Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Komkommertijd (update van het auto-topic)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Komkommertijd (update van het auto-topic)

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    En dan zijn er nog geen accijnzen op geheven!!!
    Inderdaad...als ze het verlies van accijzen op diesel moeten recupereren...

    Comment


    • #62
      Re: Komkommertijd (update van het auto-topic)

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Ik denk dat electriciteit in zijn huidige "vorm" een dead end is als energie voor onze auto's. Waarom?
      -Het is nu al duurder dan elke andere brandstof per km. En dan zijn er nog geen accijnzen op geheven!!! De staat komt daar zeker weer zijn deel recupereren. Voor de kost moet je het niet doen, en op korte termijn zie ik geen verandering. Ik hou mijn hart vast als de bevolking massaal plugin hybride gaat gebruiken. De netten kunnen dat niet aan. Stel je voor dat we allemaal een extra 30kw uit het net gaan halen. Dat word lachen.
      -De accus zijn momenteel te klein, nog te zwaar en zeker te duur. De auto is na x jaren niet meer verkoopbaar, en de afschrijving is dus ook hoger dan een niet hybride / electrische wagen.
      Voila, wat ik dus reeds zeg van in het begin.
      De technologie is er, en die staat op punt, maar de batterijen en zeker niet te vergeten de energie om deze te laden zijn
      het probleem.
      Onderzoeken hebben uitgewezen, als EU voor 80% elektrich zou rijden hebben ze daarvoor alleen reeds 52 kerncentrales nodig....
      Ter vergelijk, "alle" zonnepanelen van België samen vertegenwoordigen nog niet de capaciteit van die twee oude
      kerncentrales die hier gebruikt worden.
      Elektrisch rijden wordt dus peperduur.

      Comment


      • #63
        Re: Komkommertijd (update van het auto-topic)

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Inderdaad...als ze het verlies van accijzen op diesel moeten recupereren...
        Dat zal wel niet het probleem zijn Dpix, staat reeds lang in hun plan.

        Comment


        • #64
          Re: Komkommertijd (update van het auto-topic)

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Vandaag weer eens mee gereden; zowel snelweg als binnenwegen, af en toe eens tot op de bodemplaat met mijn voet, maar vooral verstandig gereden - 3, 8 liter / 100 km is toch zooo slecht niet hé
          Auto weegt 1455 kg. ( ongeveer hetzelfde als de Prius; ietsje meer maar niet veel à
          3,8 liter met een vooraf opgeladen batterij Alfa, is geen eerlijk vergelijk hé...
          Enige "eerlijk" vergelijk is met een hybrid 2.000 Km rijden zonder gebruik te maken van een externe elektriciteitsbron.
          Daar verbruikt de RAV hybrid van mijn schoonbroer tussen 7 en 8 liter/100Km.

          Ik moet wel toegeven dat die C-HR wat heeft qua uitstraling, heb er zondag een zien staan aan de Media-Markt in Roeselare
          en heeft wel iets wat meteen opvalt zijn de grote wielen en een mooi interieur.
          Enige opmerking zijn de grote dode achterste hoeken, maar dat zullen ze dan wel oplossen met camera's en detecties in de spiegels denk ik?
          Maar wel niet aangenaam voor de achterste pasagiers.
          Last edited by Guest42; 6 juli 2017, 06:56.

          Comment


          • #65
            Re: Komkommertijd (update van het auto-topic)

            Probleem is dat iedereen maar wat uitbazuind, zelfs organisaties zoals vab! Ze veralgemenen naar een bepaalde groep Belgen, de kleinrijders, en spiegelen daar het hele wagenpark aan, om dan te verkondigen dat diesel er uit gaat.

            Comment


            • #66
              Re: Komkommertijd (update van het auto-topic)

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Probleem is dat iedereen maar wat uitbazuind, zelfs organisaties zoals vab! Ze veralgemenen naar een bepaalde groep Belgen, de kleinrijders, en spiegelen daar het hele wagenpark aan, om dan te verkondigen dat diesel er uit gaat.
              Zeg wel, en net VAB klaagt nu aan dat er zoveel roetfilters uit auto's zijn gehaald, terwijl het zeker
              niet bewezen is dat een auto met roetfilter minder ongezond is dan een zonder.....

              VAB zal zijn klantenbestand zien zakken zeker nu ze het gevonden hadden om die rommel uit hun diesel te verwijderen....
              Last edited by Guest42; 6 juli 2017, 07:07.

              Comment


              • #67
                Re: Komkommertijd (update van het auto-topic)

                Euh, Geert, de C-HR is géén plug-in, het is in feite een Prius in een ander jasje.
                De batterij was misschien maar voor 25 procent geleden toen ik vertrok, maar hij laadt en ontlaadt continu terwijl je aan het rijden bent.

