Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Basta terug nodig

    Een vijf jaar oud draadje en nog is het niet over.
    Moet een record zijn volgens mij.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • Re: Basta terug nodig

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      maar zoals eerder gemeld is het zelden dat ik langer dan normaal moet wachten.
      Dat wil dus zeggen dat je heel zelden langer moet wachten dan de voor u, (bij "onverwachte" drukte, het charter, weet je wel), nog aanvaardbare 20 tot 45 minuten
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Basta terug nodig

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Een vijf jaar oud draadje en nog is het niet over.
        Moet een record zijn volgens mij.
        Tja, als het na die 5 jaar terug verbeterd was ipv nog serieus te verergeren dan had ik het nooit terug opgerakeld.
        Het is en BLIJFT trouwens al véél langer een probleem: lees dit https://forum.belgiumdigital.com/f59...en-284985.html maar eens diagonaal door.
        Last edited by nete; 12 februari 2023, 11:02.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Basta terug nodig

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Dat wil dus zeggen dat je heel zelden langer moet wachten dan de voor u, (bij "onverwachte" drukte, het charter, weet je wel), nog aanvaardbare 20 tot 45 minuten
          Dat betekent enkel dat ik zelden eens moet bellen voor een info of probleem … m.a.w. dat ik die mensen niet overbelast door ze bijna permanent te bellen. [emoji23]
          Jij bent gewoon een magneet voor problemen. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Basta terug nodig

            1) Toch opvallend: als ik een paar dagen niets post blijft het stil hier. Wie is dan de persoon die altijd het laatste woord wil hebben ?

            2) Gisteren vrienden op bezoek die een probleempje aankaartten ivm de aanvraag van het basispakket energie. De nodige zaken ingevuld en doorgestuurd.
            Ze melden me dat ze een ontvangstbevestiging kregen van de FOD econimie waar ook volgende zin in staat:

            We onderzoeken uw aanvraag. De verwerkingsperiode bedraagt minstens 2 maanden.
            U zal per email op de hoogte worden gehouden van de beslissing.


            Ter info: ik heb zelf "minstens" in het vet gezet hoor.

            Ze werken daar waarschijnlijk nog met een lei en griffel ?
            Kalm of druk, geen belang, ge zult minimum 2 maanden mogen wachten.
            Is dit 1923 of 2023 ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Basta terug nodig

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              1) Toch opvallend: als ik een paar dagen niets post blijft het stil hier. Wie is dan de persoon die altijd het laatste woord wil hebben ?
              Bewijst enkel wie er steeds het eerst weer komt klagen, vaak onterecht waardoor hij een reactie uitlokt. [emoji23]

              2) Gisteren vrienden op bezoek die een probleempje aankaartten ivm de aanvraag van het basispakket energie. De nodige zaken ingevuld en doorgestuurd.
              Ze melden me dat ze een ontvangstbevestiging kregen van de FOD econimie waar ook volgende zin in staat:

              We onderzoeken uw aanvraag. De verwerkingsperiode bedraagt minstens 2 maanden.
              U zal per email op de hoogte worden gehouden van de beslissing.


              Ter info: ik heb zelf "minstens" in het vet gezet hoor.

              Ze werken daar waarschijnlijk nog met een lei en griffel ?
              Kalm of druk, geen belang, ge zult minimum 2 maanden mogen wachten.
              Is dit 1923 of 2023 ?
              De volledige uitleg staat op hun website.
              Vanaf 23 januari 2023 kan je het eerste basispakket aanvragen als je het nog niet ontving. Kom hier te weten hoe je dat kan doen.

              En zoals daar aangegeven, werken ze niet met lei en griffel maar bij voorkeur elektronisch en is er ook een verwerkingsperiode bij de energieleverancier.

              “ 3. Wat gebeurt er nadien?

              Deed je de aanvraag elektronisch, dan ontvang je een bevestigingsmail. Papieren aanvragen worden eerst ingevoerd in ons digitaal systeem. Eens dat gebeurd is, ontvang je een brief of e-mail met de bevestiging van ontvangst. Tussen het ontvangen van je aanvraag, de verwerking ervan en de eventuele toekenning via de leverancier, kunnen enkele weken/maanden liggen.”

              De vraag is dan of jij er last van hebt dat anderen moeten wachten? [emoji848]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Basta terug nodig

                Ik heb zelf geen last van dat wachten, ik viel enkel bijna van mijn stoel bij dat woord "minstens". Kan dus evengoed een half jaar of een jaar duren ?
                Dat in een tijd dat je soms al zit te chatten met een computer, vandaar mijn opmerking of we terug in 1923 zitten.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Basta terug nodig

                  Schitterend (nu ja...) hoofdartikel in Humo deze week.
                  Ze zijn niet allemaal zo slecht bezig, verre van, maar bij een aantal kan je blijkbaar maar een oplossing krijgen als je een peperdure gerechtelijke procedure opstart. Dan schieten ze ineens wakker.

                  En de overheid: die kijken ernaar, steken een vingertje in de lucht met het verzoek om er iets aan te doen en slapen voort.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Basta terug nodig

                    en net als je dacht dat dit topic wat ging wegzakken...
                    De gustibus et coloribus non est disputandum
                    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                    Comment


                    • Re: Basta terug nodig

                      Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                      en net als je dacht dat dit topic wat ging wegzakken...
                      Niet als het regent. [emoji23]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Basta terug nodig

                        Tja, het is actueler dan ooit.

                        11 augustus : Gisteren bestelling geplaatst bij Bax.shop voor een software pakket. Ze melden me dat het geleverd gaat worden via Bpost volgende week maandag. Geen probleem.
                        Vandaag krijg ik pakbon en factuur via mail. Er worden geen verzendkosten gerekend en op de pakbon een downloadlink en de activatiecode.
                        Hoogstwaarschijnlijk moet er dus helemaal niks geleverd worden. Voor alle zekerheid even telefonisch informeren of ik toch een levering te verwachten heb.
                        Na een hoop keuzes ga ik worden doorverbonden met een operator. Een computerstem komt me dan vertellen dat de wachttijd méér dan een kwartier bedraagt. (kan dus evengoed 2 uur zijn...)
                        Voor mij krijgt een bedrijf met zo'n melding het label: telefonisch onbereikbaar.

                        Maar ze zijn natuurlijk perfect in orde met het "charter" vodje, want gemeld dat het langer dan 2,5 minuut zal duren.
                        Voor Verseg zal het wel aan de verlofperiode liggen.
                        Dus mailtje gestuurd met dezelfde vraag, maar dat zou nog vandaag moeten beantwoord worden, anders heeft het geen nut. Ben benieuwd.
                        Last edited by nete; 11 augustus 2023, 11:44.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Blijkbaar wordt bij wijziging van een post de datum niet aangepast.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Blijkbaar wordt bij wijziging van een post de datum niet aangepast.
                            Maar goed ook, wordt anders nogal moeilijk om een topic in chronologische volgorde te lezen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment

                            Working...
                            X