Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Jij beweert het tegendeel?
    Ik woon in Mol en heb geen enkele krant nodig om dat vast te stellen, de sterfgevallen zijn hier veel hoger dan elders.µ
    Waarom trek jij altijd alles in twijfel?
    Twee vragen, twee antwoorden

1. Ik beweer NIET het tegendeel, ik vroeg enkel naar je bronnen (als dat al niet mag ...)
    2. Omdat ik wetenschapper ben....

Maar ik heb ook een paar vragen :

1. Ken je het verschil tussen LRA en HRA ?
    2. Weet je hoeveel doden er zijn gevallen in Fukushima ?
    3. Zou je een idee hebben over het verschil in concept tussen de reactoren van Chnernobyl en Doel ?
    4. Zou je weten dat de "superreactor" van Gravelines niet één reactor is maar een groep van reactoren ?
    5. Wat is het verschil tussen "alarm" en "echt alarm" in Mol ?
    6. Zou je weten waarvoor die pillen (die je dus niet hebt) in feite dienen ?
    7. Hoe ben jij op de hoogte van de sterftecijfers én de oorzaak ervan in "hier" ?

Straks beweer je nog dat een kernreactor een atoombom kan worden...

Beetje wetenschappelijke correctheid zou hier wel passen denk ik. Oja, de reactoren van Gravelines liggen niet op 20 km van de kust, ze liggen pal aan de kust, anders hadden er wel koeltorens gestaan.

Comment

Het feit dat je zegt dat je je jodiumtabletten niet gehad hebt, bewijst hoe goed je op de hoogte bent. Niet dus.
      Op radio en tv, en in alle andere pers is bij herhaling bekend gemaakt dat van af 5/3/2018 gratis jodiumtabletten AF TE HALEN waren in ELKE APOTHEEK.

Comment

Was vrijdag nog op de radio in het nieuws dat de apothekers met hopen ervan bleven zitten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht

Maar ik heb ook een paar vragen :

1. Ken je het verschil tussen LRA en HRA ?
          2. Weet je hoeveel doden er zijn gevallen in Fukushima ?
          3. Zou je een idee hebben over het verschil in concept tussen de reactoren van Chnernobyl en Doel ?
          4. Zou je weten dat de "superreactor" van Gravelines niet één reactor is maar een groep van reactoren ?
          5. Wat is het verschil tussen "alarm" en "echt alarm" in Mol ?
          6. Zou je weten waarvoor die pillen (die je dus niet hebt) in feite dienen ?
          7. Hoe ben jij op de hoogte van de sterftecijfers én de oorzaak ervan in "hier"
          Nee, die kan ik niet.
          Maar jij als wetenschapper ga mij dat nu uitleggen?

Ene bedankt dat u mij afschildert als een onwetende, heel erg bedankt.
          Een beetje wetenschapper onwaardig maar kom.........

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Het feit dat je zegt dat je je jodiumtabletten niet gehad hebt, bewijst hoe goed je op de hoogte bent. Niet dus.
            Op radio en tv, en in alle andere pers is bij herhaling bekend gemaakt dat van af 5/3/2018 gratis jodiumtabletten AF TE HALEN waren in ELKE APOTHEEK.
            Werk dat zo in België? In Nederland kreeg de bevolking in de grensstreek ivm de kernreactors Mol en Doel jodiumpillen gratis thuis afgeleverd. Dat om te benadrukken dat wonen in de omgeving van een kerncentrale zo veilig is: knalt hij uiteen dan heb je tenminste nog je pillen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Nee, die kan ik niet.
              Maar jij als wetenschapper ga mij dat nu uitleggen?

Ene bedankt dat u mij afschildert als een onwetende, heel erg bedankt.
              Een beetje wetenschapper onwaardig maar kom.........
              Enkel op vraag 5 en 7 kan ik onmogelijk een antwoord geven, op al de rest wel. Jij eerst zou ik zeggen.
              Maar eerst : wat waren je bronnen ook alweer ? Laat ons daar eens mee beginnen.

Waarom zou iemand trouwens niet onwetend mogen zijn ? Ik kan duizenden zaken opsommen waarin ze me gerust onwetend mogen verklaren, ik heb daar zelf helemaal geen problemen mee....
              Last edited by opapol; 20 maart 2019, 11:13.

Comment

Enkel op vraag 5 en 7 kan ik geen antwoord geven, op al de rest wel. Jij eerst zou ik zeggen.
                Ik wou me eerst niet in deze discussie mengen, maar de reactie van een wetenschapper is naar mijn mening een wetenschapper onwaardig... een echte wetenschapper weet enkel dat hij uiteindelijk niets weet ... just my 2 cts.
                nikon coolpix s9100

Comment

Enkel op vraag 5 en 7 kan ik onmogelijk een antwoord geven, op al de rest wel. Jij eerst zou ik zeggen.