                @ Freddy, hij grijpt wel degelijk in, maar dat van die bochten heb ik nog niet uitgetest.
                Bij Toyota kan je vinden: Lane Departure Alert met tegenstuur

                Maar AAC is bedoeld voor op snelwegen, en daar bocht het toch niet zo scherp, tenzij op een klaverblad of zo...



                De twee nuttigste features op dit ogenblik, vind ik 1) de Adaptive Cruise Control en 2) de blind spot monitor.

                De ACC werkt bij Toyota zelfs tot op file-niveau.

                @ Rudy: zag het gisteren op het nieuws en ik dacht meteen:

                - Amai, ze zullen nogal laadpalen moeten bijzetten

                - Er zal niet genoeg electrciteit zijn

                - Electriciteit zal dus erg duur worden

                - belastingen zullen verschuiven van benzine naar electriciteit
                Last edited by Alfa Centauri; 6 juli 2017, 07:28.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #68
                  Re: Komkommertijd (update van het auto-topic)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Ik denk dat electriciteit in zijn huidige "vorm" een dead end is als energie voor onze auto's. Waarom?
                  Ik hou mijn hart vast als de bevolking massaal plugin hybride gaat gebruiken. De netten kunnen dat niet aan.
                  Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

                  Comment


                  • #69
                    Een AAC is een droom, ik zou het nooit meer willen missen. .... In de file is het gewoon zalig. ... De beste feature op mijn wagen. ...
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #70
                      Re: Komkommertijd (update van het auto-topic)

                      Ja is waar, maar euh je achter remmen leven veel korter , of hoe is het bij toy-auto ?
                      https://ggpics.be/

                      Comment


                      • #71
                        Re: Komkommertijd (update van het auto-topic)

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Onderzoeken hebben uitgewezen, als EU voor 80% elektrich zou rijden hebben ze daarvoor alleen reeds 52 kerncentrales nodig....
                        Het probleem is vooral het verbruik en niet noodzakelijk het type brandstof.
                        Men wil de luxe van de wagen niet opgeven. En men wil soms niet inzien dat die luxe soms eens overbodig is.
                        Als iedereen minder zijn wagen gebruikt, of de niet-noodzakelijke ritten niét aflegt.. En meer gaat plannen, ritten bundelen om minder te rijden, carpoolen,... Alternatieve vervoermiddelen...
                        In een stad heb je de wagen al vaak niet nodig, maar ik zie veel mensen voor 500m naar de bakker rijden om er voor de deur te gaan foutparkeren.

                        Dus je zou het best met heel wat minder kerncentrales kunnen als je het zelf wil natuurlijk.
                        Laat het aan de mensen zelf beslissen en ze kiezen voor hun eigen luxe. En de overheid zal het niet doen want de olielobby zal weer invloed hebben, evenals de kernenergie lobby die niets liever wil dan dat iedereen elektrisch zou rijden. Die 2 lobby's zullen nog vechten om politici.
                        Het verbruik, daar gaat het om, niet de brandstof.
                        Last edited by anonymous; 6 juli 2017, 16:10.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Komkommertijd (update van het auto-topic)

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          Die 2 lobby's zullen nog vechten om politici.
                          Probleem zijn net die politici die zich vanalles in hun oor laten blazen terwijl ze
                          er zelf niets van af weten, en zelfs niet de moeite doen om het op een eerlijke manier te laten onderzoeken.
                          Maar je hebt gelijk, we zullen moeten inbinden, hoe dat zal aflopen is nog maar de vraag....

                          Comment


                          • #73
                            Komkommertijd (update van het auto-topic)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Een AAC is een droom, ik zou het nooit meer willen missen. .... In de file is het gewoon zalig. ... De beste feature op mijn wagen. ...
                            Automatic Air Conditioning? [emoji1]

                            ACC bedoel je vermoedelijk en inderdaad dat is een heel goede uitvinding.

                            Of bestaat AAC ook al?
                            Er komt zoveel nieuw uit.
                            Last edited by VerSeg; 6 juli 2017, 18:58.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #74
                              Re: Komkommertijd (update van het auto-topic)

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Automatic Air Conditioning? [emoji1]

                              ACC bedoel je vermoedelijk en inderdaad dat is een heel goede uitvinding.

                              Of bestaat AAC ook al?
                              Er komt zoveel nieuw uit.
                              Inderdaad een typo. .......moet ACC zijn. ...
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • #75
                                Re: Komkommertijd (update van het auto-topic)

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Inderdaad een typo. .......moet ACC zijn. ...
                                Ik had u wel begrepen ... maar men weet maar nooit. [emoji1]

                                Die airco komt anders ook goed van pas.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X