Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

Hierbij bied ik ook mijn uitgebreide excuses aan voor mijn mogelijke onbeschoftheid naar bepaalde mensen toe.

Ik geef mijn ongelijk toe : earth is flat and pigs can fly.

Voor de rest volg ik Koen volledig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Want in Menen was het ook verre van gezond met een verbrandingsoven die ver boven de dioxine uitlaat zat en in Halluin (Fr) een der grootste verbrandingsovens van Frankrijk.
      Off topic Luc, maar blijkbaar was dat toch niet de grote boosdoener, de schredder bij de firma Gallo zou indertijd
      veel erger geweest zijn naar dioxine uitstoot, hebben ze mooi in de doofpot..........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        Hierbij bied ik ook mijn uitgebreide excuses aan voor mijn mogelijke onbeschoftheid naar bepaalde mensen toe.

Ik geef mijn ongelijk toe : earth is flat and pigs can fly.

Voor de rest volg ik Koen volledig.
        +1
        ...

Comment

Ik denk dat het hierover zou kunnen gaan.

https://www.tvg.be/article/kankerste...-dessel-belgie

De kankersterfte bij de omwonenden werd bestudeerd voor de periode 1969 tot en met 1992. Het aantal overlijdens ten gevolge van een aantal afzonderlijke kankertypen en ten gevolge van alle maligne tumoren samen beschouwd, werd vergeleken met de nationale cijfers. Voor elk kalenderjaar werd een standaardisatie voor leeftijd en geslacht verricht. Na analyse werd geen statistisch significante toename van de mortaliteit gevonden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Off topic Luc, maar blijkbaar was dat toch niet de grote boosdoener, de schredder bij de firma Gallo zou indertijd
            veel erger geweest zijn naar dioxine uitstoot, hebben ze mooi in de doofpot..........
            Dat waren toch maar auto's die daar ingingen, nee?
            Maar Galloo zit nu met meer dan de helft in Halluin sinds ze de Leie krom hebben gelegd.
            Ik weet het maar van horen zeggen, van Rouselle, dat er dagelijks meer dan honderd vrachtwagens vertrekken bij de oud ijzer marchand.
            Ooit begonnen met een triporteur en zo uitgegroeid tot één van de grootste in Europa als het ondertussen niet de hele wereld is.
            Toen de NMBS de K rijtuigen (eindelijk) buiten dienst stelde heeft Galloo er honderden van opgekocht, daar zal hij een proper centje aan verdient hebben.

Maar inderdaad daar nooit iets van gehoord, maar banden verbranden dat herinner ik mij nog vaag.
            Nu, die verbrandingsoven in Menen heeft nog nooit voldaan aan de normen.
            Van die in Halluin weten we uiteraard niks.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Dat waren toch maar auto's die daar ingingen, nee?
              Maar Galloo zit nu met meer dan de helft in Halluin sinds ze de Leie krom hebben gelegd.
              Ik weet het maar van horen zeggen, van Rouselle, dat er dagelijks meer dan honderd vrachtwagens vertrekken bij de oud ijzer marchand.
              Ooit begonnen met een triporteur en zo uitgegroeid tot één van de grootste in Europa als het ondertussen niet de hele wereld is.
              Toen de NMBS de K rijtuigen (eindelijk) buiten dienst stelde heeft Galloo er honderden van opgekocht, daar zal hij een proper centje aan verdient hebben.

Maar inderdaad daar nooit iets van gehoord, maar banden verbranden dat herinner ik mij nog vaag.
              Nu, die verbrandingsoven in Menen heeft nog nooit voldaan aan de normen.
              Van die in Halluin weten we uiteraard niks.
              Een goede vriend van mij levert er bijna dagelijks Luc.
              En wat ik nu vertel is van een paar jaar geleden.
              Normaal werden auto’s ter recyclage er volledig uiteen gehaald, maar wat eigenaadig was,
              als je er op vrijdag avond ging lossen en er lagen 200 auto’s, dat er de maandag voormiddag
              niets meer lag, die draaiden ze zomaar zonder demonteren in de schredder in het weekend,
              een auto met een half volle tank benzine, daar draait die gesloten schredder zijn hand niet voor om,
              je hoort dat ding nog geen scheet laten. https://youtu.be/5JVgWTORyGE

Comment

Ja dat klopt Geert, bij Galloo werken ze dag en nacht en de auto's gaan er in hun geheel in en komen er in kleine brokjes weer uit.
                Maar de meeste materialen komen er gescheiden uit, je zult dus geen rubber vinden bij het metaal ook geen glas.
                Hoe het zit met de verschillende kunststoffen weet ik niet.
                Wel indrukwekkend om die machtige machine bezig te zien.
                Ik heb ze verschillende keren bezig gezien toen ik nog in het station van Menen werkte moesten we er alle dagen lege grote bakwagens afzetten en de volle ophalen.
                Een scheet zal je zeker niet horen want dat ding maakt een enorm lawaai, maar inderdaad alles wat ze erin gooien komt er fijn gemalen weer uit.
                En daar staat ook een enorme pers, een auto in z'n geheel erin en een kubus die eruit komt.
                Heb ook al enorm gevaarlijke dingen zien doen daar, bijvoorbeeld enorm grote mazouttanks in brokken zien branden met een brander.
                Eigenlijk verwonderlijk dat ze daar aan al die rommel eruit geraken en 't is er verdomd gevaarlijk werken. Ge moet ervoor dienen en erg sterk voor zijn om al dat zwaar werk aan te kunnen hoor.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Allez komaan zeg, 1 artikel en het gaat nu uitgerekend over Retie, Dessel en Mol, wel erg toevallig vind je niet?
                  Freddy, woon jij in één van die drie gemeenten? Ik dacht het niet, waarom wil je dan je gelijk halen?
                  Enkel de mensen die hier wonen weten hoe de vork aan de steel zit.
                  Het is één artikel gebaseerd op officiële sterftecijfers, uw reactie is de mening van één persoon ... wat is het verschil?

