Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prius 2106 - C-HR of BMW 225xe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

    Ik ken iemand die al heel wat jaren met een Auris hybride rijdt, en voor zover ik weet heeft hij daar nog geen problemen mee gehad.
    Het werkelijke verbruik van zijn Auris is wel wat hoger dan dat van mijn Dacia, Mijn Logan MCV heeft ook een benzinemotor (900cc driecilinder met turbo), maar die heeft geen hybride systeem (dat is te duur voor een Dacia).
    Met die Auris wordt zeker niet sneller gereden dan dat ik met mijn Dacia rij, het zal eerder wat trager zijn (ik probeer mij netjes aan de toegelaten snelheidslimieten te houden).
    Daarom twijfel ik toch aan de voordelen van hybride systemen, die zijn volgens mij vooral geoptimaliseerd om tijdens de "verbruikscyclus" zo goed mogelijk te scoren, maar zoals iedereen weet komt die niet echt overeen met de werkelijkheid.
    Voor bedrijven is een hybride vooral interessant door de belastingvoordelen...

    Een Auris is geen grote wagen, ik denk dat je best eerst eens gaat proefrijden om te zien of je er wel comfortabel in zit als je wat groter bent.
    Er is bij de hybride ook minder bagageruimte dan bij de niet-hybride versie, ik ken ook iemand die met een Auris Diesel rijdt, de accu van de hybride zorgt ervoor dat de vloer van de bagageruimte een stuk hoger ligt (misschien is dat bij de recentste versie anders).
    Last edited by Black B@ndit; 17 juni 2017, 22:16.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

      Quasi alle merken; bedrag is natuurlijk niet oneindig

      Het is een tweede wagen, dus ik leg me neer bij wat men voorstelt.
      Heb ik me anders ooit iets laten bepalen door bedrag, Francis ?
      Allez, ik bedoel, quality first hé !
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #18
        Re: Auris hybrid of Prius 2106

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Waar ik ook al over gedacht heb is een BMW 225xe - kleine wagen (maar dat mag) én een "plugin" die ongeveer voldoende zou zijn voor mijn woon-werkverkeer.
        Maar met BMW heb ik totaal geen ervaring.
        Qua service zit je daarmee zeker goed, ook verlengde garanties nu en restwaarde is altijd prima.
        Ook qua comfort en looks (al is dat persoonlijk) zit die heel goed.
        En in het algemeen goedkoper in onderhoud en stukken dan Japanse wagens (onze ervaring).
        Over welke garage ik het heb zal je wel weten. [emoji1]
        Verder is zoiets een eigen keuze, ik kan alleen zeggen dat je met BMW weinig verkeerd kan kopen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Auris hybrid of Prius 2106

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Qua service zit je daarmee zeker goed, ook verlengde garanties nu en restwaarde is altijd prima.
          Ook qua comfort en looks (al is dat persoonlijk) zit die heel goed.
          En in het algemeen goedkoper in onderhoud en stukken dan Japanse wagens (onze ervaring).
          Over welke garage ik het heb zal je wel weten. [emoji1]
          Verder is zoiets een eigen keuze, ik kan alleen zeggen dat je met BMW weinig verkeerd kan kopen.
          Ik ga hem zeker eens proberen. Nadeel is dat je bij BMW een kilometers lang lijst aan opties hebt...maar anderzijds kan je dat ook als een voordeel beschouwen. Bij Toyota hanteren ze een systeem van "Comfort, Business & Lounge" en kan je zel niet veel meer kiezen; bij BMW kan je makkelijker finetunen, maar dat loopt soms aardig op.

          Over het algemeen vind ik dat merk te duur voor wat ze bieden, maar slecht zal het zeker niet zijn.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #20
            Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik ken iemand die al heel wat jaren met een Auris hybride rijdt, en voor zover ik weet heeft hij daar nog geen problemen mee gehad.
            Het werkelijke verbruik van zijn Auris is wel wat hoger dan dat van mijn Dacia, Mijn Logan MCV heeft ook een benzinemotor (900cc driecilinder met turbo), maar die heeft geen hybride systeem (dat is te duur voor een Dacia).
            Met die Auris wordt zeker niet sneller gereden dan dat ik met mijn Dacia rij, het zal eerder wat trager zijn (ik probeer mij netjes aan de toegelaten snelheidslimieten te houden).
            Daarom twijfel ik toch aan de voordelen van hybride systemen, die zijn volgens mij vooral geoptimaliseerd om tijdens de "verbruikscyclus" zo goed mogelijk te scoren, maar zoals iedereen weet komt die niet echt overeen met de werkelijkheid.
            Voor bedrijven is een hybride vooral interessant door de belastingvoordelen...

