Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

B Post

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: B Post

    Vele mensen bestellen allerlei op het www omdat het goedkoper is, omdat ze "geen tijd/goesting" hebben om naar de winkel te gaan enz. en het bestelde moet dan nog liefst 's anderendaags geleverd worden. Tot daar nog alles goed.
    Maar dat ze op weekdagen, tijdens de werkuren nooit thuis zijn, wegens met twee gaan uit werken, en dat om het even welke pakjesdienst het bestelde dus nooit of te nimmer tijdens de werkuren/in de week kan aan huis leveren, daar worden geen vragen bij gesteld. Het zijn dan de pakjesdiensten die enkel "cowboys" in dienst hebben die in de fout zijn. Zij moeten maar gaan aanbellen aan een woning waar hopelijk wel iemand thuis is, en dan nog een briefje achterlaten ook. Zij mogen dus wel de straat aflopen om iemand thuis te vinden ??
    Ik zeg nu niet dat het bij TS ook zo is, maar het is wel bij velen zo.

    Onze kinderen gaan ook met hun partners uit werken, maar die laten tenminste hun internetbestellingen bij ons leveren omdat ze weten dat wij omzeggens 'altijd' thuis zijn.
    Wanneer je in goede verstandhouding leeft met ofwel je ouders, ofwel je buren, ofwel je vrienden, ofwel je kennissen, die wèl veel thuis zijn, zijn de meeste van die leveringsproblemen zo opgelost.
    Alleen moet je dan nog even langs gaan om je pakje op te halen.
    Desnoods kan je op je werk laten leveren ook... als je daar ten minste een goede verstandhouding hebt .

    Je een klein beetje in de plaats stellen van de pakjesbezorgers kan dus ook al veel oplossen, want ik denk dat je niet wil weten onder welke druk deze mensen (moeten) werken.

    PS Gisteren rond 17u melding gekregen dat er voor ons een pakje verstuurd was uit Nederland en deze voormiddag rond 10u30 netjes afgeleverd... maar wij waren thuis.
    Deze keer niet door Bpost of PostNl maar door DHL.
    Last edited by Guest17; 16 december 2016, 16:44.

    Comment


    • #17
      Re: B Post

      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Zo werkt dat niet he. Het is niet omdat de bestellers cowboys zijn dat zij om het even waar mijn pak zomaar mogen achterlaten. En dan is het zeker niet aan mij om daar achter te lopen zoeken. Als het elders geleverd wordt moet de ontvanger aftekenen en wil ik een bericht in mijn brievenbus.
      PostNL levert wel degelijk bij de buren, maar ze moeten wel een briefje bij u in de bus steken ... hetgeen ze wel eens "vergeten" te doen.
      Het staat ook aangegeven dat ze bij afwezigheid bij buren proberen.
      Als je zelf niet zou moeten tekenen, dan laten ze de buren ook niet tekenen.

      Nu eens een pluspuntje ... vandaag eens iets tijdig ontvangen met PostNL.
      De wonderen zijn de wereld niet uit.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: B Post

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        PostNL levert wel degelijk bij de buren, maar ze moeten wel een briefje bij u in de bus steken ... hetgeen ze wel eens "vergeten" te doen.
        Het staat ook aangegeven dat ze bij afwezigheid bij buren proberen.
        Als je zelf niet zou moeten tekenen, dan laten ze de buren ook niet tekenen.

        Nu eens een pluspuntje ... vandaag eens iets tijdig ontvangen met PostNL.
        De wonderen zijn de wereld niet uit.

        ik moet zeggen, buiten 1 keertje bij de buren, nooit geen problemen gehad met PostNL

        Enkel deze week 4 zendingen die met Bpost moesten geleverd worden, deze zijn blijven haperen in het sorteercentrum van Antwerpen en dus 1-2 dagen te laat aangekomen. Buiten deze week, ook nog nooit problemen gehad met Bpost. Dit zowel met zenden als ontvangen.

