Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Basta terug nodig

    En dan komen ze af met overmacht of zo ...
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #62
      Re: Basta terug nodig

      Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
      Je komt in aanmerking voor een vergoeding als:
      Je vlucht minimaal 3 uur vertraagd was.

      Voila, dus niet "meer dan een half uur", dat bedoelde ik dus.
      BTW, je moet eens kijken hoeveel vluchten er meer dan een half uur vertraging hebben. Mochten die allemaal schadevergoeding moeten betalen waren ze op een week failliet.

      Sommigen (RA) zullen daarom bij verwachte problemen zoals aangekondigde stakingen op voorhand vluchten annuleren zodat ze geen vergoeding moeten betalen. De stroomstoring in Hamburg is buiten de verantwoordelijkheid van de maatschappijen en er zal waarschijnlijk geen vergoeding volgen.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #63
        Re: Basta terug nodig

        [QUOTE=on4bam;4649115]Voila, dus niet "meer dan een half uur", dat bedoelde ik dus.
        BTW, je moet eens kijken hoeveel vluchten er meer dan een half uur vertraging hebben. Mochten die allemaal schadevergoeding moeten betalen waren ze op een week failliet.

        Sommigen (RA) zullen daarom bij verwachte problemen zoals aangekondigde stakingen op voorhand vluchten annuleren zodat ze geen vergoeding moeten betalen. De stroomstoring in Hamburg is buiten de verantwoordelijkheid van de maatschappijen en er zal waarschijnlijk geen vergoeding volgen.[/QUOTEB]

        BA waarmee wij een zestal keer per jaar naar Nice vliegen, geen charter maar een lijnvlucht, vertrekt gemiddeld 15 à 20min te laat. Is ook al een half uur geweest. Als het dat maar is dus... Alles dat meer is wordt natuurlijk vervelender, vooral voor hen die soms een aansluitende vlucht hebben.
        Op een vliegveld wordt het zo een beetje zoals aan de weg, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar er zijn wel slots waar vliegtuigen zich moeten aan houden, anders schuiven zo weer op achteraan de rij.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #64
          Re: Basta terug nodig

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          BA waarmee wij een zestal keer per jaar naar Nice vliegen, geen charter maar een lijnvlucht, vertrekt gemiddeld 15 à 20min te laat. Is ook al een half uur geweest.
          De vergoedingen maken geen verschil tussen charters en lijnvluchten. Vertraging is ook nogal vaag eigenlijk. Vertrektijd is het moment dat de deur sluit en pushback begint. Sta je daarna in de file om op te stijgen dan is dat geen vertraging terwijl dat natuurlijk wel zo aanvoelt want je bent nog niet weg... Meestal haalt men dan de verloren tijd (deels) terug in door wat sneller te vliegen of een "direct route" te vragen waardoor de afstand wat korter wordt.
          Vroeger wat de slottijd ook wat langer waardoor een vlucht nu sneller zijn originele slot kwijt is als er bv. weer eens een passagier wat te lang aan de bar bleef zitten of erger, niet opdaagt en de bagage er weer af moet (men begint trouwens sneller de bagage van de laatkomers in het ruim te zoeken zodat er minder tijd verloren wordt als de passagier echt niet meer opdaagt).
          Wij hadden nog niet zo dikwijls een "echte" vertraging maar telkens werd alles zo perfect mogelijk opgelost.
          Terugvlucht vanuit Hawaï die "op tijd" stond bij het verlaten van onze B&B bleek cancelled eens we op de luchthaven kwamen. AA wou ons een latere vlucht naar Chicago geven maar na wat aandringen werden we op een Delta gezet via ATL. Paar uur later vertrokken, uren in ATL "rondgehangen" en zo goed als op hetzelfde uur thuis. Vlucht naar Hong Kong cancelled wegens staking in Londen waarbij we herboekt werden een dag later via Rome en Bangkok zodat we een dag kwijt waren in HK voor we door vlogen naar Sydney. BA heeft ons daarvoor een waardebon voor tickets gegeven (helaas niet kunnen gebruiken omdat ze alleen geldig waren voor "full fare" tickets zodat we nog meer zouden bijbetalen dan de prijs voor gewone tickets).
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #65
            Re: Basta terug nodig

