Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: TV advies

    Als ik dat hier zo allemaal lees dan wisselen jullie van TV gelijk men wisselt van ondergoed.
    Ik heb in totaal drie tv's gehad (CRT inbegrepen) op 33 jaar tijd
    Maar het zegt uiteraard weer veel over de opvattingen van tegenwoordig ....
    65 inch tv is normaal in deze tijd ??

    grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 7 januari 2019, 21:08.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #32
      Re: TV advies

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Als ik dat hier zo allemaal lees dan wisselen jullie van TV gelijk men wisselt van ondergoed.
      Ik heb in totaal drie tv's gehad (CRT inbegrepen) op 33 jaar tijd
      Maar het zegt uiteraard weer veel over de opvattingen van tegenwoordig ....
      65 inch tv is normaal in deze tijd ??

      grts
      Sieg
      Ik heb op 35 jaar tijd 4 tv's gehad, met de tv die er nu staat inbegrepen.(Barco, Sony, en Philips, en nu een Philips)
      De eerste drie waren met een beeldbuis, de huidige is een TFT met led achtergrondverlichting (37" Philips, en die is ondertussen al 8 jaar oud).
      De laatste CRT werkte nog toen ik die weg gaf, maar die heeft het daar nog maar een paar maanden uitgehouden (dan had ik eigenlijk een paar maanden later toch een nieuwe moeten kopen als ik die niet vervangen had door een "platte" tv).
      Normaalgezien wordt de tv hier pas vervangen als die kapot gaat, maar ik hou wel in het oog wat er nu op de markt is, als deze het opgeeft, dan zal de volgende waarschijnlijk wel een 55" worden (maar welk soort scherm, daar ben ik nog niet helemaal uit, het moet wel een technologie zijn die niet te snel veroudert want ik heb liefst dat die zo lang mogelijk meegaat).

      Een 16:9 CRT heb ik nooit gehad, en een plasma ook niet.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #33
        Re: TV advies

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Als ik dat hier zo allemaal lees dan wisselen jullie van TV gelijk men wisselt van ondergoed.
        Doe jij maar gemiddeld om de 7 jaar een andere slip aan? [emoji16]

        Maar het zegt uiteraard weer veel over de opvattingen van tegenwoordig ....
        65 inch tv is normaal in deze tijd ??
        Wat is er verkeerd aan?
        De ene koopt een Mini, de andere een Cadillac.
        De ene een 42” TV, de andere een 65 of zelfs 75” (of meer, of minder).
        Ieder zijn plezier zeker? [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: TV advies

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          CRT was 32”, daarna 42” plasma, daarna 55” LED (TFT) nu 65” OLED ... maar dat beginnen we ook gewoon te raken. [emoji16]
          Ja, later zal er wel TV-behang komen zeker? [emoji6]
          Zo overheerst je tv je leefruimte. Het valt mij bij veel mensen op: hoe kleiner de woonkamer hoe groter de tv.

          Comment


          • #35
            Re: TV advies

            Is het bij die reuzeschermen (+65") geen betere optie om toch maar een beamer te kopen ?
            Ik weet het niet, maar ook beamers zijn de laatste jaren toch wel flink verbeterd.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #36
              Re: TV advies

              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Is het bij die reuzeschermen (+65") geen betere optie om toch maar een beamer te kopen ?
              Ik weet het niet, maar ook beamers zijn de laatste jaren toch wel flink verbeterd.
              Dat verbaasde mij kort geleden ook toen een videofilm van mij overdag met open gordijnen in een zaaltje geprojecteerd werd. Haarscherpe beelden en geen hinder van het daglicht.

              Comment


              • #37
                Re: TV advies

                Inderdaad, tegenwoordig zijn het meestal "shorttrack" beamers en die verliezen natuurlijk weinig licht.
                Maar ik denk dat die beamers ook niet bepaald goedkoop zijn hoor....

