Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verbruik elektriciteit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: verbruik elektriciteit

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    omdat alle decoders in België tesamen ongeveer een volledige kerncentrale nodig hebben (volgens de Bond Beter Leefmilieu, niet geverifieerd) zou het helpen wanneer iedereen dat doet .
    Straffe wiskundigen daar bij de bond beter leefmilieu......

    Strafste van dat ganse verhaal hier vind ik dat het steeds de gewone mens is die met de vinger gewezen wordt, enig idee wat een middelgrote firma verbruikt aan elektriciteit?
    Bij Philips was ik verantwoordelijk voor 9 folie opdamp machienes, en volgde er ook het energie verbruik op,
    gemiddeld verbruik per machiene lag tussen 190 en 210 Kwh komt dus op een verbruik van 1,8 Mw per uur voor die 9 machienes, op twee uur tijd is dat het verbruik van een huisgezin op jaarbasis.

    Ons eigen situatie, momenteel sturen wij ons verbruik naar ongeveer 5.000 Kwh op jaarbasis, gewoon omdat
    dat de opbrengst van ons zonnepanelen is.
    Dagtemperatuur is hier altijd 21°C en s’avonds 22’5°C.
    Hoofdverwarming gascondensatie en bijverwarming warmtepomp gestuurd naar opbrengst zonnepanelen.
    Ons factuur op jaarbasis ongeveer 950€ dit jaar netvergoeding inbegrepen.
    Wij mogen dus niet klagen.

    Comment


    • #47
      Re: verbruik elektriciteit

      Warmtepomp gevoed door PV-panelen is inderdaad een ideale oplossing.

      In de tijd van de zonnepanelenbonanza werd het mij afgeraden omdat de hoge schouw van mijn buurman een schaduw zou werpen die het rendement enorm zou verminderen.
      Ondertussen is die afgebroken, maar er zijn nog opstaande muren (er zijn er nu wel micro-inverters per paneel).
      Misschien moet ik het toch nog doen, alhoewel het maar een klein dak is op het zuiden (hellend 5X6m, plat 5x7 inclusief koepels en dakvensters).


      PS: 5 miljoen gezinnen die allemaal hun router en decoder laten aanstaan aan 50W is 250.000 kW of 250 MW.
      Wij hebben nu 1500 MW ter beschikking aan kerncentrales, de bewering is niet totaal uit de lucht gegrepen, we zullen het deze winter misschien nog merken.
      Last edited by palombian; 30 november 2018, 11:35.

      Comment


      • #48
        Re: verbruik elektriciteit

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Door 's nachts te verluchten konden we nog afkoelen tot 22-23 graden en door overdag de ramen te sluiten en zonweringen naar beneden de stijging wat afremmen, alhoewel we boven toch tegen de 30 graden kwamen..
        Dan woon jij toch in een veel frissere regio dan wij hoor. [emoji16]

        Er zijn nachten geweest dat het om 2 uur buiten boven de 30°C bleef en zelfs 35°C ... hoe kan men het dan door ramen te openen laten afkoelen tot 22°C?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #49
          verbruik elektriciteit

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          PS: 5 miljoen gezinnen die allemaal hun router en decoder laten aanstaan aan 50W is 250.000 kW of 250 MW.
          En als ik die 50W ‘s nachts zou uitzetten, dan zou mijn verbruik 0,0098% verminderen.
          Daar zal ik mij eens mee bezig houden se. [emoji17]
          Niet voor niets panelen gelegd.

          En geen router is geen internet en dus geen alarmmeldingen, geen telefoon, geen sturing van domotica, ... [emoji6]

          Edit:
          Even opgezocht wat een Telenet Digicorder verbruikt mits deze hier eerder al aan bod kwam.
          Operatieve modus: max 20 W; Stand-bymodus: max 12 W; Slimme energiestand: max 0,5 W
          Last edited by VerSeg; 30 november 2018, 13:10.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #50
            Re: verbruik elektriciteit

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            En als ik die 50W ‘s nachts zou uitzetten, dan zou mijn verbruik 0,0098% verminderen.
            Daar zal ik mij eens mee bezig houden se. [emoji17]
            Niet voor niets panelen gelegd.

