Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Waze

    Klopt, maar af en toe hebben de servers van Waze hun kuren.
    Dan krijg je gewoon geen berekening van je route.

    En hier in zuid engeland zijn er zo veel plaatsen waar er geen GSM ontvangst is. Een nieuwe bestemming zoeken of een route berekenen gaat dan niet. Echt ongeloflijk slechte dekking hier.

    Comment


    • #17
      Re: Waze

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      En hier in zuid engeland zijn er zo veel plaatsen waar er geen GSM ontvangst is. Een nieuwe bestemming zoeken of een route berekenen gaat dan niet. Echt ongeloflijk slechte dekking hier.
      Maar dat is hetzelfde voor Waze en Google.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #18
        Re: Waze

        Het is een knappe app en inderdaad handig om op je telefoon te hebben...
        Voor snelheid en flitsers is het wel nog geen concurrentie voor b.v. icoyote...

        Comment


        • #19
          Re: Waze

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Het is een knappe app en inderdaad handig om op je telefoon te hebben...
          Voor snelheid en flitsers is het wel nog geen concurrentie voor b.v. icoyote...
          Daar heb je die niet voor nodig. Gewoon aan de snelheid houden en je hebt niks nodig.
          Tenzij voor egoïsten die geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel hebben natuurlijk, die hebben een coyote nodig.
          Last edited by Guest17; 21 juli 2017, 11:46. Reden: tikfout

          Comment


          • #20
            Re: Waze

            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Mijn ervaring van vandaag. Na een dagje stappen met de kleinkinderen die in het Gentse wonen vertrokken met hulp van mijn Garmin GPS. Deze gaf vertraging wegens werken op de snelweg richting Brussel. Vermits het misschien maximum een paar kilometers scheelt, de terugweg via Antwerpen genomen. Onderweg kreeg ik de melding dat er een grote opstopping was op de Antwerpse ring en werd er mij een alternatief aangeboden. Geaccepteerd en we werden omgeleid via de Waaslandtunnel. Drama, deze route ging na de tunnel via de Italiëlei waar werken bezig zijn. Garmin kon er niet mee weg en ik was compleet de weg kwijt. Nadat ik het derde rondje van dezelfde blok was begonnen, mij zo vlug mogelijk aan de kant gezet en Waze op mijn iphone om hulp gevraagd. Deze stuurde mij door straatjes waar zelfs menig Antwerpenaar nog nooit is geweest, maar ik kwam wel mooi op de ring uit en voor de rest ging alles vlot en kon ik met een gerust hart de parking oprijden.
            Voordat iemand denkt waarom ik nog een GPS gebruik voor een ondertussen door mij gekende weg, ik gebruik de GPS enkel voor de verkeersinformatie.

            Ook iets dergelijks meegemaakt, wat ik hier beschreef in #23.


            Voor mij vanaf toen Waze en alleen Waze bij langere ritten. De auto GPS gaat nog aan voor kortere ritten anders is het Waze.
            Eén van de kinderen gebruikte vroeger altijd Google maar na één keer Waze gebruik is die ook overgestapt naar Waze.
            Straks naar Bretagne met Waze. Zal mijn wedervaren per gelegenheid laten weten hier.
            Last edited by Guest17; 21 juli 2017, 09:44.

            Comment


            • #21
              Re: Waze

              En dan ? Met diezelfde telefoon ogenblikkelijk synchronisatie op een waslijst satellieten, met Waze heel uitzonderlijk eens sync. Getest met tussenpoos van een paar minuten. Uit noodzaak dan maar Google beginnen gebruiken.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #22
                Re: Waze

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                En dan ? Met diezelfde telefoon ogenblikkelijk synchronisatie op een waslijst satellieten, met Waze heel uitzonderlijk eens sync. Getest met tussenpoos van een paar minuten. Uit noodzaak dan maar Google beginnen gebruiken.
                Nog nooit meegemaakt dat ik geen of slechte ontvangst heb met mijn smartphone/Waze. Maar is het niet de smartphone die de ontvangst bepaalt ?
                Synchronisatie zegt me al helemaal niks (?).
                Kan natuurlijk ook toeval zijn, want het is nu ook niet dagelijks dat ik lange ritten maak, maar eerder sporadisch.
                Ik zou zelfs niet weten hoe ik moet zien hoeveel en welke satellieten mijn smartphone ontvangt .
                Met mijn GPS map60c kon ik dat wel zien... toen die nog naar behoren werkte tenminste.

                Comment


                • #23
                  Re: Waze

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Daar heb je die niet voor nodig. Gewoon aan de snelheid houden en je hebt niks nodig.
                  Tenzij voor egoïsten die geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel hebben natuurlijk, die hebben een coyote nodig.
                  Toch handig hoor Paulus... Zelfs trajectiecontrole en mobiele flitsers worden gemeld...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Waze

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    Toch handig hoor Paulus... Zelfs trajectiecontrole en mobiele flitsers worden gemeld...
                    Ik denk niet dat iemand die zich aan de opgelegde snelheidslimieten houdt en, dus enig verantwoordelijkheidsgevoel heeft t.o.v de medemens, een coyote nodig heeft hoor Nero.

                    PS Ik dacht dat het trajectcontrole was, en niet trajectiecontrole... maar ik kan natuurlijk verkeerd zijn .