                PS: Ik las ergens dat Samsung nu een soort feature heeft dat je muur ( bv het behang) op het scherm toont, waardoor het in de achtergrond "verdwijnt" - maar dat moet dan volgens mij toch ook niet bevorderlijk zijn voor de levensduur van je scherm en je energieverbruik - wat dan met de TV toch constant aan staan ?
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #38
                  Re: TV advies

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Zo overheerst je tv je leefruimte. Het valt mij bij veel mensen op: hoe kleiner de woonkamer hoe groter de tv.
                  Dan ook geen grote wagen op een kleine oprit?
                  Of geen tenger ventje met een zware DSLR en reuze-lens? [emoji6]

                  Het zal voornamelijk afhangen van interesses en hoeveel men TV kijkt.
                  Voor het nieuws of weerbericht moet men geen spectaculaire TV hebben, maar wie graag films of documentaires ziet ... die zal daar wel meer baat aan hebben.
                  En met een aangepaste geluidsinstallatie voor Home Cinema heeft men nog wat meer ruimte nodig.

                  Er zijn er ook die alles vol vazen zetten. [emoji16]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: TV advies

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Is het bij die reuzeschermen (+65") geen betere optie om toch maar een beamer te kopen ?
                    Ik weet het niet, maar ook beamers zijn de laatste jaren toch wel flink verbeterd.
                    Het beeld zal dan ook wel even groot zijn, mogelijks helder genoeg, maar de scherpte zal toch nog wat achter lopen vrees ik.
                    Groter probleem is dat weinig muren uit zichzelf vlak genoeg zijn en niet veel mensen hebben witte muren.
                    Of men moet weer met een projectiescherm werken wat op zich ook weer plaats inneemt en zichtbaar is.
                    En om donkere gedeelten voldoende zwart te krijgen, moet het ook al goed donker zijn in de ruimte.
                    De projector zelf moet dan ook nog eens aan plafond of muur hangen.
                    Er is wel altijd iets dat niet ideaal is.
                    Persoonlijk heb ik nog geen enkele projectie gezien die kan tippen aan bijvoorbeeld een OLED TV.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: TV advies

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      PS: Ik las ergens dat Samsung nu een soort feature heeft dat je muur ( bv het behang) op het scherm toont, waardoor het in de achtergrond "verdwijnt" - maar dat moet dan volgens mij toch ook niet bevorderlijk zijn voor de levensduur van je scherm en je energieverbruik - wat dan met de TV toch constant aan staan ?
                      Dat bestaat al een hele tijd, die TV’s hangen dan zoals een kader omhoog en kunnen een landschap of aquarium tonen overdag (abonnement) of uw behang, maar dat kan men met elke TV ... neem een foto van uw behang en toon het als foto.[emoji16]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: TV advies

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dat bestaat al een hele tijd, die TV’s hangen dan zoals een kader omhoog en kunnen een landschap of aquarium tonen overdag (abonnement) of uw behang, maar dat kan men met elke TV ... neem een foto van uw behang en toon het als foto.[emoji16]
                        Bwa, ik zou dat nooit doen. Ben tevreden over onze Tv's.
                        En ik kijk al bijna zoveel op tablet als op TV.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #42
                          Re: TV advies

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Bwa, ik zou dat nooit doen. Ben tevreden over onze Tv's.
                          En ik kijk al bijna zoveel op tablet als op TV.
                          En deze?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: TV advies

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            De grote vraag is hoeveel keer zo'n scherm opgerold kan worden vooraleer er fouten in komen doordat een of andere geleider breekt.
                            Dan heb je niet constant een "zwart vlak" tegen de muur hangen als de tv niet wordt gebruikt, maar in dit geval is er dan wel een grote zwarte bak die in het zicht staat...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: TV advies

                              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Enige waar we een beetje over uit zijn is de afmeting , ergens een 45-50 inch lijkt ons ruim voldoende , qua kijkafstand denk ik dat we op voldoende afstand zitten om die afmeting van toestel te kunnen plaatsen , onze woonkamer is 5.2m breedte en de zetel waar we meest inzitten om TV te kijken staat eigenlijk bijna tegen de muur.
                              .../...
                              Laat ons zeggen om en bij de 1000 euro ofzo
                              Zoiets lijkt me dan interessant: https://www.audiomixonline.be/oled55b7v.html
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: TV advies

                                Ik heb hier al enkele jaren een Plasma Panasonic Viera tv met een fantastisch beeld en ook bij deze tv werd er gezegd dat er problemen zouden kunnen ontstaan met inbranden . Nooit is van gemerkt . Indien ik een nieuwe tv moest komen zou het terug een plasma tv zijn maar helaas worden deze niet meer gemaakt .

                                Enig idee waarom niet meer ?

                                Comment

                                Working...
                                X