Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen .....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Zonnepanelen .....

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Gaselwest + dikke 13% tegenover verleden jaar, Infrax-West -1,1% ...
    Hier in Hooglede 99€ en twee Km hier vandaan 128€ per Kw ..........
    Klopt, en laten wij nu ook bij Gaselwest zitten, dus bij de duurste van het ganse zootje .

    Comment


    • Re: Zonnepanelen .....

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Neen hoor, mijn omvormer is 8,3 KW !

      grts
      Sieg
      Hier kan je je "bedenkelijk" verkeerde investering berekenen Sieg.
      Last edited by Guest42; 18 april 2017, 18:07.

      Comment


      • Re: Zonnepanelen .....

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Hier kan je je "bedenkelijk" verkeerde investering berekenen Sieg.
        http://www.energiesparen.be/energiewinst/zonnepanelen
        Die "winst" na 15 ;20 en 25 jaar is met een korrel zout te nemen. Na 10 a 15 jaar jaar is de kans groot dat je omvormer aan vervanging toe is en dat is niet verrekend in hun "winst" berekening.

        Na de zomer wordt mijn installatie 10 jaar en is de garantie op de omvormers voorbij. Hopelijk gaan ze nog enkele jaren probleemloos verder produceren.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • Re: Zonnepanelen .....

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Neen hoor, mijn omvormer is 8,3 KW !

          grts
          Sieg
          Maar hoeveel is je verbruik buiten wat je panelen opbrengen?
          Vermoedelijk betalen jullie veel omdat er een groot verbruik is.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Zonnepanelen .....

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Maar hoeveel is je verbruik buiten wat je panelen opbrengen?
            Vermoedelijk betalen jullie veel omdat er een groot verbruik is.
            Op mijn jaarlijkse factuur van 2711 € betaal ik 584 € aan elektriciteit (prijzen zonder btw), al de rest zijn extra kosten .... tjah

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Re: Zonnepanelen .....

              Distributie betaalt iedereen hé.
              Maar met jouw verbruik moet er toch iets te doen zijn om te besparen.
              Denk aan ledlampen, koelkast A++, warmtepomp droogkast etc.

              Ik ben op een 2-tal jaar gezakt van een verbruik van 7500 kWh naar 4200kWh oa door die ingrepen.
              Zonnepanelen leveren 4000 kWh, zodat ik voor 200kWh en de netvergoeding ca 500€ per jaar betaal.

              Comment


              • Re: Zonnepanelen .....

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Op mijn jaarlijkse factuur van 2711 € betaal ik 584 € aan elektriciteit (prijzen zonder btw), al de rest zijn extra kosten .... tjah

                grts
                Sieg
                Dan verbruikt u wel héél veel volgens mij.
                Als u nog 584€ aan elektriciteit betaalt voor verbruik buiten wat uw zonnepanelen opgebracht hebben, dan heeft u enkel daarmee al meer dan ons verbruik in het totaal.
                Nogal logisch dan dat uw jaarlijkse kost hoger ligt.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Zonnepanelen .....

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Dan verbruikt u wel héél veel volgens mij.
                  Als u nog 584€ aan elektriciteit betaalt voor verbruik buiten wat uw zonnepanelen opgebracht hebben, dan heeft u enkel daarmee al meer dan ons verbruik in het totaal.
                  Nogal logisch dan dat uw jaarlijkse kost hoger ligt.
                  Mijn dagverbruik is 0
                  Het is mijn nachtverbruik dat zo hoog ligt
                  Qua verwarming hebben wij accumalatiekachels en dat doet ons de das om
                  Een twintig jaar geleden werd dit aangeprezen, is ook effectief de properste verwarming, doch nu in deze tijd wordt je daarvoor beboet
                  En het eigenaardigste is dat ze wel iedereen met een elektrische auto willen zien rijden
                  Waar zit de logica

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Re: Zonnepanelen .....

