Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

Mij lijkt het logisch dat Alma Carrefour Mol de verzending inleest in de applicatie van DHL (en niet in die van Bpost). Ik krijg steeds (meteen) een email in het verzendingspunt van DHL.

Volgens mij is het niet omdat een Bpostpunt als verzendingspunt dient voor DHL, dat het pakket met Bpost moet verzonden worden. Je had een verzending DHL moeten krijgen. Wie uiteindelijk het pakket komt afhalen en afleveren is niet de zaak van Bpost.

Bij Alma verzend je naar het afleveradres en niet naar DHL.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Mij lijkt het logisch dat Alma Carrefour Mol de verzending inleest in de applicatie van DHL (en niet in die van Bpost). Ik krijg steeds (meteen) een email in het verzendingspunt van DHL.

Volgens mij is het niet omdat een Bpostpunt als verzendingspunt dient voor DHL, dat het pakket met Bpost moet verzonden worden. Je had een verzending DHL moeten krijgen. Wie uiteindelijk het pakket komt afhalen en afleveren is niet de zaak van Bpost.

Bij Alma verzend je naar het afleveradres en niet naar DHL.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
      Peter,

DHL Parcel is overgenomen door Bpost, maar aan heel hun constructie is kop noch staart aan te krijgen.
      Dus voor de goede volgorde:
      Ik heb het pakket online aangemaakt bij DHL Parcel en direct betaald ook. datum = 05/06/2017
      Ik heb daarop een mail gekregen van DHL met de factuur en het verzendlabel DHL (ik had absoluut nog geen weet dat beide bedrijven samenwerkten).

Ok, ik breng het pakket binnen bij de ALMA Carrefour in Mol waar het geregistreerd wordt als Bpost pakket met een Bpost volnummer (zij noemen dat een barcode) Nog altijd geen benul van hun samenwerking. Datum = 05/06/2017.
      Ik volg het pakket online bij DHL en daar zie ik dat het nog niet is ingevoerd?
      Per toeval ga ik naar de Bpost site en vul die barcode in en waarempel op 07/03/2017 is mijn pakket afgeleverd bij:
      DHL PARCEL BENELUX
      BUILDING 829C
      1934 ZAVENTEM
      België
      (ik schrijf hier precies wat op een uitdraai van Bpost staat.)

De ontvanger vraagt mij waar het pakket blijft en ik ben een antwoord schuldig.
      De barcode van Bpost stopt dus bij Zaventem!
      Deze morgen bel ik naar DHL en daar zeggen ze me dat DHL Parcel niet meer van hen is???????????
      Ik bel daarop naar Bpost maar daar is de wachttijd te groot.
      Ik ben nu juist terug van Bpost en daar trekken ze hun van het pakket niks meer aan.
      We hebben het afgelverd zeggen en ze weten zelfs niet hoe het verder verstuurd word en door wie naar Nederland.
      Ik zal de ombudsdienst weeral eens moeten inschakelen.

Maar één ding staat vast,
      Bij mij hebben zowel DHL als Bpost afgedaan. Die firma's zijn niet meer betrouwbaar?
      Straks ben ik meer dan € 600,00 door de neus geboord.

Verleden week nog zonder problemen een pakje uit China met DPD ontvangen en hier in de EU kunnen ze nog geen pakje versturen van België naar Nederland.
      Leve de EU !!!!!!!!!

Ik versta er niks maar dan ook niks meer van.
      Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat dergelijke constructie opgezet kan worden.
      Houd niemand dit dan in de gaten?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Juist gebeld met Bpost 022 012345 ze kunnen mij niet verder helpen!
        Ze werken in onder aanneming voor DHL, leveren het pakje in Zaventem af en hun taak zit erop.

Gebeld met DHL en zij zijn niet verantwoordelijk, die ligt bij Bpost.

Niemand die weet of kan zien waar mijn pakket is.

Boeken dicht, koper terug betalen en ik bijna € 1.000 kwijt.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
          Juist gebeld met Bpost 022 012345 ze kunnen mij niet verder helpen!
          Ze werken in onder aanneming voor DHL, leveren het pakje in Zaventem af en hun taak zit erop.

Gebeld met DHL en zij zijn niet verantwoordelijk, die ligt bij Bpost.

Niemand die weet of kan zien waar mijn pakket is.

