Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opel Signum koppeling vervangen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Opel Signum koppeling vervangen

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Klopt Paul, die zogenaamde dubbelmassa vliegwielen zijn echt een ramp, bij Nissan en Renault bv. hadden ze daar serieuze problemen mee maar ook Mercedes
    en Ford zaten in de prijzen, bedoeling was het veren systeem weg laten uit de koppelingsplaat en het vliegwiel voorzien van
    een soort rubber kern die de schokken en trillingen wat moest opvangen ofwel met veren in het vliegwiel zelf,
    waar ze echter niet aan gedacht hadden bij deze met rubber ophanging was dat bij wat zwaar starten dat ding zich ook wat uit het center gaat bewegen,
    met als gevolg dat ook je starter tegen zijn botten kreeg, de tandkroon ging namelijk uit het center draaien en bij Mercedes ging ofwel de starter stuk,
    of kwam die tandkroon los velen hebben dan een ander vliegwiel en drukgroep plus koppelingsplaat gekregen.
    Bij Nissan hebben ze dat ook proper opgelost door onder garantie terug een vast vliegwiel te monteren
    en ook terug een koppelingsplaat met een veergroep in.
    Ik meen dat dat bijna allemaal Valeo koppelingen waren die ze dus bij Valeo inkochten.
    En nu mag je twee keer raden wie zogenaamd met een oplossing kwam..... KLIK
    Niet normaal meer die techniek in die nieuwe generatie wagens...

    Comment


    • #47
      Re: Opel Signum koppeling vervangen

      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
      Niet normaal meer die techniek in die nieuwe generatie wagens...
      Inderdaad, probleem is dat die merken tegenwoordig veel van die dingen gewoon inkopen zoals ze bv. lagers
      inkopen, op zich niets mis mee zou ik zeggen, maar door de huidige massaproductie zijn ze reeds duizenden
      wagens verder voor ze door hebben dat er wat mis mee is.

      Comment


      • #48
        Re: Opel Signum koppeling vervangen

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Goed om te weten... Thx.


        Ja, zal wel gewoonte worden...
        Heb gisteren zelfs gelezen dat deze automaat zich aanpast aan de rijstijl van de bestuurder
        https://secure.bmw.com/com/en/insigh...ans_management
        Yep, Je hebt verschillende profielen, die je linken met de verschillende sleutels. Zelfs de radio past zich aan. Ook de zetelpositie, spiegels, noem maar op. Je kan zelfs je profiel meenemen naar een andere (Bmw) via de usb export / import.

        Comment


        • #49
          Opel Signum koppeling vervangen

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Als je een auto die stilstaat aan de lichten voortdurend een tiental centimeter ziet vooruit en achteruit kruipen zonder dat de remlichten oplichten, dan kan dit geen automaat zijn of hij zou zit om de twee seconden moeten zitten schakelen van R naar D of omgekeerd, en ik kan met niet voorstellen welke gek dit zou doen. Dan is het wel degelijk een handgeschakelde koppelingrijder of -rijdster achter het stuur.
          Speciaal voor u getest ... in vooruit zoals u kan zien (Auto 1), geen gas geven en niet remmen ... wagen bolt achteruit bij bergop.

          Ik wil enkel aantonen dat een automaat niet altijd in R moet staan om achteruit te bollen.

          Als men dan intermitterend gas geeft, dan gaat die dus afwisselend vooruit en achteruit.

          Een andere wagen met krachtigere motor vertrekt gewoon vooruit, ook op bergop.

          Mvg,
          Last edited by VerSeg; 17 oktober 2017, 01:13.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #50
            Re: Opel Signum koppeling vervangen

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Wat dan als twee personen (met een verschillende rijstijl) met die wagen rijden !?!? Hopelijk kan dat toch uitgeschakeld worden (?).
            Ik weet niet hoe het zit bij Opel maar bij mijn wagen is het simpelweg zo dat de volledige instelling van de wagen aan de sleutel vasthangt, gebruik ik de tweede sleutel dan staat alles ( stuur, zetels , radio , rijinstelling , stuurbekrachtiging , ophanging enz , noem maar op ) ingesteld zoals laatst met die sleutel gereden is... Opel kennende bestaat de kans dat dit te hoog gegrepen is

            Los daarvan lijkt de TS zijn probleem hier idd ook het butélager te zijn , kost zeer weinig maar idd veel werk en je zal moeilijk een garagist vinden die enkel en alleen dat wil vervangen... Lijkt me ook niet normaal dat dit na 70k al defect gaan , met veel of weinig filekm's zou dit niet mogen , maar da's nu eenmaal techniek... Met elke auto moet je toch geluk hebben tegenwoordig...
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #51
              Re: Opel Signum koppeling vervangen

