Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Blijft natuurlijk dat je onderweg eens mag gaan "tanken", want batterij bijna leeg, en dan kom je aan een "super-snel-laadstation" en mag je toch nog 20 minuten je krant gaan lezen.
    Tenzij je op enkele km van je bestemming bent, waar je de ganse dag kan bijladen natuurlijk, dan ben je na een paar minuten terug weg.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Neem die 400 Km bij Audi ook maar met een flinke zak zout,
      winter zomer koud warm, verwarming airco, file enz.
      Laten we het dus maar op 300 Km houden bij gemengd gebruik.
      En nu eens rekenen 95 Kwh batterij volledig opladen vraagt een input van 105 Kwh uit het net (warmte en rendement verliezen ingerekend)
      Brengt je op een rijkost van 9,5€ per 100 Km op voorwaarde dat je thuis (à27c€/Kwh) je batterij oplaad ook niet vergeten dat de meeste laadpalen
      een kost van tussen de 35c€ en 47c€ per afgenomen Kwh aanrekenen.
      Elektrisch rijden is dus gewoon DUUR en in de praktijk zoals Bart zegt, niet minder vervuilend dan een middenklasser benzine of diesel auto.
      Met zonnepanelen properder moet je niet afkomen Freddy, die zonnepanelen elektriciteit wordt zowiezo toch verbruikt, of je nu met een elektrische
      auto rijdt of niet, hetzij via warmtepomp of anders bijverwarmen maakt allemaal niet uit.
      En voor wie toch zo overtuigt is, probeer zo een auto na vier jaar maar eens te verkopen als je er geen nieuwe batterij in steekt,
      hier in de straat staat reeds méér dan twee jaar een Nissan Leaf te koop, die auto is nu zes jaar oud schat ik, en de mens geraakt hem aan de
      straatstenen niet kwijt..... Haalt ook maar amper 100 Km meer met de batterij die er in steekt, bij Nissan zelf krijgt hij een héél belachelijke
      prijs als hij een nieuwe Nissan (niet elektrisch) koopt.
      Zoals ik in eerdere posts reeds heb gezegd, twijfel ik geen seconde aan de kwaliteit van de elektrische auto, maar wel aan de stroombron en de batterij.

      Comment


      • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Elektrisch rijden is dus gewoon DUUR en in de praktijk zoals Bart zegt, niet minder vervuilend dan een middenklasser benzine of diesel auto.
        Als men met een benzine of diesel in de file staat, dan blijft de motor draaien en dus uitstoten, de “motor” van de elektrische wagen doet dan geheel niets en verbruikt niet.
        Ja ik weet dat start/stop bestaat, maar zoals de meerderheid zet ik dat uit en bij gebruik van airco of verwarming zet het zichzelf vaak ook wel uit.

        Airco en verwarming zal wel verbruiken, maar daarvoor moet men met benzine of diesel ook de motor laten draaien en dus voor uitstoot zorgen, ook al staat men stil in de file.

        Met verwarming of airco en ook in de file verbruikt die benzine of diesel ook meer en is de CO2 uitstoot ook veel hoger dan opgegeven in de boekjes.
        Ik sta soms anderhalf tot twee uur per dag stil in de file, dan is die uitstoot per km een veelvoud van wat opgegeven wordt.
        Men zou eigenlijk de uitstoot moeten kunnen opgeven per uur dat de sagen actief is.

        Zelf zou ik nu ook nog geel elektrische wagen kopen omdat het nog te duur in aankoop is, het netwerk van laadpalen nog niet op punt staat en omdat men inderdaad niet weet of men er nog vanaf geraakt.
        En op vakantie vertrekken en onderweg telkens lang moeten wachten om te laden of plat vallen ... het bereik is daarvoor inderdaad nog niet ideaal.
        Last edited by VerSeg; 22 september 2018, 10:12.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ik sta soms anderhalf tot twee uur per dag stil in de file, dan is die uitstoot per km een veelvoud van wat opgegeven wordt.
          Dan zou jij in de file veel koude/warmte moeten lijden in je elektrische auto Freddy.

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Ik denk dat de elektrische wagen eerder een doodgeboren kind is omdat hij eigenlijk niet veel positiefs aan het milieu verandert omdat elektriciteit eerst moet opgewekt worden, hij veel comfort nadelen vertoont en we het dan nog niet eens hebben over de milieugevaarlijke recyclage van al die reusachtige batterijen. Niks voor mij.
            Politiekers die de elektrische wagen promoten hebben geen probleem met hun geweten. Ik denk daarbij nog altijd aan het groene bakje voor gevaarlijk afval, wat een klucht was dat.
            Ze zouden veel beter geld en moeite steken in de verdere ontwikkeling van waterstof als brandstof. Dat is volgens mij de toekomst waar we ons moeten op richten, niet op elektrische voertuigen.
            Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
            www.pixeldude.be
            www.flickr.com/photos/139672558@N07

