Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
    t' Ja, of ze het zullen publiceren weet ik niet. Er gebeuren al veel ergere dingen in het leven.
    De postman van PostNL kreeg er toch van langs, maar ja, dit is Bpost niet hé.
    Blijkbaar beginnen ze daar toch nattigheid te voelen want ik heb vandaag weer een telefoontje gekregen. Volgens mij zal het toch niks uithalen, stom bedrijf.

    DHL Parcel Nederland is nog zelfstandig en daar zijn geen problemen, maar ook zij kunnen niks doen en verwijzen mij naar Bpost.

    De ombudsdienst is wel al in gang geschoten, zojuist een mail gekregen met een paar vragen maar ook welke persoon zich met mijn probleem bezig houd, zijn email en telefoonnummer gekregen en het dossiernummer.
    Happy days.
    Is toch al iets. Je weet tenminste dat ze er mee bezig zijn... als het al niet is om je (voorlopig) te sussen .

    Comment


    • #47
      Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
      Schandalig dat dit kan gebeuren in de EU. Wat doen die vet betaalde "dames" en "heren" daar eigenlijk nog anders dan hun zakken vullen?
      Wat heeft een pakjesdienst met de EU te maken? DHL is een Amerikaans bedrijf, post.nl is een min of meer geprivatiseerd overheidsbedrijf.

      Overigens zelf deze week nog iets besteld in Nederlandse webshop, binnen 3 dagen geleverd zonder enig probleem. UPS.

      Comment


      • #48
        Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ze zouden beter de massa geld die ze in de meestal waardeloze trackingsystemen steken beter gebruiken om hun service gewoon te verbeteren.

        De ziekte van de tijd: het "bemeten" en daaruit statistiekjes trekken is tegenwoordig véééééél belangrijker dan het "produkt".
        Dat komt er ook van: de liberalisering van de markt.
        Eens private ondernemingen het mogen doen, draait het enkel om winst, kapitalisme.
        Dat kan men enkel hebben door met zo weinig mogelijk mensen te werken om de kosten te drukken. En die mensen moeten dus harder werken.

        En dan wil men services aanbieden die onmenselijk zijn: vandaag verstuurd, morgen (of vandaag nog) geleverd. Met heel wat nachtdiensten als gevolg.
        En koop je via webwinkels die dan aanbieden: "gratis verstuurd", maar wié betaalt het uiteindelijk?
        En wie vraagt erom? Ik ken veel klanten die liever een week langer op hun product wachten met garantie dat het op een normale manier geleverd wordt.

        In elk geval worden de bodes die het werk moeten doen uitgebuit, en is het logisch dat de kwaliteit vanaf een bepaald punt niet meer zal zijn wat het moet zijn.
        Ik begrijp best dat er bodes zijn waarbij de stoppen doorslaan, of die er overal de kantjes aflopen. Hoe zou je zelf zijn in hun situatie wanneer je uitgeperst wordt, onmogelijke routes en shifts moet doen, terwijl het bedrijf zelf winst maakt op jouw kap en er niets aan wil doen.
        Doen ze hun werk op een humane manier, dan krijgen ze het niet gedaan, en worden ze ontslaan en vervangen door een andere persoon die in dienst wordt genomen, zo simpel is het. Dus wat doen ze: ze doen hun werk niet meer goed. En begrijpelijk.

        De enige die hieraan iets kan doen zijn de klanten.

        Ik heb ooit een reportage gezien over de koerierbedrijven in Duitsland, waar het personeel gigantisch veel uren moet presteren, onderbetaald wordt, oververmoeid rondrijdt om rond te komen (met ongelukken of de dood tot gevolg),... Grote logistieke ketens die met allemaal louche onderaannemingen en contracten werkten, goedkopere werkkrachten uit Polen binnenhaalden om ze met vijven in kamers te laten slapen, werken aan lage lonen die voor Polen natuurlijk goed betaalde jobs leken.
        Soit, Duitsland is maar een buurland, maar ik denk dat we hier in België ook wel dergelijke situaties kunnen meemaken...


