Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Maar iedereen is blijkbaar vergeten dat het 7 jaar geleden vroor tot 2 april en er sneeuw viel eind maart.
Inderdaad, elke nuance is zoek, er moet en zal klimaatopwarming zijn...en de mens is daarvoor verantwoordelijk...eerlijk gezegd wat een arrogantie van de mensheid, alsof zij alleen de natuur kunnen veranderen... ze kunnen nog niet het weer altijd correct voorspellen bvb....
Ze slaan gewoon door Freddy, zoals ik van dag één zeg is elektrisch rijden voor mensen die genoodzaakt zijn
te laden aan een snelle laadpaal, stinkend duur 69 cent per Kwh als je weet dat de middenklasse E auto gemiddeld
20 Kwh per 100 Km nodig heeft is dat 13,8€ per 100 Km en dan nog eens een belasting er boven op...
Voor wie zijn elektriciteit zelf kan maken is het verhaal natuurlijk anders, maar met de komst van de
slimme meter zal ook daar een groot voordeel weg vallen.
En dan spreken we nog niet over de aankoopprijs van die ondingen... Tarief snelle laadpalen.
Oorspronkelijk geplaatst door Wim.VanmaeleBekijk bericht
"De Lijn" wil zich aan passen en wil electrisch rijden. Wat betekent dit dan ?
1) 1 tot 2 jaar voor het uitschrijven en toewijzen offerte aan de autobusbouwer
2) 1 à 2 jaar voor het opleveren van de aangekochte bussen
3) Laat ons een afschrijfperiode gebruiken van 15 jaar.
Even aangepast. Denk je echt dat overheidsaanbestedingen zo snel gaan? En dat er budget is om 400 bussen per jaar aan te kopen als je afschrijven op 5 jaar doet? Vergeet niet dat er maar budget is voor vernieuwing om de 15 jaar maar dat een batterijpack maar een jaar of 7 gaat meegaan. En als de regering dan in lopende zaken gaat voor een jaar...
20 Kwh per 100 Km nodig heeft is dat 13,8€ per 100 Km en dan nog eens een belasting er boven op...
Vergeet ook geen wegentaks, inschrijvingstaks, verzekering.... Was vandaag ook weer op de radio dat de verzekering waarschijnlijk omhoog gaat gaan omdat er meer naar het werk fietsen en die in verhouding ook nog eens meer ongevallen hebben. Vergeet niet, fietsers zijn niet verzekerd, betalen geen wegentaks en geen inschrijvingstaksen. Alles is voor rekening van de automobilist.
Maar iedereen is blijkbaar vergeten dat het 7 jaar geleden vroor tot 2 april en er sneeuw viel eind maart.
Dat is weer, geen klimaat! Klimaat zijn de lange termijn gemiddelden die evolueren in een bepaakde richting, afwijkend van de voorgaande decenia, eeuwen en langer.
Denk eerder dat ze je met een takelwagen komen halen. Eentje op diesel die tot daar geraakt EN terug
En als je op de snelweg stil valt wegens lege batterij, dat is zoals een lege tank en daar kunnen dan ook redelijk hoge boetes aan vasthangen als je betrapt wordt.
Even aangepast. Denk je echt dat overheidsaanbestedingen zo snel gaan? En dat er budget is om 400 bussen per jaar aan te kopen als je afschrijven op 5 jaar doet? Vergeet niet dat er maar budget is voor vernieuwing om de 15 jaar maar dat een batterijpack maar een jaar of 7 gaat meegaan. En als de regering dan in lopende zaken gaat voor een jaar...
Grote overheidsaanbestedingen (> 200000 euro) duren in de regel 9 à 12 maand. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard.
Maar in het geval van elektrische voertuigen is het opmaken van een degelijk up-to-date bestek geen sinecure.
Bij toewijs is de beschreven technologie dikwijls al achterhaald.
Ze moeten bijna heel Brussel open leggen om het stroomnetwerk aan te passen voor snellaadpalen: https://www.vroom.be/nl/nieuws/snell...et-klaar-22765
Dat zal dus bij in de kosten zitten van de "getankte stroom", daarom wordt die zo duur...
Grote overheidsaanbestedingen (> 200000 euro) duren in de regel 9 à 12 maand. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard.
Maar in het geval van elektrische voertuigen is het opmaken van een degelijk up-to-date bestek geen sinecure.
Bij toewijs is de beschreven technologie dikwijls al achterhaald.
Voor deze bedragen (zijn dus europese aanbestedingen) en het feit dat dit over verschillende administraties gaat moet je meer tellen. Een handtekening van de bevoegde minister krijgen kan tot 3 maand duren. Dan zijn er de selectieronden, de onderhandelingsronden en dan de final offer. Dan kan de producent met de studie beginnen....
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Ze moeten bijna heel Brussel open leggen om het stroomnetwerk aan te passen voor snellaadpalen: https://www.vroom.be/nl/nieuws/snell...et-klaar-22765
Dat zal dus bij in de kosten zitten van de "getankte stroom", daarom wordt die zo duur...
deze informatie is foutief. het brussels gewest zal door.middel van transformatoren de benodigde stroom kunnen leveren. dit jaar worden 100 laadpalen geplaatst
In Brussel is 88 procent van het stroomnet uitgerust met 230 volt, terwijl net 400 volt nodig is om snelle laadpalen te installeren. Maar er zijn wel degelijk technische oplossing, aldus Maron.
deze informatie is foutief. het brussels gewest zal door.middel van transformatoren de benodigde stroom kunnen leveren. dit jaar worden 100 laadpalen geplaatst
In Brussel is 88 procent van het stroomnet uitgerust met 230 volt, terwijl net 400 volt nodig is om snelle laadpalen te installeren. Maar er zijn wel degelijk technische oplossing, aldus Maron.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Weer typisch op z'n Belgisch, half werk en na x aantal tijd moet dan toch alles opgebroken worden.
Wel benieuwd hoe ze dit gaan oplossen
Comment