Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV advies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: TV advies

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Maar ik geloof wel in 8K binnen een paar jaar, en dan van die platte oprolbare schermen die vlak tegen de muur hangen.
    Ik zie het al voor mij, een soort van Thora rollen die worden uitgerold
    Of stel dat er er een knik of plooi in komt ...

en dat allemaal om onze dagelijkse pulp te slikken .
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Vanavond net deze aangeschaft, wordt geleverd op 22 Jan :
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Vanavond net deze aangeschaft, wordt geleverd op 22 Jan :
        https://www.coolblue.be/nl/product/8...ambilight.html
        Mooi ! Ambilight is altijd aangenaam wanneer je TV kijkt.
        Ik doe dat nu met een HUE ledstrip.
        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Ambilight is het enige dat ik mis aan de huidige TV, we hadden dat vroeger en was echt wel tof.
          Bij aankoop van onze huidige TV was die van Philips nog niet uit in OLED en beeldkwaliteit primeerde toch.
          Met een Hue LED-strip kan men inderdaad achter de TV licht voorzien, maar die volgt de kleuren van het beeld dan niet.
          Het is een tussenoplossing. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ambilight is het enige dat ik mis aan de huidige TV, we hadden dat vroeger en was echt wel tof.
            Bij aankoop van onze huidige TV was die van Philips nog niet uit in OLED en beeldkwaliteit primeerde toch.
            Met een Hue LED-strip kan men inderdaad achter de TV licht voorzien, maar die volgt de kleuren van het beeld dan niet.
            Het is een tussenoplossing. [emoji6]
            Kan wel via een app, ik richt een ipod met zijn camera naar de TV.
            Maar in feite is het voldoende als je wat stroomlicht rond je scherm hebt, dat is rustiger Tv kijken voor je ogen.
            Yep en nu zie ik dat Philips inderdaad ook OLED in zijn gamma heeft. Dus wel een bewijs imho dat deze techniek ( op dit moment) de beste is. Heb jij nu ook een LG, Freddy? Samsung stuk, of gewoon een upgrade?

Edit: kan je ambilight ook uitschakelen?

Tijdens de dag heeft ambilight weinig zin vind ik.
            En 's avonds vraag ik gewoon: "Alexa, switch on living tv"
            Last edited by Alfa Centauri; 16 januari 2019, 05:18.

Comment

Kan wel via een app, ik richt een ipod met zijn camera naar de TV.
              Maar in feite is het voldoende als je wat stroomlicht rond je scherm hebt, dat is rustiger Tv kijken voor je ogen.
              Yep en nu zie ik dat Philips inderdaad ook OLED in zijn gamma heeft. Dus wel een bewijs imho dat deze techniek ( op dit moment) de beste is. Heb jij nu ook een LG, Freddy? Samsung stuk, of gewoon een upgrade?

Edit: kan je ambilight ook uitschakelen?

Tijdens de dag heeft ambilight weinig zin vind ik.
              En 's avonds vraag ik gewoon: "Alexa, switch on living tv"
              Via een app kan dat misschien, maar dan met een gemiddelde waarde van het beeld en niet per kant of hoek de juiste kleur van het beeld.
              En ik zie me niet beginnen met strips te plaatsen, dan nog eens een iPod of iPad naar TV richten om iets alternatief te bekomen dat toch met enige vertraging werkt.
              Het is een noodoplossing, maar niet iets waar ik echt tevreden mee zou zijn. [emoji6]

Ambilight, natuurlijk ken je dat uit zetten, maar dat heeft weinig zin om doen ... bij veel licht merk je daar zo goed als niets van en voor het verbruik van die paar LED’s moet je het ook niet doen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ik zie het alleen bij Philips TV's, waarom gebruiken niet meer merken die techniek.
                Oled is een must die steeds betaalbaarder wordt. Ik denk dat in de nabije toekomst alle tv's oled zijn net zoals nu in de Media Markt bijna al het aanbod 4k is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Ik zie het alleen bij Philips TV's, waarom gebruiken niet meer merken die techniek.
                  Omdat Philips daar sinds 2002 tot 2022 een patent op heeft.

Comment

Via een app kan dat misschien, maar dan met een gemiddelde waarde van het beeld en niet per kant of hoek de juiste kleur van het beeld.
                    En ik zie me niet beginnen met strips te plaatsen, dan nog eens een iPod of iPad naar TV richten om iets alternatief te bekomen dat toch met enige vertraging werkt.
                    Het is een noodoplossing, maar niet iets waar ik echt tevreden mee zou zijn. [emoji6]

Ambilight, natuurlijk ken je dat uit zetten, maar dat heeft weinig zin om doen ... bij veel licht merk je daar zo goed als niets van en voor het verbruik van die paar LED’s moet je het ook niet doen.
                    Ik doe het ook niet, maar ik heb het al wel eens uitgeprobeerd en het werkt degelijk.
                    Maar zoals gezegd omslachtig, want dan moet ik ook de ipod inschakelen en die dan nog best in een dock zetten.

