Retie verwerken ze de afval, enfin ja, stoppen ze de vaten onder de grond als ze ze niet vergeten zijn tenminste.
                                Dus als ik je juist begrijp - het gaat om de verwerking van het afval

Als het dat is - waar het probleem om draaid

Dat is iets anders dan kerncentrales

Comment

Working...
                                X