Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het klimaat.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het klimaat.

Laat maar...

Wat baten kaars en bril als de uil niet....

Alsof je installateur alles weet.

Last edited by Guest14; 20 maart 2019, 18:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Wat baten kaars en bril als de uil niet....

Alsof je installateur alles weet.
      Goede hint die bril ... waar leest u “installateur”? [emoji17]

Toen wij de installatie bestelden, dan stonden er voor België andere types (minder) omvormers op de lijst dan op de hoofdpagina van de fabrikant.
      Ik heb deze toen gecontacteerd om te vragen of een bepaald type hier ook verkrijgbaar was en het antwoord was dat deze niet voor de Belgische markt waren omdat deze hier niet toegelaten waren ... hier mochten ze enkel types verdelen die netspanning nodig hadden.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        Batterijen optimaliseren.... sneller gezegd dan gedaan....
        Vandaag was ik toevallig bij een service manager van Hoppecke België Paul.
        Ik heb weer een en ander bij geleerd over batterijen, blijkbaar bestaat er nog geen enkele
        batterij die het beter doet dan de loodzuur batterij, stukken beter en betrouwbaarder dan
        alle soorten Li batterijen samen, enige minpunt is het gewicht.
        Maar volledig recycleerbaar.
        Dubbel zoveel energie inhoud per volume tegenover andere systemen.
        En ik heb er ook geleerd hoe je een gesulfateerde batterij terug als nieuw kan maken, fluitje van een cent,
        zij hebben daar zelfs een speciale techniek voor, maar gemakkelijk zelf te doen.
        Enige probleem tegenwoordig is dat er bij made in China lood zuur batterijen weinig
        100% zuiver lood wordt gebruikt, veel lood bevat te veel Antimoon wat de micro Siemens waarde naar beneden haalt,
        dat bij de goedkopere auto batterijen dan, gevolg is dat deze op zichzelf teveel inwendige warmte genereren
        Li batterijen (zoals in auto’s) gebruikt in een heftruck zijn ronduit gevaarlijk.
        Enkel al het laden van Li batterijen op korte tijd is gewoon niet te doen, ze bestaan hoor Li heftruck batterijen
        maar ten eerste nemen ze veel meer plaats in en de bijpassende snelladers hebben al vlug tussen 500 en 700
        Ampere uit het net nodig, dus bij de meeste firma’s gewoon niet mogelijk.
        Voor een heftruck is het gewicht geen probleem, daar die dingen toch worden voorzien van tegen gewichten.
        Voorbeeldje bij Deceuninck Plastics hier in Hooglede hebben ze laadplateaus waar lood tractie batterijen van hun in zitten
        die er reeds sinds 1998 in steken en nog iedere dag 8 uur per dag worden gebruikt en dan voor 8 uur aan de lader gaan.
        Energie inhoud van die batterijen loopt op tot 160 Kwh, volgens Björn zal geen enkele Li batterij die norm ooit kunnen
        halen.
        Het terug genereren zoals ze bij auto’s beweren is volgens hem gewoon één grote klucht, en haalt bijlange
        nog niet de helft van wat die motoren kunnen genereren.

Er is dus nog véél werk aan de winkel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Vandaag was ik toevallig bij een service manager van Hoppecke België Paul.
          Ik heb weer een en ander bij geleerd over batterijen, blijkbaar bestaat er nog geen enkele
          batterij die het beter doet dan de loodzuur batterij, stukken beter en betrouwbaarder dan
          alle soorten Li batterijen samen, enige minpunt is het gewicht.
          <snip>
          Er is dus nog véél werk aan de winkel
          Spijtig genoeg is er nooit verder gewerkt aan nikkel-ijzer batterijen. Die zijn gewoon onverslijtbaar. Er zijn er die nog door Edinson gemaakt zijn die nog perfect werken. Kunnen niet overladen worden, kan je ook niet te diep ontladen, geen zuur maar een base erin en als de capaciteit omlaag gaat gewoon het elektroliet vervangen. Enkel is de ontwikkeling ervan blijven steken begin 1900. Kan je dus niet snelladen en ook niet snel ontladen zoals nodig voor het starten van een motor. Maar voor standby ideaal.

