Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen .....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Zonnepanelen .....

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Waarom denkt u "als bezitter van panelen" dat u meer gestraft bent?
    Bekijk de factuur eens van iemand dat geen zonnepanelen heeft en hoeveel bijdragen die eveneens moet betalen.
    Bereken ook eens hoeveel u zou betalen zonder die panelen en hoeveel daar dan in zit aan allerhande bijdragen voor o.a. de panelen van anderen.
    Ook zonder zonnepanelen betaalt men de Turteltaks en bijdragen voor groene stroom, al is de benaming en berekening iets anders gemaakt.

    Het klopt inderdaad dat u meer betaalt dan vroeger en dat dit niet plezant is, maar iedereen betaalt fors meer dan vroeger.

    Op onze laatste factuur ... +- 450€ energiekost elektriciteit, met alle taksen en bijdragen erbij +-1350€ waarvan 289€ enkel voor allerhande bijdragen van groene stroom.
    De electriciteitsfactuur is echt een tweede aanslag personenbelasting aan het worden. We zijn er flink op vooruit gegaan sinds de "verfoeilijke" monopolist concurrentie moest krijgen "om de dure electriciteit goedkoper te maken". Dat was toch het argument bij uitstek.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Zonnepanelen .....

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      ......................................
      Ik denk niet dat elke dakzijde in Brugge zichtbaar is vanop het openbaar domein. ................
      Voorbeeld: je kruipt op de Halletoren, of een andere openbare toren, als toerist, en elk dak dat je ziet is publiek domein.
      Zelfs het model en de kleur van dakpannen moeten hier conform de reglementen zijn.
      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      ................En dan moet je nog eens goed kijken wat begrepen wordt met Brugse binnenstad... dat is niet zo'n groot deel van Brugge hoor................
      Alles wat binnen de ring ligt is hier de binnenstad. 430 hectare.
      Als je in die binnenstad je ramen wil schilderen, in dezelfde kleur, heb je al een toelating nodig. Want ze komen die "juiste" kleur nakijken.
      Probeer maar eens een andere kleur te vragen.....
      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Bovendien ben je niet verplicht de panelen op je dak te leggen, in de tuin op de grond, of tegen gevels kan ook.
      Wij hebben een totaal verpulpt raam vervangen op een plaats die alleen de bewoners van dit huis kunnen zien. Ze zijn komen kijken of het nieuwe raam gelijkaardig aan het originele was.
      Probeer jij maar eens een schouw van je open haard, binnen in huis (niemand ziet dat hé...) te vervangen zonder vergunning.
      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Trek er jullie plan mee, en ik hoop uit de grond van mijn hart dat elektriciteit nog stukken duurder wordt...................
      Dank voor je goede en lieve wensen. Zo te zien is de diepe grond van uw hart al meer dan duur genoeg......
      Last edited by Skitch; 14 april 2017, 23:41.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • Re: Zonnepanelen .....

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        De electriciteitsfactuur is echt een tweede aanslag personenbelasting aan het worden. We zijn er flink op vooruit gegaan sinds de "verfoeilijke" monopolist concurrentie moest krijgen "om de dure electriciteit goedkoper te maken". Dat was toch het argument bij uitstek.
        Dat was toen ook zo, de overstap naar een andere leverancier verminderde onze jaarkost met een dikke 600€.
        Ondertussen is de energie weer bij alle leveranciers fors duurder geworden, maar vooral de transportkosten en allerlei taksen vormen het grootste deel daarvan.
        Maar stel dat er nooit een vrije(re) markt zou gekomen zijn, dan zouden vermoedelijk de extra kosten bovenop dat duur tarief gekomen zijn.
        Maar het klopt wat je zegt, energie is een tweede belasting.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Zonnepanelen .....

          Hier gaan we weer....
          niet vergeten dat België zijn CO2 moet doen zakken, en dat er daardoor stimulerende maatregelen nodig waren en nog zijn.

          En zij die jaloers zijn op de opbrengst, er zijn nog andere beleggingsmogelijkheden die minstens even veel opbrengen, maar niks is risicoloos, ook panelen niet.

          Comment


          • Re: Zonnepanelen .....