Boeken dicht, koper terug betalen en ik bijna € 1.000 kwijt.
          Als Bpost beweert van het afgelevert te hebben, moeten ze er toch bewijs van hebben? Vraag hen achter dit bewijs. Zolang ze dit bewijs niet kunnen leveren, kan je hen aansprakelijk stellen. Schrijf hen een aangetekende brief om hen in gebreke te stellen.
          Als ze wel een bewijs hebben van aflevering, kan je DHL aansprakelijk stellen.

Comment

Voilà, verstuurd met DHL Parcel en verzekerd voor € 500,00.
            Ben al bij Bpost geweest en heb afdrukken gekregen dat ze het pakje s 'anderendaags in Zaventem hebben afgeleverd.
            Van DHL nooit iets mogen vernemen en de koper heeft nog altijd zijn pakje niet.
            Wat is nu de barcode van DHL hein?

Dit is mijn betalingsbewijs:

PS: Labelnummer die u niet ziet is de barcode van Bpost.
            net gezien dat je afdrukken hebt van aflevering.

Maak kopies en stuur een aangetekende brief + kopie aan DHL om hen in gebreke te stellen.

Of ga naar de top: http://www.dhl.be/nl/contact_center/...anagement.html

Comment

Geen idee of je actief bent op FB/Twitter maar als je daar je vragen stelt gaat alles soms sneller. Negatieve commentaar hebben ze niet graag op hun pagina's en dan doen ze al eens iets extra (of beter, dan doen ze wel wat moet).
              Een tijdje geleden gemaild naar booking.com en na een tijdje op twitter gevraagd hoe lang je op antwoord moet wachten als je mailt, de dag er na antwoord.... Ook bij andere bedrijven lijkt deze werkwijze de boel in gang te zetten.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Ik heb dus het bewijs dat Bpost het pakket heeft afgeleverd in Zaventem met datum, uur, minuut en ja, zelfs op de seconde na.
                Maar bij Bpost zeggen ze dat ze daarmee hun werk hebben gedaan.
                DHL neemt blijkbaar de barcode van Bpost niet over om het pakket verder te behandelen.
                Bellen naar DHL Parcel helpt niet er word niet opgenomen blijkbaar zijn die nummers niet meer in gebruik.
                DHL Express trek er zich niks van aan, die zeggen zelfs dat DHL Parcel volledig in handen van Bpost is overgegaan.
                Wie of wat moet je nu nog geloven?

Ondertussen naar DHL Parcel in Nederland een mail verstuurd en heb al een bevestiging terug gekregen, dus daar bestaat DHL Parcel nog wel.
                Ook een mail verstuurd naar de ombudsdienst voor de post en koeriersbedrijven.

En, en, en , en nu .................................................
                Misschien ga ik Maurice volgen en eens neuzen op hun FB site, hoewel, ik vrees voor een averechtse reactie.

Eén raad kan ik hier meegeven, Bpost en DHL wantrouw ze!

Comment

Nooit gedacht aan Kiala (zou nu ook UPS zijn, of er mee samenwerken alleszins) ???
                  Wanneer je iets toegestuurd krijgt heb je natuurlijk geen vat op de manier waarop, of via welke koerier, iets verstuurd wordt, maar wanneer ik zelf iets verstuur dan doe ik het via Kiala.
                  Werkt (voor mij toch, en tot op heden) vlekkeloos, en het is bovendien spotgoedkoop.
                  Maar er zijn natuurlijk nog vele andere koerierbedrijven, maar in mijn geval is het zo iets als 'never change a winning team' .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Nooit gedacht aan Kiala (zou nu ook UPS zijn, of er mee samenwerken alleszins) ???
                    Wanneer je iets toegestuurd krijgt heb je natuurlijk geen vat op de manier waarop, of via welke koerier, iets verstuurd wordt, maar wanneer ik zelf iets verstuur dan doe ik het via Kiala.
                    Werkt (voor mij toch, en tot op heden) vlekkeloos, en het is bovendien spotgoedkoop.
                    Maar er zijn natuurlijk nog vele andere koerierbedrijven, maar in mijn geval is het zo iets als 'never change a winning team' .
                    De koper wou het via DHL omdat het maar € 8,50 was, alle andere, ook Kiala waren een stuk duurder als je er verzekerde zending van maakte.
                    Bon, hij heeft gekregen wat hij wou, alleen het pakje is foetsie en zit ik hier met de gebakken peren.
                    Het is waar, met Kiala duurt het wat langer maar je pakjes komen er steeds aan.

