Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Basta terug nodig

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Je kijkt op de site en er staat vaak dat men voor actuele voorraad moet bellen, maar ze nemen op zaterdag of zo de telefoon niet op.
    Dan rij je de helft van het land door, sta je daar voor niets want ze hebben het niet en zeggen ze doodleuk dat je maar eerst moest bellen.
    Als je het risico niet wil lopen dat iets niet op voorraad is dan rij je best niet het halve land door voor je zeker bent, hé.
    Waarom ook kopen bij een winkel die je zo goed als niet kan bereiken? Dan koop je toch elders? Doe zoals de Engelstaligen zeggen "vote with your wallet".
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #17
      Re: Basta terug nodig

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Doe zoals de Engelstaligen zeggen "vote with your wallet".
      Zoals onze voorzitter hé ( #13)
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #18
        Re: Basta terug nodig

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik vermoed dat we de oorzaak niet al te ver moeten zoeken: de miljoenen van de TV spotjes moeten ergens uitgespaard worden hé.

        Tot voor kort had je gegarandeerd binnen de 1 à 2 minuten "een echte coolblue 'er" aan de lijn.
        Eventjes op Facebook gaan kijken en ook daar regent het klachten inzake bereikbaarheid en laattijdige leveringen.
        Ik denk dat ze een beetje TE groot aan het worden zijn...
        Ik heb wel het voordeel dat ze hier, aan het andere eind van het dorp, ook een fysieke winkel hebben waar ik het bestelde kan oppikken, anders zou het rap gedaan zijn met bestellen.
        Dat hun hotline moeilijk bereikbaar is, dat hebben ze inderdaad zelf in de hand.
        Maar dat spullen te laat geleverd worden ligt dikwijls aan de post of pakjesleverancier.
        Die kunnen zich tegenwoordig niet meer te veel personeel permitteren. Een binnenlands pakje leveren op 24h voor 6€....
        En waarschijnlijk betaalt Coolblue minder.
        6€ is alles samen amper 10 min uurloon, en dan zit de afschrijving en brandstof er nog niet in.
        Geen wonder dat de aandelen van Bpost zakken.
        Hoe kun je daar nog winst mee maken?

        Comment


        • #19
          Re: Basta terug nodig

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Dat hun hotline moeilijk bereikbaar is, dat hebben ze inderdaad zelf in de hand.
          Maar dat spullen te laat geleverd worden ligt dikwijls aan de post of pakjesleverancier.
          Die kunnen zich tegenwoordig niet meer te veel personeel permitteren. Een binnenlands pakje leveren op 24h voor 6€....
          En waarschijnlijk betaalt Coolblue minder.
          6€ is alles samen amper 10 min uurloon, en dan zit de afschrijving en brandstof er nog niet in.
          Geen wonder dat de aandelen van Bpost zakken.
          Hoe kun je daar nog winst mee maken?
          Klopt inzake de verzending. Alhoewel, ik denk niet dat de post voor elk pakje apart uitrijdt hé ?

          Maar na méér dan 25 minuten telefonisch nog in de wacht staan is voor mij kompleet onbereikbaar.
          En dat ze de moeite doen om het al op hun site te gaan zetten is voor mij het beste bewijs dat het structureel en niet "toevallig" is.
          Last edited by nete; 3 juni 2018, 11:27.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Basta terug nodig

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Als je het risico niet wil lopen dat iets niet op voorraad is dan rij je best niet het halve land door voor je zeker bent, hé.
            Waarom ook kopen bij een winkel die je zo goed als niet kan bereiken? Dan koop je toch elders? Doe zoals de Engelstaligen zeggen "vote with your wallet".
            Natuurlijk rij ik niet zo ver als ik niet zeker ben en het niet dringend is, maar dat is wat de verkopers willen en er zijn héél veel winkels die dat doen.
            En het moet niet altijd ver zijn, ergens in het centrum kan in tijd de moeite zijn om eerst even te informeren.
            Ik heb dit al gehad bij Coolblue, Konijnenberg, Kamera Express, Theys, Foto Robyns, Vandenborre, Krëfel, Fnac, garages, allerlei tuincentra, ...
            Voor niet dringende zaken is dat niet erg, online bestellen en binnen de paar dagen aan huis.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Basta terug nodig