                    Comment


                    • #25
                      Re: Waze

                      Allé, nog een die heiliger is dan de paus.
                      Ik heb nooit de intentie om te rap,te rijden, maar het gebeurt wel eens, en dan is een waarschuwing handig.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Waze

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Allé, nog een die heiliger is dan de paus.
                        Ik heb nooit de intentie om te rap,te rijden, maar het gebeurt wel eens, en dan is een waarschuwing handig.
                        Allé, weer één die niet gelezen heeft waarover het gaat. En laat ik dat nu van jou niet gedacht hebben.

                        Zowat alle GPS-toestellen geven nu aan tegen welke snelheid je mag rijden en je kan ook verwittigd worden wanneer je er over gaat.
                        EN DAAR HEB IK NIKS TEGEN !
                        Dat komt de veiligheid alleen ten goede, want je kan je ogen meer op de weg houden door niet voortdurend naar je snelheidsmeter te moeten staren.

                        Ik heb wel iets tegen de coyote, want die wordt VOORAL gebruikt om tegen onverantwoorde snelheden over de baan te scheuren tot net voor de flitspaal, de trajectcontrole en/of de mobile flitser.
                        EN DAAR HEB IK WEL IETS TEGEN !

                        Die laatsten gaan het bescheuren van het lachen wanneer ze gewoon verwittigd worden wanneer ze boven de 50 of 90 of 120 km/u komen, dat interesseer hen helemaal niet, ze gaan rustig door vlammen, maar wel vertragen als ze verwittigd worden voor iets wat hen een boete kan opleveren. En wees gerust, ben hen is dat niet zoals jij het schrijft "... het gebeurt wel eens..." Je koopt geen coyote voor "wanneer het eens zo kunnen gebeuren dat je te snel rijdt".
                        Zielige mensen vind ik dat, egoïsten zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel.

                        Ik vraag me dan altijd af of die geen kinderen, kleinkinderen of familie hebben waar ze om geven ????
                        Last edited by Guest17; 21 juli 2017, 23:13.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Waze

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          ........knip...................... Zielige mensen vind ik dat, egoïsten zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel. ........................knip......................
                          Wie weet gaat hun gebrek aan sociaal verantwoordelijkheidsgevoel zo ver dat ze ook hun gazon besproeien als er watertekort dreigt.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Waze

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Synchronisatie zegt me al helemaal niks (?).
                            Met synchronisatie bedoel ik dat de GPS satellieten gevonden worden. Bij Waze duurt dat lang tot zeer lang (en dikwijls helemaal niet). Ik krijg dan de melding "Geen GPS", terwijl, als ik dan Google maps navigatie open er binnen één seconde GPS connectie is. Zelfde plaats, zelfde toestel (en vermoedelijk zelfde satellieten zeker ?)
                            Op mijn LG G4 heb ik dat probleem niet, maar die wordt na een tijdje gloeiend heet achteraan bij gebruik van Waze.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Re: Waze

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Met synchronisatie bedoel ik dat de GPS satellieten gevonden worden. Bij Waze duurt dat lang tot zeer lang (en dikwijls helemaal niet). Ik krijg dan de melding "Geen GPS", terwijl, als ik dan Google maps navigatie open er binnen één seconde GPS connectie is. Zelfde plaats, zelfde toestel (en vermoedelijk zelfde satellieten zeker ?)
                              Op mijn LG G4 heb ik dat probleem niet, maar die wordt na een tijdje gloeiend heet achteraan bij gebruik van Waze.
                              Wel, ik heb het nog niet meegemaakt, dus ook nog nooit die melding gekregen.
                              Mijn One+3 wordt wellicht/misschien (nog nooit aan gevoeld) ook warm, maar die is bevestigd op één van de ventilatie-openingen in het dashbord en wordt dus continu gekoeld door de koude lucht van de airco .
                              Al zal dit wel niet zo veel helpen, want hij wordt binnenin niet gekoeld natuurlijk.
                              Op lange ritten moet ik wel voor een permanente voeding zorgen via de sigarettenaansteker, want Waze vreet de smartphonebatterij leeg (is idem wanneer we de tablet gebruiken als GPS, maar dat doen we enkel op La Palma).

                              Comment


                              • #30
                                Re: Waze

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Allé, nog een die heiliger is dan de paus.
                                Ik heb nooit de intentie om te rap,te rijden, maar het gebeurt wel eens, en dan is een waarschuwing handig.
                                100% Akkoord...Altijd de heilige Paulus uithangen en anderen veroordelen "zonder feiten" omdat mijnheer de forum betweter is

                                Het is niet omdat je een snelheidsmelder gebruikt dat je dan sowieso over de weg scheurt...maarja heiliger dan de Paus

                                Als je b.v. een week voor het werk in Duitsland geweest bent dan is zo'n coyote wel heel handig om je terug aan te passen aan de Belgische limieten.

                                Ook is de Coyote niet enkel een radarverklikker maar meldt deze ook o.a. Wegversmalling, Vertraging, Stilstandvoertuig,Ongeval, Object op de weg, Glad wegdek, Beperkte zichtbaarheid, beschadigd wegdek, spookrijder,...enz...

                                Comment

                                Working...
                                X