Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het klimaat.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het klimaat.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Met staken is nog zelden iets te bekomen, dat is de realiteit.
    Staken geeft geen zekerheid voor een oplossing, wel zekerheid die dag inkomsten te verliezen.
    Bedrijven waar veel gestaakt wordt, die gaan ook het snelst failliet omdat er weinig vertrouwen in blijft.
    En bedrijven die te veel werknemers hebben, die willen vaak eerst af van zij die het meest staken of afwezig zijn.
    Vakbondsafgevaardigden zijn redelijk goed beschermd (uitgezonderd bij sluitingen) maar de gewone werknemer is vaak de dupe.

Gesproken als een echte werkgever die niet meeleeft met z'n personeel

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Hip, hip, hip hoera. En hiermee gaan we het probleem oplossen. Een kabinet van lopende zaken die voorstellen formuleert goed wetende dat binnen een paar luttele maanden dit allemaal in de vuilbak gekieperd wordt.
      'Van kernuitstap tot vliegtuigtaks: dit zijn de politieke voorstellen na 6 weken klimaatspijbelen'
      De opgelegde taks ( ten voordele van de staatskas) zal inderdaad de CO2-uitstoot van de vliegtuigen verminderen ...
      De kernuitstap waardoor we minder electriciteit zullen produceren, waar we nu al een tekort hebben aan electriciteit zal dan maar opgevangen worden door groene electriciteit waar we nu al de gehele jaaarproductie hebben op gesoupeerd moesten we enkel die hebben. De rest zullen we dan maar inkopen van landen waar die via kerncentrales wordt gegenereerd of gaan we de gas- en steenkoolcentrales wat meer laten draaien. Daar heb je geen CO2-uitstoot ?
      Ik mankeer vooral opties om de uitstoot effectief te verminderen en toch in electriciteit te voorzien die echt een lagerer CO2-voetafdruk hebben.
      Je hebt een CO2-uitstoot, maar er is ook zoiets als CO2-voetafdruk en indien de eindbalans, dit is de CO2-uitstoot die je hebt bij productie van de toestellen, onderhoud tot recyclage van die toestellen en het electriciteitsrendement, ...). die som moet je dan nog eens verdelen over het aantal effectief geproduceerde energie (Joule).
      Uiteindelijk is het systeem waar het aantal geproduceerde CO2 voor 1 joule het kleinst, het meest doeltreffenst. Die berekeningen zie ik zelden, hoor ik zelden. Vaak enkel de actuele CO2-uitstoot tijdens het proces van energie.
      Natuurlijk is de aard van de geproduceerde afval en het kunnen verwerken ervan ook een heel belangrijke factor.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

• Het klimaat.

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Gesproken als een echte werkgever die niet meeleeft met z'n personeel

grts
        Sieg
        Uw reacties klinken echt als die van een vakbondsman die graag staakt en beschermd is. [emoji6]

Misschien ben ik te gemotiveerd of te realist maar ik ben nog nooit in mijn leven werkgever geweest, wel werknemer die in zijn carrière een paar keer van job moeten veranderen is omdat de werkgever een reorganisatie deed.

De keren dat ik vakbonden wist optreden, dat was als ze zelf betrokken partij waren ... uit eigenbelang dus.
        Nooit enige hulp gekregen om mijn zaken te verdedigen, zelfs geen blijk van interesse.
        De enige reden waarom sommigen vakbondsafgevaardigde worden is voor de bescherming.

Mijn loon is ook niet van het hoogste, maar ik blijf liever mijn job behouden dan morgen op de eerste plaats te staan als er iemand te veel is.
        De vakbondsafgevaardigden kunnen zich wat meer gaan amuseren, die zijn overbeschermd.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Met staken is nog zelden iets te bekomen, dat is de realiteit.
          /...
          Staking goed of slecht, verantwoord of niet, daar ga ik het niet over hebben, maar...

Hoe denk je dat het betaald verlof er is gekomen.
          Hoe denk je dat de 38 uren week is ontstaan
          Hoe denk je dat de sociale zekerheid is ontstaan.
          Hoe denk je dat het stemrecht is ontstaan
          Hoe denk je dat.......

Als men alles terug wegneemt wat er met staking is bekomen, [emoji32] dan had je nu geen tijd en geld om je met fotografie bezig te houden. [emoji1785]

--
          mlap.
          T.T.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
            Als men alles terug wegneemt wat er met staking is bekomen, [emoji32] dan had je nu geen tijd en geld om je met fotografie bezig te houden. [emoji1785]
            Ik zie Verseg ook nergens zeggen dat Staking nooit nuttig geweest is...
            Enkel dat de dag van vandaag het minder te weeg brengt...
            En ik vind dat hij daar wel een punt heeft...