            En geen router is geen internet en dus geen alarmmeldingen, geen telefoon, geen sturing van domotica, ... [emoji6]

            Edit:
            Even opgezocht wat een Telenet Digicorder verbruikt mits deze hier eerder al aan bod kwam.
            Operatieve modus: max 20 W; Stand-bymodus: max 12 W; Slimme energiestand: max 0,5 W
            Het voorbeeld van de decoder was om aan te tonen dat de som van individuele beslissingen gevolgen heeft voor iedereen.
            Dat zal jou waarschijnlijk worst wezen, maar als de stroom ooit uitvalt schakelen jouw panelen toch af (als ze dan al iets opleveren) en zit je evengoed in het donker .

            Als je huis zo afhankelijk is van elektriciteit zou je dan niet aan een backup-batterij beginnen denken ?

            Comment


            • #51
              Re: verbruik elektriciteit

              Zijn 5 miljoen routers en decoders niet een klein beetje overdreven palombian?
              Last edited by Guest42; 30 november 2018, 18:47.

              Comment


              • #52
                Re: verbruik elektriciteit

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Het voorbeeld van de decoder was om aan te tonen dat de som van individuele beslissingen gevolgen heeft voor iedereen.
                Dat zal jou waarschijnlijk worst wezen, maar als de stroom ooit uitvalt schakelen jouw panelen toch af (als ze dan al iets opleveren) en zit je evengoed in het donker .

                Als je huis zo afhankelijk is van elektriciteit zou je dan niet aan een backup-batterij beginnen denken ?
                Mijn huis is niet meer afhankelijk dan dat van een ander, alleen ga ik niet gaan besparen op iets dat maar 0,00xx% uitmaakt.
                Mocht dat 10% uitmaken, dat zou heel anders zijn.

                En weet je dat de energie dat je verspeelt om er hier over bezig te zijn meer kost dan wat je kan winnen door de decoder in sleepmodus te zetten. [emoji1][emoji1][emoji1]

                Men kan meer geld besparen door een compacte camera van 150€ te kopen dan een DSLR van 5000€ en 6000€ aan lenzen.
                Dat is hetgeen in niet snap ... duizenden Euro’s geven aan soms overbodig materiaal, maar 10€ willen uitsparen op een jaar. [emoji1]

                Geef toe, wie alles uitzet die doet dat om geld te sparen, niemand doet dat om een energiecentrale minder te belasten.

                Trouwens worden die centrales niet ontlast door ‘s nachts een decoder uit te zetten want ‘s nachts is er helemaal geen tekort aan energie.
                Als je echt een eventueel stroomtekort wil helpen voorkomen, dan kan ik u aanbevelen om nooit tussen 17:00 en 20:00 te koken, wassen, TV te kijken, PC te gebruiken, ...

                Doe je nog mee?
                Nu alvast niet want je reageert tijdens de piek. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #53
                  Re: verbruik elektriciteit

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Mijn huis is niet meer afhankelijk dan dat van een ander, alleen ga ik niet gaan besparen op iets dat maar 0,00xx% uitmaakt.
                  Mocht dat 10% uitmaken, dat zou heel anders zijn.

                  En weet je dat de energie dat je verspeelt om er hier over bezig te zijn meer kost dan wat je kan winnen door de decoder in sleepmodus te zetten. [emoji1][emoji1][emoji1]

                  Men kan meer geld besparen door een compacte camera van 150€ te kopen dan een DSLR van 5000€ en 6000€ aan lenzen.
                  Dat is hetgeen in niet snap ... duizenden Euro’s geven aan soms overbodig materiaal, maar 10€ willen uitsparen op een jaar. [emoji1]

                  Geef toe, wie alles uitzet die doet dat om geld te sparen, niemand doet dat om een energiecentrale minder te belasten.

