Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV advies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: TV advies

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Test inbranden OLED: https://www.youtube.com/watch?v=nOcLasaRCzY
    Niet teveel naar CNN kijken op een OLED TV...
    Geen goed nieuws voor mensen met een oled tv.
    Burn-in is ook de reden waarom je nog geen oled monitoren ziet. Het Windows logo en de taakbalk zouden voor problemen kunnen zorgen.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Burn-in is ook de reden waarom je nog geen oled monitoren ziet. Het Windows logo en de taakbalk zouden voor problemen kunnen zorgen.
      De taakbalk stel ik altijd zo in dat die alleen maar zichtbaar is als ik die nodig heb (met de muis helemaal naar beneden is die zichtbaar).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Er zijn vooral geen OLED monitoren omdat de productiekost te hoog zou zijn.
        OLED wordt vooral op groot formaat gemaakt, al heeft bijna elke smartphone en tablet van Samsung ook een AMOLED scherm, ook de iPhone X heeft een OLED-scherm.
        En waarom geen goed nieuws voor mensen met een OLED TV?
        Dat inbranden is er alvast veel minder dan met Plasma en vooral ook afhankelijk van de instellingen.
        Met helderheid en contrast op maximum zal men daar al sneller last van hebben en ook wie maar naar één zender kijkt.
        Hier na meer dan twee jaar nog helemaal niets van te merken, op onze plasma was dat na enkele maanden al goed zichtbaar.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Het volgende lees ik op bol.com : TV's - 55 inch (140 cm)

Een 55 inch (140 cm) tv is de ideale blikvanger in grote huiskamers. De 55 inch televisie heeft een beelddiagonaal van 139 cm en is tegenwoordig een van de meest geliefde modellen. Er is dus ook bijzonder veel keuze in 55 inch tv's. Deze XL-televisie is verkrijgbaar als smart tv, maar ook in de eerste OLED-modellen. Houd bij Full HD-beeldkwaliteit rekening met een optimale kijkafstand van 3 tot 4 meter. Bij Ultra HD-beeldkwaliteit kan deze afstand nog iets kleiner zijn.

Vraag: waarom nog groter, in mijn geval zou groter echt overkill zijn gezien mijn kijkafstand (3 meter).
          Mijn kijkhoogte is gelijk aan het midden van de TV.

Ben nog niet toe aan een nieuwe KTV, momenteel kijk ik met een 106 cm .
          Last edited by toerist; 14 januari 2019, 12:42.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Vraag: waarom nog groter, in mijn geval zou groter echt overkill zijn gezien mijn kijkafstand (3 meter).
            Vergelijk het met een cinema, sommige mensen gaan graag naar een kleine zaal met relatief klein scherm, anderen gaan liever naar een grote zaal met reuze scherm.
            En 55” lijkt groot voor wie van een klein scherm komt, maar het went zo snel dat men het na korte tijd zeker niet meer te groot vindt.
            En ja, 55” is het meest genomen formaat en de behoefte aan een groot scherm is ieders keuze.
            Het cinema-effect is toch wel nog iets meer aanwezig met een 65” ... maar dat is ieders mening.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Hier na meer dan twee jaar nog helemaal niets van te merken, op onze plasma was dat na enkele maanden al goed zichtbaar.
              Onze Panasonic Plasma is 8 jaar oud, nog geen tekenen van inbranden te bespeuren.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Onze Panasonic Plasma is 8 jaar oud, nog geen tekenen van inbranden te bespeuren.
                Wees blij dat het nog niet merkbaar is, is anders wel vervelend.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Gelukkig blijven er mensen die steevast geloven het verschil te kunnen zien tussen 4K en 1080p, zo blijft de economie toch draaien ...