        Hoeveel topics zijn er hier op dit forum al niet gepasseerd ivm problemen met pakjesdiensten, internationale zendingen, internetwinkels,...

        Comment


        • #49
          Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

          Het is niet alleen zo bij de koerierdiensten. Ik schreef het hier al in andere threads maar wie goedkope vliegtuigtickets koopt zou ook moeten weten dat er altijd "iemand" de prijs betaald net als bij goedkope kleding "made in Bangladesh".

          BTW, wat mij betreft hoeft voor xx uur besteld morgen in huis niet, gewoon levering op dd/mm zou meer dan voldoende zijn.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #50
            Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

            [QUOTE=on4bam;4566469]Het is niet alleen zo bij de koerierdiensten. Ik schreef het hier al in andere threads maar wie goedkope vliegtuigtickets koopt zou ook moeten weten dat er altijd "iemand" de prijs betaald net als bij goedkope kleding "made in Bangladesh".

            BTW, wat mij betreft hoeft voor xx uur besteld morgen in huis niet, gewoon levering op dd/mm zou meer dan voldoende zijn.[/QUDaOTE]

            Dat klopt inderdaad soms, maar niet altijd. Ik heb vandaag iets besteld ter waarde van ongeveer 550 euro, en ik heb het 65 euro meer betaald dan bij de goedkoopste, maar die laatste kon maar binnen een week leveren. Vandaar met plezier 64 euro meer betaald omdat ik het morgen zaterdag geleverd krijg.
            Wanneer ik prullen bestel in China, dan weet ik dat het weken kan duren, en daar maak ik dan ook geen punt van.
            Wat je dringend nodig hebt of dringend kan gebruiken bestel je dan ook niet in China.

            Comment


            • #51
              Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

              En weer heeft het OMPS prachtig werk geleverd.
              Ik werd al meer dan een week van het kastje naar de muur gestuurd en kreeg de ene leugen na de andere te horen tot ik het beu was en het OMPS inschakelde.
              Drie dagen nadat het OMPS er zich mee bemoeide kwam het pakje boven water en vandaag is het vertrokken uit Ternat en aangekomen in Houten (NL).
              Net als de vorige tussenkomst van het OMPS is de zaak in minder dan geen tijd opgelost.
              Van Bpost heb ik nog niks gehoord, monopolie mentaliteit hé.
              Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #52
                Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                En weer heeft het OMPS prachtig werk geleverd.
                Ik werd al meer dan een week van het kastje naar de muur gestuurd en kreeg de ene leugen na de andere te horen tot ik het beu was en het OMPS inschakelde.
                Drie dagen nadat het OMPS er zich mee bemoeide kwam het pakje boven water en vandaag is het vertrokken uit Ternat en aangekomen in Houten (NL).
                Net als de vorige tussenkomst van het OMPS is de zaak in minder dan geen tijd opgelost.
                Van Bpost heb ik nog niks gehoord, monopolie mentaliteit hé.
                Toch eigenaardig dat ze bij tussenkomst van een klachtendiest het pakje toch weten terug te vinden hé Luc,
                getuigd duidelijk van een gebrek aan organisatie of slordigheid.
                Bpost hier in Hooglede is ook een regelrechte ramp....

                Comment


                • #53
                  Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                  Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  En weer heeft het OMPS prachtig werk geleverd.
                  Ik werd al meer dan een week van het kastje naar de muur gestuurd en kreeg de ene leugen na de andere te horen tot ik het beu was en het OMPS inschakelde.
                  Drie dagen nadat het OMPS er zich mee bemoeide kwam het pakje boven water en vandaag is het vertrokken uit Ternat en aangekomen in Houten (NL).
                  Net als de vorige tussenkomst van het OMPS is de zaak in minder dan geen tijd opgelost.
                  Van Bpost heb ik nog niks gehoord, monopolie mentaliteit hé.
                  Ik zou toch maar voor een andere verzendmethode/koerier kiezen in het vervolg, want als ik dit allemaal lees kan dit toch niet goed zijn voor het hart .