              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Ik weet niet hoe het zit bij Opel maar bij mijn wagen is het simpelweg zo dat de volledige instelling van de wagen aan de sleutel vasthangt, gebruik ik de tweede sleutel dan staat alles ( stuur, zetels , radio , rijinstelling , stuurbekrachtiging , ophanging enz , noem maar op ) ingesteld zoals laatst met die sleutel gereden is... Opel kennende bestaat de kans dat dit te hoog gegrepen is

              Los daarvan lijkt de TS zijn probleem hier idd ook het butélager te zijn , kost zeer weinig maar idd veel werk en je zal moeilijk een garagist vinden die enkel en alleen dat wil vervangen... Lijkt me ook niet normaal dat dit na 70k al defect gaan , met veel of weinig filekm's zou dit niet mogen , maar da's nu eenmaal techniek... Met elke auto moet je toch geluk hebben tegenwoordig...
              Klopt, Opel is meer de auto voor de hardwerkende Jan Modaal, die geen kosten kan in mindering brengen van zijn belastingen, maar toch een degelijke wagen wil .
              Bovendien zijn dikke auto's altijd het verlengstuk van iets... kan nu eventjes niet op het woord komen .
              Last edited by Guest17; 17 oktober 2017, 11:37.

              Comment


              • #52
                Re: Opel Signum koppeling vervangen

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Niet normaal meer die techniek in die nieuwe generatie wagens...
                Wel, ik ga je een leuke anekdote vertellen. Ik heb jarenlang les gegeven aan de elite van het ASO : de Wet-Wis 8 waar ze vooral recruteerden voor ingenieurs en doctoren allerhande. Blijkbaar volgde ik niet altijd mijn leerplan en week ik af naar de fysica van het automotive en opeens hadden we iemand die naar de TU van Delft wou voor automechaniek in plaats van "gewoon" burgerlijk. Zo af en toe heb ik nog contact en Steven heeft meegewerkt aan de ontwikkeling van de W12 van VAG. Waar hij nu zit weet ik niet maar het laatste wat ik hoorde was : we zullen moeten oppassen want de complexiteit begint ten koste te gaan van de betrouwbaarheid.
                Het bimassavliegwiel was een elementaire denkfout, Geert bevestigt ook dat maar de vraag blijft evenwel : waarom blijven deze fouten voorkomen ?
                Ik geef nog een voorbeeld : de Ir die zich lang geleden moest bezig houden met de soldeertechnieken bij Philips HiFi (Patrick De V) is al jaren een goede vriend. Patrick klaagde steen en been dat hij bepaalde principes er maar niet door kreeg, een ervan was dat mechanisch kwetsbare componenten (DIN-fiches bv) nooit via soldeerpunten mochten bevestigd zijn. AL die DIN fiches zijn los gescheurd, ook de onze. De CINCH van de japanners had dat nadeel niet maar kostte natuurlijk meer.... Mijn Revox A77 uit een goed jaar heeft ook een DIN fiche, het zou me ten stelligste verbazen als die op soldeerpunten rust.

                Comment


                • #53
                  Re: Opel Signum koppeling vervangen

                  Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  Los daarvan lijkt de TS zijn probleem hier idd ook het butélager te zijn , kost zeer weinig maar idd veel werk en je zal moeilijk een garagist vinden die enkel en alleen dat wil vervangen... Lijkt me ook niet normaal dat dit na 70k al defect gaan , met veel of weinig filekm's zou dit niet mogen , maar da's nu eenmaal techniek... Met elke auto moet je toch geluk hebben tegenwoordig...
                  Geluk weet ik nog niet zo. De smid om de hoek maakt maakt geen lagers maar SKF en Timken doen dat wel. Ieder lager zal wel zijn eigen productielijn-norm hebben hoop ik, én een eigen kwaliteitscontrole én een eigen prijs. Ik roep Geert aan als getuige
                  Ik moet weeral heel goed opletten met namen van merken en modellen maar nu ga ik bewust in de fout : al eens een startmotor veranderd in een Renault Espace model 1 ? Ik wel. Kende je toevallig iemand met een Pontiac Transsport 2.3 SE ? Ik wel. Wil je een horrorverhaal over een Landrover Defender ? Vraag maar even bij "the digital hunter".
                  Ik besluit mijn betoog met : sommigen willen het niet leren en dat is hun volste recht.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Opel Signum koppeling vervangen

                    Moderator Note: Kan de discussie zich beperken tot koppelingsproblemen in plaats van de wrijvingen tussen bepaalde leden? De nodige verwijten zijn verwijderd. Graag ontopic blijven aub
                    Last edited by Laurens; 17 oktober 2017, 21:13.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                    Comment