                    De logica is dat direct electrische verwarming ivm een warmtepomp of gas een veel lager rendement heeft, omdat ze in de centrales 3 keer zo veel gas moeten stoken.
                    Electrische autos zijn dan weer een pak efficienter omdat ze remenergie recupereren, en in de stad niet vervuilen.

                    Ik denk ook dat je accumulatiekachels ouder zijn dan 20 jaar. De periode van promotie was zowat 30-40 jaar geleden.

                    Comment


                    • Zonnepanelen .....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Qua verwarming hebben wij accumalatiekachels en dat doet ons de das om
                      Een twintig jaar geleden werd dit aangeprezen, is ook effectief de properste verwarming, doch nu in deze tijd wordt je daarvoor beboet.
                      Ik denk dat investeren in een andere verwarming een betere keuze had geweest dan die zonnepanelen. [emoji1]

                      Wij hebben gebouwd in 94 en toen werd ons dat ook aanbevolen, maar we zijn daar nooit op ingegaan.
                      Een verwarming op gas was indertijd een 80.000 BEF duurder.
                      Vergeleken met kennissen die een gelijkaardige woning hebben, sparen we die extra investering bijna jaarlijks uit ...zeker met een strenge winter.
                      De meesten van hebben indertijd al na twee jaar alles vervangen wegens veel te duur.

                      Warmtepompen was in die tijd nog niet aan de orde.
                      Aardgas is anders ook wel fors gestegen, zoals alles.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Zonnepanelen .....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        De logica is dat direct electrische verwarming ivm een warmtepomp of gas een veel lager rendement heeft, omdat ze in de centrales 3 keer zo veel gas moeten stoken.
                        Electrische autos zijn dan weer een pak efficienter omdat ze remenergie recupereren, en in de stad niet vervuilen.

                        Ik denk ook dat je accumulatiekachels ouder zijn dan 20 jaar. De periode van promotie was zowat 30-40 jaar geleden.
                        Ok, maar als alle auto's moeten vervangen worden door elektrische moeten deze volgens mij ook allemaal opgeladen worden
                        En zelfs héél veel opgeladen worden met die kleine actieradius
                        Dus dan pas zal er enorm veel elektriciteit verbruikt worden, en ja dat moet dan ook weer opgewekt worden net zoals de elektriciteit die mijn accumulatiekachels nodig hebben om op te laden
                        Dus ik zie persoonlijk het verschil niet.

                        Persoonlijk ben ik wel van mening dat iedereen in België (en ver daarbuiten) zou moeten verplicht worden zonnepanelen te leggen
                        Tevens zou onze kust moeten volstaan met windmolens
                        En degenen die geen eigen dak hebben zouden verplicht moeten investeren in zonnepaneelparken of windmolenparken
                        En dan bedoel ik niet alleen de kleine bijdrage op je energierekening voor groene stroom
                        Maar dat is mijn mening hé

                        ps. Mijn accumulatiekachels zijn 23 jaar oud

                        grts
                        Sieg
                        Last edited by Sieg; 21 april 2017, 23:39.
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • Re: Zonnepanelen .....

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ik denk dat investeren in een andere verwarming een betere keuze had geweest dan die zonnepanelen. [emoji1].
                          Dat weet ik nog zo niet
                          Ik maak niks vuil, ik heb geen onderhoud, het is bij ons altijd lekker warm want ik loop liever in T-shirt rond in huis dan de verwarming lager te zetten, gemiddeld is het bij ons in huis 24 graden.
                          De prijzen van mazout zijn ook al onbetaalbaar, de prijzen van gas beginnen nu ook te stijgen en zullen blijven stijgen.
                          Warmtepomp is ook al heel duur en zal ook duurder worden in verbruik.

                          Tevens had ik gans het huis moeten openbreken om buizen onder de vloer te leggen als ik andere verwarming wilde laten leggen

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • Re: Zonnepanelen .....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Dat weet ik nog zo niet
                            Ik maak niks vuil, ik heb geen onderhoud, het is bij ons altijd lekker warm want ik loop liever in T-shirt rond in huis dan de verwarming lager te zetten, gemiddeld is het bij ons in huis 24 graden.
                            De prijzen van mazout zijn ook al onbetaalbaar, de prijzen van gas beginnen nu ook te stijgen en zullen blijven stijgen.
                            Warmtepomp is ook al heel duur en zal ook duurder worden in verbruik.