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Gelukkig blijven er mensen die steevast geloven het verschil te kunnen zien tussen 4K en 1080p, zo blijft de economie toch draaien ...

grts
                    Sieg
                    En een geluk dat er nog mensen content zijn met een 2K TV ... zo geraken fabrikanten nog van hun oude stock af. [emoji16]

Verder kopen ze wel een 25 megapixel camera. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

En een geluk dat er nog mensen content zijn met een 2K TV ... zo geraken fabrikanten nog van hun oude stock af. [emoji16]

Verder kopen ze wel een 25 megapixel camera. [emoji6]
                      Iedereen zal hier wel verwacht hebben dat jij hierop zou reageren met een antwoord dat totaal naast de kwestie is
                      Als jij het verschil ziet tussen een 4K en 1080p tv terwijl er helemaal geen 4K wordt uitgezonden dat ben jij een supermens hoor
                      Ik zie persoonlijk geen verschil, maar dat zal wel aan mij liggen dan ....

euh even een vraagje terzijde, hoe ziet 4K eruit op een TV waar de input max 1080p is ?

grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Iedereen zal hier wel verwacht hebben dat jij hierop zou reageren met een antwoord dat totaal naast de kwestie is
                        Als jij het verschil ziet tussen een 4K en 1080p tv terwijl er helemaal geen 4K wordt uitgezonden dat ben jij een supermens hoor
                        Ik zie persoonlijk geen verschil, maar dat zal wel aan mij liggen dan ....

euh even een vraagje terzijde, hoe ziet 4K eruit op een TV waar de input max 1080p is ?

grts
                        Sieg
                        Waarom maakt men 4K als er geen verschil is?
                        En zoals reeds aangekaart biedt Netflix 4K content aan, zijn er reeds redelijk wat films in 4K beschikbaar op 4K Ultra HD schijf en doet een deftige TV een heel goede upscaling.
                        Verder bieden de meeste recente camera’s de mogelijkheid om in 4K op te nemen.
                        En ja, ik zie een deftig verschil tussen onze vorige 2K en huidige 4K TV, zelfs met standaard BluRay films.
                        Als u geen verschil ziet, dan heeft u ofwel een slechte TV of ziet u minder goed details.
                        Ook bij Apple zijn ze dan gek met hun 4K of 5K schermen?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Upscaling is een verkooppraatje maar volstrekte nonsens. Wat er in de bron niet inzit komt er niet uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                            hier even oud en ook niets aan de hand.
                            D 7500 > 16/85 > 70/300>105
                            https://www.behance.net/joscaeymae0afa
                            Grt. Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Upscaling is een verkooppraatje maar volstrekte nonsens. Wat er in de bron niet inzit komt er niet uit
                              Dan moet je naar niets meer kijken want veel is upscaling, ook bij 2K TV’s.
                              Het is niet alleen een verkooppraatje maar een noodzakelijk iets om lagere resoluties te kunnen weergeven.
                              Een programma in bijvoorbeeld 720P of van een DVD zou anders maar een deel van het scherm gebruiken.
                              Upscaling voegt inderdaad data toe door een gemiddelde van de naaste pixels te berekenen en die in te voegen.
                              De ene TV doet dat al beter dan de andere.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Dan moet je naar niets meer kijken want veel is upscaling, ook bij 2K TV’s.
                                Het is niet alleen een verkooppraatje maar een noodzakelijk iets om lagere resoluties te kunnen weergeven.
                                Een programma in bijvoorbeeld 720P of van een DVD zou anders maar een deel van het scherm gebruiken.
                                Upscaling voegt inderdaad data toe door een gemiddelde van de naaste pixels te berekenen en die in te voegen.
                                De ene TV doet dat al beter dan de andere.
                                Hier ben ik het mee eens. Een 4K TV geeft voor mij altijd een beter beeld dan een HD, zelfs als de bron HD is, en als je Netflix in 4K kijkt, dan is dat beeld ook beter dan een film die in HD wordt weergegeven.

En uiteraard heeft dat allemaal met marketing en verkoop te maken, daar leven we allemaal van via jobs, BTW etc.
                                3D heeft het vooral niet gehaald omdat je dan met een idiote bril op moest zitten. Dat vreet aan het comfort, en vele mensen kregen er hoofdpijn van terwijl het weinig tot geen meerwaarde bood.
                                Niet alles wat ontwikkeld wordt is een succes.
                                Maar ik geloof wel in 8K binnen een paar jaar, en dan van die platte oprolbare schermen die vlak tegen de muur hangen.

Ik probeer altijd een beetje toekomstgericht te kopen, maar dan dikwijls pas als het 1-2 jaar op de markt is. 3500€ betalen voor een OLED vind ik te veel, maar 1500-1700€ voor een 55 OLED komt er direct (als mijn huidige TV in panne valt).

Comment

Working...
                                X