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Dan zou jij in de file veel koude/warmte moeten lijden in je elektrische auto Freddy.
              Ik rij dan ook met een diesel die blijft uitstoten terwijl ik stil sta. [emoji6]

              Misschien moeten we terug bedrading zetten in de straten ... de trolleywagens. [emoji16]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door PixelDude Bekijk bericht
                  Ze zouden veel beter geld en moeite steken in de verdere ontwikkeling van waterstof als brandstof. Dat is volgens mij de toekomst waar we ons moeten op richten, niet op elektrische voertuigen.
                  Waterstof is ook niet altijd even groen, de manier waarop nu waterstof wordt gemaakt op industriële schaal.
                  Dat wordt niet gedaan door elektrolyse, er wordt aardgas voor gebruikt en er is heel veel energie nodig (extra CO2 uitstoot dus) om waterstof uit het aardgas te halen...
                  (vanaf 5:30 in dit filmpje als je het niet helemaal wil bekijken) https://www.youtube.com/watch?v=xa6MGVmkvO8
                  Het is daarom veel beter om gewoon aardgas te gebruiken in een verbrandingsmotor dan waterstofgas dat op die manier is geproduceerd.
                  Maar als ze een waterstofauto aankondigen, dan verzwijgen ze dat liever.

                  Als er ooit een heel groot overschot aan zon en windenergie komt, dan is het inderdaad mogelijk om waterstof te maken door elektrolyse, maar als ze dat nu zouden doen, dan zijn er ook nog de verliezen van de elektriciteitscentrales + de verliezen tijdens de elektrolyse die ervoor zorgen dat de totale CO2 uitstoot per kilometer een stuk groter is dan dat van de huidige auto's met verbrandingsmotoren.
                  Het is dus niet zo heel erg simpel om de CO2 uitstoot van het verkeer tot 0 te krijgen.
                  In de foldertjes van elektrische auto's staat dat ze geen CO2 uitstoten, maar tijdens het laden wordt er wel degelijk CO2 uitgestoten op een andere plaats waar de stroom opgewekt wordt.
                  Onze politiekers zijn zo slim niet, die denken dat elektriciteit 100% milieuvriendelijk is, en daarom willen ze iedereen verplichten om elektrisch te rijden.
                  Ze zijn niet snugger genoeg om enkele simpele rekensommetjes te maken...

                  En dan nog dit (niet over waterstof dus, maar wel elektrisch), Porsche gaat laders gebruiken die een vermogen van 350KW kunnen leveren waardoor de accu op 20 minuten terug bijgeladen is voor 400km.
                  De spanning van die lader is 800V, en bij dat vermogen zal alles echt 100% perfect veilig moeten verlopen, anders blijf ik er toch liever een eindje uit de buurt want zo'n hoge spanning en zo'n grote vermogens kunnen heel gevaarlijk zijn.
                  Het laadstation zal dan ook best naast een hoogspanningslijn geplaatst worden, met een eigen hoogspanningscabine die rechtstreeks op die lijn aangesloten wordt, anders zet je een heel dorp zonder stroom terwijl je je Porsche aan het laden bent.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Op sommige chemie bedrijven staan cloorfabrieken- cloor > clooretheen ( vinylcloryde)> Polyvinylcloride = grote vraag naar polymeren ( gewonnen uit zout) , BASF - Solvay de één al zwaarder dan de andere, een bijproduct van deze productie is oa H2, ééntje draait op 100KA ( 100.000 amp)met een stuurspanning van 4.5v. de H2 word gebruik in andere samenstellingen als grondstof voor de productie van ammoniak meest gekende en nog een stuk of 5 toepassingen. De vraag naar H2 is door het grote aanbod, fabrieken in DE- BE- FR , te weinig, dat wanneer er geen installatie is om H2 zo diep te koelen, vloeibaar te maken, het gewoon verbrand word, vroeger gewoon vrijgelaten in de atmosfeer, maar te gevaarlijk. Dus aan waterstof geen gebrek, maar de stroom , die 100KA die moet van ergens komen.En ik vraag me af,wat die productie eenheden in de toekomst gaan doen zonder kerncentrales, alles op de molens en zonnepanelen. Fabrieken, huishoudens, auto's enz, enz.
                    En dat gewenst door de politiek binnen een paar jaar.
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht


                      En dan nog dit (niet over waterstof dus, maar wel elektrisch), Porsche gaat laders gebruiken die een vermogen van 350KW kunnen leveren waardoor de accu op 20 minuten terug bijgeladen is voor 400km.
                      De spanning van die lader is 800V, en bij dat vermogen zal alles echt 100% perfect veilig moeten verlopen, anders blijf ik er toch liever een eindje uit de buurt want zo'n hoge spanning en zo'n grote vermogens kunnen heel gevaarlijk zijn.
                      Het laadstation zal dan ook best naast een hoogspanningslijn geplaatst worden, met een eigen hoogspanningscabine die rechtstreeks op die lijn aangesloten wordt, anders zet je een heel dorp zonder stroom terwijl je je Porsche aan het laden bent.
                      https://www.ad.nl/auto/opladen-elekt...stop~a81a7909/
                      En dan nog altijd 20 minuten....
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

                        Onze politiekers zijn zo slim niet, die denken dat elektriciteit 100% milieuvriendelijk is, en daarom willen ze iedereen verplichten om elektrisch te rijden.
                        Ze zijn niet snugger genoeg om enkele simpele rekensommetjes te maken...
                        Inderdaad, ze (Tommelein) zijn zelfs zo "slim" om te komen verkondigen dat de oude El. tellers niet meer gemaakt worden. Maak dat de ganzen wijs, ik denk dat er nog zo'n 95% van de wereld op die "oude" tellers draait.
                        Bovendien gaat hij beginnen met ze te plaatsen bij zonnepaneelbezitters bij wie dan het terugdraai-effect wegvalt. Wanneer met hem daar op wijst dan komt hij triomfantelijk verkondigen dat hij dat gaat compenseren (via ingewikkelde schattingen natuurlijk). Hij kan dat dan enkel voor het energiegedeelte, 25% dus, want al de rest van de "belastingsbrief" elektriciteit valt onder de VREG, en die zeggen doodleuk: wij rekenen de taksen op het aantal kWh dat de teller aangeeft als verbruik, punt.

                        Het was natuurlijk veeeeeeeeeeeeeeel te simpel om bij de paar miljoen verbruikers zonder zonnepanelen te beginnen en als laatste, als hun contract afgelopen was, de nieuwe tellers bij zonnepaneelbezitters te plaatsen.
                        Niks geen "simulatie" van het terugdraai-effect nodig, niks geen ellenlange onderhandelingen met de VREG nodig.

                        Tja, je kan natuurlijk van Brussel naar Leuven ook via Vladivostok passeren.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Binnenkort geen elektrische wagens meer opladen 's avonds. We staan op de vooravond van elektriciteitsschaarste en men verwacht beperkingen voor bepaalde doeleinden waaronder het opladen van zijn wagen... Toffe bende die politiekers. Eens zien wat er zal gebeuren al alle centrales moeten sluiten.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Bovendien gaat hij beginnen met ze te plaatsen bij zonnepaneelbezitters bij wie dan het terugdraai-effect wegvalt.
                            Na 15 jaar nete, tegen dan is er toch weer iets anders.
                            Vermoedelijk zijn er dan grotere batterijen en is er weer een andere oplossing mogelijk.

                            Ik leef nu, wat we later krijgen dat weten we nu toch niet ... betalen zal iedereen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Na 15 jaar nete, tegen dan is er toch weer iets anders.
                              Vermoedelijk zijn er dan grotere batterijen en is er weer een andere oplossing mogelijk.

                              Ik leef nu, wat we later krijgen dat weten we nu toch niet ... betalen zal iedereen.
                              Herlees mijn post eens grondig, je zit totaal naast de kwestie. Het gaat hier over plaatsing van de "slimme" meters vanaf 2019 hé. Als die tellers even slim zijn als de betreffende minister...
                              Tellers die niet terugdraaien geforceerd als eerste plaatsen bij diegenen die baat hebben aan het terugdraaien, en dan komen verkondigen dat ze dat effect gaan "simuleren" gedurende zeker 15 jaar.
                              Iets eenvoudiger dacht ik om dan die terugdraaiende teller 15 jaar laten staan en NIETS te moeten "simuleren". Dan begin ik serieus te twijfelen aan het IQ van zo'n ministers.
                              Last edited by nete; 22 september 2018, 21:35.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Tellers die niet terugdraaien geforceerd als eerste plaatsen bij diegenen die baat hebben aan het terugdraaien, en dan komen verkondigen dat ze dat effect gaan "simuleren" gedurende zeker 15 jaar.
                                Iets eenvoudiger dacht ik om dan die terugdraaiende teller 15 jaar laten staan en NIETS te moeten "simuleren". Dan begin ik serieus te twijfelen aan het IQ van zo'n ministers.
                                Best eerst nog even wat verder informeren over die nieuwe tellers nete want het gaat niet om simuleren maar om een eenvoudig rekensommetje.

                                Nu draait de teller vooruit en achteruit en is het resultaat positief of negatief.
                                De nieuwe tellers meten verbruik en injectie apart ... het enige dat ze gaan doen is de injectie aftrekken van het verbruik.
                                Het resultaat daarvan moet normaal gezien identiek zijn ... positief of negatief ... zo moeilijk is dat nu ook weer niet. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X