De Hue strip achter de TV staat meestal op wit, ik vind dat persoonlijk het meest rustgevende licht.
                    En via Alexa kan ik die heel makkelijk inschakelen, uitschakelen of dimmen. ( kleur veranderen gaat ook, maar zoals gezegd prefereer ik wit)

Comment

Ik doe het ook niet, maar ik heb het al wel eens uitgeprobeerd en het werkt degelijk.
                      Maar zoals gezegd omslachtig, want dan moet ik ook de ipod inschakelen en die dan nog best in een dock zetten.

De Hue strip achter de TV staat meestal op wit, ik vind dat persoonlijk het meest rustgevende licht.
                      En via Alexa kan ik die heel makkelijk inschakelen, uitschakelen of dimmen. ( kleur veranderen gaat ook, maar zoals gezegd prefereer ik wit)
                      Als wit de voorkeur is, dan kan dat ook met een goedkope LED strip van Ikea, dat is met een USB stekker en schakelt zich samen met de TV in.
                      De strips van Philips zijn zeker goed, maar toch wat duur om op standaard wit te zetten.
                      Enfin, niets mis mee natuurlijk.

Dan kunt ge van op uw werk uw strip aan doen (ik schrijf degelijk strip, niet slip). [emoji1]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Als wit de voorkeur is, dan kan dat ook met een goedkope LED strip van Ikea, dat is met een USB stekker en schakelt zich samen met de TV in.
                        De strips van Philips zijn zeker goed, maar toch wat duur om op standaard wit te zetten.
                        Enfin, niets mis mee natuurlijk.

Dan kunt ge van op uw werk uw strip aan doen (ik schrijf degelijk strip, niet slip). [emoji1]
                        Ja, maar te laat achter gekomen. ( of misschien bestonden die toen nog niet, ge weet ik ben ne rappe inzake nieuwe gadgets hé
                        Tegen die IKEA strips kan ik wel niet babbelen, en ik ben dat nu gewoon.

Comment

Ja, maar te laat achter gekomen. ( of misschien bestonden die toen nog niet, ge weet ik ben ne rappe inzake nieuwe gadgets hé
                          Tegen die IKEA strips kan ik wel niet babbelen, en ik ben dat nu gewoon.
                          Ik weet niet of ze die nu nog hebben, is een paar jaar geleden.
                          Die toen geprobeerd, maar het zei me niets om geen echt Ambilight te hebben ... maar dat is waarschijnlijk omdat we ervoor een echt Ambilight hadden.
                          Om wat achtergrondverlichting te hebben is dat zeker goed.
                          Hier nu wat sfeerverlichting ... ja ook Hue van Plilips. [emoji6]
                          Gaat automatisch aan bij valavond via IFTTT, verder natuurlijk ook via remote, smartphone of Siri.

Zou de Hue Play lichtbalk iets zijn?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ik weet niet of ze die nu nog hebben, is een paar jaar geleden.
                            Die toen geprobeerd, maar het zei me niets om geen echt Ambilight te hebben ... maar dat is waarschijnlijk omdat we ervoor een echt Ambilight hadden.
                            Om wat achtergrondverlichting te hebben is dat zeker goed.
                            Hier nu wat sfeerverlichting ... ja ook Hue van Plilips. [emoji6]
                            Gaat automatisch aan bij valavond via IFTTT, verder natuurlijk ook via remote, smartphone of Siri.

Zou de Hue Play lichtbalk iets zijn?
                            Ik zie persoonlijk geen voordeel. Minder lichtopbrengst dan een strip. En achter een TV wil ik het licht zo diffuus mogelijk.
                            Maar misschien voor andere toepassingen.
                            Ik zie dat ze nu ook al Hue's voor buiten hebben.

Comment

Ik zie dat ze nu ook al Hue's voor buiten hebben.
                              Ahhh ... die had ik nog niet gezien.
                              Zal dat eens bekijken.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Ahhh ... die had ik nog niet gezien.
                                Zal dat eens bekijken.
                                Hue voor in de wagen zou nog wat zijn

Zo'n strip op je radiatorrooster, zoals bij KITT.

Comment

Working...
                                X