Waarom zou iemand trouwens niet onwetend mogen zijn ? Ik kan duizenden zaken opsommen waarin ze me gerust onwetend mogen verklaren, ik heb daar zelf helemaal geen problemen mee....
                  Ik lees geen kranten waar jij allusies op maakt en het antwoord heb je al gekregen!
                  En verder ga ik de discussie met jou niet meer aan want je doet weeral uit de hoogte en daarbij, ik deel de mening van Eddy!

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                    Ik wou me eerst niet in deze discussie mengen, maar de reactie van een wetenschapper is naar mijn mening een wetenschapper onwaardig... een echte wetenschapper weet enkel dat hij uiteindelijk niets weet ... just my 2 cts.
                    Dus eigenlijk mag een wetenschapper (ook al weet hij het antwoord) nooit antwoorden want hij weet niets?
                    Hoe kunnen we dan ooit slimmer worden als er niet meer gereageerd mag worden...

Persoonlijk vind ik opapol zijn reacties helemaal zo erg niet?
                    en ik vind het dan ook gemakkelijk om zo de discussie blok te zetten.
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Dus eigenlijk mag een wetenschapper (ook al weet hij het antwoord) nooit antwoorden want hij weet niets?
                      Hoe kunnen we dan ooit slimmer worden als er niet meer gereageerd mag worden...

Persoonlijk vind ik opapol zijn reacties helemaal zo erg niet?
                      en ik vind het dan ook gemakkelijk om zo de discussie blok te zetten.
                      Sorry dat is naast de kwestie en zeker een verkeerd besluit... ik zal proberen duidelijker te zijn en dat is dat de betrokkene uitspraken doet die hard lijken op ex cathedra uitspraken... voor alle duidelijkheid als bvb. een paus ex cathedra uitspraken doet dan zijn deze onfeilbaar... ik meen te mogen stellen dat ten eerste dat onbestaande is en ten tweede dat wij ons op dit forum zeker niet zo "ongepast" moeten opstellen...just my 2 cts....
                      nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                        Sorry dat is naast de kwestie en zeker een verkeerd besluit... ik zal proberen duidelijker te zijn en dat is dat de betrokkene uitspraken doet die hard lijken op ex cathedra uitspraken... voor alle duidelijkheid als bvb. een paus ex cathedra uitspraken doet dan zijn deze onfeilbaar... ik meen te mogen stellen dat ten eerste dat onbestaande is en ten tweede dat wij ons op dit forum zeker niet zo "ongepast" moeten opstellen...just my 2 cts....
                        Kan je mij dan een voorbeeld geven welke uitspraak van opapol hard lijken op een ex cathedra?

Ik lees dat iemand zeg: sterftecijfer ligt hier hoger. Opapol vraagt bron en die lijkt er niet te zijn.
                        Verder zie ik (op misschien iets te "harde" manier) hem polsen naar de kennis van Red Falcon.

Maar om het gesprek nu op te blazen op deze manier, vind ik beetje raar.
                        't Zal aan mij liggen.

Ik heb geen nood aan olie op het vuur of gemoederen op te hitsen.
                        Maar ik snapte het niet goed.

Maar dat is slechts mijn mening natuurlijk. :-)
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik vind het toch nogal fundamenteel dat je bij een boude bewering (meer kanker rond Mol) op een of andere manier een bron kan vermelden als daar om gevraagd wordt.

De anti-vaxxers en flat earthers beweren ook vanalles, en dat staat overal op het weg, en toch geloof ik ze niet omdat ze geen wetenschappelijk bewijs hebben.

Het gebeurt hier nogal dikwijls dat de discussie ineens stopt als er met een bron het tegendeel bewezen wordt van wat er geponeerd werd.
                          Fakenews is zowat de grootste ziekte van deze tijd, en er zijn presidenten die er hun handelsmerk van maken. Ik ben er grondig allergisch aan.

Comment

Er zijn er hier inderdaad een aantal die zomaar uit de losse pols vanalles voor waar komen poneren. En als je dan naar de bron vraagt of hun “stelling” met een simpel vaststaand feit dat je niet kan ontkennen onderuit haalt, blijft het plots heel erg stil ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Eindelijk is België ergens nummer 1 in, maar niet in de hoogte van de boete: die is in Nederland meer dan tweemaal zo hoog.
                              Hoezo, eindelijk ergens nummer 1 in?
                              Wij onder anderen eerste in de FIFA-ranking, eerste in investeringsklimaat, eerste in globaliseringsindex, in aantal brouwerijen per inwoner, en nog veel meer ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                                Hoezo, eindelijk ergens nummer 1 in?
                                Wij onder anderen eerste in de FIFA-ranking, eerste in investeringsklimaat, eerste in globaliseringsindex, in aantal brouwerijen per inwoner, en nog veel meer ...
                                Ik denk ook wel wereldkampioen in het aantel regeringen per inwoner.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                                X