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            De vergoedingen maken geen verschil tussen charters en lijnvluchten. Vertraging is ook nogal vaag eigenlijk. Vertrektijd is het moment dat de deur sluit en pushback begint. Sta je daarna in de file om op te stijgen dan is dat geen vertraging terwijl dat natuurlijk wel zo aanvoelt want je bent nog niet weg... Meestal haalt men dan de verloren tijd (deels) terug in door wat sneller te vliegen of een "direct route" te vragen waardoor de afstand wat korter wordt.
            Vroeger wat de slottijd ook wat langer waardoor een vlucht nu sneller zijn originele slot kwijt is als er bv. weer eens een passagier wat te lang aan de bar bleef zitten of erger, niet opdaagt en de bagage er weer af moet (men begint trouwens sneller de bagage van de laatkomers in het ruim te zoeken zodat er minder tijd verloren wordt als de passagier echt niet meer opdaagt).
            Wij hadden nog niet zo dikwijls een "echte" vertraging maar telkens werd alles zo perfect mogelijk opgelost.
            Terugvlucht vanuit Hawaï die "op tijd" stond bij het verlaten van onze B&B bleek cancelled eens we op de luchthaven kwamen. AA wou ons een latere vlucht naar Chicago geven maar na wat aandringen werden we op een Delta gezet via ATL. Paar uur later vertrokken, uren in ATL "rondgehangen" en zo goed als op hetzelfde uur thuis. Vlucht naar Hong Kong cancelled wegens staking in Londen waarbij we herboekt werden een dag later via Rome en Bangkok zodat we een dag kwijt waren in HK voor we door vlogen naar Sydney. BA heeft ons daarvoor een waardebon voor tickets gegeven (helaas niet kunnen gebruiken omdat ze alleen geldig waren voor "full fare" tickets zodat we nog meer zouden bijbetalen dan de prijs voor gewone tickets).
            Ja, vergoedingen maken geen verschil, maar de kans dat een charter te laat vertrekt is m.i. groter, al vertrekken die meestal in de vroege uurtjes.
            En wij hebben natuurlijk veel te danken aan de aanslagen wat luchthavens en hun veiligheid betreft. Dat vraagt allemaal tijd en ook veel geld. Eindeloze controles, maar het is nu eenmaal zo, een mens moet zich daar naar schikken, het is voor onze veiligheid. Dit is wel wat mij het meeste stoort op de luchthavens.
            En waardebonnen..., ze weten ook hoe ze de mensen nog eens moeten vangen.
            Last edited by enero; 6 juni 2018, 09:25.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #66
              Re: Basta terug nodig

              Laat me dan even delen wat ik vorige week meemaakte.
              Mijn zoon was met de 2de auto weg. Via een Platinum kaart bij onze bank hebben we voor 2 auto's bijstand.
              Hij wil terug vertrekken, en de batterij is plat.
              Hij belt die assistance op, ze vragen zijn plaatnummer, en Touring antwoordt: Niet gedekt, we kunnen niks voor U doen.

              Zoon belt papa, en probeert ondertussen een paar maten te regelen om de auto in gang te duwen.
              Ik bel terug naar dat nummer, en uit mijn ongenoegen, en meldt nog dat dit niet echt een Platinum service is.
              Dan valt aan de andere kant de frank. Bij Platinum assistance moeten ze de naam en de 4 laatste nummers van de bankkaart hebben.
              Tuurlijk is dat gedekt mijn, mijn excuses.

              Ondertussen had de zoon de auto niet in gang gekregen, en heeft hij nog eens gebeld. Hij kreeg excuses, maar ondertussen was er toch al bijna een uur voorbij tegen dat de hulp ter plaatse was.

              Ik heb dan een beleefde klacht geuit, en kreeg de volgende dag telefoon van Touring klantendienst. Ze betalen me gewoon een vol jaar de extra prijs van Platinum terug... 200€.
              Dan hebben ze mijn zoon ook nog eens gebeld om hun excuses aan te bieden.