                  Comment


                  • #54
                    Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                    Toen ik nog op de schoolbanken zat zei meester Dewaele: "Mijn naam is Dewaele maar ik ben een koppige West-Vlaming" en ook nog "Klant is koning".
                    Dat eerste klopte maar dat tweede is allang een utopie.
                    Vorige keren reageerde Bpost ook niet, zelfs niet als in op het postkantoor dreigde met naar de ombudsdienst te stappen. De postmeester (een carrière madammeke) schold mij zelfs uit.
                    Ik mailde sofort (direct) naar het OMPS en daar blijven ze niet bij de pakken zitten.
                    Achteraf kreeg ik van die madam een telefoontje met haar excuses. Vijgen na Pasen zijn dat.
                    Nu is weer het OMPS die resultaat haalt maar nu zwijgt Bpost gelijk vermoord.
                    Weet je, ik noem dat de monopolie mentaliteit, was vroeger ook zo bij de NMBS.
                    We zijn de enigen die deze dienst aanbieden en of je nu content bent of niet, je hebt ons nodig.
                    Hoe kan de klant nog koning zijn dan?
                    Ik scheer niet alle post- en spoorweg ambtenaren over de zelfde kam maar bij het hoger kader zit die mentaliteit er nog dik in.
                    Ik hoef geen excuses noch van DHL noch van Bpost, ik zou wel graag hebben dat ze hun werk correct doen en de klanten bedienen op hun noden en wensen.

                    Eén ding heb ik nu wel geleerd, ze staan op fluwelen benen als het OMPS tussenkomt.
                    Daarom openlijk mijn dank aan het OMPS en de heer die mijn dossier ter harte nam zal ik persoonlijk bedanken.

                    Ik hoop maar voor iedereen dat DHL en Bpost zo snel mogelijk leren samen werken, in plaats van elkaar tegen te werken.
                    Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      Toen ik nog op de schoolbanken zat zei meester Dewaele: "Mijn naam is Dewaele maar ik ben een koppige West-Vlaming" en ook nog "Klant is koning".
                      Dat eerste klopte maar dat tweede is allang een utopie.
                      Vorige keren reageerde Bpost ook niet, zelfs niet als in op het postkantoor dreigde met naar de ombudsdienst te stappen. De postmeester (een carrière madammeke) schold mij zelfs uit.
                      Ik mailde sofort (direct) naar het OMPS en daar blijven ze niet bij de pakken zitten.
                      Achteraf kreeg ik van die madam een telefoontje met haar excuses. Vijgen na Pasen zijn dat.
                      Nu is weer het OMPS die resultaat haalt maar nu zwijgt Bpost gelijk vermoord.
                      Weet je, ik noem dat de monopolie mentaliteit, was vroeger ook zo bij de NMBS.
                      We zijn de enigen die deze dienst aanbieden en of je nu content bent of niet, je hebt ons nodig.
                      Hoe kan de klant nog koning zijn dan?
                      Ik scheer niet alle post- en spoorweg ambtenaren over de zelfde kam maar bij het hoger kader zit die mentaliteit er nog dik in.
                      Ik hoef geen excuses noch van DHL noch van Bpost, ik zou wel graag hebben dat ze hun werk correct doen en de klanten bedienen op hun noden en wensen.

                      Eén ding heb ik nu wel geleerd, ze staan op fluwelen benen als het OMPS tussenkomt.
                      Daarom openlijk mijn dank aan het OMPS en de heer die mijn dossier ter harte nam zal ik persoonlijk bedanken.

                      Ik hoop maar voor iedereen dat DHL en Bpost zo snel mogelijk leren samen werken, in plaats van elkaar tegen te werken.
                      Klant is koning... maar het bedrijf is Keizer.

