Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het klimaat.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het klimaat.

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Ongelooflijk, maar wat zijn we sterk in het wijzen met de vinger naar een ander.
    In plaats van al deze vingerwijzingen is het misschien beter tijd te spenderen in het vegen voor eigen deur ....

    @Felix69
    [Off toipc]
    Dat er studenten, neen, jongeren zijn die mee gaan om zo een dagje vrij te hebben ? Kan best, maar dat gebeurt dan ook met medeweten van de ouders en laat nu deze laatste ook het woord willen hebben in de school....
    Toen we in 68 de straat op liepen voor 'Leuven Vlaams' .... liepen er bij ons ook een heel pak rond niet wetende wat de juiste toedracht was. Liepen er ook rond die opgehitst waren voor een foutieve inhoud van de zaak. En toch heeft het zijn vruchten afgeworpen....

    Bij de koningskwestie zijn er ook wel een hele bende die de straat zijn opgekomen zonder echt te weten wat het probleem was en van de gelegenheid gebruikt hebben gemaakt om verkeerde inhoud te propageren en zo de meute nog hondsdoller te maken...
    Even terug naar de schoolgemeenschap. Ik dacht dat we toch een minister hadden voor onderwijs. En die deelt wel de lakens uit. Misschien nu eens het ogenblik om orde op zaken te stellen en alle ongegronde afwezigheden te behandelen ? Maar, ja, dat zou wel eens een paar stemmen kunnen kosten.

    [On Topic]

    Ook op zondag heb ik een hele resem jeugdigen gezien en voor zover dit nog geldt, is er op zondag geen les.
    Ik zie het nog steeds als een verwoede en goede poging een mindset te doen bij de mensen. EN erover babbelen is altijd makkelijker dan doen. De beste stuurlui staan steeds aan wal.
    Dit zijn de momenten waarop ik een "like" knop mis.

    Comment


    • Re: Het klimaat.

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Ongelooflijk, maar wat zijn we sterk in het wijzen met de vinger naar een ander.
      In plaats van al deze vingerwijzingen is het misschien beter tijd te spenderen in het vegen voor eigen deur ....

      @Felix69
      [Off toipc]
      Dat er studenten, neen, jongeren zijn die mee gaan om zo een dagje vrij te hebben ? Kan best, maar dat gebeurt dan ook met medeweten van de ouders en laat nu deze laatste ook het woord willen hebben in de school....
      Toen we in 68 de straat op liepen voor 'Leuven Vlaams' .... liepen er bij ons ook een heel pak rond niet wetende wat de juiste toedracht was. Liepen er ook rond die opgehitst waren voor een foutieve inhoud van de zaak. En toch heeft het zijn vruchten afgeworpen....

      Bij de koningskwestie zijn er ook wel een hele bende die de straat zijn opgekomen zonder echt te weten wat het probleem was en van de gelegenheid gebruikt hebben gemaakt om verkeerde inhoud te propageren en zo de meute nog hondsdoller te maken...
      Even terug naar de schoolgemeenschap. Ik dacht dat we toch een minister hadden voor onderwijs. En die deelt wel de lakens uit. Misschien nu eens het ogenblik om orde op zaken te stellen en alle ongegronde afwezigheden te behandelen ? Maar, ja, dat zou wel eens een paar stemmen kunnen kosten.

      [On Topic]

      Ook op zondag heb ik een hele resem jeugdigen gezien en voor zover dit nog geldt, is er op zondag geen les.
      Ik zie het nog steeds als een verwoede en goede poging een mindset te doen bij de mensen. EN erover babbelen is altijd makkelijker dan doen. De beste stuurlui staan steeds aan wal.
      Zo is het. De jeugd heeft immers de toekomst en uit verschillende reacties on dit Topic is al te lezen dat je van de oudere generatie niet zo gek veel hoeft te verwachten
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • Het klimaat.

        Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
        Zo is het. De jeugd heeft immers de toekomst en uit verschillende reacties on dit Topic is al te lezen dat je van de oudere generatie niet zo gek veel hoeft te verwachten
        Binnen 30 jaar zullen ze natuurlijk zeggen dat de huidige jongeren het beter doen, dan zien we mogelijks de resultaten van wat de iets oudere generatie heden beslist heeft en waar de jongeren zich in de toekomst wel moeten aan houden.

        Minder uitstoot voertuigen en strengere normen
        Minder uitstoot industrie
        Minder plastiek
        Minder gassen
        Zuinigere toestellen
        Zuinigere verlichting
        ...

        Dat hebben we niet te danken aan de huidige jeugd, maar aan de huidige generatie dat de leeftijd van de jeugd al voorbij is.

        De huidige jeugd kan gewoon niet anders dan volgen wat opgelegd wordt.

        Oudere generaties konden vroeger bijvoorbeeld geen zuinigere wagen kopen, die bestonden gewoonweg niet.
        Heden doen ze automatisch mee, de oude meest vervuilende wagens mogen niet eens meer gemaakt of verkocht worden.