Buiten “ik zal het wel weten” en “ik woon hier” haal je niet veel materiaal aan waardoor je dit kan staven.
                  Geef eens echt bewijs a.u.b.!

Ik woon daar niet, maar woont u dan in mijn (of andere) gemeente om te kunnen vergelijken? [emoji6]
                  Of gebruikt u daarvoor ook cijfers?

Natuurlijk gaat dat artikel logischerwijze over die gemeenten ... omdat er specifiek over die gemeenten vragen ontstaan zijn en men daarvoor een vergelijk gemaakt heeft.
                  Last edited by VerSeg; 23 maart 2019, 02:54.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verseg Bekijk bericht
                    het is één artikel gebaseerd op officiële sterftecijfers, uw reactie is de mening van één persoon ... Wat is het verschil?

Buiten “ik zal het wel weten” en “ik woon hier” haal je niet veel materiaal aan waardoor je dit kan staven.
                    Geef eens echt bewijs a.u.b.!

Ik woon daar niet, maar woont u dan in mijn (of andere) gemeente om te kunnen vergelijken? [emoji6]
                    of gebruikt u daarvoor ook cijfers?

Natuurlijk gaat dat artikel logischerwijze over die gemeenten ... Omdat er specifiek over die gemeenten vragen ontstaan zijn en men daarvoor een vergelijk gemaakt heeft.
                    zucht.................

Gelooft wie ge wilt hé, je wilt weeral je gelijk halen, dus zoek verder naar artikels die het tegendeel beweren.
                    Veronderstel dat ze openbaar toegeven dat er meer gevallen van kanker zijn dan elders, wat denk je dat er dan gebeurt?
                    Vermassen wrijft al in z'n handen.
                    Dus Freddy je hebt groot gelijk en je hebt het laatste woord.
                    BYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE;
                    Last edited by Red Falcon; 23 maart 2019, 18:47.

Comment

Ja dat klopt Geert, bij Galloo werken ze dag en nacht en de auto's gaan er in hun geheel in en komen er in kleine brokjes weer uit.
                      Maar de meeste materialen komen er gescheiden uit, je zult dus geen rubber vinden bij het metaal ook geen glas.
                      Hoe het zit met de verschillende kunststoffen weet ik niet.
                      Probleem was dat in die schredder alles verbrande Luc.
                      Daarna zijn ze verplicht geweest om brandbare materialen zoveel mogelijk te verwijderen
                      voor het metaal de schredder in ging.
                      Is een jaar of tien geleden veel rond te doen geweest. http://www.standaard.be/cnt/pd1q72an_1

Comment

Er is altijd al iets te doen geweest rond dat bedrijf.
                        Eerst de rommel die van de camions op straat valde, dan die verbranding van banden, dan geluidshinder enz.
                        Maar deze uit Torhout zat er ook lelijk naast want de boeren mochten geen melk meer verkopen als hun koeien in een bepaalde perimeter van de oven (en Galloo ook zeker) aan het grazen waren.
                        Ik dacht altijd dat het enkel aan die verbrandingsoven lag maar daar deed Galloo dus ook aan mee. In vogelvlucht woonde ik wellicht maar 200 meter van de oven, en Galloo ook dus.
                        Dat van Galloo is wel doodgezwegen geweest in de streek.
                        Trouwens de verbrandingsoven is ook nooit in orde geweest en zal het nooit worden, heeft iets te maken met afval uit Wervik.

Comment

zucht.................Gelooft wie ge wilt hé, je wilt weeral je gelijk halen, dus zoek verder naar artikels die het tegendeel beweren.
                          Man, ik beweer niets, ik verwijs naar cijfers en het eerste dat ik erover vond op verschillende sites zonder op zoek te gaan naar het tegendeel.
                          Straffer nog, dat je het gelooft of niet, ik was de zoektocht begonnen om u gelijk te kunnen geven ... maar ik kom enkel het tegendeel tegen.

Jij verwijst enkel naar “ik zal het wel weten”, maar je haalt NIETS, nul komma nul gegevens aan om het tegendeel te staven.
                          Als jij het tegendeel wil bewijzen ... zorg dan voor officiële cijfers die anders zijn.
                          Hoe kan iemand uw redenering volgen als je niets aangeeft?

Veronderstel dat ze openbaar toegeven dat er meer gevallen van kanker zijn dan elders, wat denk je dat er dan gebeurt?
                          Je woont er ... maar ik zou dan eerder denken dat je er niet eens zou willen wonen als het er zo slecht is. [emoji4]
                          Last edited by VerSeg; 23 maart 2019, 21:03.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Working...