                      In 1 van de vorige (privé)bedrijven waar ik vroeger werkte, hadden we klanten die altijd maar méér (gratis) wouden hebben, en altijd minder, later of gewoon nooit meer betaalden, dus bij ons op de dienst 'wanbetalers'... enfin, de Facturatie-afdeling, kregen we vaak te horen van klanten waarbij de dienstverlening werd stopgezet: 'jamaar, klant is toch koning?'. Waarop mijn baas zei: "Antwoord hun maar dat de koning ook zijn facturen moet betalen."

                      Die anekdote heeft natuurlijk niets te maken met de slechte service die je net bij BPost/DHL had.
                      Wat me in dit verhaal nu nog steeds niet duidelijk is: waar zat het probleem nu juist, bij BPost of bij DHL ?
                      Uit je verhaal leek je er voldoening uit te halen dat er een postbode onder zijn voeten heeft gekregen, maar dat heeft het probleem intussen niet opgelost, integendeel. Los van het feit dat die al uitgeperst is door het bedrijf, werd hij nu ook nog in de zeik gezet, terwijl het management achterover leunt in een bureaustoel en naar dollartekens kijkt. De postbode zal zich nog minder geapprecieerd voelen door de klant, en er nog meer de kantjes gaan aflopen want hij krijgt toch van niemand een dankuwel. Het enige wat telt is dat hij zijn statistieken haalt. Kwantiteit.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Wat me in dit verhaal nu nog steeds niet duidelijk is: waar zat het probleem nu juist, bij BPost of bij DHL ?
                        Uit je verhaal leek je er voldoening uit te halen dat er een postbode onder zijn voeten heeft gekregen, maar dat heeft het probleem intussen niet opgelost, integendeel. Los van het feit dat die al uitgeperst is door het bedrijf, werd hij nu ook nog in de zeik gezet, terwijl het management achterover leunt in een bureaustoel en naar dollartekens kijkt.
                        Wie zal het zeggen wie of wat er is misgelopen.
                        Bpost heeft het afgeleverd op de luchthaven.
                        DHL heeft het nooit in hun systeem ingevoerd en dus werd de zending retour naar Ternat gestuurd.
                        Wat Ternat daarbij kwam doen is mij een raadsel.

                        En jij moet dringend eens leren lezen hoor. dat is nu de tweede keer dat je mijn woorden verdraaid, ik ga daar niet licht over.
                        Je beschuldigd mij hier dat ik er voldoening in had dat een postbode onder zijn voeten heeft gehad.
                        Ik heb in heel die zaak GEEN POSTBODE gezien!!!!!

                        HOU OP MET MIJN WOORDEN TE VERDRAAIEN!!!!!!!!!!!

                        En ja, Bpost heeft in heel die zaak niet veel geholpen hoewel zij verantwoordelijk waren voor de zending want Bpost heeft die zending in onder aanneming van DHL aanvaard.
                        Het is het OMPS die de zaak heeft opgelost.
                        Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          Je beschuldigd mij hier dat ik er voldoening in had dat een postbode onder zijn voeten heeft gehad.
                          Ik heb in heel die zaak GEEN POSTBODE gezien!!!!!
                          Maak je toch eens niet zo druk.
                          Ik kreeg alleen die indruk, omdat je noodzakelijk moest melden dat er toch iemand onder zijn voeten kreeg door jouw tussenkomst:
                          Sorry dat ik postbode schreef ipv postman, bij mij is dat hetzelfde.
                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          De postman van PostNL kreeg er toch van langs, ….
                          Toch vreemd dat jij weet dat er een postman van PostNL er van langs kreeg, terwijl je in heel die zaak geen postbode gezien hebt, en het om Bpost en DHL ging.
                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          HOU OP MET MIJN WOORDEN TE VERDRAAIEN!!!!!!!!!!!
                          Kalmeer je nu eerst eens.
                          Sommige zaken lijken gewoon verwarrend uitgelegd, vandaar dat ik naar verheldering informeerde.
                          Dat heet communicatie. Ik verdraai je woorden niet want ik quote ze hier letterlijk.