            Een Auris is geen grote wagen, ik denk dat je best eerst eens gaat proefrijden om te zien of je er wel comfortabel in zit als je wat groter bent.
            Er is bij de hybride ook minder bagageruimte dan bij de niet-hybride versie, ik ken ook iemand die met een Auris Diesel rijdt, de accu van de hybride zorgt ervoor dat de vloer van de bagageruimte een stuk hoger ligt (misschien is dat bij de recentste versie anders).
            Wij rijden nu in een Prius 2 en de koffer is voldoende groot voor ons. Die van de Auris zal wellicht kleiner zijn, maar het is dan ook een 2de wagen.
            Ik geloof best dat het concept hybride wat overroepen is, maar veel hangt ook af van je rijstijl....alhoewel, je kan je moeilijk als een slak gaan gedragen om aan je cijfers te komen.

            Wat het merk betreft: ik probeer te kiezen tussen de merken waarvan de garages in de buurt zijn; kwestie van gemak
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #21
              Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

              Marc, ik verbruik ongeveer 4,5 kg CNG /100 km aan 89c/kg.
              Wel meestal lange afstanden. ....ong. 70%
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #22
                Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Marc, ik verbruik ongeveer 4,5 kg CNG /100 km aan 89c/kg.
                Wel meestal lange afstanden. ....ong. 70%
                Ja maar ik zie geen CNG in de lijst staan.
                En superlange afstanden doen wij ook niet. Daarom dat ik zeker die plugin eens ga proberen. Nu, als ik er niet goed in zit, valt die onmiddellijk af, maar ik wil het wel een kans geven.

                Gewoon uit nieuwsgierigheid: vind je daar voldoende tankstations voor ? (CNG )

                @ Francis: ik heb deze ochtend mijn mailtje verzonden
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Gewoon uit nieuwsgierigheid: vind je daar voldoende tankstations voor ? (CNG )
                  Dat is eigenlijk nog het grootste probleem .....voor mij gelukkig niet, heb er eentje onderweg van thuis - werk verkeer.
                  Al contact opgenomen met mijn kennis?
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Ik ken iemand die al heel wat jaren met een Auris hybride rijdt, en voor zover ik weet heeft hij daar nog geen problemen mee gehad.
                    Het werkelijke verbruik van zijn Auris is wel wat hoger dan dat van mijn Dacia, Mijn Logan MCV heeft ook een benzinemotor (900cc driecilinder met turbo), maar die heeft geen hybride systeem (dat is te duur voor een Dacia).
                    Met die Auris wordt zeker niet sneller gereden dan dat ik met mijn Dacia rij, het zal eerder wat trager zijn (ik probeer mij netjes aan de toegelaten snelheidslimieten te houden).
                    Daarom twijfel ik toch aan de voordelen van hybride systemen, die zijn volgens mij vooral geoptimaliseerd om tijdens de "verbruikscyclus" zo goed mogelijk te scoren, maar zoals iedereen weet komt die niet echt overeen met de werkelijkheid.
                    Voor bedrijven is een hybride vooral interessant door de belastingvoordelen...

                    Een Auris is geen grote wagen, ik denk dat je best eerst eens gaat proefrijden om te zien of je er wel comfortabel in zit als je wat groter bent.
                    Er is bij de hybride ook minder bagageruimte dan bij de niet-hybride versie, ik ken ook iemand die met een Auris Diesel rijdt, de accu van de hybride zorgt ervoor dat de vloer van de bagageruimte een stuk hoger ligt (misschien is dat bij de recentste versie anders).
                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Wij rijden nu in een Prius 2 en de koffer is voldoende groot voor ons. Die van de Auris zal wellicht kleiner zijn, maar het is dan ook een 2de wagen.
                    Ik geloof best dat het concept hybride wat overroepen is, maar veel hangt ook af van je rijstijl....alhoewel, je kan je moeilijk als een slak gaan gedragen om aan je cijfers te komen.

                    Wat het merk betreft: ik probeer te kiezen tussen de merken waarvan de garages in de buurt zijn; kwestie van gemak
                    Wel, ik vind van mezelf dat ik een normaal rijgedrag hanteer en ik kom met mijn Auris hybride aan een werkelijk verbruik van 5l/100km. Ik heb van in het begin steeds mijn tankbeurten nauwkeurig genoteerd in een excelblad, gewoon uit nieuwsgierigheid. Als ik mij boordcomputer zou geloven zou ik slechts 4,7l/100km verbruiken. Enorm veel rijden doe ik niet, na 4,5 jaar 37.000km. Mijn trip van 1.000km naar Engeland vorig jaar gaf me een werkelijk verbruik van 4,4l/100km. In Engeland mag je slechts 110km/u op de autosnelweg vermoedelijk zit dat er ook voor iets tussen.

                    Mijn wagen heeft evenveel bagageruimte als de gewone uitvoering, de batterijen zitten nu netjes weggestopt onder de achterste zetels.

                    Maar wat voor mij ook héél belangrijk was bij mijn beslissing om deze wagen te kopen was het feit dat ik absoluut geen handgeschakelde wagen meer wou en dan wordt het weer een ander verhaal.
                    Dirk C.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                      Oorspronkelijk geplaatst door codi Bekijk bericht
                      Wel, ik vind van mezelf dat ik een normaal rijgedrag hanteer en ik kom met mijn Auris hybride aan een werkelijk verbruik van 5l/100km. Ik heb van in het begin steeds mijn tankbeurten nauwkeurig genoteerd in een excelblad, gewoon uit nieuwsgierigheid. Als ik mij boordcomputer zou geloven zou ik slechts 4,7l/100km verbruiken. Enorm veel rijden doe ik niet, na 4,5 jaar 37.000km. Mijn trip van 1.000km naar Engeland vorig jaar gaf me een werkelijk verbruik van 4,4l/100km. In Engeland mag je slechts 110km/u op de autosnelweg vermoedelijk zit dat er ook voor iets tussen.