                            Tevens had ik gans het huis moeten openbreken om buizen onder de vloer te leggen als ik andere verwarming wilde laten leggen

                            grts
                            Sieg
                            Wij verwarmen en koken op gas alsook het warm water voor de badkamer Sieg (Gas condensatie ketel)
                            Heb ook een klein warmtepompje om het overschot van ons zonnepanelen weg te werken.
                            Geen andere bijverwarming zoals houtkachel oid.
                            Mijn totaal factuur voor het laatste jaar zal ongeveer uitkomen op 700€ aardgas en ongeveer 600€ netwerk kosten en turteltax.
                            En het is hier ook altijd warm.

                            Comment


                            • Re: Zonnepanelen .....

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Wij verwarmen en koken op gas alsook het warm water voor de badkamer Sieg (Gas condensatie ketel)
                              .........................................
                              Mijn totaal factuur voor het laatste jaar zal ongeveer uitkomen op 700€ aardgas en ongeveer 600€ netwerk kosten en turteltax.
                              En het is hier ook altijd warm.
                              Ben benieuwd waar wij gaan uitkomen qua verbruik van aardgas wanneer we onze nieuwe installatie hebben.

                              Nu met gasolie komen we aan ongeveer 2.500 liter/jaar (mede door de zachte winters) aan afgerond 60 cent/liter of 1.500 euro/jaar.
                              Maar toen de gasolie rond de 90 cent/liter kostte, kwam dit op 2.250 euro/jaar.
                              Normaal gezien zouden we dus toch wat goedkoper moeten uitkomen met aardgas (hoop ik), bovendien koken wij elektrisch wegens zonnepanelen.

                              Alhoewel ik er van overtuigd ben, dan eens "iedereen" overgestapt is op aardgas die prijzen ook flink de hoogte zullen ingaan.
                              Maar dat zal tegen dan misschien onze zorg niet meer zijn.
                              Last edited by Guest17; 22 april 2017, 07:39.

                              Comment


                              • Re: Zonnepanelen .....

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Ok, maar als alle auto's moeten vervangen worden door elektrische moeten deze volgens mij ook allemaal opgeladen worden
                                En zelfs héél veel opgeladen worden met die kleine actieradius
                                Dus dan pas zal er enorm veel elektriciteit verbruikt worden, en ja dat moet dan ook weer opgewekt worden net zoals de elektriciteit die mijn accumulatiekachels nodig hebben om op te laden
                                Dus ik zie persoonlijk het verschil niet.

                                Persoonlijk ben ik wel van mening dat iedereen in België (en ver daarbuiten) zou moeten verplicht worden zonnepanelen te leggen
                                Tevens zou onze kust moeten volstaan met windmolens
                                En degenen die geen eigen dak hebben zouden verplicht moeten investeren in zonnepaneelparken of windmolenparken
                                En dan bedoel ik niet alleen de kleine bijdrage op je energierekening voor groene stroom
                                Maar dat is mijn mening hé

                                ps. Mijn accumulatiekachels zijn 23 jaar oud

                                grts
                                Sieg
                                Verklaring is simpel voor je eerste vraag. Mechanische energie (auto) is van een hogere orde dan warmte. Om warmte (benzine of diesel) in een auto om te zetten in bewegingsenergie gaat er ca 60-70% verloren. Daarenboven moet een benzinemotor blijven draaien als je stilstaat.
                                Om te verwarmen kan je beter het gas in je huis verbranden, dan heb je een rendement van ca90%.
                                Een warmtepomp gaat met mechanische energie nog eens 1 KWh omzetten in 3-4 KWh warmte.
                                Waarom overweeg je geen l/l warmtepomp in je living bv. Kan je ook nog mee koelen in de zomer, en zal je ca 3000€ kosten.

                                Comment

                                Working...
                                X