        Enige is dat de mogelijke positieve impact op het milieu pas na jaren zichtbaar zal zijn.
        Laat elke jongere in plaats van te betogen eens een boom planten ... dan doen ze tenminste iets nuttig en kan de natuur terug wat inhalen.
        Last edited by VerSeg; 12 februari 2019, 12:13.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Het klimaat.

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          De huidige jeugd kan gewoon niet anders dan volgen wat opgelegd wordt.

          .
          Echt.... ????
          Iedere generatie en dat zijn er meerdere tegelijk maakt nieuwe regels. Op ieder moment mag iedereen vanaf 18jaar tot xx gaan stemmen.
          Ik weet niet hou oud je bent, maar wat er vandaag ontwikkeld wordt is niet alleen gemaakt en uitgedacht door 50ers en 60ers.

          Wat ze willen is dat we gewoon sneller gaan met milieumaatregelen en dat er meer gedaan wordt om de CO2 wereldwijd onder controle te krijgen.

          Je moet ook beseffen dat de landen die het snelst de striktste maatregelen opleggen eerst even door een pijnperiode gaan, maar dan ontwikkelt de industrie oplossingen die daarna wereldwijd kunnen uitgerold worden.

          Dat Tesla in Californië zijn thuisbasis heeft is geen toeval.
          China zet massaal in op electrische bussen en scooters. Eerst met subsidies, maar die worden afgebouwd.
          Je mag 3 keer raden van waar binnenkort de meeste en technisch meest geavanceerde scooters en vooral bussen zullen komen.

          Waar komen de meeste zonnepanelen tegenwoordig vandaan?

          Dat is waar "de jeugd" nu wil dat we in investeren op een zinvolle manier.
          En ze beseffen heel goed dat vliegen naar Mallorca voor 9€ niet goed is.
          Ik weet ook wel dat niet al die 75.000 betogers even slim, consistent en bewust zijn, maar als signaal kan het wel tellen.

          In Mei68 waren het ook niet de gepensioneerden die op straat kwamen.

          Comment


          • Het klimaat.

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Echt.... ????
            Iedere generatie en dat zijn er meerdere tegelijk maakt nieuwe regels. Op ieder moment mag iedereen vanaf 18jaar tot xx gaan stemmen.
            Ik weet niet hou oud je bent, maar wat er vandaag ontwikkeld wordt is niet alleen gemaakt en uitgedacht door 50ers en 60ers.
            Je hebt mijn reactie duidelijk verkeerd geïnterpreteerd.

            Lang geleden waren er geen normen, iedereen deed zijn zin en men reed met de wagens die beschikbaar waren zonder daar veel bij stil te staan.

            Nu zijn er strenge normen opgelegd die voor iedereen van toepassing zijn ... zowel wij als de jeugd “kunnen niet anders dan volgen”.

            Vroeger werd niets opgelegd, dus ook niets verplicht te volgen.

            Dat is wat ik eerder uitgelegd heb dat de jeugd wel moet volgen.

            En de betogende jeugd waar het eerder vooral over ging is de schoolgaande jeugd, de -18 jarigen waarvan er heel weinig al een fabriek hebben of een uitvinding gedaan hebben. [emoji6]

            Vraag aan de betogende jeugd eens hoeveel de uitstoot van hun ouders’ wagen is, hoeveel energie ze gebruiken, ... de kans dat velen weten waarover het gaat is zeer klein, maar ze betogen wel om het te verbeteren.

            En die vlucht voor 9€ ... zelfs met 200€ belasting vliegen ze nog.
            Met 500€ misschien maar de helft, maar dan vliegt die half leeg.
            Last edited by VerSeg; 12 februari 2019, 13:42.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Het klimaat.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Je hebt mijn reactie duidelijk verkeerd geïnterpreteerd.

              Lang geleden waren er geen normen, iedereen deed zijn zin en men reed met de wagens die beschikbaar waren zonder daar veel bij stil te staan.

              Nu zijn er strenge normen opgelegd die voor iedereen van toepassing zijn ... zowel wij als de jeugd “kunnen niet anders dan volgen”.

              Vroeger werd niets opgelegd, dus ook niets verplicht te volgen.

              Dat is wat ik eerder uitgelegd heb dat de jeugd wel moet volgen.

              En de betogende jeugd waar het eerder vooral over ging is de schoolgaande jeugd, de -18 jarigen waarvan er heel weinig al een fabriek hebben of een uitvinding gedaan hebben. [emoji6]

              Vraag aan de betogende jeugd eens hoeveel de uitstoot van hun ouders’ wagen is, hoeveel energie ze gebruiken, ... de kans dat velen weten waarover het gaat is zeer klein, maar ze betogen wel om het te verbeteren.