              Tja, alles bij elkaar niet leuk, maar ze doen toch iets als je klaagt, en de compensatie vind ik behoorlijk redelijk.

              Comment


              • #67
                Re: Basta terug nodig

                @ on4bam

                je hebt met de tijd gelijk - maar was voor mij dan meer een metaffa - voor de overmatig lange wachtijden bij het hier aangehaalde thread

                Comment


                • #68
                  Re: Basta terug nodig

                  Ga mij ook bij de Basta oproep aansluiten.

                  Om 9.02uur bel ik naar een klein dorpsfiliaal van een zeer grote bank.(hun lokaal nummer)
                  Ik had daar deviezen besteld en wilde weten of ze aangekomen waren.
                  Direct een bandje "Wegens de grote toeloop van oproepen, kunnen wij U niet meteen helpen..." Wachten...
                  Dat heeft exact 9min en 55sec geduurd.
                  Dan kreeg ik iemand aan de lijn maar die was niet van het filiaal, ik denk een soort call center:
                  "Waarmee kunnen wij U helpen?"
                  Ik zeg, weet U of mijn deviezen al zijn toegekomen...?"
                  Stilte... "Ik zal eens contact opnemen met het filiaal..."
                  "O, ze zijn niet bereikbaar, ik ga later nog eens proberen..."

                  Ik heb feestelijk bedankt en ben zelf naar dat filiaal gereden,
                  waar ze toch niet overspoeld waren met telefoons, maar gezellig in de gang aan het keuvelen waren.
                  Ik was trouwens de enige klant, druk was het ook niet.

                  Service?

                  Dpaul
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

                  Comment


                  • #69
                    Re: Basta terug nodig

                    Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                    Ga mij ook bij de Basta oproep aansluiten.

                    Om 9.02uur bel ik naar een klein dorpsfiliaal van een zeer grote bank.(hun lokaal nummer)
                    Ik had daar deviezen besteld en wilde weten of ze aangekomen waren.
                    Direct een bandje "Wegens de grote toeloop van oproepen, kunnen wij U niet meteen helpen..." Wachten...
                    Dat heeft exact 9min en 55sec geduurd.
                    Dan kreeg ik iemand aan de lijn maar die was niet van het filiaal, ik denk een soort call center:
                    "Waarmee kunnen wij U helpen?"
                    Ik zeg, weet U of mijn deviezen al zijn toegekomen...?"
                    Stilte... "Ik zal eens contact opnemen met het filiaal..."
                    "O, ze zijn niet bereikbaar, ik ga later nog eens proberen..."

                    Ik heb feestelijk bedankt en ben zelf naar dat filiaal gereden,
                    waar ze toch niet overspoeld waren met telefoons, maar gezellig in de gang aan het keuvelen waren.
                    Ik was trouwens de enige klant, druk was het ook niet.

                    Service?

                    Dpaul
                    En waarom zou je deviezen moeten bestellen in je bank?
                    Je betaalt altijd een pak meer dan het ter plaatse gewoon uit de muur halen. Dat kan in iedere luchthaven als je dat activeert op je kaart.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Basta terug nodig

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      En waarom zou je deviezen moeten bestellen in je bank?
                      Je betaalt altijd een pak meer dan het ter plaatse gewoon uit de muur halen. Dat kan in iedere luchthaven als je dat activeert op je kaart.
                      Daar zijn redenen genoeg voor. Het hangt ook af van welke munt.
                      Er zijn ook kosten aan afhalen uit "de muur" en als dat een vaste kost is per transactie en je krijgt maar een beperkt bedrag per keer dan loopt dat ook hoog op. Bij onze vorige vakantie waren er op de 3 eilanden die we bezochten 2 ATM's. 1 er van had een "Maestro" logo. Betalen van onze B&B's was cash dus zonder meegebracht geld hadden we het niet gered. Ook dit jaar zullen we op voorhand cash moeten meenemen.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #71
                        Re: Basta terug nodig

