Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

    Het is toch een kleintje om wanneer je naar een bepaald land trekt waarover je twijfels hebt qua roaming en andere tarieven, het eens na te vragen bij je provider.
    Ik hoop toch dat niemand zich zal laten leiden door iets wat in de kranten verschijnt .

    Wanneer we op elke fout bericht in de pers moeten gaan reageren, dan hebben we er met z'n allen een dagtaak aan.

    Comment


    • #17
      Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Op userbase is die vraag al ettelijke keren positief beantwoord. Er is zelfs iemand die het in Zwitserland uitgetest heeft en het werkt.
      Ik zit niet op userbase, dus de vraag gesteld en al antwoord gekregen.

      De benaming van de lijst is foutief EU landen.
      Het is de lijst van alle Europese landen waar MV geen roaming vraagt.
      Ze gaan dus verder dan wat wettelijk verplicht is.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ze gaan dus verder dan wat wettelijk verplicht is.
        Dubbel erg dat dat overal doodgezwegen wordt (ook Monaco en San-Marino horen erbij).

        En het houdt niet op: zelfs VTM, toch familie van MV via Medialaan, toont een mooie ingekleurde kaart met opnieuw Zwitserland als uitzondering.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

          Moet je daar blij mee zijn dat roaming is afgeschaft: nu het goedkoop wordt krijg je ook op je buitenlandse vakanties alleen nog maar hoofden te zien met een beeldschermpje voor hunne snuitert.
          Bij de tienduizenden bezoekers van de concerten van Guus Meeuws in het PSV stadion zag je bij 90% van hen alleen nog smart phones op de tribune waarachter hun hoofden verstopt zaten.

          Comment


          • #20
            Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            Moet je daar blij mee zijn dat roaming is afgeschaft: nu het goedkoop wordt krijg je ook op je buitenlandse vakanties alleen nog maar hoofden te zien met een beeldschermpje voor hunne snuitert.
            Bij de tienduizenden bezoekers van de concerten van Guus Meeuws in het PSV stadion zag je bij 90% van hen alleen nog smart phones op de tribune waarachter hun hoofden verstopt zaten.
            Alleen al om Waze te kunnen gebruiken en af en toe het thuisfront eens te bellen maakt het al interessant.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #21
              Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Moet je daar blij mee zijn dat roaming is afgeschaft: nu het goedkoop wordt krijg je ook op je buitenlandse vakanties alleen nog Maarten hoofden te zien met een beeldschermpje voor hunne snuitert.
              Bij de tienduizenden bezoekers van de concerten van Guus Meeuws in het PSV stadion zag je bij 90% van hen alleen nog smart phones op de tribune waarachter hun hoofden verstopt zaten.
              Moet wel zijn omdat dat die concerten nergens op leken zeker !?

              Comment


              • #22
                Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Dubbel erg dat dat overal doodgezwegen wordt (ook Monaco en San-Marino horen erbij).
                Sorry maar dit heeft weinig met journalistiek te maken.
                Het is aan de bedrijven om publiciteit te maken voor hun extra diensten.

                In kranten leest men ook dat auto's steeds duurder worden, niet dat Hyundai deze week tot 44% korting geeft op stockwagens.
                Dat is aan het merk om daar mee uit te pakken.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  1) Sorry maar dit heeft weinig met journalistiek te maken.
                  2) Het is aan de bedrijven om publiciteit te maken voor hun extra diensten.
                  1) Niet akkoord in dit geval: als je niet even verder kijkt dan je Base/PX/Orange neus lang is in die materie dan is dat voor mij slechte journalistiek. Je zet mogelijks een paar honderdduizend mensen (bewust of onbewust) op het verkeerde been.
                  2) Hier heb je wel een punt.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #24
                    Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                    Dus eigenlijk komt het hierop neer?

                    De journalist in kwestie heeft een stuk geschreven waarin hij de algemene regels van roaming opsomt en daarbij de kapitale fout gemaakt om een aantal en niet alle operatoren te noemen. Hij had beter geen enkele naam (ook maar terloops) genoemd.