                  Trouwens worden die centrales niet ontlast door ‘s nachts een decoder uit te zetten want ‘s nachts is er helemaal geen tekort aan energie.
                  Als je echt een eventueel stroomtekort wil helpen voorkomen, dan kan ik u aanbevelen om nooit tussen 17:00 en 20:00 te koken, wassen, TV te kijken, PC te gebruiken, ...

                  Doe je nog mee?
                  Nu alvast niet want je reageert tijdens de piek. [emoji6]
                  Nu had ik echt gehoopt dat iemand zoals jij, die er prat op gaat alles onder controle te hebben, op mijn voorzetje van die backup-batterij ging ingaan, maar nee .
                  Dan zal het wel waar zijn dat, waar enkele forumleden al voor gewaarschuwd hebben, dat je spijtig genoeg gewoon alles en iedereen afbreekt.

                  Leaving the frequency, bye bye.

                  Comment


                  • #54
                    verbruik elektriciteit

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Nu had ik echt gehoopt dat iemand zoals jij, die er prat op gaat alles onder controle te hebben, op mijn voorzetje van die backup-batterij ging ingaan, maar nee .
                    Dan zal het wel waar zijn dat, waar enkele forumleden al voor gewaarschuwd hebben, dat je spijtig genoeg gewoon alles en iedereen afbreekt.

                    Leaving the frequency, bye bye.
                    Wat heeft het een met het ander te maken? [emoji6]

                    En ja, mijn router heeft een UPS om verschillende redenen.
                    1) De dataverbinding van ons alarm blijft actief.
                    2) De telefoon blijft werken.
                    3) Zelfs met een stroomonderbreking kan ik nog steeds alles correct afsluiten zonder dataverlies.
                    4) De IP camera’s blijven werken want ook die hebben noodstroomvoorziening.

                    Ik breek niets af, ik zeg gewoon dat ik niet ga kijken op een paar Euro’s per jaar en daarvoor mijn comfort ga laten vallen.
                    Ook zorgt het uitschakelen ervan niet voor een oplossing tegen stroomtekort omdat men die dan enkel uitschakelt als er geen tekort is.

                    Stroompannes kunnen altijd voorvallen, hier één keer gebeurd op 25 jaar omdat iemand een cabine omver reed in de wijk.
                    Verder zitten wij niet in het afschakelplan.

                    Nog eens mijn vraag, ben jij bereid om tussen 17:00 en 20:00 alles af te zetten om het eventueel stroomtekort (piekverbruik centrales) op te vangen?
                    Wat je ‘s nachts bespaart verhelpt niets aan dat probleem en is enkel in eigenbelang.
                    Dat is geen kritiek maar realiteit.

                    In elk geval, bij een eventueel stroomtekort zal wie wel in het afschakelplan zit automatisch uitgeschakeld worden. [emoji6]
                    Tenzij wie een batterij heeft natuurlijk ... maar daar geef ik heden nog geen 8.000€ aan.
                    Last edited by VerSeg; 1 december 2018, 00:37.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #55
                      Re: verbruik elektriciteit

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Wat heeft het een met het ander te maken? [emoji6]

                      En ja, mijn router heeft een UPS om verschillende redenen.
                      1) De dataverbinding van ons alarm blijft actief.
                      2) De telefoon blijft werken.
                      3) Zelfs met een stroomonderbreking kan ik nog steeds alles correct afsluiten zonder dataverlies.
                      4) De IP camera’s blijven werken want ook die hebben noodstroomvoorziening.

                      Ik breek niets af, ik zeg gewoon dat ik niet ga kijken op een paar Euro’s per jaar en daarvoor mijn comfort ga laten vallen.
                      Ook zorgt het uitschakelen ervan niet voor een oplossing tegen stroomtekort omdat men die dan enkel uitschakelt als er geen tekort is.

                      Stroompannes kunnen altijd voorvallen, hier één keer gebeurd op 25 jaar omdat iemand een cabine omver reed in de wijk.
                      Verder zitten wij niet in het afschakelplan.