              En die vlucht voor 9€ ... zelfs met 200€ belasting vliegen ze nog.
              Met 500€ misschien maar de helft, maar dan vliegt die half leeg.
              Geef ze toch wat krediet!
              Het feit dat het kan om te vliegen voor 9€ is gewoon te gek.
              Met 200€ wordt er zeker minder gevlogen, en voor 500€ nog een pak minder. Niet iedereen heeft ouders die alles zomaal bijleggen.
              Vliegtuiglijnen die onvoldoende bezet geraken worden afgeschaft, en ook dat gebeurt regelmatig.
              Een tijd geleden was er een rechtstreekse verbinding tussen Brussel en een stad in Polen waar wij een vestiging hadden. Ik heb die lijn een paar keer gebruikt, maar die vliegtuigen zaten nooit vol. Resultaat... een paar maanden later afgeschaft.

              Als een citytrip nu kan voor 100€ (20€ vlucht en 80€ AirBNB), en dat gaat naar 300€, dan zijn er zeker mensen die afhaken en minder gaan reizen.

              Of een gezin van 4 dat nu voor 150€ H/T naar de Costa Brava vliegt zal wel eens nadenken als die vlucht alleen al 1000€ gaat kosten.
              Het is godsgeklaagd dat er op vliegtuigbrandstof geen accijnzen zitten, en wel op diesel voor bussen die de grens over gaan.

              Comment


              • Re: Het klimaat.

                En daarna betogen voor meer geld (zoals morgen) omdat alles te duur wordt.

                En dan dat vakantie terug alleen voor rijken is, ze geen verlof meer kunnen hebben zoals een ander en veel zaken failliet gaan?

                Dat is dan weer het volgende punt om aan te pakken. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Het klimaat.

                  Staken voor meer geld wordt al 100 jaar gedaan, dat is niks nieuw.
                  Dat er zaken failliet gaan is ook van alle tijden. De wereld verandert, en de bedrijven die zich niet aanpassen sterven. Maar dat geeft ook opportuniteiten.

                  Stel U voor dat 50% van de bevolking nog in de landbouw zou werken zoals begin vorige eeuw. Dan is er gewoon geen volk om andere dingen te ontwikkelen.
                  Maar ik geloof wel dat de toekomst er is voor de bedrijven die duurzaam werken en kunnen innoveren.
                  Allé, als zelfs Harley al electrische motoren gaat bouwen, dan is er toch wel iets aan het bewegen zeker.

                  Comment


                  • Re: Het klimaat.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Allé, als zelfs Harley al electrische motoren gaat bouwen, dan is er toch wel iets aan het bewegen zeker.
                    Het is niet omdat er iets gebouwd wordt dat het ook veel zal verkopen hé
                    Waarom koop je een Harley denk je ?

                    Niet voor niks dat Tesla zoveel verlies heeft gedraaid, we zullen afwachten wat Audi gaat doen met hun elektrische auto van 83000 euro met amper een maximaal bereik van 400km

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Re: Het klimaat.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Allé, als zelfs Harley al electrische motoren gaat bouwen, dan is er toch wel iets aan het bewegen zeker.
                      Denk je nu echt dat Harley-Davidson motoren kan bouwen ? Massageapparaten, daar zijn ze wel heel goed in, maar voor de rest .....

                      Comment


                      • Re: Het klimaat.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Het is niet omdat er iets gebouwd wordt dat het ook veel zal verkopen hé
                        Waarom koop je een Harley denk je ?

                        Niet voor niks dat Tesla zoveel verlies heeft gedraaid, we zullen afwachten wat Audi gaat doen met hun elektrische auto van 83000 euro met amper een maximaal bereik van 400km

                        grts
                        Sieg
                        Ja, juist, we zullen het dan beter even niet hebben over de marktontwaarding van die ondingen.

                        Comment


                        • Re: Het klimaat.

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          Denk je nu echt dat Harley-Davidson motoren kan bouwen ? Massageapparaten, daar zijn ze wel heel goed in, maar voor de rest .....
                          Smaken en kleuren.... stilstaand trillen ze hard, maar eenmaal aan't rijden is dat echt wel een sensatie hoor...
                          Ben zelf eerder voorstander van het All road type, maar toen ik een langere rit met de Harley van een kameraad mocht maken was ik echt wel aangenaam verrast.
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • Re: Het klimaat.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            ... maar toen ik een langere rit met de Harley van een kameraad mocht maken was ik echt wel aangenaam verrast.
                            Welk model was dat?

                            Comment


                            • Re: Het klimaat.

                              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                              Welk model was dat?
                              883 opgeboord naar 1200 sportster black denim.
                              Uitlaat was custom (en dat was dan weer ne mindere, want voor mij te luid).
                              met zijne laatsten nieuwe heb ik nog niet kunnen/mogen rijden (maar weet ff het model ook niet meer)
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • Re: Het klimaat.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                883 opgeboord naar 1200 sportster black denim...
                                Dat zijn de beste en meest onderhoud vriendelijke (EVO) motoren die Harley heeft.
                                Met deze motoren kan je werkelijk alles doen...ff OT:
                                Here's some more cool Harley wheelies and stunting from Black Bike Week 2016 in Myrtle Beach, SC. I was able to catch some cool footage of rider Craig Noyes ...


                                Te klein voor mijn lengte.

                                Comment

                                Working...
                                X