Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Toch nog een vraagje Verseg: gebruikersnaam is dus email-adres. Maar welk ? de fa123456@skynet.be of jan.peeters@skynet.be. Misschien domme vraag, maar ik zie echt de bomen niet meer in het oerwoud...
    Ik vermoed dat het gelijk is welk je invult, maar als je een foutmelding krijgt is het steeds van "gebruikersnaam OF mailadres wordt niet herkend" en dan kan je gaan gokken.
    Ik ben geen Px klant maar zover ik weet is het altijd fa*** geweest. Aangezien dat de account naam is zou dat altijd moeten werken.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Ik gebruik hier het e-mailadres met naam en dat werkt prima.
      Edit: als je ermee kan inloggen op de webmail, dan moet het ook lukken in Outlook of Android.
      Last edited by VerSeg; 26 november 2016, 09:04.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Waarom Microsoft niet telefonisch contacteren? Had eens probleem met mijn licentie en hebben dit zo telefonisch opgelost.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Ik ben geen Px klant maar zover ik weet is het altijd fa*** geweest. Aangezien dat de account naam is zou dat altijd moeten werken.
          of fb*****
          of fc*****

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door didierdeb Bekijk bericht
            Waarom Microsoft niet telefonisch contacteren? Had eens probleem met mijn licentie en hebben dit zo telefonisch opgelost.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
            Hier is het geen Microsoft probleem, veel kunnen zij u niet bijstaan met een login van een provider.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Weet er nu iemand het topic te vinden op het proximus forum waar ze (hopelijk) zullen melden dat het probleem met de mails opgelost is ? Ik vind het niet meer terug.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Weet er nu iemand het topic te vinden op het proximus forum waar ze (hopelijk) zullen melden dat het probleem met de mails opgelost is ? Ik vind het niet meer terug.
                Toch niet moeilijk terug te vinden?
                Forum 》 Internet
                En heb je de statuspagina nu al eens bekeken?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Toch niet moeilijk terug te vinden?
                  Forum 》 Internet
                  En heb je de statuspagina nu al eens bekeken?
                  Uiteindelijk dat topic toch gevonden zonder verdere info. Dan maar een nieuw topic aangemaakt met mijn specifieke vraag.

Als probeersel even Thunderbird geïnstalleerd bij mij. Wel een openbaring: je moet e-mailadres en paswoord ingeven en een paar tellen later is een IMAP account actief zonder fouten en met toch weer andere poorten. (poort 143 en 587).

Verseg, wat bedoel je met statuspagina ? (die persoon woont wel 15 km van bij mij vandaan), ik werk dus bij voorkeur via Teamviewer.

Comment

zal het hier ook maar herhalen ...

Ik heb puur voor de leute outlook 2007 geinstalleerd op één van mijn Windows 10 insider PC's

Connectie naar Proximus email ...

Dit zijn de settings die probleemloos werken ...

uw naam: ID van de account
                    email adr : naam(alias)@skynet.be

type: IMAP
                    incoming: imap.proximus.be
                    outg: relay.proximus.be

login info

user naam: fx******@SKYNET.BE (ttz de IDENTIEKE naam waaronder men destijds als klant bij PX werd aangenomen
                    password : *******
                    remember password aantikken

naar "more settings" gaan (extra?) knop beneden rechts ... "links" = typo in oorspronkelijke text ..

3e tab outgoing server: aantikken "smtp requires authentication" en "zelfde settings als incoming server"

5e tab "advanced" (extra?)

eerst de types "encryptie" juist zetten, dan pas de poorten omdat SMTP zich altijd reset naar poort 25 (mogelijk het probleem van niet verzonden email ?)

dus Incoming SSL
                    outgoing TLS

dan poorten zetten: in 993
                    out 587
                    timeout op 3 minuten of zo

saven
                    verbinding testen .. zou direct moeten werken ..
                    indien niet ... run een "elevated command prompt" via start (cms als admin) en loop "sfc /scannow" ...
                    Men moet wel de laatste updates van outlook hebben oa de SP3

HTH

Comment

• Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

...
                      Als probeersel even Thunderbird geïnstalleerd bij mij. Wel een openbaring: je moet e-mailadres en paswoord ingeven en een paar tellen later is een IMAP account actief zonder fouten en met toch weer andere poorten. (poort 143 en 587).