Hier werd er ook gestaakt, en het enige wat merkbaar was van de staking?
            Wel een brandgeur en de bureau's waren niet gekuist...

Er is geen kilo minder binnen of buiten gegaan als anders...
            maw: 't bedrijf draaide op volle kracht...

ik denk dat de betogingen van vroeger iets of wat intensiever was,
            en ik denk ook dat je wel beseft dat die 38 uren week, stemrecht ook belangrijkere onderwerpen zijn...
            maar goed, ik ben daar niet zoveel mee bezig, ik ben (eerlijk) daar niet slim genoeg voor...
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Hip, hip, hip hoera. En hiermee gaan we het probleem oplossen. Een kabinet van lopende zaken die voorstellen formuleert goed wetende dat binnen een paar luttele maanden dit allemaal in de vuilbak gekieperd wordt.
              'Van kernuitstap tot vliegtuigtaks: dit zijn de politieke voorstellen na 6 weken klimaatspijbelen'
              De opgelegde taks ( ten voordele van de staatskas) zal inderdaad de CO2-uitstoot van de vliegtuigen verminderen ...
              De kernuitstap waardoor we minder electriciteit zullen produceren, waar we nu al een tekort hebben aan electriciteit zal dan maar opgevangen worden door groene electriciteit waar we nu al de gehele jaaarproductie hebben op gesoupeerd moesten we enkel die hebben. De rest zullen we dan maar inkopen van landen waar die via kerncentrales wordt gegenereerd of gaan we de gas- en steenkoolcentrales wat meer laten draaien. Daar heb je geen CO2-uitstoot ?
              Ik mankeer vooral opties om de uitstoot effectief te verminderen en toch in electriciteit te voorzien die echt een lagerer CO2-voetafdruk hebben.
              Je hebt een CO2-uitstoot, maar er is ook zoiets als CO2-voetafdruk en indien de eindbalans, dit is de CO2-uitstoot die je hebt bij productie van de toestellen, onderhoud tot recyclage van die toestellen en het electriciteitsrendement, ...). die som moet je dan nog eens verdelen over het aantal effectief geproduceerde energie (Joule).
              Uiteindelijk is het systeem waar het aantal geproduceerde CO2 voor 1 joule het kleinst, het meest doeltreffenst. Die berekeningen zie ik zelden, hoor ik zelden. Vaak enkel de actuele CO2-uitstoot tijdens het proces van energie.
              Natuurlijk is de aard van de geproduceerde afval en het kunnen verwerken ervan ook een heel belangrijke factor.
              Heel juist ! Ik vraag me in dat verband trouwens af : hoeveel ministers zouden er benul hebben over wat je in de praktijk met 1 Joule kan doen. En niet alleen politiekers.... Ik ben zelf al blij als ik de energetische waarde van voedingsmiddelen uitgedrukt zie in kJoule (per 100 g of zo). Ik vrees dat de meeste mensen zomaar wat wild om zich heen schoppen op dat vlak. Wie is er in staat om kWh om te rekenen naar Joules of omgekeerd ? Wie heeft er benul van hoeveel Doel 4 produceert aan Joules per uur en wat je daar kan mee doen ? Wie zou er een idee hebben van het gemiddelde vermogen van een windmolen (met optimale windsnelheid natuurlijk, want bij windstilte is het NUL Watt). In feite is het simpel, toch voor wie kan rekenen : CO2 reduceren en kernuitstap is op een redelijke termijn NIET haalbaar. Ik heb tot dusver nog geen enkele rekening gezien daaromtrent (en al zeker niet van de kant van de politiek), en al helemaal (zoals Wim zegt) geen totaalafrekening.

Comment

• Het klimaat.

Staking goed of slecht, verantwoord of niet, daar ga ik het niet over hebben, maar...

Hoe denk je dat het betaald verlof er is gekomen.
                Hoe denk je dat de 38 uren week is ontstaan
                Hoe denk je dat de sociale zekerheid is ontstaan.
                Hoe denk je dat het stemrecht is ontstaan
                Hoe denk je dat.......

--
                mlap.
                T.T.
                Waarom denk je dat ...
                - Ford gesloten werd in België
                - Renault gesloten werd in België
                - Sabena zijn ondergang gekend heeft
                - ...

Ex-werknemers die nu veel tijd hebben om met fotografie bezig te zijn, maar niet veel inkomsten meer hebben omdat niemand meer geloofde in die bedrijven.

Dat men staakt als aangekondigd wordt dat men wil sluiten of veel mensen afdanken, dat is een ander punt.
                Maar er zijn veel plaatsen waar ze ook voor van alles staken.
                Last edited by VerSeg; 14 februari 2019, 11:13.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Waarom denk je dat ...
                  - ...

