Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

    Oorspronkelijk geplaatst door Blauwbloes Bekijk bericht
    Ofwel heb jij ander roestvrij staal of heb ik straffere koffie . Is een Franke bak. Een dag laten staan is bij mij uit den boze
    Waarschijnlijk heb jij dan straffere koffie. Wij hebben ook gewoon een inox bak van Franke zoals er waarschijnlijk honderdduizenden zijn in België.
    En daar 'morsen' wij van alles op, en er komt niet de minste vlek op ttz. gewoon met een natte vaatdoek eventjes er over en die is als nieuw.
    Ik wil daar gerust vanavond een paar druppels straffe koffie op uitgieten en morgen kuis ik die zoals reeds gezegd gewoon op een seconde weg.
    Begrijp niet welke inoxbak jij dan wel hebt ??

    Eén van onze kinderen panikeerde vorige zomer toen wij met bosbessen (blauwe bessen) bezig waren en er nog al wat sap op de inoxafdruip van het aanrecht terechtgekomen was.
    Maar gewoon met de vaatdoek er over en alles was weg. Hij heeft bij hem thuis wel zo'n Corian geval, en daar komt er wel schuren aan te pas na het kuisen van bosbessen... vandaar zijn paniek, maar bij onze inoxbak was het niet nodig op te panikeren.
    Last edited by Guest17; 20 juni 2017, 17:07.

    Comment


    • #17
      Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

      Volgens mij lost dat op met fijne olie, of zelfs olijfolie. En RVS heeft daar geen last van.
      ...leeg...

      Comment


      • #18
        Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

        Met Dubro Ultra ontvetter (van den Action) krijg ik hier zonder problemen alle soorten vlekken weg van de RVS spoelbak, het gasvuur, de dampkap...
        Zeker voor de dampkap is dat het meest effectieve reinigingsmiddel dat ik tot nu toe al heb gebruikt (heel wat "ontvetters" lossen bijna geen vet op, waardoor je het blijft uitwrijven, met de Dubro lost het vet bijna meteen op)...
        Inspuiten met Dubro, een beetje wachten, en dan veeg je alles gewoon weg met een vochtige schotelvod.
        Ik heb hier een inox theepot, na een tijdje zit daar een bruine aanslag in, die krijg ik er ook heel gemakkelijk uit met die Dobro ultra ontvetter van den Action.

        Ik heb geen aandelen bij Action of Dubro, maar ik heb dat spul al aan heel wat mensen aangeraden, en sindsdien gebruiken die ook niets anders meer.
        Op het werk gebruiken we dat spul zelfs om machines te ontvetten, de "industriële ontvetters" die ze daarvoor ooit gekocht hebben werkten lang niet zo goed, en kostten een veelvoud van die Dubro.
        Als ik persluchtdrogers moet repareren die helemaal onder de olie hangen, dan zijn die nu in een fractie van de tijd (ten opzichte van vroeger) terug proper.

        De kleinste koelmodules die wij maken, die worden opgebouwd op een rvs chassis, die platen worden ergens anders gemaakt, en er zitten dikwijls vette vingers op omdat ze met vettige handschoenen zijn vastgepakt tijdens de verschillende bewerkingen.
        Die reinig ik voor ik begin met de montage eerst met remmenreiniger van den Action, een beetje op een zuivere vod spuiten, en dan gewoon de vettige vingers van de inox plaat vegen.
        Remmenreiniger is wel specifiek om allerhande oppervlakken te ontvetten, maar het is zeker niet geschikt om in huis te gebruiken (het lost ook sommige soorten verf op, en het moet gebruikt worden in een goed verluchte ruimte).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Hangt ervan af wat bedoeld wordt met "soda" .. 't ene is al wat "straffer" dan het andere ...

          quote Wiki
          Soda kan verwijzen naar:

          een verzamelnaam voor verschillende chemische verbindingen die natrium, dat in vele talen ook als sodium bekendstaat, bevatten:
          natriumcarbonaat (Na2CO3), verreweg de meest gebruikelijke betekenis van soda.
          natriumwaterstofcarbonaat (NaHCO3), dubbelkoolzure soda, natriumbicarbonaat, baksoda
          natriumhydroxide (NaOH), bijtende soda, caustische soda
          Hoog tijd dat ze die stomme oude gebruiksnamen eens afschaffen.

