Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Waze

    Bij problemen op de weg heb ik al Google Maps, Waze en iCoyote naast elkaar draaiend gehad om het beste alternatief te zoeken. Geen probleem qua gps tracking (Sony Z1 en Z3 compact, Samsung S6 en S8).


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #77
      Re: Waze

      Ik geef een vakantieadres in ergens tussen Macon en Genève en Waze stuurt me via Parijs (vanuit Lochristi). Uiteraard is via Luxemburg aangewezen (minder tol en tanken in Luxemburg geeft toch zo'n 50 à 70 euro profijt per rit). Afstand is iets langer, te verwaarlozen.
      Ik ben "Via" vergeten ingeven in Waze en nu zit ik finaal blok: geen middel gevonden om nog die keuze "Via" te activeren.
      Zie ik iets over het hoofd ?
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #78
        Re: Waze

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik ben "Via" vergeten ingeven in Waze en nu zit ik finaal blok: geen middel gevonden om nog die keuze "Via" te activeren.
        Zie ik iets over het hoofd ?
        Ja.

        Geef opnieuw een bestemming in (Luxemburg dus). Waze zal dan vragen of het een "new drive" dan wel "add stop" moet doen. (geen idee wat er in het NL staat).
        Zo eenvoudig kan het zijn (of de helpdesk bellen maar daar zal het door vakanties waarschijnlijk ongewoon druk zijn )
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #79
          Re: Waze

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Ja.

          Geef opnieuw een bestemming in (Luxemburg dus). Waze zal dan vragen of het een "new drive" dan wel "add stop" moet doen. (geen idee wat er in het NL staat).
          Zo eenvoudig kan het zijn (of de helpdesk bellen maar daar zal het door vakanties waarschijnlijk ongewoon druk zijn )
          Bedankt voor de tip, maar lukt me niet helemaal: ik geef in Longwy, Waze vraagt via, en dan krijg ik dat Longwy 296 km is met de lijn met de hindernissen, en daaronder "en dan Meillonas". Vermoedelijk zal Waze maar als we in Longwy zijn switchen op het laatste adres ?
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #80
            Re: Waze

            Inderdaad.

            Probeer het eens op een korte rit.
            Eerst de finale bestemming ingeven, en dan de tussenstops. Als je de tussenstop bereikt, navigeert waze verder.

            Comment


            • #81
              Re: Waze

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Inderdaad.

              Probeer het eens op een korte rit.
              Eerst de finale bestemming ingeven, en dan de tussenstops. Als je de tussenstop bereikt, navigeert waze verder.
              Alvast bedankt !
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #82
                Re: Waze

                Je kan perfect « aire de capellen South » ingeven als tussenstop of « aire de berchem ». Wordt als dusdanig herkend in Waze.
                Je zou verbaasd zijn hoeveel POI als dusdanig worden herkend zonder door een aantal menus te moeten navigeren..

                Comment


                • #83
                  Re: Waze

                  En hoe zit dat met het data verbruik?
                  Ik zou Waze willen gebruiken om naar spanje te rijden.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Waze

                    Oorspronkelijk geplaatst door Netebuk Bekijk bericht
                    En hoe zit dat met het data verbruik?
                    Ik zou Waze willen gebruiken om naar spanje te rijden.
                    Naar hun eigen zeggen ong. 4-5MB/uur.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #85
                      Re: Waze

                      Kan best want mate van detail van de kaarten is beperkt.

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #86
                        Re: Waze

                        Op een rit van 1.5u heb ik meestal een verbruik van 10/12MB. De tablet haalt op dat moment ook mails op e.d. en ik ga er van uit dat bij in/uitzoomen van de kaart er ook al wel eens extra kaartdata wordt binnen gehaald.
                        De meeste kaart tiles worden bij de start van je rit ingeladen zodat je eigenlijk gewoon begeleiding krijgt zonder internetverbinding. Ik heb op een rit naar NL maar gezien dat ik geen internet meer had toen we al aangekomen waren, het enige wat je dan mist is real time verkeersinfo. Mocht er op het stuk in NL plots een incident geweest zijn dan had ik dat niet geweten en was er geen herberekening geweest.
                        Wil je echt zo weinig mogelijk data verbruiken kan je thuis op WiFi je route instellen en dan zonder internetverbinding rijden. Je mist dan trafficinfo maar je zal perfect op je bestemming geraken. Door onderweg even de WiFi van een tankstation o.i.d. gebruiken kan je het vervolg dan weer updaten.

                        Zo lang je binnen de EU zone blijft kost data hetzelfde dan in BE dus eigenlijk is het niet echt een probleem meer.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #87
                          Re: Waze

                          Dataverbruik is inderdaad beperkt.
                          Als je thuis, met je wifi nog actief (starten in je living, of voor,de deur), dan wordt de kaart via wifi ingeladen. Dat is het grootste datapakket voor langere ritten, en op die manier breng je het nog een beetje naar beneden.

                          Voor plaatsen waar je regelmatig komt blijven de kaarten blijkbaar ook opgeslagen.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Waze

                            Zojuist terug thuis van een tiendaagse in Meillonas, nabij Bourg-en-Bresse.
                            De straat van het huis waar mijn zoon een huisruil had georganiseerd werd door Waze, Magic World en Google Maps gevonden, de naastliggende straat (Rue de l'école) enkel door Maps. Deze straat met vrij parkeren is een éénrichtingstraat en nogal ingewikkeld te bereiken.
                            Waze en MagicWorld (rare naam maar een vrij goeie app en vooral een zeer aangename Vlaamse mannenstem als keuze) dus lichtjes gebuisd. Toch beetje vreemd dat straten in het centrum van een dorp ontbreken.
                            Google Maps is de beste om elk mogelijk adres te vinden, maar dat gekwetter van het robotstemmetje is om letterlijk horendul van te worden. Bovendien krijg je dikwijls een stortvloed van info te horen: de naam van de weg en dan een resem van bestemmingen in zo'n snelheid afgerammeld dat je nauwelijks kan volgen. Bovendien is het redelijk gevaarlijk want je ligt regelmatig plat van de uitspraak van Franse namen. ("voisin" wordt dan bv. voor onze lieftallige dame "vojzin" op zijn Nederlands uitgesproken ). Mocht Maps een keuze hebben voor een "fatsoenlijke" Nederlandse stembegeleiding was de keuze voor mij vlug gemaakt.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #89
                              Re: Waze

                              Hier ook al jaren gebruiker van de Coyote. Gebruik die enkel op plaatsen waar ik niet of nauwelijks kom. Is een welkome hulp in de de wirwar van snelheidsregels. Niemand kan beweren dat hij nooit eens te snel rijdt. Met één snelheidsovertreding kan je al je jaarabonnement betalen. En ik geef dat liever aan Coyote dan aan de geldraperij van de overheid. 🤨
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #90
                                Re: Waze

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Zojuist terug thuis van een tiendaagse in Meillonas, nabij Bourg-en-Bresse.
                                De straat van het huis waar mijn zoon een huisruil had georganiseerd werd door Waze, Magic World en Google Maps gevonden, de naastliggende straat (Rue de l'école) enkel door Maps. Deze straat met vrij parkeren is een éénrichtingstraat en nogal ingewikkeld te bereiken...
                                Bizar toch maar weer.
                                Mijn Waze vindt die rue de l’ecole meteen.

                                Comment

                                Working...
                                X