Comment

De koper wou het via DHL .../...
                      Wat strenger zijn in het vervolg en meteen duidelijk in de aankondiging zetten "enkel verzending via xyz". [emoji1]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

DHL Parcel en Bpost blijven de schuld op elkaar steken.
                        De zaak schiet geen millimeter op.
                        Twee bedrijven die zouden moeten samenwerken werken elkaar tegen!!!!!
                        Als klant ben je de dupe.

Vandaag een bericht gepost van de FB van DHL en je ziet er niks van, bericht sneller verwijderd dan ik het kon typen !
                        Ik ben waarschijnlijk al meer dan € 20,00 kwijt aan telefoontjes naar DHL en Bpost en geen van de twee die een vinger zouden uitsteken om mijn zending terug te vinden !!!!!!

Comment

Ik ben waarschijnlijk al meer dan € 20,00 kwijt aan telefoontjes naar DHL en Bpost en geen van de twee die een vinger zouden uitsteken om mijn zending terug te vinden !!!!!!
                          Wat dat pakje betreft, moet de ontvanger tekenen voor ontvangst?

Ben je zeker dat het pakje echt verloren is en het niet de ontvanger is dat je wat probeert wijs te maken omdat ook hij ziet dat de tracking stopt?
                          Ik zeg niet dat het zo is hé. [emoji1]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

DHL Parcel en Bpost blijven de schuld op elkaar steken.
                            De zaak schiet geen millimeter op.
                            Twee bedrijven die zouden moeten samenwerken werken elkaar tegen!!!!!
                            Als klant ben je de dupe.

Vandaag een bericht gepost van de FB van DHL en je ziet er niks van, bericht sneller verwijderd dan ik het kon typen !
                            Er is nog hoop Luc, het is nu 12 dagen dat je pakje onderweg is, bij ons is er eens eentje bijna drie maanden
                            onderweg geweest naar Nederland, ook een verzekerde zending, en eentje met toch wel wat waarde, was een kotterkop
                            van Deckel van 2.000€, toen deze na vier weken nog niet bij de bestemmeling was aangekomen en ik ook reeds
                            een paar keer naar B post was gaan klagen en mailen liep ik er ook gewoon met mijn hoofd tegen de muur.
                            Ook de koper was er mee bezig, die zette er zelfs zijn advocaat op, toen het echter ter sprake kwam, dat die zending
                            een verzekerde zending was, zeiden ze in de post, dat ik die waarde niet kon bewijzen.....
                            Ik kon volgens hen bij wijze van spreken gewoon een steen hebben verstuurd.... Waar sta je dan met "verzekerde " zending.
                            Met de koper had ik wel van in het begin alle gegevens zoals tracking nummer en mijn bewijs van betaling in de post
                            via mail verzonden, die mens wist dus dat ik zelf niet aan het foefelen was en nam alle verantwoordelijkheid op hem.
                            Het was namelijk zijn wens geweest dat ik dat stuk zou versturen, en daar nam hij dan ook zelf het risico voor.
                            En plots twee maanden later krijg ik een mail van de koper, dat het kistje toch bij hem was aangekomen.
                            Bijna drie maanden later dus, waar dat ding is blijven liggen weet niemand, en het was nu ook niet iets waar ze
                            zomaar konden over kijken, want het zat in een kistje en woog bijna 10 Kg meen ik, in elk geval niet iets
                            wat de postbode mee neemt.
                            Verzendingen van uit België naar Nederland zijn blijkbaar moeilijk voor de post....
                            Als ik nu nog iets met een betrekkelijk hoge waarde verkoop, is het ophalen of laten liggen....

Comment

En wat is 12 dagen wachten als je dit leest !!??

Maar zoveel geduld zou ik nu toch ook niet hebben .

PS Ik heb de afgelopen twee weken vier pakjes ontvangen en ééntje verstuurd en alles is piccobelo verlopen.
                              Ik wacht enkel nog op ééntje uit China, maar daarvan weet je dat het (in het slechtste geval) een paar maand kan duren, alhoewel ik ze tot nu toe altijd binnen de 14 d ontving van ginderachter.
                              Ik heb dus duidelijk niet iets met pakjes, maar je zal het maar meemaken zoals LG .
                              Last edited by Guest17; 17 juni 2017, 07:53.

Comment

En dan heeft deze hier duidelijk voor de verkeerde job gekozen.... KLIK

Comment

Working...
                                X