Er is zeker werk aan de winkel. Vraag is alleen wat is de prioriteit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Goede hint die bril ... waar leest u “installateur”? [emoji17]

Toen wij de installatie bestelden, dan stonden er voor België andere types (minder) omvormers op de lijst dan op de hoofdpagina van de fabrikant.
            Ik heb deze toen gecontacteerd om te vragen of een bepaald type hier ook verkrijgbaar was en het antwoord was dat deze niet voor de Belgische markt waren omdat deze hier niet toegelaten waren ... hier mochten ze enkel types verdelen die netspanning nodig hadden.
            Misschien toch eens wat meer lezen, er zijn er andere die het wel op de markt hebben, maar dat zullen wel onbenullen of leugenaars zijn zeker.

En ik zal het woordje installateur vervangen door invoerder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Misschien toch eens wat meer lezen, er zijn er andere die het wel op de markt hebben, maar dat zullen wel onbenullen of leugenaars zijn zeker.
              Als jij het zegt. [emoji57]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Spijtig genoeg is er nooit verder gewerkt aan nikkel-ijzer batterijen. Die zijn gewoon onverslijtbaar. Er zijn er die nog door Edinson gemaakt zijn die nog perfect werken. Kunnen niet overladen worden, kan je ook niet te diep ontladen, geen zuur maar een base erin en als de capaciteit omlaag gaat gewoon het elektroliet vervangen. Enkel is de ontwikkeling ervan blijven steken begin 1900. Kan je dus niet snelladen en ook niet snel ontladen zoals nodig voor het starten van een motor. Maar voor standby ideaal.

Er is zeker werk aan de winkel. Vraag is alleen wat is de prioriteit?

De grootste aantallen grote batterijen worden nu door Panasonic en Tesla gebruikt/gemaakt, en dat is voor autos.
                Belangrijk is heel snel laden, grote vermogens, licht en klein volume. Op dat gebiede scoort Lithium nu het beste.

Voor heftrucks is gewicht nodig, dus daar kan een zware batterij wel, en voor stationaire batterijen is volume en gewicht ook minder belangrijk, maar daar is nu minder markt voor.
                Dat zal wel de verklaring zijn voor de keuzes die nu gemaakt worden. Er zit zeker evolutie in, batterijen worden ieder jaar goedkoper en beter.

Comment

Hier, toch voor mij, een mooie documentaire van hoe de mens zijn omgeving gewild, ongewild naar zijn hand probeert te zetten.

https://www.arte.tv/fr/videos/073938...ange-la-terre/

Waar ik van verschoot is de hoeveelheid energie die nodig is om bij onze huidige manier van landbouw, leven 1 kcal voedsel op te brengen. Waanzin.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

Ik ga die eens in alle rust en vrede bekijken. Het doet me onwillekeurig denken aan 1982 toen de film Koyaanisquatsi uitkwam, dit betekent iets als "leven uit balans" in de taal van de Hopi-indianen. De 9 delen zijn te vinden op youtube, dit is deel 3.
                    http://https://www.youtube.com/watch...FEA6A1&index=3
                    De muziek is van Philip Glass. Niet bekijken of beluisteren als je last hebt van epilepsie. Ik heb ooit de film bekeken in één stuk en op het einde was ik murw, het geeft op een bijzonder boeiende manier de contrasten weer tussen de harmonie en de rust in de natuur en het hectische leven dat we leiden.

