De Buxusmot...de pest voor de buxus
Dat was hier ook zo Pol, tot een paar weken geleden ... alles nagekeken en niets te merken, twee dagen later was het andere koek. [emoji19]

Klopt Pol, maar een wat grotere Buxus kost vaak nog meer ... vooral als men er meerdere heeft.
Die blaadjes komen naar het schijnt wel terug, blijven behandelen ... echter mijn buur heeft er een hele haag van (nog klein) en hij behandelt niets, dus nog veel,moeilijker om ze weg te houden.
Ik was onlangs in een speciaalzaak en vroeg om het beste product tegen de Buxusmot, de klant erna “voor mij ook” en die daarna “geef mij ook maar een”.
Die van de winkel zei dat ze daar aan de lopende band komen voor hetzelfde, dus echt een pest.
Klopt ook en daar komen ze (tot nu toe) effectief niet aan.
Onder andere Ilex Crenata, maar er zijn nog wel vervangers die enorm vergelijkbaar zijn met Buxus.

Oorspronkelijk geplaatst door enero
Bekijk bericht

Maar een hovenier kost wel wat.
Die blaadjes komen naar het schijnt wel terug, blijven behandelen ... echter mijn buur heeft er een hele haag van (nog klein) en hij behandelt niets, dus nog veel,moeilijker om ze weg te houden.
Ik was onlangs in een speciaalzaak en vroeg om het beste product tegen de Buxusmot, de klant erna “voor mij ook” en die daarna “geef mij ook maar een”.
Die van de winkel zei dat ze daar aan de lopende band komen voor hetzelfde, dus echt een pest.
Schijnt ook dat meer en meer mensen een alternatief hebben gevonden in één of andere Japans alternatief dat niet gevoelig zou zijn voor deze plagen.
Onder andere Ilex Crenata, maar er zijn nog wel vervangers die enorm vergelijkbaar zijn met Buxus.

Comment