            Alléé, de verhuis is een feit en de knoop doorgehakt.
            We gaan over tot het plaatsen van zonnepanelen.
            De prijzen zijn ook dermate lager dan vroeger zodat het moment van renderen ook sneller zal zijn.
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • Re: Zonnepanelen .....

              Enkele posts die niet rechtstreeks met het onderwerp te maken hebben, verwijderd.....
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • Re: Zonnepanelen .....

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Enkele posts die niet rechtstreeks met het onderwerp te maken hebben, verwijderd.....
                Waarvoor dank Francis .

                Comment


                • Re: Zonnepanelen .....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Ik zal dat eens uitrekenen:
                  Mijn installatie levert een dikke 4000kWh per jaar op: besparing van 1000€ op de stroomrekening, als het al geen 1100€ is.
                  Netvergoeding: 390€ per jaar

                  Dus, dat is nog altijd minstens 600€ winst. Mijn panelen blijven liggen.
                  Betaal jij maar 390 € per jaar netwerkvergoeding ??? da's wel héél weinig
                  Ik betaal namelijk 1900 € per jaar aan netvergoeding dankzij de turteltaks op de panelen

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Re: Zonnepanelen .....

                    Omvormer van 4kW, netvergoeding is een kleine 100€ per kW per jaar, dus 390€.

                    Om 1900€ te betalen moet je dus een omvormer van 20 kW hebben, en ik dacht dat de grootste toegelaten op een particuliere aansluiting 10kW was...

                    Comment


                    • Re: Zonnepanelen .....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Betaal jij maar 390 € per jaar netwerkvergoeding ??? da's wel héél weinig
                      Ik betaal namelijk 1900 € per jaar aan netvergoeding dankzij de turteltaks op de panelen

                      grts
                      Sieg
                      Hier 493€ netvergoeding per jaar voor een omvormer van 5 Kw Sieg (Infrax-West)

                      Comment


                      • Re: Zonnepanelen .....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Omvormer van 4kW, netvergoeding is een kleine 100€ per kW per jaar, dus 390€.

                        Om 1900€ te betalen moet je dus een omvormer van 20 kW hebben, en ik dacht dat de grootste toegelaten op een particuliere aansluiting 10kW was...
                        Neen hoor, mijn omvormer is 8,3 KW !

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • Re: Zonnepanelen .....

                          Trouwens ik bedoelde 1900 € netwerkosten + Toeslagen (opgelegd door diverse overheden)
                          Prijzen excl.btw

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • Re: Zonnepanelen .....

                            Hier van 0 euro betalen naar :

                            - Turteltaks : 100 euro / jaar
                            - Prosumententarief (4 kw installatie) : 4 x 128,25 € of 513 euro/jaar

                            Totaal nu dus : 613 €/jaar als beloning omdat ik vadertje staat help om de normen van hernieuwbare-energie te halen tegen 2020.
                            Maar ik weet het, we mogen niet klagen.

                            Bij mijn grootmoeder zaliger hing een spreuk "Niet klagen maar dragen en bidden om kracht"... maar dat laatste zal niet veel helpen bij mij want ik bid niet.

                            Comment


                            • Re: Zonnepanelen .....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Hier van 0 euro betalen naar :

                              - Turteltaks : 100 euro / jaar
                              - Prosumententarief (4 kw installatie) : 4 x 128,25 € of 513 euro/jaar

                              Totaal nu dus : 613 €/jaar als beloning omdat ik vadertje staat help om de normen van hernieuwbare-energie te halen tegen 2020.
                              Maar ik weet het, we mogen niet klagen.

                              Bij mijn grootmoeder zaliger hing een spreuk "Niet klagen maar dragen en bidden om kracht"... maar dat laatste zal niet veel helpen bij mij want ik bid niet.
                              Gaselwest + dikke 13% tegenover verleden jaar, Infrax-West -1,1% ...
                              Hier in Hooglede 99€ en twee Km hier vandaan 128€ per Kw ..........

                              Comment


                              • Re: Zonnepanelen .....

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Neen hoor, mijn omvormer is 8,3 KW !

                                grts
                                Sieg
                                Je zonnepanelen weghalen zou je ca 850€ laten besparen aan Netvergoeding, maar je gaat wel 2500€ extra betalen aan stroom en distributie.

                                Aan jou de keuze.

                                Comment

                                Working...
                                X