                          Dat er hier een fout is gebeurd bij een of meerdere postdiensten weet ik.
                          Maar qua oplossing van een klantendienst hebben we enkel jouw versie gelezen. En we weten bovendien niet wát er exact is gezegd en waaróm men jou met een kluitje in het riet stuurde.

                          Of je daar ook met met ‘potverdikke’ en oververhit “Morgen neem ik de tram met mijn treinticht voilà. Overmorgen betaal ik mijn belastingen met kleine pattatjes, nog eens voilà.” hebt staan zwaaien zoals in je beginpost, weten we ook niet, maar dat zal de zaak alvast niet vooruitgeholpen hebben.

                          Ik begrijp best dat wanneer een klantendienst iemand aan de lijn krijgt die helemaal opgedraaid is en zijn niet verkeerd te interpreteren verhaal in hoofdletters doorgeeft, dat die klantendienst met het grootste enthousiasme en efficiëntie zal kunnen of willen helpen.
                          Dit geheel terzijde, heb ik geen woord verdraaid.
                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          Bpost heeft het afgeleverd op de luchthaven.
                          DHL heeft het nooit in hun systeem ingevoerd en dus werd de zending retour naar Ternat gestuurd.
                          Volgens bovenstaande uitleg lijkt het alsof Bpost het perfect heeft afgeleverd, en dat het probleem bij DHL ligt die het niet heeft ingevoerd in hun systeem.
                          Maar dan zeg je plots dat het toch dat de schuld bij Bpost ligt:
                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          En ja, Bpost heeft in heel die zaak niet veel geholpen hoewel zij verantwoordelijk waren voor de zending want Bpost heeft die zending in onder aanneming van DHL aanvaard.
                          't is niet omdat DHL in onderaanneming werkt, dat ze ook BPost zijn.
                          En in welke stap komt die postman van PostNL dan tevoorschijn, die je nooit gezien hebt?
                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          Schandalig dat dit kan gebeuren in de EU. Wat doen die vet betaalde "dames" en "heren" daar eigenlijk nog anders dan hun zakken vullen?
                          Was het die vetbetaalde postman van de EU die zijn zakken aan het vullen was die geblunderd had?

                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          Arm, arm, arm, apenlandje!
                          We zitten hier niet op HLN.be hé

                          Comment


                          • #58
                            Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                            Wat ben jij nu eigenlijk van plan?
                            Mij verder in het belachelijke trekken of wat?
                            Ben uw onnozel commentaar beu en dat is nu al voor de zoveelste keer dat je "per toeval" zeker op mijn kap zit te vitten?
                            De postman van NL kreeg onder zijn voeten of heb je dat niet gelezen in de krant soms?

                            Beetje minder verbeelding als je iets leest, als je dat al sowieso al kan.
                            Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                              Wat ben jij nu eigenlijk van plan?
                              Mij verder in het belachelijke trekken of wat?
                              Ben uw onnozel commentaar beu en dat is nu al voor de zoveelste keer dat je "per toeval" zeker op mijn kap zit te vitten?
                              De postman van NL kreeg onder zijn voeten of heb je dat niet gelezen in de krant soms?

                              Beetje minder verbeelding als je iets leest, als je dat al sowieso al kan.
                              Als het een troost kan wezen, je bent niet de enige die gevolgd wordt en op z'n kap wordt gezeten door dat heerschap.
                              Het enige wat je daar kan aan doen, en dat doe ik elke keer, is het melden aan de mods via het uitroepteken en hopen dat ze iets ondernemen.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Als het een troost kan wezen, je bent niet de enige die gevolgd wordt en op z'n kap wordt gezeten door dat heerschap.
                                Het enige wat je daar kan aan doen, en dat doe ik elke keer, is het melden aan de mods via het uitroepteken en hopen dat ze iets ondernemen.
                                Ja, dat had ik al gezien hoor.
                                Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X