...
                      IMAP en poort 143 voor incoming mail ? zonder authenticatie dan wel ?

Gans het verhaal doet mij vermoeden dat het een "pebkac" probleem is ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        IMAP en poort 143 voor incoming mail ? zonder authenticatie dan wel ?

Gans het verhaal doet mij vermoeden dat het een "pebkac" probleem is ?
                        Ik kan toch maar zeggen (schrijven) wat ik ondrervind: ik geef naam en paswoord in en krijg via Thunderbird een werkende IMAP account. Ben dan even naar de accountsettings gaan kijken en daar zie ik staan 143 en 587 (of nog maar eens iets anders dan wat elders beschreven staat. En STARTTLS als beveiliging. Ik heb dus zelf niks veranderd of zo.
                        Maar wat het voornaamste is: het werkt.
                        Ik heb daar dan ook eens mijn Gmail, Hotmail, one.com accounts toegevoegd, allemaal met enkel e-mailadres en paswoord in te geven. De rest zoekt Thunderbird zelf uit. Straf.
                        Het is hier bij mij wel op een Telenet aansluiting.

Dus helemaal niks te "pebkaccen".

En op het PX forum heeft een zekere Martin bij een kennis van hem juist hetzelfde voor. Bij die persoon is het misschien "cakbep" ?

Toch bedankt voor de settings in #99 !
                        Last edited by nete; 29 november 2016, 10:18.

Comment

Ik heb daar dan ook eens mijn Gmail, Hotmail, one.com accounts toegevoegd, allemaal met enkel e-mailadres en paswoord in te geven. De rest zoekt Thunderbird zelf uit. Straf.
                          Meestal gaat het goed, maar Thunderbird gebruikt niet altijd de beste instelling, ook al werkt het.
                          Hij mist al eens in de beveiligings-instelling.
                          Altijd controleren, en dat heb je gedaan ;-)

Comment

...
                            Het is hier bij mij wel op een Telenet aansluiting.
                            Ik heb Thunderbird lopen op 3 PC's met automatische instellingen voor gmail en yahoo .. en die poorten staan nergens op 143 ... out staat wel niet op 587 maar dat is provider IMAP semantiek ...
                            .. en ge geeft wel degelijk een goede bewijsvoering voor pebkac ... alhoewel ge het schijnbaar zelf niet door hebt ... op het Proximus forum is enige terughoudendheid aangewezen, vele bronnen hanteren er de natte vinger methode ... ergo, nog slechter dan "van horen zeggen" .... maar goed, hier werkt de demo feilloos en zelfs op een windows 10 "testmachine" voor mij is dit EOS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Ik heb Thunderbird lopen op 3 PC's met automatische instellingen voor gmail en yahoo .. en die poorten staan nergens op 143 ... out staat wel niet op 587 maar dat is provider IMAP semantiek ...
                              .. en ge geeft wel degelijk een goede bewijsvoering voor pebkac ... alhoewel ge het schijnbaar zelf niet door hebt ... op het Proximus forum is enige terughoudendheid aangewezen, vele bronnen hanteren er de natte vinger methode ... ergo, nog slechter dan "van horen zeggen" .... maar goed, hier werkt de demo feilloos en zelfs op een windows 10 "testmachine" voor mij is dit EOS.
                              Morgen ga ik meer weten, in de namiddag de nieuwe settings van #99 uitproberen. Lukt het niet dan bye bye Outlook en Thunderbird in de plaats.
                              Ik heb trouwens op mijn PC eventjes een IMAP account aangemaakt met zijn e-mail en paswoord en wat dacht je, werkt perfect.

Comment

Morgen ga ik meer weten, in de namiddag de nieuwe settings van #99 uitproberen. Lukt het niet dan bye bye Outlook en Thunderbird in de plaats.
                                Ik heb trouwens op mijn PC eventjes een IMAP account aangemaakt met zijn e-mail en paswoord en wat dacht je, werkt perfect.
                                Bij u werkt het en bij hem niet?

Wat je nog kan proberen ... maak eens een nieuw profiel aan in zijn Outlook en maak daar de account in aan.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X