                    • #55
                      Re: Opel Signum koppeling vervangen

                      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                      Geluk weet ik nog niet zo. De smid om de hoek maakt maakt geen lagers maar SKF en Timken doen dat wel. Ieder lager zal wel zijn eigen productielijn-norm hebben hoop ik, én een eigen kwaliteitscontrole én een eigen prijs. Ik roep Geert aan als getuige
                      .
                      Lagers en lagers zijn 2 , en soms is niets wat het lijkt... hoeveel lagers die in wagens gebruikt worden zijn er effectief bij SKF gemaakt denk je ? ( zelfs al staat er SKF op ! ) Wist je dat SKF nog nooit zelf een naaldlager heeft gemaakt ? Elk naaldlager met SKF er op is geproduceerd door Schaefler (FAG-INA) , net zoals heel veel onderdelen aan een motor/transmissie van Schaefler af komen ( bvb 2 massa vliegwielen/koppelingen van LUK ) .
                      Elk jaar ga ik op invitatie van Schaefler eens naar een andere fabriek van hen , en je zou verschieten hoe ze het klaren om op zulke capaciteiten kwaliteitsmateriaal te maken...
                      Lager assemblage/productie is zeker niet simpel en er is altijd een minimale kans op een probleem, als jij dan net deze hebt dan is dat pech zeker...
                      Maar ik weet ook heel zeker dat er bij veel automerken met het kwaliteitsniveau van lagers serieus met vuur gespeeld zal worden... Een simpel 6004 2RS lagertje van een kwaliteitsmerk kost ongeveer 5 a 8 x meer dan eentje uit een no brand merk van China , en als je ze naast elkaar ziet liggen zal je maar weinig verschil zien... Als je dit op een ganse wagen doortrekt en in die productiehoeveelheden weet je al wat er extra aan verdiensten kan worden gegenereerd op die manier...
                      Last edited by RDB; 18 oktober 2017, 10:03.
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • #56
                        Re: Opel Signum koppeling vervangen

                        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        Lagers en lagers zijn 2 , en soms is niets wat het lijkt... hoeveel lagers die in wagens gebruikt worden zijn er effectief bij SKF gemaakt denk je ? ( zelfs al staat er SKF op ! ) Wist je dat SKF nog nooit zelf een naaldlager heeft gemaakt ? Elk naaldlager met SKF er op is geproduceerd door Schaefler (FAG-INA) , net zoals heel veel onderdelen aan een motor/transmissie van Schaefler af komen ( bvb 2 massa vliegwielen/koppelingen van LUK ) .
                        Elk jaar ga ik op invitatie van Schaefler eens naar een andere fabriek van hen , en je zou verschieten hoe ze het klaren om op zulke capaciteiten kwaliteitsmateriaal te maken...
                        Lager assemblage/productie is zeker niet simpel en er is altijd een minimale kans op een probleem, als jij dan net deze hebt dan is dat pech zeker...
                        Maar ik weet ook heel zeker dat er bij veel automerken met het kwaliteitsniveau van lagers serieus met vuur gespeeld zal worden... Een simpel 6004 2RS lagertje van een kwaliteitsmerk kost ongeveer 5 a 8 x meer dan eentje uit een no brand merk van China , en als je ze naast elkaar ziet liggen zal je maar weinig verschil zien... Als je dit op een ganse wagen doortrekt en in die productiehoeveelheden weet je al wat er extra aan verdiensten kan worden gegenereerd op die manier...
                        Beste RDB;

                        Aan wat je schrijft zal ik geen seconde twijfelen , 'k zal zelfs de laatste zijn om dat te weerleggen!!
                        Maar het kan mij geen bal schelen waar die spullen vandaan komen , al was het van Mars of uit de ateliers van Kim Yong Un ; als het nu maar lang genoeg kan meedraaien want eerlijk gezegd , minder dan 70.000 km is maar weinig hé .

                        Comment


                        • #57
                          Re: Opel Signum koppeling vervangen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
                          als het nu maar lang genoeg kan meedraaien want eerlijk gezegd , minder dan 70.000 km is maar weinig hé .
                          Langs de andere kant worden soms splinternieuwe wagens geleverd met een defect ... alles kan vroegtijdig stuk gaan.
                          Daarom zijn bepaalde merken redelijk soepel en herstellen ze zelfs na de garantieperiode nog gratis indien het een abnormaal probleem is.
                          Of iets defect gaat door verkeerd gebruik of door een fabricagefout is niet altijd eenvoudig te weten.
                          En inderdaad, waar het gemaakt werd heeft weinig belang, hoe het opgelost wordt is veel belangrijker.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #58
                            Re: Opel Signum koppeling vervangen

                            Ondertussen rijdt de Signum weer boterzacht ; er zit als normaal ook weer pit in als vanouds , ook het 2massavliegwiel werd vervangen en ik hoop dat ik er nog lang plezier mag aan beleven.

                            Comment

                            Working...
                            X