Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Bij u werkt het en bij hem niet?
    Ik heb het wel geprobeerd in Thunderbird...
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Ik heb het wel geprobeerd in Thunderbird...
      Dan nog zou ik bij hem proberen met een nieuw profiel.
      Niets te verliezen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Een update:

Via Teaviewer op die persoon zijn PC: Alle gegevens van Regulus heel nauwkeurig ingegeven in een nieuw account. Outlook werkt NIET.
        Even als test Thunderbird geïnstalleerd: werkt niet, mail wordt ontvangen maar hij kan geen mail verzenden, maar we krijgen daar tenminste een foutmelding:

Mailserver stuurde een onjuiste begroeting: Cannot connect to SMTP server 195.238.20.30 (195.238.20.30:587), connect error 10061
        Dit wordt stilaan Latijn of Chinees voor mij.

Nog eens: met identiek dezelfde instellingen van die persoon in mijn Thunderbird (wel via een Telenet aansluiting) werkt het WEL.

@Verseg: vermits het bij die persoon zelfs in Thunderbird niet lukt heeft het denk ik weinig zin om momenteel een nieuw profiel aan te maken in Oulook.

Seffens nog eens proberen iemand van PX aan de lijn te krijgen.

Comment

@Verseg: vermits het bij die persoon zelfs in Thunderbird niet lukt heeft het denk ik weinig zin om momenteel een nieuw profiel aan te maken in Oulook.
          Klopt volledig.

Toch ook geen firewall of zo dat iets blokkeert?
          Zet die anders eens even uit tijdens de test.
          Tenzij er andere beestjes aanwezig zijn?
          Last edited by VerSeg; 30 november 2016, 17:00.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Een update:

Via Teaviewer op die persoon zijn PC: Alle gegevens van Regulus heel nauwkeurig ingegeven in een nieuw account. Outlook werkt NIET.
            Even als test Thunderbird geïnstalleerd: werkt niet, mail wordt ontvangen maar hij kan geen mail verzenden, maar we krijgen daar tenminste een foutmelding:

Mailserver stuurde een onjuiste begroeting: Cannot connect to SMTP server 195.238.20.30 (195.238.20.30:587), connect error 10061
            Dit wordt stilaan Latijn of Chinees voor mij.

Nog eens: met identiek dezelfde instellingen van die persoon in mijn Thunderbird (wel via een Telenet aansluiting) werkt het WEL.

Seffens nog eens proberen iemand van PX aan de lijn te krijgen.
            Zoals ik al op het Proximus forum aangegeven heb heeft uw vriend een winsock probleem al dan niet gecombineerd met een LSP error mogelijk het gevolg van een computerinfectie of de opkuis daarvan

men kan de winsock structuur onder W10 resetten via een admin command prompt met "netsh winsock reset"
            Ik heb je op dat forum een reeks links doorgegeven die te proberen zijn ..

sfc /scannow is aangewezen maar eventueel ook een system check via "dism"

Comment

Klopt volledig.

Toch ook geen firewall of zo dat iets blokkeert?
              Zet die anders eens even uit tijdens de test.
              Tenzij er andere beestjes aanwezig zijn?
              Ik constateer dat zijn account op mijn laptop ook niet meer werkt: mails vanaf zijn account op mijn laptop naar zijn emailadres komen dus ook in zijn "verzonden items" terecht maar niet in zijn "postvak ik".
              Dan kan het nog moeilijk aan die mens zijn computer liggen zou ik denken.

Comment

We kunnen maar voortgaan op de meldingen dat je hier maakt hé.

Maar eens iets anders ... op hoeveel toestellen is diene mens zijn account geconfigureerd?

Maar bij hem heb je wel foutmeldingen, bij u niet?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

misschien is het onoplosbaar omdat de fout bij ms ligt

If you are running into Outlook or Hotmail problems, then you might find the service totally down today via their website, Android and iOS apps, or through other services.

Comment

We kunnen maar voortgaan op de meldingen dat je hier maakt hé.

Maar eens iets anders ... op hoeveel toestellen is diene mens zijn account geconfigureerd?

Maar bij hem heb je wel foutmeldingen, bij u niet?
                    Op 1 PC en hij krijgt ook geen foutmelding meer (instellingen zullen juist zijn.
                    Tijdelijk heb ik zijn account ook eens op mijn laptop aangemaakt in Thunderbird met exact hetzelde resultaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht

https://downtoday.co.uk/outlook-problems/
                      Hij gebruikt Outlook 2007 van Office, plus ik denk dat Thunderbird en MS eerder water en vuur zijn.

Comment

Hij gebruikt Outlook 2007 van Office, plus ik denk dat Thunderbird en MS eerder water en vuur zijn.
                        Uw "outlook" is maar een email client, net zoals Eudora of Thunderbird, dat heeft weing te zien met MS of wat dan ook als de email protocols gerespecteerd worden. Outlook 2007 krijgt al geruime tijd geen echte updates meer denk ik ...
                        Trouwens ik heb nog steeds op mijn 3 PC's verschillende email clients lopen ... Eudora voor 3 verschillende accounts samen met Thunderbird op 2 PC's desktop en laptop en Thunderbird naast Outlook op de insider PC (W10 build 14971pr) en de accounts zijn bij proximus, gmail, 2x yahoo, scarlet en mijn oude werk ... alles werkt voortreffelijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Uw "outlook" is maar een email client, net zoals Eudora of Thunderbird, dat heeft weing te zien met MS of wat dan ook als de email protocols gerespecteerd worden. Outlook 2007 krijgt al geruime tijd geen echte updates meer denk ik ...
                          Trouwens ik heb nog steeds op mijn 3 PC's verschillende email clients lopen ... Eudora voor 3 verschillende accounts samen met Thunderbird op 2 PC's desktop en laptop en Thunderbird naast Outlook op de insider PC (W10 build 14971pr) en de accounts zijn bij proximus, gmail, 2x yahoo, scarlet en mijn oude werk ... alles werkt voortreffelijk!
                          Het was een reactie naar tonerider omdat hij naar outlook.com verwees als zou het MS probleem zijn. En Thunderbird heeft helemaal niks te zien met MS denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht

https://downtoday.co.uk/outlook-problems/
                            Outlook.com heeft niets te maken met Outlook, al kan men ze desnoods wel samen gebruiken.
                            Het eerste is een (gratis) e-mail service, het tweede een e-mail programma.
                            Last edited by VerSeg; 1 december 2016, 02:01.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ik denk juist aan iets: ik ga op die persoon zijn PC mijn hotmail account in Thunderbird eens aanmaken en dan kijken of mail die ik dan op zijn PC met mijn hotmail account naar mezelf stuur wel aankomt op zijn PC.

Comment

Outlook.com heeft niets te maken met Outlook, al kan men ze desnoods wel samen gebruiken.
                                Het eerste is een (gratis) e-mail service, het tweede een e-mail programma.
                                dit dus

Comment

Working...
                                X