Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verbruik elektriciteit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

verbruik elektriciteit

Oorspronkelijk geplaatst door Viper11 Bekijk bericht
    Frisdrank staat in de berging > frigo blijft gesloten en verbruikt iets minder
    Frisdrank in de berging?
    Zou ik niet binnen krijgen zo frisdrank dat niet fris is.
    Cola en dergelijke wordt idealiter gekoeld tot 3°C, al is standaard frigo-temperatuur ook al goed.
    Maar uit een berging spreken we toch al snel over 18°C (België/Nederland)?
    Wat is het nut van een frigo als men die niet durft te gebruiken?
    Enfin ieder zijn ding, maar zo zou ik toch niet willen leven.
    Er is zuinig zijn en zuinig zijn. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: verbruik elektriciteit

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Frisdrank in de berging?
      Zou ik niet binnen krijgen zo frisdrank dat niet fris is.
      Cola en dergelijke wordt idealiter gekoeld tot 3°C, al is standaard frigo-temperatuur ook al goed.
      Maar uit een berging spreken we toch al snel over 18°C (België/Nederland)?
      Wat is het nut van een frigo als men die niet durft te gebruiken?
      Enfin ieder zijn ding, maar zo zou ik toch niet willen leven.
      Er is zuinig zijn en zuinig zijn. [emoji6]
      Ik heb mijn frisdrank liever op kamertemperatuur en deze zomer heb ik het ook in de frigo gezet wegens te warm.
      Ik gebruik mijn frigo voor al de rest bier, melk, appelsap, groenten, fruit, vlees, .....
      Het verschil is dat mijn frigo een 4 tal keer per dag open gaat
      Life is beautiful, take pictures to remember

Comment

Geen panelen en evenmin afgetakt bij de buren. Gewoon zuinig leven.
        Frisdrank staat in de berging > frigo blijft gesloten en verbruikt iets minder
        1020 kWh per jaar is zeer weinig.

Hier vorige week meteropname gedaan: 2238 per jaar.
        Een licht dalende trend, maar aan 1000 komen we nooit.

Is het ooit aangetoond dat even de koelkast openen veel zou verbruiken ? Ik denk dat lucht te weinig massa heeft om veel warmte (of koude) op te slaan, het zijn vooral de voedingswaren en de drank.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          1020 kWh per jaar is zeer weinig.

Hier vorige week meteropname gedaan: 2238 per jaar.
          Een licht dalende trend, maar aan 1000 komen we nooit.

Is het ooit aangetoond dat even de koelkast openen veel zou verbruiken ? Ik denk dat lucht te weinig massa heeft om veel warmte (of koude) op te slaan, het zijn vooral de voedingswaren en de drank.
          Of een frigo veel meer verbruikt door altijd maar te openen en te sluiten heb ik geen idee van.
          Geen idee hoe ik anders doe. Ik heb een wasmachine en een vaatwasser en die draaien als het nodig is, wel geen droger, daarvoor dient de wasdraad in de logeerkamer.

Comment

Of een frigo veel meer verbruikt door altijd maar te openen en te sluiten heb ik geen idee van.
            Geen idee hoe ik anders doe. Ik heb een wasmachine en een vaatwasser en die draaien als het nodig is, wel geen droger, daarvoor dient de wasdraad in de logeerkamer.
            Een droger verbruikt redelijk veel.
            Wij hebben nochtans een zuinig model met warmtepomp maar die verbruikt nog 1,9 kWh per droogbeurt.
            Als je die om de 2 dagen gebruikt dan is dat 350 kWh per jaar.
            Ik haal je nog in .

Comment

Ik had mijn factuur slecht gelezen, het was opgedeeld in 2 periodes wegens in eerste periode speciaal tarief.
              Deel1 stond op pagina 2 en deel 2 op pagina 5 van de factuur
              Mijn verbruik was nog maar 1020 kWh.
              https://app.box.com/s/bczkjd2x7nnl8bfelwve9n4oagy57avb daar kan je de periodes en verbruik zien
              Da's wel héél weinig hoor, snap ik eerlijk gezegd niet ??
              Maar er zijn uiteraard ook nog andere kosten/verbruiken voor verwarming e.d