                      Mijn wagen heeft evenveel bagageruimte als de gewone uitvoering, de batterijen zitten nu netjes weggestopt onder de achterste zetels.

                      Maar wat voor mij ook héél belangrijk was bij mijn beslissing om deze wagen te kopen was het feit dat ik absoluut geen handgeschakelde wagen meer wou en dan wordt het weer een ander verhaal.

                      Ik wil ook alleen maar automaten
                      Mag ik vragen hoe groot je bent Codi ? En is het een Auris of een Auris TS ?
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #26
                        Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        BMW ...
                        Over het algemeen vind ik dat merk te duur voor wat ze bieden, maar slecht zal het zeker niet zijn.
                        Je moet niet enkel de aankoop zien maar de totale kost tot afschrijving.

                        Een BMW is wat duurder in aankoop, maar de restwaarde ligt veel hoger en onderdelen zijn goedkoper dan de meeste Japanse of zelfs Franse wagens.

                        Wij hebben Nissan gehad, na een jaar krijg je minder dan de helft.
                        De BMW's hebben we na 10 en11 jaar verkocht voor 1/3 van onze aankoopprijs.

                        Vergelijk het totaalpakket en dan kom je uiteindelijk niet zoveel duurder uit, soms goedkoper.
                        De eerste investering ligt inderdaad meestal wat hoger, tenzij men kan genieten van wat acties.
                        Onze eerste BMW hebben we gekocht omdat hij met de kortingen zelfs iets goedkoper was dan een Nissan.
                        Mensen kijken vaak alleen naar de catalogusprijs op internet en stoppen dan al met "het is te duur".
                        Ga eerst eens naar de garage en vraag een offerte, dat scheelt soms duizenden Euro's.

                        Welke wagen iemand wil, dat moet hij vooral zelf kiezen, liefst na een testrit.

                        Is BMW voor u geschikt?
                        Dat kan ik niet zeggen, het mag eventueel nog de beste wagen zijn maar als je er niet goed in zit dan heeft het geen zin. [emoji1]

                        En CNG, hybride of plug-in, als dat voor weinig km's is en als tweede wagen, dan doet men daar toch nooit echt voordeel mee?
                        Elektrisch rijden ... opladen kost ook en op dit moment nog te beperkt.
                        Binnen enkele jaren zal dat nog fors beteren.
                        Mijn idee daarover hé.
                        Last edited by VerSeg; 18 juni 2017, 12:05.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Ik wil ook alleen maar automaten
                          Mag ik vragen hoe groot je bent Codi ? En is het een Auris of een Auris TS ?
                          Ik ben slechts 1,76m en ik heb de gewone Auris, maar de TS versie is buiten dat het een break is binnenin identiek. Ik weet nu niet of de kleine updates ook een invloed gehad hebben op de hoogte van de wagen.
                          Dirk C.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                            Plugin heb ik al geschrapt.
                            Heel veel voordeel zal ik er wellicht niet mee halen, PLUS het "nadeel" dat je die ook elke avond moet inpluggen. (Kabel in en uit....ook in de winter...)

                            Ben net even weg geweest en op de terugweg eens naar de Toyota garage gaan kijken en naar de BMW garage.
                            De Auris TS is wel een flinke wagen. Wel plezant voor op vakantie. ( Wij huren al gemakkelijk eens een chalet en dan neem je toch meer rommel mee dan als je op hotel gaat ).
                            Een Prius stond er niet in de showroom !

                            Wellicht moest die plaats ruimen voor de twee C-HR's die er nu stonden. Lijken iets "hoger", dus makkelijker in en uit ?
                            Soit, volgende week gaan we eens "passen" en misschien ook al eens een ritje maken.

                            Bij BMW stond geen 225xe Act Tourer, maar wel een 218d. Is die even groot ???
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #29
                              Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Bij BMW stond geen 225xe Act Tourer, maar wel een 218d. Is die even groot ???
                              De typenummers van de 2 reeks ken ik niet uit het hoofd, maar de 2 reeks bestaat in kleine en grote versie, net zoals men bij Ford de C-Max en Grand C-Max heeft of bij Citroën de C4 Picasso en de C4 Grand Picasso.
                              Wat ruimte betreft dus een groot verschil. [emoji1]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                                Ik heb het gevonden: yep, hij is even groot !!!
                                Zag er een zéér fijne wagen uit, maar ik vraag me af wat zijn "echt" benzine verbruik is. Want het schijnt dat je plugins echt moet gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn, want als je veel op benzine rijdt dat ze dan méér verbruiken dan andere wagens. ( van horen zeggen hé )
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

                                Comment

                                Working...
                                X