        Ook van de andere koerierbedrijven waar ik regelmatig 'moet' mee werken, kan ik eigenlijk zelden klagen.
        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

        Comment


        • #19
          Re: B Post

          Ik verwacht overmorgen een pakje uit Duitsland en heb een track & trace nummer van Bpost.
          Ik verwacht ook een pakje uit Nederland maar zonder een track want dat kost bij hen € 4,00.
          Benieuwd hoe het zal aflopen.
          Mijn laatste klacht heeft wel degelijk geholpen want ik werd door de postmeester(es) persoonlijk opgebeld en ze beloofde mij mijn klacht te onderzoeken.
          Sindsdien is elk pakje afgeleverd geweest zoals het hoort.
          Wie zei weer dat mijn klacht niks ging uithalen?
          Ik heb zelf meer dan 35 jaar bij de NMBS gewerkt, bij ons krijg je nog altijd een klachtenbrief als je daarom vraagt, en een klacht wordt ALTIJD onderzocht.
          Bij Bpost zal dat niet anders zijn, alleen hebben zij geen klachtenbrief en moet je per mail je beklag doen en ook via de ombudsman een klacht neerleggen.
          Beiden hebben resultaat gehad in mijn geval.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #20
            Re: B Post

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Zelfde meegemaakt, volgens tracking geleverd, maar pas 2 weken later toegekomen en hun contacteren helpt niet, ze zeggen u toch niets buiten "Ik weet het ook niet en moet het vragen"
            Bel je een week later terug, dan is het "De andere dienst heeft me nog niet geantwoord, dat kan soms weken duren".
            En daar sta je als klant.
            Tiens, jij die nooit kritisch bent.... , behalve als je zelf betrokken bent blijkbaar...

            Ik heb in feite nog nooit enig probleem gehad met een pakjesdienst.
            Last edited by nete; 18 december 2016, 23:53.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #21
              Re: B Post

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Tiens, jij die nooit kritisch bent.... , behalve als je zelf betrokken bent blijkbaar...
              Maar wel realistisch nete.
              Ik verlang van die bezorger enkel diensten die inbegrepen zijn in de service waarvoor ik betaal.

              En dat is dat de bezorger een pakje tijdig levert op het juiste adres.
              Als dit niet correct gebeurt en het soms in de tracking aangegeven staat als afgeleverd, maar toch pas dagen later geleverd wordt ... dan is het duidelijk wie een fout maakt.

              U verlangt daarentegen dat ze iets oplossen wat niet in de service begrepen is en dat is niet kritisch zijn, maar onrealistisch.

              Mocht ik uw manier van reageren toepassen, dan zou mijn reactie er eerder zo uitzien:
              "Ze hebben geleverd aan de voordeur, ze weigeren mij te helpen om het item te monteren op het 5e verdiep.
              Kunnen die lamzakken nu niet hun verantwoordelijkheid nemen en een oplossing bieden, zelfs betalend?
              Neen, die sturen niet eens iemand om het op te lossen ... die van transport x wijzen alle verantwoordelijkheid af."

              Of een van de varianten erop. 😆😆😆

              Zo zou het er uit kunnen zien nete ... onrealistische verwachtingen hebben betreffende een service waarvoor ik niet betaal en een hoop overtollige verwijten.

              P.S. Ik heb hier fictief transport x gebruikt als voorbeeld.
              Last edited by VerSeg; 19 december 2016, 01:25.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: B Post

                Eerlijk gezegd, met Bpost heb ik nog nooit problemen gehad.
                En sneller dan Coolblue ( dus met Bpost) is imho geen enkele webshop. Het is effectief zo dat je tot middernacht kan bestellen en dan staan ze soms al om 9:00 uur aan uw deur.