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ik heb mijn frisdrank liever op kamertemperatuur en deze zomer heb ik het ook in de frigo gezet wegens te warm.
                Ik gebruik mijn frigo voor al de rest bier, melk, appelsap, groenten, fruit, vlees, .....
                Het verschil is dat mijn frigo een 4 tal keer per dag open gaat
                Een frigo zal misschien iets meer verbruiken door hem 10 keer te openen in plaats van 4 keer.
                Maar daarom warme frisdrank drinken dat trouwens ongezond is, dat zou ik persoonlijk niet doen.
                Dan zou ik er eerder geen fruit in steken (tenzij voorverpakt en gesneden) want fruit hoort normaal niet in een frigo.
                Maar ieder zijn ding. [emoji106]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Da's wel héél weinig hoor, snap ik eerlijk gezegd niet ??
                  Maar er zijn uiteraard ook nog andere kosten/verbruiken voor verwarming e.d

grts
                  Sieg
                  Ik verwarm op gas, daar heb ik 318m³ / 3603 kWh van verbruikt (660kWh meer dan het jaar ervoor)
                  De oven is elektrisch
                  Last edited by Viper11; 2 december 2018, 19:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Een frigo zal misschien iets meer verbruiken door hem 10 keer te openen in plaats van 4 keer.
                    Maar daarom warme frisdrank drinken dat trouwens ongezond is, dat zou ik persoonlijk niet doen.
                    Dan zou ik er eerder geen fruit in steken (tenzij voorverpakt en gesneden) want fruit hoort normaal niet in een frigo.
                    Maar ieder zijn ding. [emoji106]
                    Waarom is warme frisdrank ongezond? ( is dat nu niet hetzelfde als hij koud of warm is??? )
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Waarom is warme frisdrank ongezond? ( is dat nu niet hetzelfde als hij koud of warm is??? )
                      Op zich zal het product niet zo snel slecht worden, tenzij in volle zon of op warme plaatsen bewaard.
                      Echter hoe warmer, hoe minder smaak, hoe sneller plat en vaak hebben mensen dan sneller last van de maag.
                      Het is niet voor niets “fris”drank. [emoji1]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Ik verwarm op gas, daar heb ik 318m³ / 3603 kWh van verbruikt (660kWh meer dan het jaar ervoor)
                        De oven is elektrisch
                        Verbluffend. Ik heb een oude 4 gevel woning met matige isolatiegraad en ik kom nooit onder de 2600 m3 gas per jaar en ik stook niet warmer dan 20,5°C in de woonkamer.
                        Snap ook dat electriciteitsverbruik niet als er electrisch gekookt wordt en er tevens een electrische over gebruikt wordt, tenzij men enkel af en toe een ei (lichtjes) bakt ... als wat "warmt" vreet stroom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Verbluffend. Ik heb een oude 4 gevel woning met matige isolatiegraad en ik kom nooit onder de 2600 m3 gas per jaar en ik stook niet warmer dan 20,5°C in de woonkamer.
                          Snap ook dat electriciteitsverbruik niet als er electrisch gekookt wordt en er tevens een electrische over gebruikt wordt, tenzij men enkel af en toe een ei (lichtjes) bakt ... als wat "warmt" vreet stroom.
                          Ik woon op het eerste verdiep van een appartement met wel 3 van de 4 gevels vrij, het gebouw is wel maar 10 jaar oud en om een voorbeeld te geven.
                          Toen ik gisteren om 22u30 ging slapen en de thermostaat uitzette was het 20.5° en toen ik om 9u op mijn thermostaat keek was het nog steeds 19.5° zonder verwarming
                          Ik geef toe, ik ben zeker geen kook wonder of veel koker, gewoon spaghetti, of kip met rijst of vlees/vis met wat groenten en helft van de tijd voor 2 dagen met de keer.
                          Last edited by Viper11; 3 december 2018, 12:01. Reden: Toevoeging

Comment

Ik woon op het eerste verdiep van een appartement met wel 3 van de 4 gevels vrij, het gebouw is wel maar 10 jaar oud en om een voorbeeld te geven.
                            Toen ik gisteren om 22u30 ging slapen en de thermostaat uitzette was het 20.5° en toen ik om 9u op mijn thermostaat keek was het nog steeds 19.5° zonder verwarming
                            Ik geef toe, ik ben zeker geen kook wonder of veel koker, gewoon spaghetti, of kip met rijst of vlees/vis met wat groenten en helft van de tijd voor 2 dagen met de keer.
                            Dat is best mogelijk.
                            Met een buitentemperatuur boven de 10 graden zoals de laatste dagen slaat de verwarming hier 's morgens soms niet aan omdat de binnentemperatuur nog 20° is (slaat elke avond af om 23h, op dat moment op 21° ingesteld).
                            Wij zijn de hele dag thuis.
                            Rijwoning met GV en 2 verdiepingen, geïsoleerd volgens de normen van de jaren 80 (wel recente ramen en CV ketel), 1200 m3 gas per jaar.

Comment

Working...
                            X