Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Friteuse met hete lucht....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Friteuse met hete lucht....

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    In feite denk ik met heimwee terug naar vroeger toen je een frietkot kon ruiken van twee straten ver en vervolgens een onweerstaanbare honger kreeg...
    In een puntzak met veel zout en mayonaise, lekkerrrrrr.

Ik heb me lang verrot gezocht naar de olie/vet die ze toen gebruikten maar omwille van een bepaalde reden is die gewoon niet meer te vinden. De reden van dat vet zou zijn dat er een zeker % paardenvet inzat (dixit iemand van de kokschool Spermalie).

Wij maken onze frieten zelf en bakken in kokosvet.

Nooit begrepen waarom die droge stokken van McDonalds uberhaupt worden gegeten.
    Wij maken ook onze frieten zelf, maar bakken nog steeds in Ossewit.
    Ooit waren we van plan van over te schakelen naar kokosvet/olie, maar na wat gegoogeld te hebben en na prijsvergelijk zijn we toch maar bij Ossewit gebleven.

Dit (o.a.) gaf de doorslag om toch maar niet te veranderen : https://www.margriet.nl/actueel/hoe-...-voedingsleer/

Maar de discussie over het feit dat kokosolie/vet nu gezond, gezonder, minder slecht is voor allerhande is een discussie die reeds jaren aan de gang is.

Maar het zal ook wel met smaak te maken hebben zeker, en die is bij iedereen anders. Maar dat het heel duur is, dat staat als een paal boven water.
    En dat Ossewit ongezond is, staat ook als een paal boven water.

Het zal altijd het gezondst blijven om niet te veel frietjes te eten zeker .

Wij zijn nu al jaren teruggeschakeld van één keer per week, naar één à twee keer per maand en soms gaat er al eens een maand voorbij dat we er geen eten ook.
    Last edited by Guest17; 6 december 2017, 15:40.

Comment

Kom net van frituur...

Welk vet? geen idee maar twas lekker....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht

Nooit begrepen waarom die droge stokken van McDonalds uberhaupt worden gegeten.
        Om maar te zwijgen van hun hamburgers...
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Om maar te zwijgen van hun hamburgers...
          Om maar te zwijgen van alle brol die alle fastfoodketens presenteren... bahhhh !!
          Snap niet dat mensen daar überhaupt willen gaan "eten"...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Wij maken ook onze frieten zelf, maar bakken nog steeds in Ossewit.
            Ooit waren we van plan van over te schakelen naar kokosvet/olie, maar na wat gegoogeld te hebben en na prijsvergelijk zijn we toch maar bij Ossewit gebleven.

Dit (o.a.) gaf de doorslag om toch maar niet te veranderen : https://www.margriet.nl/actueel/hoe-...-voedingsleer/

Maar de discussie over het feit dat kokosolie/vet nu gezond, gezonder, minder slecht is voor allerhande is een discussie die reeds jaren aan de gang is.

Maar het zal ook wel met smaak te maken hebben zeker, en die is bij iedereen anders. Maar dat het heel duur is, dat staat als een paal boven water.
            En dat Ossewit ongezond is, staat ook als een paal boven water.

Het zal altijd het gezondst blijven om niet te veel frietjes te eten zeker .

Wij zijn nu al jaren teruggeschakeld van één keer per week, naar één à twee keer per maand en soms gaat er al eens een maand voorbij dat we er geen eten ook.
            Vet is net zoals zout of suiker de belangrijkste smaakmaker en wordt door velen net zoals bij mij als lekker ervaren. Totdat de huisarts met een vervelende mededeling komt: u heeft een te hoog cholastrohol gehalte en krijgt dan voor dagelijks gebruik dozen met Atorvastiene en Gripid mee, inclusief een dieetlijst. Ik ben altijd zuinig geweest met vet eten en we bakken al tientallen jaren met olijf olie en eten steeds minder vlees en steeds meer groente (sapjes) zelfgemaakt met een slowjuicer. Af en toe een heerlijk frietje in vet gebakken is dan een feestje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Om maar te zwijgen van alle brol die alle fastfoodketens presenteren... bahhhh !!
              Snap niet dat mensen daar überhaupt willen gaan "eten"...
              ja, juist.
              Ik heb twee keer bij McDonalds gegeten, de eerste keer zat ik als 19-jarige rugzaklifter uitgeschud in Keulen, de tweede keer was tijdens een urbextrip tijdens dewelke ik nooit placht te eten (ik word er slaperig van).
              Maar dat was al 35 jaar later

Hamburgers eet ik alleen op reis, waar we ze zelf klaarmaken. Maar bij ons op reis is het altijd armoe troef

Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.

Het decor maakt wel veel goed moet ik zeggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                Vet is net zoals zout of suiker de belangrijkste smaakmaker en wordt door velen net zoals bij mij als lekker ervaren.
                Ik heb dezelfde mededeling al gehad. Mijn gedacht, liever 5 jaar rapper de grond onder dan nog 25 jaar tegen mijn goesting aan tafel zitten.

Comment

Ach, een beetje aanpassen is niet zo moeilijk.
                  Mijn kinderen hebben me dit jaar aangemoedig om mee te doen met zowel tournee Minerale als met Dagen zonder vlees.
                  Ik drink nu minder dan 2 pinten of glazen wijn per week, en eet nog zowat de helft van het vlees van vroeger.
                  5 kilo kwijt, en ik voel me een stuk beter.

Ik mis vlees en alcohol niet echt, maar geniet wel van een echt goed glas wijn of whisky, en een stukje kwaliteitsvlees.
                  The best or nothing....

Comment

Working...
                  X