                Pakjes via andere webshop laat ik meestal op het werk van mijn echtgenote bezorgen, want dikwijls heb je er het raden naar wanneer ze zullen opduiken.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #23
                  Re: B Post

                  Wel mijn pakjes die ik pas morgen verwachte zijn vandaag om 09h37 mooi afgeleverd.
                  Als het goed is mag dat ook eens vermeld worden. Voilà se.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #24
                    Re: B Post

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Eerlijk gezegd, met Bpost heb ik nog nooit problemen gehad.
                    En sneller dan Coolblue ( dus met Bpost) is imho geen enkele webshop. Het is effectief zo dat je tot middernacht kan bestellen en dan staan ze soms al om 9:00 uur aan uw deur.

                    Pakjes via andere webshop laat ik meestal op het werk van mijn echtgenote bezorgen, want dikwijls heb je er het raden naar wanneer ze zullen opduiken.
                    Ons laatste pakje (cfr. #16) kwam ook van Coolblue , maar werd met DHL geleverd.
                    Blijkbaar doen ze beroep op meerdere pakjesdiensten.

                    Comment


                    • #25
                      Re: B Post

                      Oei,oei,oei.De hoofdrolspelers van het Brother-topic hebben mekaar hier terug gevonden.
                      Lijkt wel op Van Aert-Vanderpoel confrontatie.
                      Sportief blijven jongens.

                      Comment


                      • #26
                        Re: B Post

                        Vandaag een pakje ontvangen via PostNL ... op de datum zoals voorzien was deze keer, dat is al iets.
                        Bezorger stopte voor de deur, maar kwam niet bij ons aanbellen ... ging direct leveren bij de buur.
                        Waarom blijft ons een raadsel want met auto's op de oprit zou men toch mogen vermoeden dat er iemand thuis is, het huisnummer is in grote cijfers weergegeven en de toegang tot de deur is vrij van hindernissen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: B Post

                          Gisteravond iets besteld bij Bol.com, vanmorgen rond half elf keurig afgeleverd door PostNL. Op vraag van bezorger ook een pakketje aangenomen voor mijn overbuur, (waarvoor hij prompt een briefje schreef om in die mensen hun brievenbus te stoppen).

                          En dat terwijl hij zei: "het is quasi niet te doen, zo druk".
                          Last edited by nete; 17 maart 2017, 06:42.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #28
                            Re: B Post

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Vandaag een pakje ontvangen via PostNL ... op de datum zoals voorzien was deze keer, dat is al iets.
                            Bezorger stopte voor de deur, maar kwam niet bij ons aanbellen ... ging direct leveren bij de buur.
                            Waarom blijft ons een raadsel want met auto's op de oprit zou men toch mogen vermoeden dat er iemand thuis is, het huisnummer is in grote cijfers weergegeven en de toegang tot de deur is vrij van hindernissen.
                            Ik heb echt te doen met u.
                            Die bezorgers zullen allicht schrik hebben dat je met hen in discussie zal gaan, ze volgen waarschijnlijk chit-chat.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Re: B Post

                              Misschien staat je huisnummer niet op je brievenbus,aan de straat?? Of heb je geen brievenbus aan de straatkant ??Of is je voordeur te ver verwijderd van de straat??
                              Zo gaat dat tegenwoordig,men kijkt niet verder dan zijn neus lang is.

                              Comment


                              • #30
                                Re: B Post

                                Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                                Misschien staat je huisnummer niet op je brievenbus,aan de straat?? Of heb je geen brievenbus aan de straatkant ??Of is je voordeur te ver verwijderd van de straat??
                                Zo gaat dat tegenwoordig,men kijkt niet verder dan zijn neus lang is.
                                U kijkt blijkbaar ook niet verder dan de neus lang is. 😆

                                Er staat net dat het huisnummer duidelijk leesbaar is in grote cijfers.
                                En zowel op het huis als de bus die zoals wettelijk verplicht aan het voetpad staat.

                                En in deze woonwijk staan alle huizen op 1 lijn ... dus allen even ver van straat.

                                Leuker is dat pakjes voor de buren af en toe wel bij ons geleverd worden, ook al zijn de buren thuis.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X