Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen .....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Zonnepanelen .....

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

    Alhoewel ik er van overtuigd ben, dan eens "iedereen" overgestapt is op aardgas die prijzen ook flink de hoogte zullen ingaan.
    Maar dat zal tegen dan misschien onze zorg niet meer zijn.
    De regering wil idd af van de fossiele brandstoffen. Dus geen gas en geen mazout meer.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • Re: Zonnepanelen .....

      Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
      De regering wil idd af van de fossiele brandstoffen. Dus geen gas en geen mazout meer.
      Als dat zo is dan blijft er niet veel meer over hé
      En laat nu net hetgeen ze wel willen onbetaalbaar aan het worden is voor vele mensen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Re: Zonnepanelen .....

        Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
        De regering wil idd af van de fossiele brandstoffen. Dus geen gas en geen mazout meer.
        Correctie, de regering wil gewoon zakken vullen en dat halen ze bij wat het meest gebruikt wordt en ondertussen ook nog eens profiteren van de BTW op alles wat vernieuwd wordt van installaties.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Zonnepanelen .....

          Correctie, de regering moet putten vullen.

          Comment


          • Re: Zonnepanelen .....

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Correctie, de regering moet putten vullen.
            die ze eerst zelf gemaakt hebben.

            Comment


            • Re: Zonnepanelen .....

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Electrische autos zijn dan weer een pak efficienter omdat ze remenergie recupereren, en in de stad niet vervuilen.
              tja dat hangt dus af van het gebruik,
              onlangs nog in het nieuws geweest, auto haalde niet de aantal kilometers die hij volgens opgave moest kunnen rijden.
              uitleg was dat er elektriciteit gerecupereerd werd door te remmen, maar als je lange afstanden rijd, dan haal je maar een pak minder kilometers.
              Dus hoe efficiënt is de elektrische auto dan??
              En hoe milieuvriendelijk zijn de batterijen eigenlijk??

              Comment


              • Re: Zonnepanelen .....

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Persoonlijk ben ik wel van mening dat iedereen in België (en ver daarbuiten) zou moeten verplicht worden zonnepanelen te leggen
                Tevens zou onze kust moeten volstaan met windmolens
                En degenen die geen eigen dak hebben zouden verplicht moeten investeren in zonnepaneelparken of windmolenparken
                En dan bedoel ik niet alleen de kleine bijdrage op je energierekening voor groene stroom
                Maar dat is mijn mening hé

                ps. Mijn accumulatiekachels zijn 23 jaar oud

                grts
                Sieg
                Iedereen zonnepanelen?
                Dan zul je het elektriciteitsnet serieus moeten aanpassen,
                Het grootste probleem is dat er geen constante aanvoer van elektriciteit is.
                nu zijn er al problemen in gebieden met veel zonnepanelen,
                als je spanning op het net wil zetten, zal deze hoger moeten zijn dan het net zelf,
                en als je dus met heel veel zonnepanelen zit, dan zal dit een beperkende factor zijn, en schakelen de zonnepanelen uit.
                als ik het goed heb, schakelen ze momenteel uit als de spanning boven de 253volt gaat. (en dat is nu al een probleem op sommige plaatsen)
                In de zomer overproductie en in de winter......
                De energie leveranciers moeten wel zorgen dat er ook in de winter genoeg stroom is, maar voor de zomer zullen ze een pak minder moeten leveren.
                maar ze moeten wel standbay staan voor het geval er een donkere periode is, veel bewolking en de zonnepanelen leveren minder, maar de stroom moet er wel zijn.

                Windmolens, voor een stuk dezelfde problemen, geen constante levering van elektriciteit.
                Staan ze in de buurt van huizen , dan krijg je ongemakken van de slagschaduw, geluid en de trillingen van het draaien mag je ook niet onderschatten.
                (slecht voor de gezondheid? de ene spreekt het tegen, de ander......tja wat is de waarheid??)
                De molen mag ook maar beperkt draaien, een huis mag maar een bepaalde duur slagschaduw krijgen.
                oke, aan de kust vallen een deel van deze nadelen weg.
                wat blijft is de grote kostprijs van het plaatsen, en onderhoud.
                Zoek maar eens op wat het kost om een grote windmolen neer te poten, en ja ze verdienen er goed aan.
                Maar schaf de subsidies af, en ze bouwen geen enkele windmolen meer.

