Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

    Nete, versta me niet verkeerd.
    Ik betwist niet dat de journalistiek vaak onbetrouwbaar is, vaak geven ze foutieve informatie of verdraaien ze iets naar eigen hand.
    Ze liggen vaak onterecht aan de oorzaak van haat en overbodige discussies en spijtig genoeg lopen heel veel mensen in de val en/of laten ze zich meeslepen.

    Als ik op de pers moet voortgaan, dan zijn bij een ongeval BMW's en motards per definitie altijd in fout.
    Titel begint altijd met "BMW knalt op ..." of "Motorrijder knalt op ..." ook al zijn ze 100% in hun recht.
    Dat is onnodig een groep in een slecht daglicht plaatsen waardoor mensen dat zodanig ingeprent hebben en deze per definitie ook als slecht gaan aanzien en dat merk je ook als je tot die groep behoort.

    Maar de reden om dit te denken (slechte journalistiek) vind ik niet zo gegrond in dit geval.
    Met respect voor uw andere visie daarop, in een open discussie gaf ik gewoon mijn mening.
    Maar ik begrijp zeker wat je bedoelt.

    De meeste providers zullen hun klanten wel ingelicht hebben waardoor deze merken dat ze eventueel meer aanbieden dan wettelijk verplicht.
    Beetje zoals met garanties, 2 jaar wettelijke garantie maar verder zijn er ook fabrikanten en/of eindverkopers die meer bieden.

    Misschien had de pers duidelijker kunnen vermelden wat de wettelijke verplichtingen zijn betreffende roaming en dat de lijst met landen per provider uitgebreid "kan" zijn.

    Met al de mogelijkheden die heden bestaan, denk ik dat eenieder ondertussen wel weet dat vergelijken redelijk eenvoudig geworden is en zeker geen slechte zaak is.
    Alleen is ieders situatie anders en wat voor de ene onbelangrijk is, kan voor de andere net heel belangrijk zijn.

    Tiens, wie is die wonderprovider ? (niet dat ik er belang bij heb, Zwitserland staat niet direct in mijn reisplannen). Maar het kan voor anderen misschien interessant zijn.
    Had ik het over Zwitserland?
    Dacht dat ik het alleen over "meer landen" (aantal) had.
    Maak jij nu ook een verkeerde conclusie ... anders een opportuniteit om in de journalistiek te stappen. [emoji1]
    Last edited by VerSeg; 17 juni 2017, 02:49.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #47
      Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Had ik het over Zwitserland?
      Dacht dat ik het alleen over "meer landen" (aantal) had.
      OK, maar die "wilde weldoener" kenbaar maken kan mogelijks anderen hier helpen of interesseren.

      En ik respecteer uiteraard ook jouw mening
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #48
        Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

        Deze namiddag tegen een kennis die nogal veel rondtrekt met de caravan: "ziezo, de roaming is afgeschaft in Europa hé, ik kan zelfs vanuit Zwitserland via mijn bundel bellen".

        Antwoord: "ha nee hé, Zwitserland is de volle pot betalen. Want ik heb het gelezen van die addertjes".

        Dat is voor mij het resultaat van "triestige journalistiek". 99,99 % weet dus van niet beter.

        Maar inderdaad, MV zou er maar reclame moeten voor maken.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #49
          Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Dat is voor mij het resultaat van "triestige journalistiek". 99,99 % weet dus van niet beter.

          Maar inderdaad, MV zou er maar reclame moeten voor maken.
          Niet alles daarop steken hé.
          Dat is ook vooral het resultaat van niet informeren wat voor uw situatie van toepassing is.

          Ik denk dat we van alle providers waar we klant zijn ondertussen al genoeg informatie over roaming gekregen hebben met verwijzing naar hun website.
          Ofwel leest men dit, ofwel negeert men dit.

          Ik ben geen klant bij MV, maar heb daar al geïnformeerd ten gevolge van dit topic.
          Ik heb van een MV klant echter al vernomen dat hij van hun info gekregen heeft via berichten.
          Feit is dat niet veel mensen nog iets lezen en stoppen bij de titel "Einde van de roamingkosten".

          Beetje de gevolgen van te veel reclame zeker?
          Weer iets om te lezen ...

          Ieder wijs mens weet dat kranten niet alles tot in detail uitleggen, maar niemand heeft een mobiel abonnement bij HLN ... waarom bekijkt men z'n eigen klant-voorwaarden dan niet daar waar men klant is?

          Geluk dat het in hun voordeel is, zou erger zijn te denken dat het gratis is maar daarna de rekening te krijgen. [emoji1]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #50
            Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Deze namiddag tegen een kennis die nogal veel rondtrekt met de caravan: "ziezo, de roaming is afgeschaft in Europa hé, ik kan zelfs vanuit Zwitserland via mijn bundel bellen".

            Antwoord: "ha nee hé, Zwitserland is de volle pot betalen. Want ik heb het gelezen van die addertjes".

            Dat is voor mij het resultaat van "triestige journalistiek". 99,99 % weet dus van niet beter.

            Maar inderdaad, MV zou er maar reclame moeten voor maken.
            Als dit journalistiek zou zijn, nete, wie zei wat en wie van de twee heeft welke operator? Als het je kennis is die zei van "ha nee" enzovoort kan de man toch perfect gelijk hebben?
            Welke operator heeft hij en mag hij bij die operator gratis bellen en surfen in Zwitserland binnen zijn bundel? Nete, de journalist, gaf die info niet eens
            Hoe noemen we zulke berichtgeving weer? Iets van "tr... "

            Comment


            • #51
              Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

              We zullen er maar mee stoppen zeker, alle standpunten zijn geschreven.
              Om op de laatste twee nog even terug te komen: als die journalisten (allemaal hé) hadden gemeld: "Zwitserland zit er in principe niet bij, behalve bij bepaalde operator(en)" dan was dat iets meer geweest dan het gewoon aframmelen van een EU richtlijn. Namen noemen hoefde niet. Nu laat men iedereen denken dat het overal hetzelfde aanbod is.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #52
                Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                We zullen er maar mee stoppen zeker, alle standpunten zijn geschreven.
                Om op de laatste twee nog even terug te komen: als die journalisten (allemaal hé) hadden gemeld: "Zwitserland zit er in principe niet bij, behalve bij bepaalde operator(en)" dan was dat iets meer geweest dan het gewoon aframmelen van een EU richtlijn. Namen noemen hoefde niet. Nu laat men iedereen denken dat het overal hetzelfde aanbod is.
                Dan hadden ze ook de andere landen moeten vermelden die er "in principe" niet bij zitten maar bij sommige providers wel.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #53
                  Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Dan hadden ze ook de andere landen moeten vermelden die er "in principe" niet bij zitten maar bij sommige providers wel.
                  Tuurlijk, en nu "Amen".
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment

                  Working...
                  X