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Daar zijn redenen genoeg voor. Het hangt ook af van welke munt.
                        Er zijn ook kosten aan afhalen uit "de muur" en als dat een vaste kost is per transactie en je krijgt maar een beperkt bedrag per keer dan loopt dat ook hoog op. Bij onze vorige vakantie waren er op de 3 eilanden die we bezochten 2 ATM's. 1 er van had een "Maestro" logo. Betalen van onze B&B's was cash dus zonder meegebracht geld hadden we het niet gered. Ook dit jaar zullen we op voorhand cash moeten meenemen.
                        Cash doet nog vele deuren open, zelfs die van de B&B's...
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #72
                          Re: Basta terug nodig

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Daar zijn redenen genoeg voor. Het hangt ook af van welke munt.
                          Er zijn ook kosten aan afhalen uit "de muur" en als dat een vaste kost is per transactie en je krijgt maar een beperkt bedrag per keer dan loopt dat ook hoog op. Bij onze vorige vakantie waren er op de 3 eilanden die we bezochten 2 ATM's. 1 er van had een "Maestro" logo. Betalen van onze B&B's was cash dus zonder meegebracht geld hadden we het niet gered. Ook dit jaar zullen we op voorhand cash moeten meenemen.
                          Ik bestel nooit cash op voorhand. Creditcard en uit de muur halen. Wel telkens iets meer dan 50€ nemen natuurlijk. Op cash bestellen bij de bank betaal je ook een hoop kosten.

                          Ben ooit 2 weken in Zweden geweest zonder het lokale geld te hebben gezien. Overal kan je daar electronisch betalen, ook belachelijk kleine bedragen.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Basta terug nodig

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Ben ooit 2 weken in Zweden geweest zonder het lokale geld te hebben gezien. Overal kan je daar electronisch betalen, ook belachelijk kleine bedragen.
                            Ik had het niet over Zweden
                            Bij EU landen en "courante" bestemmingen is alles gemakkelijk natuurlijk. Dit jaar gaan ze vooral blij zijn met onze US$ omdat de eigen munt in vrije val is. ATM heeft er ook maar beperkt lokale munt met hoge kost. Uit de muur halen doen we dan ook meestal voor het maximum (ongeveer €600) maar dit jaar lijkt het maximum onder de €200 te liggen. Lokale munt hier bestellen gaat ook niet dus US$ mee en cash wisselen (zoals vroeger).
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #74
                              Re: Basta terug nodig

                              Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                              Ga mij ook bij de Basta oproep aansluiten.

                              Direct een bandje "Wegens de grote toeloop van oproepen, kunnen wij U niet meteen helpen..." Wachten...
                              Dat heeft exact 9min en 55sec geduurd.
                              Tja, zo'n bandje is blijkbaar de nieuwe toverformule: overdreven onderbezetting van de helpdesk en de klant direct informeren dat het lang kan duren.
                              Zolang de modale klant dat gewauwel allemaal slikt is er geen vuiltje aan de lucht natuurlijk.
                              Maar ja, het WAS Pasen, het WAS moederdag en nu IS het vaderdag en binnen een paar weken mogen alle kindjes die op school hun best hebben gedaan een cadeautje kopen en een paar weken later moet er schoolgerief besteld worden en van dan af mogen we ons voorbereiden op Haloween en iets later de eindejaarsdrukte.
                              Waar durf ik het toch in mijn hoofd halen om te stellen dat er terug meer en meer helpdesks (niet allemaal) schromelijk en chronisch onderbemand zijn.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #75
                                Re: Basta terug nodig

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Cash doet nog vele deuren open, zelfs die van de B&B's...
                                Een paar dagen in de buurt van Koblenz verbleven. Qua betaling met debet- of creditkaart lijken de Duitsers nog in de middeleeuwen te zitten. Zeker als je een vrij klein bedrag wil betalen in de horeca.
                                Je bestelt bv. 2 wijntjes, 11 euro, enkel cash.
                                Last edited by nete; 11 juni 2018, 06:57.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X