Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trekhaak en fietsendrager

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Trekhaak en fietsendrager

Ik ben zeer tevreden over mijn Thule. Twee elektrische fietsen er op ( zonder batterij ) en geen problemen. Voor ik mijn fietsen laad ga ik zelf ( +/- 100 kg ), ter controle, even op de drager staan om te controleren of deze wel goed vast zit. Beweegt over het algemeen niets.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

@heylo: welke Thule en welke elektrische fietsen gebruik je ?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
        @heylo: welke Thule en welke elektrische fietsen gebruik je ?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
        Het type van mijn Thule is Euro Way 945 ( +/- 8 jaar oud ) en de fietsen zijn van Trek.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Zo kan het ook. Gezien op een parking in Damme

http://s1244.photobucket.com/user/fe...tml?sort=3&o=0

Comment

Met alle (goedbedoelde) waarschuwingen ivm het gewicht op de trekhaak, gisteren met de twee fietsen op de drager een 180 km gebold, op allerhande wegen (wel grootste deel autoweg) en ik weet niet, of voel niet dat er iets op de trekhaak hangt. Dus helemaal geen probleem.
            Ik had reeds zo iets gedacht, want waarom zou Opel op de Meriva een optie voorzien van een ingebouwde fietsdrager als het weggedrag dan in sterke mate beïnvloed zou worden.
            Geen enkele autofabrikant zou toch dergelijk risico durven lopen.
            Misschien komt het wel door het feit dat ons schuitje wel tamelijk zwaar weegt, mede door het feit dat het een automaat is misschien, maar soit, eind goed al goed.

De drager die wij dus nu gebruiken is de Thule easyfold xt2 (of 933) met daarop
            een fiets Oxford M 25 (28.5 kg)
            een fiets Oxford Cambridge (25,5 kgr)
            wel met de fiets batterijen in de autokoffer (batterijen heb ik nog niet afzonderlijk gewogen).

Ps Baksteenroute rond Boom was mooi, maar iets te kort voor ons .

Comment

Blij dat je geen duidelijke verandering gevoeld hebt in het rijgedrag.Kan alleen maar pleiten voor de goede kwaliteit van de rijhulp-elektronica op je wagen.
              Nog veel pret met het fietsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                Blij dat je geen duidelijke verandering gevoeld hebt in het rijgedrag.Kan alleen maar pleiten voor de goede kwaliteit van de rijhulp-elektronica op je wagen.
                Nog veel pret met het fietsen.
                Bedankt .
                Je hebt wel een heel belangrijk zinnetje geschreven in je reactie in # 14.

Namelijk :" Maar de meeste fietsers,met een fietslader,zijn meestal bezadigd en relax,en geen F1-coureurs."

Ik ben inderdaad echt een bezadigd, defensief bestuurder (zonder enig ongeval gedurende 47 jaar - hout vasthouden) .
                Als je gaat rallyrijden op bochtige wegen, of over verkeersdrempels vliegt met een fietsdrager+fietsen... dan is het wellicht andere koek, maar aan die gasten mankeert dan wel iets.

Comment

Een iets sportiever rijgedrag zal bij een goede drager mijns inziens ook totaal geen probleem zijn, gevaarlijker zal het worden wanneer je een onverwachte noodrem of bruusk uitwijkmanoevre dient uit te voeren en dat bvb aan legale snelheden, dan zal het verschil tussen een goed en een zeer goed fietsrek wel degelijk het verschil maken... toch wel eens mooi om te zien wat er kan gebeuren : https://www.youtube.com/watch?v=pc6Lh52JTbo
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Een iets sportiever rijgedrag zal bij een goede drager mijns inziens ook totaal geen probleem zijn, gevaarlijker zal het worden wanneer je een onverwachte noodrem of bruusk uitwijkmanoevre dient uit te voeren en dat bvb aan legale snelheden, dan zal het verschil tussen een goed en een zeer goed fietsrek wel degelijk het verschil maken... toch wel eens mooi om te zien wat er kan gebeuren : https://www.youtube.com/watch?v=pc6Lh52JTbo
                    Ik denk niet dat ik een verkeerde keuze gemaakt heb met de Thule easyfold xt2 (933).
                    De Uebler x21 (die ik eerst besteld had) krijgt ook overal lof maar was iets fragieler gebouwd (waardoor wel wat lichter) en twee verschillende sleutels voor trekhaakslot en fietsbevestigingshaken is toch ook een minpuntje (je leest het nergens in de beschrijving(en) van de Uebler).
                    Nu zie ik het toch reeds hier en daar verschijnen in reviews. Hoe ze er bij komen om twee verschillende sleutels te gebruiken voor één fietsdrager ?????

PS Was ik nog vergeten te vermelden. De trekhaak die ze bij de Opeldealer monteren op een Meriva is de Bosal Oris Ak41 (afneembaar type), waarschijnlijk ook wel degelijk (?).
                    Last edited by Guest17; 26 juni 2017, 13:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Ik had reeds zo iets gedacht, want waarom zou Opel op de Meriva een optie voorzien van een ingebouwde fietsdrager als het weggedrag dan in sterke mate beïnvloed zou worden.
                      Geen enkele autofabrikant zou toch dergelijk risico durven lopen.
                      Omdat waarschijnlijk het bevestigingspunt aan het chassis v/d wagen bij deze uitschuifbare fietsdrager (zit in de bumper) niet het zelfde is als bij een trekhaak en hierdoor het weggedrag/gewichtsverdeling anders beïnvloed?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Divad Bekijk bericht
                        Omdat waarschijnlijk het bevestigingspunt aan het chassis v/d wagen bij deze uitschuifbare fietsdrager (zit in de bumper) niet het zelfde is als bij een trekhaak en hierdoor het weggedrag/gewichtsverdeling anders beïnvloed?
                        Hoeveel auto's hebben nog een chassis?
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Elke auto, maar dat is geïntegreerd in de body.
                          Of dacht je dat de trekhaak aan het blik van de bodemplaat hangt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Elke auto, maar dat is geïntegreerd in de body.
                            Of dacht je dat de trekhaak aan het blik van de bodemplaat hangt?
                            Daarom heet dat dus een zelfdragende carrosserie en wordt er niet meer van een chassis gesproken.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Maar wel van chassisbalken...
                              Alhoewel dat geen losse balken meer zijn die je zou kunnen demonteren.
                              Maar er zit nog wel wat staal in de bodem van je auto, en al zeker bij een cabrio.

Comment

Hier zie je duidelijk hoe en waarop de trekhaak bij een Opel Meriva B gemonteerd wordt.
                                Hoe het ding waarop gemonteerd wordt heet, daar heb ik geen benul van.

Monteren trekhaak op Opel Meriva B

Comment

Working...
                                X