Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe
Ik ken iemand die al heel wat jaren met een Auris hybride rijdt, en voor zover ik weet heeft hij daar nog geen problemen mee gehad.
Het werkelijke verbruik van zijn Auris is wel wat hoger dan dat van mijn Dacia, Mijn Logan MCV heeft ook een benzinemotor (900cc driecilinder met turbo), maar die heeft geen hybride systeem (dat is te duur voor een Dacia).
Met die Auris wordt zeker niet sneller gereden dan dat ik met mijn Dacia rij, het zal eerder wat trager zijn (ik probeer mij netjes aan de toegelaten snelheidslimieten te houden).
Daarom twijfel ik toch aan de voordelen van hybride systemen, die zijn volgens mij vooral geoptimaliseerd om tijdens de "verbruikscyclus" zo goed mogelijk te scoren, maar zoals iedereen weet komt die niet echt overeen met de werkelijkheid.
Voor bedrijven is een hybride vooral interessant door de belastingvoordelen...
Een Auris is geen grote wagen, ik denk dat je best eerst eens gaat proefrijden om te zien of je er wel comfortabel in zit als je wat groter bent.
Er is bij de hybride ook minder bagageruimte dan bij de niet-hybride versie, ik ken ook iemand die met een Auris Diesel rijdt, de accu van de hybride zorgt ervoor dat de vloer van de bagageruimte een stuk hoger ligt (misschien is dat bij de recentste versie anders).
Ik ken iemand die al heel wat jaren met een Auris hybride rijdt, en voor zover ik weet heeft hij daar nog geen problemen mee gehad.
Het werkelijke verbruik van zijn Auris is wel wat hoger dan dat van mijn Dacia, Mijn Logan MCV heeft ook een benzinemotor (900cc driecilinder met turbo), maar die heeft geen hybride systeem (dat is te duur voor een Dacia).
Met die Auris wordt zeker niet sneller gereden dan dat ik met mijn Dacia rij, het zal eerder wat trager zijn (ik probeer mij netjes aan de toegelaten snelheidslimieten te houden).
Daarom twijfel ik toch aan de voordelen van hybride systemen, die zijn volgens mij vooral geoptimaliseerd om tijdens de "verbruikscyclus" zo goed mogelijk te scoren, maar zoals iedereen weet komt die niet echt overeen met de werkelijkheid.
Voor bedrijven is een hybride vooral interessant door de belastingvoordelen...
Een Auris is geen grote wagen, ik denk dat je best eerst eens gaat proefrijden om te zien of je er wel comfortabel in zit als je wat groter bent.
Er is bij de hybride ook minder bagageruimte dan bij de niet-hybride versie, ik ken ook iemand die met een Auris Diesel rijdt, de accu van de hybride zorgt ervoor dat de vloer van de bagageruimte een stuk hoger ligt (misschien is dat bij de recentste versie anders).
Comment