Ex-werknemers die nu veel tijd hebben om met fotografie bezig te zijn, maar niet veel inkomsten meer hebben.
                  Maar een hele hoop is op swt of pensioen kunnen gaan. Zonder staking in de vorige eeuw stonden ze zonder een cent op straat. Ontslagvergoeding.. Stempelen.... dat was er allemaal niet geweest.

Door de acties is er ook de wet-Renault er gekomen, een wetgeving over het sluiten van bedrijven.

Waar ook de mensen van Ford Genk hun voordeel mee deden.

En zoek eens achter de geschiedenis van Renault, dan krijg je een beter beeld waarom de fabriek gesloten werd in 1997. Dan zul je ook merken dat de jaren ervoor al heel veel bezuinigd werd en andere fabrieken al gesloten werden voor Renault Vilvoorde. Midden jaren 80 kampte Renault al met grote verliezen, duizenden werknemers moesten afvloeien, American Motors werd al afgestoten, en in 96 sloot men de fabriek in Portugal terwijl Vilvoorde nog open was.
                  Met dank aan Wikipedia ;-)

Wil dit zeggen dat de vakbonden altijd goed (willen) doen, neen, spijtig maar het zijn nu eenmaal mensen, en bij mensen gaat het ook dikwijls over "ikke".

Het is weer een onderwerp waar je uren en dagen over kunt discuteren.
                  ;-)

--
                  mlap.
                  T.T.

Comment

• Het klimaat.

Maar die bedrijven waren niet rendabel ... omdat personeel te duur was en omdat ze soms meer staakten dan werkten. [emoji6]

Er zijn wel altijd twee kanten aan zoiets zeker?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ben ook geen grote voorstander van stakingen, wel van overleg.

Over die 3 grote bedrijven.

Renault had een stevige overcapaciteit, en dan sluiten ze liever iets in het buitenland. Als 10% van de Renaultrijders in België geen Renault meer koopt heeft dat minder impact dan in Frankrijk. Daarenboven hebben ze voorkeur gegeven aan fabrieken in Roemenie, daar liggen de loonkosten op 1/5 van hier.
                      Ford had gewoon slechte marketing en was op de dool dus lagere verkopen en dus moesten er fabrieken dicht.
                      Sabena was totaal slecht geleid met een pak overbetaald personeel, en dan een totaal mislukte overname door de Zwitsers.

Had allemaal niet veel met te veel staken te maken hoor.

Bij Kodak België zijn ze in een paar jaar van +400 naar amper 10 werknemers gegaan. Daar hebben ze nooit gestaakt.

Comment

Maar die bedrijven waren niet rendabel ... omdat personeel te duur was en omdat ze soms meer staakten dan werkten. [emoji6]

Er zijn wel altijd twee kanten aan zoiets zeker?
                        Het feit blijft dat staken wel wat veranderd heeft. En dan gaat het niet over specifieke bedrijven maar algemeen.
                        Zonder vakbond werd je door je baas gewoon op straat gezet zoals het nu nog steeds in veel andere landen gaat.

Wordt er altijd voor de juiste reden gestaakt? Neen daar daar ben ik zeker van. Maar miljoenen Belgen hebben er wel baat bij dat er in het verleden gestaakt is geweest.

En daar had ik het over, geen discussie over wat het staken voor een paar bedrijven heeft opgebracht maar dat we blij mogen zijn dat onze voorouders voor ons gevochten hebben. ;-)

--
                        mlap.
                        T.T.

Comment

Aangezien het topic klimaat is,

Zou er nu minder co2 geproduceerd zijn aangezien toch veel fabrieken stil lagen en het verkeer een pak minder was.
                          Of juist meer door al de vuren die er branden?

--
                          mlap.
                          T.T.

Comment

Aangezien het topic klimaat is,

Zou er nu minder co2 geproduceerd zijn aangezien toch veel fabrieken stil lagen en het verkeer een pak minder was.
                            Of juist meer door al de vuren die er branden?

--
                            mlap.
                            T.T.
                            Puntjes op de i nu even. co2 ???? ken ik niet. Dikobalt of zo ?

Comment

Waarom denk je dat ...
                              Allemaal buitenlandse bedrijven. Als het dan minder gaat, dan gaan eerst de filialen in het moederland dicht. Zo simpel is dat. En als het goed draait gaan de winsten naar het buitenland.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                                Allemaal buitenlandse bedrijven. Als het dan minder gaat, dan gaan eerst de filialen in het moederland dicht. Zo simpel is dat. En als het goed draait gaan de winsten naar het buitenland.
                                Dikwijls staken maakt eender welk bedrijf stuk en als er moet bespaard worden ... dan sneuvelen deze eerst wegens niet productief genoeg.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X