                      Nog eens mijn vraag, ben jij bereid om tussen 17:00 en 20:00 alles af te zetten om het eventueel stroomtekort (piekverbruik centrales) op te vangen?
                      Wat je ‘s nachts bespaart verhelpt niets aan dat probleem en is enkel in eigenbelang.
                      Dat is geen kritiek maar realiteit.

                      In elk geval, bij een eventueel stroomtekort zal wie wel in het afschakelplan zit automatisch uitgeschakeld worden. [emoji6]
                      Tenzij wie een batterij heeft natuurlijk ... maar daar geef ik heden nog geen 8.000€ aan.
                      100% gelijk Freddy, daarom betalen wij zelfproducenten dan ook netvergoeding,
                      als De Vreg zijn gedacht krijgt en injectie en afname gaat scheiden gaat hier niets meer ten hun voordeel op het net,
                      en een grote batterij komt hier ook niet binnen, hoogstens zoals jij zegt een dikke UPS zodat bij nacht
                      de routers en telefonie actief blijven, de energie van ons panelen leveren zal ik wel meteen omzetten
                      in warmte en of koude naar waar op dat moment behoefte aan is, mogelijkheden genoeg.

                      Comment


                      • #56
                        Re: verbruik elektriciteit

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        100% gelijk Freddy, daarom betalen wij zelfproducenten dan ook netvergoeding
                        Het zou straf zijn dat we van onze eigen investering niet zouden genieten.
                        En het is niet omdat het niets kost want zoals je zegt betalen we dik het prosumententarief.
                        En voordat we panelen hadden, bleef ook alles aan staan ... waarom zouden we dat nu plots veranderen?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #57
                          Re: verbruik elektriciteit

                          Oorspronkelijk geplaatst door Viper11 Bekijk bericht
                          Ik heb net mijn laatste factuur nagekeken en ik zit aan een verbruik van 534 kWh op een periode van een jaar. Ik kook elektrisch en verwarm op gas.
                          Ik let een beetje op mijn verbruik (De stroom gaat van de tv/decoder/playstation/surroundsysteem als ik ga slapen).
                          Een verbruik van 534Kwh per jaar ????
                          Geloof er geen bal van eerlijk gezegd.
                          Dat is nog geen 2Kwh per dag. En dan nog electrisch koken.
                          Overdrijven is ook een vak.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                          Comment


                          • #58
                            Re: verbruik elektriciteit

                            Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                            Een verbruik van 534Kwh per jaar ????
                            Geloof er geen bal van eerlijk gezegd.
                            Dat is nog geen 2Kwh per dag. En dan nog electrisch koken.
                            Overdrijven is ook een vak.
                            Ik had mijn factuur slecht gelezen, het was opgedeeld in 2 periodes wegens in eerste periode speciaal tarief.
                            Deel1 stond op pagina 2 en deel 2 op pagina 5 van de factuur
                            Mijn verbruik was nog maar 1020 kWh.
                            https://app.box.com/s/bczkjd2x7nnl8bfelwve9n4oagy57avb daar kan je de periodes en verbruik zien
                            Life is beautiful, take pictures to remember

                            Comment


                            • #59
                              Re: verbruik elektriciteit

                              Oorspronkelijk geplaatst door Viper11 Bekijk bericht
                              Ik had mijn factuur slecht gelezen, het was opgedeeld in 2 periodes wegens in eerste periode speciaal tarief.
                              Deel1 stond op pagina 2 en deel 2 op pagina 5 van de factuur
                              Mijn verbruik was nog maar 1020 kWh.
                              https://app.box.com/s/bczkjd2x7nnl8bfelwve9n4oagy57avb daar kan je de periodes en verbruik zien
                              En ook geen zonnepanelen?
                              Of afgetakt bij de buren? [emoji16][emoji16][emoji16]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: verbruik elektriciteit

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                En ook geen zonnepanelen?
                                Of afgetakt bij de buren? [emoji16][emoji16][emoji16]
                                Geen panelen en evenmin afgetakt bij de buren. Gewoon zuinig leven.
                                Frisdrank staat in de berging > frigo blijft gesloten en verbruikt iets minder
                                Life is beautiful, take pictures to remember

                                Comment

                                Working...
                                X