          Comment


          • #20
            Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

            Oorspronkelijk geplaatst door Blauwbloes Bekijk bericht
            Kunnen koffievlekken verwijderd worden van roestvrij staal (spoelbak) zonder schuren? Heb al verschillende middelen gebruikt, echter zonder resultaat
            Bij Oliefabrieken Vandemoortele gebeurde dat met zakken P3 Van Henkel, maar niet aan te raden zonder voorzorgen.

            Maar aan te raden is
            3M https://www.rvs-schoonmaken.nl/3m-rvs-reiniger

            Comment


            • #21
              Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

              Met de twee eerste ga je geen al te groot risico lopen,maar Natriumhydroxide is wel een zeer gevaarlijk en caustisch goedje.

              Comment


              • #22
                Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

                Al met cola geprobeerd?
                Groetjes,
                Dominic

                Comment


                • #23
                  Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  Hoog tijd dat ze die stomme oude gebruiksnamen eens afschaffen.
                  Ja .. het gebruik van "populaire" definities was en is nooit een goede raadgever geweest ... in geen enkele discipline ...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

                    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    Met de twee eerste ga je geen al te groot risico lopen,maar Natriumhydroxide is wel een zeer gevaarlijk en caustisch goedje.
                    idd .. maar alles hangt zoals steeds af van de gebruikte concentratie en in mijn "labo-leven" heb ik nooit geweten dat "inox" spoelbakken daar last van hadden ... maar ze werden bij ons wel niet "opgeblonken" zoals dat in een normale keuken verwacht wordt

                    Comment


                    • #25
                      Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

                      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                      Hoog tijd dat ze die stomme oude gebruiksnamen eens afschaffen.
                      Haha. Mijn moeder gebruikte "soda" om de frigo uit te kuisen. Mijn vrouw gebruikt "soda" om deeg te laten rijzen.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        En een oplossing van zuiveringszout ( natriumbicarbonaat ) en water?
                        Werkt spijtig genoeg niet.

                        Andere ideeën zijn welkom

                        Comment


                        • #27
                          Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

                          Vanish Oxy action.
                          In poedervorm kopen, papje maken, en een tijdje (paar uur) laten intrekken.
                          Opwarmen helpt ook om het sneller te laten lopen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

                            Comment


                            • #29
                              Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

                              Oorspronkelijk geplaatst door Blauwbloes Bekijk bericht
                              Werkt spijtig genoeg niet.

                              Andere ideeën zijn welkom
                              Ben je wel héél zeker dat het koffievlekken zijn en niet iets anders.
                              Jij bent nog altijd de eerste van wie ik hoor dat koffievlekken niet van een inox Franke spoeltafel zouden te verwijderen zijn met een vochtige doek.
                              Zeker dat het geen verf is, of een ander product dat zich in de inox ingevreten heeft ? Een van de huisgenoten die iets verzwijgt ?
                              Ik ga niet zeggen dat wij hier dagelijks koffievlekken hebben in onze inox spoelbak, maar als er zijn, dan zijn die poepsimpel te verwijderen.
                              Maar aan de andere kant, jij zal zeker wel weten welke vlekken het zijn !?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Koffievlekken verwijderen op roestvrij staal

                                Wij hebben jaren de koffiehouder van ons espressomachine laten uitdruppen op de rand van de inox wasbak.
                                Gegarandeerd vlekken.
                                Die gingen er altijd af met wat water.
                                ...leeg...

                                Comment

                                Working...
                                X