Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

    Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Ze hebben ons eigenlijk jaren geld afgetroggeld en nu worden ze gewoon verplicht.
    Kan zijn, maar als er dan eentje verder gaat dan verplicht (Zwitserland en ...) wordt dat doodgezwegen door journalisten.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #32
      Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Kan zijn, maar als er dan eentje verder gaat dan verplicht (Zwitserland en ...) wordt dat doodgezwegen door journalisten.
      en zelfs test-aankoop! https://www.test-aankoop.be/hightech.../einde-roaming
      Journalisten doen wat ze moeten doen: gewoon de officiële regels weergeven. Reclame maken of de uitzonderingen gaan opzoeken dat moet de klant maar doen. Of test-aankoop

      Ik zie de toekomstige berichtgeving al: Morgen slaat de naft op en kost max. 1,30€/L; maar niet bij Dats: daar doen ze standaard wat af.

      Comment


      • #33
        Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
        Journalisten doen wat ze moeten doen: gewoon de officiële regels weergeven. Reclame maken of de uitzonderingen gaan opzoeken dat moet de klant maar doen.
        Ah zo, duiding mag dus niet, dus best ineens "De afspraak", "Pano" (of hoe noemt Panorama nu weer) en de "Zevende dag" maar gewoon afschaffen.

        Ik dacht nochtans echt dat we hier (nog) niet in Noord-Korea zaten...

        Basta, die een paar jaar geleden de hallucinante wachttijden bij call-centers aan de kaak stelden gingen toen ook al hun boekje te buiten ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #34
          Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ah zo, duiding mag dus niet, dus best ineens "De afspraak", "Pano" (of hoe noemt Panorama nu weer) en de "Zevende dag" maar gewoon afschaffen.

          Ik dacht nochtans echt dat we hier (nog) niet in Noord-Korea zaten...

          Basta, die een paar jaar geleden de hallucinante wachttijden bij call-centers aan de kaak stelden gingen toen ook al hun boekje te buiten ?
          duiding mag van mij wel; hoe meer info, hoe beter. Maar ik vind het wel verregaand om te zeggen dat ze - als ze gewoon de regels meegeven - hun job niet zouden doen en mensen bewust misleiden.

          Comment


          • #35
            Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Tja, als iedereen het zo aanpakt dan kan ik tegen volgend jaar een andere operator gaan zoeken
            Bij ons hier in de streek zeggen ze daarover "de 'goeden' bekopen het altijd met de 'slechten' " .

            Maar als sommige providers de mogelijkheid bieden, dan weten ze dat het kan gebeuren en zal gebeuren.
            En dat er dan van profiteren, tsja wat kan je anders zeggen dan dat het hun goed recht is...

            Dat is zo'n beetje als in de Colruytwinkels, je kan er van alles proeven, maar het is niet de bedoeling dat (bvb. Oosteuropese truckers) zich gaan volproppen met koekjes, kaas en wijn, en zo weer een maaltijd uitsparen. En toch doen ze het. Met eigen ogen reeds meermaals gezien !

            Comment


            • #36
              Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

              Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
              duiding mag van mij wel; hoe meer info, hoe beter.
              Je springt een beetje van de hak op de tak hé: in #32: Journalisten doen wat ze moeten doen: gewoon de officiële regels weergeven.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #37
                Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Je springt een beetje van de hak op de tak hé: in #32: Journalisten doen wat ze moeten doen: gewoon de officiële regels weergeven.
                lees de 2de zin he.
                Maar ik vind het wel verregaand om te zeggen dat ze - als ze gewoon de regels meegeven - hun job niet zouden doen en mensen bewust misleiden.

                Comment


                • #38
                  Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                  Let vooral op het woordje "bewust", zou ik zeggen.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Bij ons hier in de streek zeggen ze daarover "de 'goeden' bekopen het altijd met de 'slechten' " .
                    Ik denk dat dat gezegde wel universeel is hoor.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #40
                      Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      na het verlof gaat dat kaartje dus de kast in tot volgend jaar.....8 GB en 2 uur belkrediet voor 30€ vond ik geen slechte deal.....
                      Hopelijk werkt het dan nog. Er zijn operatoren die het kaartje buiten werking stellen als het 6 maanden niet gebruikt wordt.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        1) Niet akkoord in dit geval: als je niet even verder kijkt dan je Base/PX/Orange neus lang is in die materie dan is dat voor mij slechte journalistiek. Je zet mogelijks een paar honderdduizend mensen (bewust of onbewust) op het verkeerde been.
                        Ze halen enkel de wettelijke regel aan, niet de campagnes van afzonderlijke providers.
                        Lijkt me toch redelijk aanvaardbaar?

                        Het gaat hem uiteindelijk over een regelgeving binnen de EU, niet over een vergelijk van providers.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Hopelijk werkt het dan nog. Er zijn operatoren die het kaartje buiten werking stellen als het 6 maanden niet gebruikt wordt.
                          Telenet na 2 maand.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                            Kijk, wat ik uiteindelijk bedoel met "triestige journalistiek" kan je HIER even nalezen: over verlengde garantie bij aankoop gaan ze letterlijk bijna overal vergelijken wat de interessantste formule kan zijn, inzake roaming één zinnetje: Zwitserland = volle pot betalen.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #44
                              Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Kijk, wat ik uiteindelijk bedoel met "triestige journalistiek" kan je HIER even nalezen: over verlengde garantie bij aankoop gaan ze letterlijk bijna overal vergelijken wat de interessantste formule kan zijn, inzake roaming één zinnetje: Zwitserland = volle pot betalen.
                              Ge zijt weer alles zwarter aan het bekijken dan het is en eigenlijk geen correct vergelijk aan het maken.

                              Hier gaat het artikel over de wettelijke regeling betreffende de roaming, niet over een vergelijk van providers.

                              Het artikel dat je nu aankaart, dat gaat eerder wel over een "vergelijk" tussen verschillende aanbieders.

                              Mocht het artikel nu de titel "Waar kan u het meeste besparen op telefoonkosten" zijn, dan zou je van mij ook 100% gelijk krijgen mochten ze de goedkoopste aanbieders en hun interessante acties achterwege laten.

                              Niets belet MV om alle kranten vol te zetten met publiciteit voor hun uitgebreid roamingtarief.

                              Trouwens vandaag een mail gekregen van een provider dat in nog meer landen geen roamingkosten aanrekent.
                              Volgens uw redenering zou de pers dan beter deze provider de hemel inprijzen en dus niet MV. [emoji1]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Ge zijt weer alles zwarter aan het bekijken dan het is en eigenlijk geen correct vergelijk aan het maken.

                                Hier gaat het artikel over de wettelijke regeling betreffende de roaming, niet over een vergelijk van providers.
                                De artikels gingen in feite vooral over de addertjes waar de consument vooral moest op letten, vooral dan het feit dat Zwitserland niet in de lijst staat.
                                Tiens, wie is die wonderprovider ? (niet dat ik er belang bij heb, Zwitserland staat niet direct in mijn reisplannen). Maar het kan voor anderen misschien interessant zijn.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X