Comment

Waar ik van verschoot is de hoeveelheid energie die nodig is om bij onze huidige manier van landbouw, leven 1 kcal voedsel op te brengen. Waanzin.[/QUOTE]

Waanzin inderdaad !
                      Als je dan even verder denkt, gewassen aanplanten voor biobrandstof is nog waanzinniger ...

wat ook gek is, olifantengras aanplanten omdat het veel CO2 uit de lucht haalt,
                      wat gaat men dan doen met dat gras, in een heel diepe put begraven ? Als het bv gaat rotten of men gebruikt het bv in dierenvoeding of wat men er ook mee doet, in de kortste keren komt al die CO2 terug vrij, dat lost eigenlijk niks op wel integendeel ...
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                        wat ook gek is, olifantengras aanplanten omdat het veel CO2 uit de lucht haalt,
                        .
                        Ja, en dan kunnen ze binnen 10 jaar de alarmbel luiden omdat weides en akkers overwoekerd worden met invaziezve (uitheemse) planten ...
                        Ik ken olifantengras en inderdaad, onverwoestbaar .... Alle savannebranden zijn er nog nooit in geslaagd olifantengras uit te groeien en het kwam niet terug wegens uitzaaien, maar door de diepliggende wortels die zich gedragen als 'pemegras'.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Ja, en dan kunnen ze binnen 10 jaar de alarmbel luiden omdat weides en akkers overwoekerd worden met invaziezve (uitheemse) planten ...
                          Ik ken olifantengras en inderdaad, onverwoestbaar .... Alle savannebranden zijn er nog nooit in geslaagd olifantengras uit te groeien en het kwam niet terug wegens uitzaaien, maar door de diepliggende wortels die zich gedragen als 'pemegras'.
                          Ja ze kunnen ook nog Japanse duizenknoop proberen, die staat toch al overal in België en in Engeland hebben ze millioenen uitgegeven om de "plaag" in te dijken ... BTW gratis advies, koop nooit een huis waar deze plant in de tuin of in de nabijheid staat, het risico bestaat dat hij los door de fundering groeit en in uwe living boven komt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Ja ze kunnen ook nog Japanse duizenknoop proberen, die staat toch al overal in België en in Engeland hebben ze millioenen uitgegeven om de "plaag" in te dijken ... BTW gratis advies, koop nooit een huis waar deze plant in de tuin of in de nabijheid staat, het risico bestaat dat hij los door de fundering groeit en in uwe living boven komt!
                            Dat is idd vuiligheid. Maar er zijn zo nog van die schrijnende voorbeelden : amerikaanse vogelkers krijgen ze ook niet meer weg, ik dacht ooit gelezen te hebben dat de kust voor Monaco al een hele tijd geteisterd wordt door een uitheems wier.
                            Maar niet alleen planten hé, ook dieren : de muskusrat bv, of de konijnen in Australië, er zijn gevallen bekend van ratteninvasies op afgelegen eilanden (via boten) waartegen lokale vogelsoorten geen verhaal hadden en uitgestorven. Ons ras is er met een rotvaart een knoeiboel aan het maken als je het mij vraagt.

Comment

Even dit topic naar boven halen. Ik ben me een beetje aan het inlezen in het debat omtrent klimaatverandering (in kleine en grote media) en heb al heel wat afgelachen. Ik heb in een vorig leven chemie gestudeerd, maar dat is al lang geleden, toch borrelen er een aantal vragen in me op waar ik niet direct een antwoord op vind. Is er iemand die weet heeft van een experiment (in gecontroleerde labo-omstandigheden) waarbij de absorptie van IR door CO2 bij concentratie-verdubbeling het door bepaalde media geclaimde resultaat geeft van temperatuurstijging in de grootte-orde van graden. Ik vind nergens hiervan een wetenschappelijke publicatie terwijl dit toch de hoeksteen is van de hele bewering (van het ipcc). Die claims lijken me overigens in strijd met Lambert-Beer. De enige studie die ik vind is die van Dr. Heinz Hug, maar die bevestigd de claims net niet, integendeel die bevestigd de stelling van de wet Lambert-Beer.
                              Als er iemand moest een weten waar zo'n studie te vinden, dan lees ik het graag. (eventueel linkje)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                Van de jonge scheuten van de Japanse duizendknoop kan je wel lekkere confituur maken, vergelijkbaar met rabarber confituur.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X