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En het moet niet altijd ver zijn, ergens in het centrum kan in tijd de moeite zijn om eerst even te informeren.
              Ik heb dit al gehad bij Coolblue, Konijnenberg, Kamera Express, Theys, Foto Robyns, Vandenborre, Krëfel, Fnac, garages, allerlei tuincentra, ...
              Tja, om een telefoonoproep te beantwoorden moet er nog altijd een mens (een zoogdier waarvan er zo'n zeven miljard rondlopen) je te woord staan maar daar zijn ze van langsom meer superallergisch aan.
              Als je met "de verkopers" de pipo's in de studiediensten bedoelt die, om hun eindejaarsbonus veilig te stellen, mooie grafiekjes met dalende kosten MOETEN presenteren aan de big boss (dus om te beginnen "uitkleden" van "nutteloze" heldpdesks en die tijdelijk vervangen door debiele TV spotjes zoals bij Coolblue), dan zitten we op dezelfde lijn.
              Last edited by nete; 3 juni 2018, 13:46.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #22
                Re: Basta terug nodig

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Dat hun hotline moeilijk bereikbaar is, dat hebben ze inderdaad zelf in de hand.
                Maar dat spullen te laat geleverd worden ligt dikwijls aan de post of pakjesleverancier.
                Die kunnen zich tegenwoordig niet meer te veel personeel permitteren. Een binnenlands pakje leveren op 24h voor 6€....
                En waarschijnlijk betaalt Coolblue minder.
                6€ is alles samen amper 10 min uurloon, en dan zit de afschrijving en brandstof er nog niet in.
                Geen wonder dat de aandelen van Bpost zakken.
                Hoe kun je daar nog winst mee maken?
                Omdat ze bij CB misschien 50 pakjes naar dezelfde regio sturen en het één postbode of koerier hebben ze 50 keer die inkomsten.
                Het voordeel van een grote verzender denk ik waardoor de kosten gedeeld zijn.
                En tegelijk neemt die ook,pakjes mee van andere verzenders ... zo dekken ze de kosten.
                Mocht die voor één pakje moeten rondrijden, dan brengt dat inderdaad niets op.
                En anders, als ze het niet kunnen waarmaken door te weinig personeel ... dan moeten ze niet beloven dat ze het op 1 dag leveren, dat ze dan 48 uur beloven.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Basta terug nodig

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Tja, om een telefoonoproep te beantwoorden moet er nog altijd een mens (een zoogdier waarvan er zo'n zeven miljard rondlopen) je te woord staan maar daar zijn ze van langsom meer superallergisch aan.
                  Dat geldt anders ook voor zelfstandigen en kleine ondernemingen hoor.
                  Ook daar heeft de klant recht op een minimum aan klantgerichtheid.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Basta terug nodig

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Omdat ze bij CB misschien 50 pakjes naar dezelfde regio sturen en het één postbode of koerier hebben ze 50 keer die inkomsten.
                    Het voordeel van een grote verzender denk ik waardoor de kosten gedeeld zijn.
                    En tegelijk neemt die ook,pakjes mee van andere verzenders ... zo dekken ze de kosten.
                    Mocht die voor één pakje moeten rondrijden, dan brengt dat inderdaad niets op.
                    En anders, als ze het niet kunnen waarmaken door te weinig personeel ... dan moeten ze niet beloven dat ze het op 1 dag leveren, dat ze dan 48 uur beloven.
                    Die 6€ is wat je als particulier betaalt. Wat Coolblue betaalt weet ik niet.
                    Het afleveren van een pakje kost toch al snel 5 minuten. (Rijtijd, pakje zoeken in de laadruimte, uitstappen, aanbellen en laten tekenen. )
                    Ongelooflijk gewoon.

                    En ik,denk ook dat die helpdesks héél krap bemand worden. Ze zullen pas volk bij zetten als ze klachten krijgen.
                    Het verloop bij die helpdesks is ook groot. Wie wil die jobs nog doen hé.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Basta terug nodig

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Dat geldt anders ook voor zelfstandigen en kleine ondernemingen hoor.
                      Ook daar heeft de klant recht op een minimum aan klantgerichtheid.
                      Tuurlijk, maar in de eerste plaats moet een bedrijf winstgevend zijn. Met ontevreden klanten gaat dat niet lukken natuurlijk. Maar de klant die een half uur nodig heeft om 12 filterkes te proberen en dan buitengaat met een geheugenkaart van 8€, die heeft geld gekost.