                    (Of: de journalist heeft dat gedaan en de (hoofd)redacteur heeft zijn stuk half geschrapt omwille van de beschikbare ruimte optimaal te benutten voor oa. reclame)

                    Bijkomende vraag: in hoeverre ligt betaalde reclame aan de oorzaak van het artikel? Wanneer Proximus, Orange, Base betalen om hun naam genoemd te zien ... Want eerlijk, als Nete hier niets post over Mobile Vikings weet ik allen dat MV bestaat omdat ik hun CEO af en toe met de Maserati zie rijden.
                    Last edited by nabi; 16 juni 2017, 07:55.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                      Van reclamevervalsing gesproken ...
                      Onlangs meermaals in het nieuws wanneer welke provider zou starten met het afschaffen van de roaming.
                      En dat op een moment dat Mobile Vikings er al een maand mee bezig is. Bij hun geen roaming meer sinds 15 mei.
                      Dus hier wat extra aandacht: B E D A N K T Mobile Vikings, heel erg jammer dat ze jullie in de nieuwsberichten niet eens vermelden.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Want eerlijk, als Nete hier niets post over Mobile Vikings weet ik allen dat MV bestaat omdat ik hun CEO af en toe met de Maserati zie rijden.
                        Met de bijpassende gepersonaliseerde nummerplaat.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #27
                          Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                          Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                          Van reclamevervalsing gesproken ...
                          Onlangs meermaals in het nieuws wanneer welke provider zou starten met het afschaffen van de roaming.
                          En dat op een moment dat Mobile Vikings er al een maand mee bezig is. Bij hun geen roaming meer sinds 15 mei.
                          Dus hier wat extra aandacht: B E D A N K T Mobile Vikings, heel erg jammer dat ze jullie in de nieuwsberichten niet eens vermelden.
                          je hebt 1 maand extra gekregen. wow. Ze wisten dat de verplichting er aan kwam en hebben er een promo rond gebouwd waarmee ze 1 maandje vroeger gestart zijn. Geloof me vrij: had die verplichting er niet geweest, was je ook bij MV nog steeds roamingkosten aan het betalen.
                          Maar hun marketing werkt blijkbaar bij sommigen.

                          Als ze zo goed zouden zijn, zouden ze ook de omgekeerde weg (vanuit België naar EU-landen bellen) goedkoper maken.

                          Comment


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                            je hebt 1 maand extra gekregen. wow. Ze wisten dat de verplichting er aan kwam en hebben er een promo rond gebouwd waarmee ze 1 maandje vroeger gestart zijn. Geloof me vrij: had die verplichting er niet geweest, was je ook bij MV nog steeds roamingkosten betaald
                            So what? Dat is wat men een goeie zet noemt he....Wat een enggeestige reactie zeg.....Ik vertrok op 5 juni naar Tenerife en dankzij MV waar ik snel een simkaartje heb besteld had ik dus al gratis roaming.....dus inderdaad WOW.....en van harte bedankt MV.... na het verlof gaat dat kaartje dus de kast in tot volgend jaar.....8 GB en 2 uur belkrediet voor 30€ vond ik geen slechte deal.....
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              So what? Dat is wat men een goeie zet noemt he....Wat een enggeestige reactie zeg.....Ik vertrok op 5 juni naar Tenerife en dankzij MV waar ik snel een simkaartje heb besteld had ik dus al gratis roaming.....dus inderdaad WOW.....en van harte bedankt MV.... na het verlof gaat dat kaartje dus de kast in tot volgend jaar.....8 GB en 2 uur belkrediet voor 30€ vond ik geen slechte deal.....
                              het is niet enggeestig bedoeld, maar om 'dank u' te zeggen vind ik er ook over. Het is gewoon marketing en niets goedlievendheid. Ze hebben ons eigenlijk jaren geld afgetroggeld en nu worden ze gewoon verplicht. Dat maandje extra is dan niks in vergelijking met hetgeen ze al die tijd al hadden kunnen geven, maar nooit hebben willen doen.

                              Dat is een beetje zoals VW bedanken omdat ze u auto een gratis nazicht geven nadat ze u eerst een sjoemelauto hebben verkocht.

                              Maar goed: hun strategie werkt en je kan er maar beter blij mee zijn.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Einde Roaming in EU: triestige jounalistiek

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                dus inderdaad WOW.....en van harte bedankt MV.... na het verlof gaat dat kaartje dus de kast in tot volgend jaar.....
                                Tja, als iedereen het zo aanpakt dan kan ik tegen volgend jaar een andere operator gaan zoeken
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X