                Hier nog een paar berekeningen van wat een windmolen kost,

                Windmolens Annapolder Zeeland Wat levert een windmolen op ? Zomaar een windparkje ergens in Nederland, 10 molens op een rijtje (In de Willem Annapolder in Zeeland). Meestal staat er bij hoeveel gezinnen hier stroom


                http://www.hln.be//Belgie-betaalt-2-miljard-te-veel-aan-windmolens-En-dat-zal-u-merken-op-uw-energiefactuur.dhtml


                Maar ik vind dat ik er zelf niet genoeg van weet om te zeggen allemaal zonnepanelen op de daken
                (en dat meen ik)

                Comment


                • Re: Zonnepanelen .....

                  Zowel windmolens als zonnepanelen zijn nu rendabel!
                  De netvergoeding is er ten delen om de netten aan te passen, ten dele om de vroegere GSCs te betalen.
                  Als de eerste golf van installaties er niet waren, dan hadden we nu CO2 boetes aan het buitenland betaald, en we voeren minder olie en gas in, en we bereiden ons langzaamaan voor om de kerncentrales uit te zetten.
                  Dat gaat niet allemaal in koete tijd, dat heeft tijd nodig, en kost wat geld.

                  Maar wat klagen we toch allemaal ongelooflijk.... hier is een paar tiental euro te veel, en anderzijds kopen we cameras en lenzen van duizenden euros. Ik denk dat er hier weinig honger lijden door die extra kosten.

                  Denk er eens aan hoe we deze aardkloot achter willen laten voor onze kinderen en kleinkinderen....

                  Comment


                  • Re: Zonnepanelen .....

                    Aan elke installatie zonnepanelen een thuisbatterij hangen !


                    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                    Comment


                    • Re: Zonnepanelen .....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      ........................................ hier is een paar tiental euro te veel, en anderzijds kopen we cameras en lenzen van duizenden euros. ...................
                      Ik hoor niet bij die "we"!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      ........................Maar wat klagen we toch allemaal ongelooflijk...................
                      Bij deze "we" hoor ik wel bij. En terecht!
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • Re: Zonnepanelen .....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                        Aan elke installatie zonnepanelen een thuisbatterij hangen !
                        Yep en niets op het net zetten, dan moet men ook geen prosumentenbijdrage betalen. [emoji1]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Zonnepanelen .....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                          Ik hoor niet bij die "we"!


                          Bij deze "we" hoor ik wel bij. En terecht!
                          Ik ben die azijnpisserij zo beu. Als mensen rondom mij niks anders doen dan klagen over dingen waar ze niks aan kunnen doen, en ik ook niet, wat helpt het dan....
                          als het voor jou allemaal zo belangrijk is, ga dan zelf in de politiek en verander het.
                          Mijn filosofie is simpel. Ambetante dingen waar ik niks aan kan veranderen, daar leer ik mee leven, de rest probeer ik op orde te krijgen.
                          En voor de rest probeer ik me te omringen met positieve mensen. We hebben het hier in België nog nooit zo goed gehad, en het beste moet nog komen!

                          Comment


                          • Re: Zonnepanelen .....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Ik ben die azijnpisserij zo beu.................................................. ..
                            Misschien werkt Skitch wel bij Continental Foods Belgium in Puurs hé, daar maken ze de Blauwe Hand .

                            Comment


                            • Re: Zonnepanelen .....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                              Aan elke installatie zonnepanelen een thuisbatterij hangen !
                              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                              Het duurt wel even voor de kosten van bv. een Tesla Powerwall (7000€) terugverdiend zijn door besparing aan netwerk-en prosumentenvergoeding.

                              Comment


                              • Re: Zonnepanelen .....

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                                Aan elke installatie zonnepanelen een thuisbatterij hangen !


                                Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                                Leg uit hoe je 1.000 à 2.000 Kwh opslaat in een batterij van 10 Kwh Senn.
                                Voor mij is een netvergoeding perfect aanvaardbaar en veel goedkoper dan een thuisbatterij,
                                op voorwaarde dat we onze terugdraaiende teller kunnen behouden.
                                Hier maken mijn panelen hier jaarlijks ongeveer 5.300 Kwh aan, dat voor een netvergoeding van minder dan 500€, daar ben ik tenvolle tevreden mee.
                                En dat kan je met geen enkele batterij waarmaken.

                                Comment

                                Working...
                                X