                      Comment


                      • #26
                        Basta terug nodig

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Tuurlijk, maar in de eerste plaats moet een bedrijf winstgevend zijn. Met ontevreden klanten gaat dat niet lukken natuurlijk. Maar de klant die een half uur nodig heeft om 12 filterkes te proberen en dan buitengaat met een geheugenkaart van 8€, die heeft geld gekost.
                        Klopt, maar een klant dat niet eens binnen komt omdat je hem al vooraf wandelen stuurt ... die zal nooit iets opbrengen en zal ook nooit andere klanten sturen omdat hij tevreden is.
                        Support na de aankoop is natuurlijk ook belangrijk om een klant te behouden.

                        Men kan het deels vergelijken met de horeca, waar ze vriendelijk en gedienstig zijn, daar zit het goed vol en de anderen gaan een voor een dicht.
                        Maar men heeft ook klanten waar het nooit goed voor is, die klagen altijd.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Basta terug nodig

                          Klopt, alleen moeten de verwachtingen realistisch zijn.
                          Ik ken zo ieland die een laptop koopt van 600€ en daarna om de 5 voet terug naar de winkel gaat of belt voor dingen die niks met die laptop te maken hebben zoals de wifi idie niet werkt in de slaapkamer, mail die in de spam terechtkomt.
                          En als ze dan uiteindelijk aanbieden om terplaatse te komen kijken verwachten dat die een halve dag data overzetten van de verniet.
                          Als ik dan uitleg dat ze op die laptop misschien 100€ verdiend hebben, en dat een werkuur 40€ kost, en dat die winkel zelf ook niet gratis is, dan is dat allemaal schandig veel.
                          In Nederland zeggen ze dan:voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Basta terug nodig

                            *****
                            Last edited by notex; 4 juni 2018, 10:15.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Basta terug nodig

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Tuurlijk, maar in de eerste plaats moet een bedrijf winstgevend zijn. Met ontevreden klanten gaat dat niet lukken natuurlijk. Maar de klant die een half uur nodig heeft om 12 filterkes te proberen en dan buitengaat met een geheugenkaart van 8€, die heeft geld gekost.
                              Heeft toch niks te zien met de na een paar jaar terugkerende telefonische (on)bereikbaarheid waarvoor dit topic gestart is ?
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #30
                                Basta terug nodig

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Heeft toch niks te zien met de na een paar jaar terugkerende telefonische (on)bereikbaarheid waarvoor dit topic gestart is ?
                                Eigenlijk wel, mochten al de mensen die naar een support-dienst bellen dit doen voor de juiste reden en met correcte info, dan zouden er veel minder drukke momenten zijn.

                                Het is zoals in het voorbeeld ... voor vanalles en nog wat info vragen wat niet ter zake doet.

                                Al die bijvoorbeeld naar een provider bellen omdat afbeeldingen van “het internet” niet geprint worden, omdat ze niet kunnen inloggen op hun Facebook, omdat ze hun nieuwe camera, printer, smartphone of wat ook niet geconfigureerd krijgen voor hun WiFi, omdat ze een virus hebben, ...
                                Of voor hun banksoftware naar de support van bank bellen omdat ze geen betaling kunnen doen ... omdat ze onder nul staan, geen verbinding hebben, hun PC niet opstart, ...
                                En dan meestal spreken over dat spel hier dat niet op dinges geraakt als ik wil doen gelijk anders en een half uur naar hun klantennummer moeten zoeken.
                                En zij die hun PC nog moeten starten als ze iemand aan de lijn hebben.
                                Of ik had een foutmelding, maar niets genoteerd hebben en dat support het maar in een glazen bol moet zoeken.

                                Mocht iedereen goed voorbereid bellen, klaar houden wat men logischerwijze moet hebben om verder te kunnen, dan zou alles al veel vlotter gaan.

                                En bij redelijk wat support diensten worden de drukke momenten aangegeven, het is dan ook interessant om voor niet dringende zaken indien mogelijk wat later of vroeger te bellen op een kalmer moment.

                                Bijkomend grijpen mensen voor prutsen ook veel te snel naar de telefoon voor hulp, even bellen is minder vermoeiend dan even nadenken ... vermoedelijk omdat de meesten geen kost per oproep meer hebben en vroeger elke minuut bellen geld kostte.

                                Akkoord dat men soms te lang moet wachten bij bepaalde diensten, maar de mensen zorgen daar ook zelf grotendeels voor.
                                Er zijn inderdaad ook bedrijven die nooit deftige support leveren op geen enkel moment van de dag, dat is inderdaad niet aanvaardbaar.
                                Last edited by VerSeg; 4 juni 2018, 09:55.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X