Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed nieuws van Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Goed nieuws van Telenet

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Ander groot verschil tussen Telenet en Scarlet is het gebruik van de hotspots.
    Voor sommigen is dat niet belangrijk, ik vind dat super.
    Heel handig als je eens een uur in Zaventem moet wachten, of in een station zit.

    Als je een beetje in bebouwd gebied zit, dan vind je zo een spot en hoef je je mobiel internet niet te gebruiken.
    Telenet hotspot, daar log ik ook gewoon op in ;-)
    En bij die van Proximus heb ik ook toegang :-)
    En de 20 miljoen andere verspreid over de wereld, yep daar kunnen we ook op, legaal en zonder extra kosten.


    verstuurd met het elektronische rekenwonder

    Comment


    • #47
      Re: Goed nieuws van Telenet

      En mogen we ook weten hoe je dat doet?
      Legaal?

      Comment


      • #48
        Re: Goed nieuws van Telenet

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        En mogen we ook weten hoe je dat doet?
        Legaal?
        Telenet - door login van ouders ;-)
        Proximus - is aangesloten bij Fon die wereldwijd meer dan 20 miljoen hotspots hebben.
        en om op het netwerk van fon te geraken heb je enkel een 'La Fonera' nodig, dit is een router die je internet deeld door 2wifi signalen,
        een prive kanaal waar jij alleen op kunt, en een open voor de mensen die het willen gebruiken gratis als ze ook hun wifi delen, of betalend.
        Ik heb mijne zo'n 10 jaar geleden gekocht met externe antenne voor een groter bereik, en die staat nu bij familie die toekomen met een oude router ;-)
        zij gelukkig met gratis router en ik gelukkig omdat mijn router nog steeds wifi deelt ;-)
        Ondertussen zijn er al een paar versies van hun router uitgekomen, maar mijn oude doet nog steeds dienst.

        De laatste jaren volg ik het niet zo veel meer.
        meer info https://nl.wikipedia.org/wiki/FON

        Comment


        • #49
          Re: Goed nieuws van Telenet

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Ander groot verschil tussen Telenet en Scarlet is het gebruik van de hotspots.
          Voor sommigen is dat niet belangrijk, ik vind dat super.
          Heel handig als je eens een uur in Zaventem moet wachten, of in een station zit.
          Wanneer heb jij de Telenet hotspot in Zaventem nog eens gebruikt ?
          Op 6 juni en 21 juli kon ik geen Telenet hotspot vinden in de vertrekhal, of werkt dat enkel vlak in de buurt van de Telenet stand ?

          Comment


          • #50
            Re: Goed nieuws van Telenet

            Als je de login gebruikt van iemand anders is het niet echt legaal. Want je gebruikt een dienst waar jij niet voor betaalt.

            Comment


            • #51
              Re: Goed nieuws van Telenet

              Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
              Als je de login gebruikt van iemand anders is het niet echt legaal. Want je gebruikt een dienst waar jij niet voor betaalt.
              Tja, daar heb je eigenlijk wel gelijk.
              Maar haal alles weg dat niet 100% wettelijk is, en het is voor een groot deel gedaan met de computers.
              - facebook : 99% van de foto's zijn illegaal
              - Belgiumdigital : ook een hoop illegale foto's
              - youtube : groot deel illegaal
              - enz....

              We zullen er maar niet verder op ingaan ;-)

              Maar je hebt me wel aan het denken gezet ;-)

              Comment


              • #52
                Re: Goed nieuws van Telenet

                Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                Tja, daar heb je eigenlijk wel gelijk.
                Maar haal alles weg dat niet 100% wettelijk is, en het is voor een groot deel gedaan met de computers.
                - facebook : 99% van de foto's zijn illegaal
                - Belgiumdigital : ook een hoop illegale foto's
                - youtube : groot deel illegaal
                - enz....

                We zullen er maar niet verder op ingaan ;-)

                Maar je hebt me wel aan het denken gezet ;-)
                Je hoeft er echt niet dieper op in de te gaan, maar verklaar je een beetje nader, want die begrijp ik toch niet .

                Comment


                • #53
                  Re: Goed nieuws van Telenet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Je hoeft er echt niet dieper op in de te gaan, maar verklaar je een beetje nader, want die begrijp ik toch niet .
                  van Belgiumdigital weet ik het niet, maar op facebook worden naar hartelust foto's gepost die men mooi vindt, maar die niet van hen zijn en waar men geen rechten op betaald heeft. Zelfde voor youtube maar dan met filmkes. Die worden naar hartelust gekopieerd en ge-upload en men tracht er dikwijls door advertenties winst mee te maken. 't is niet dat ge uwe favoriete muziek enkel gaat vinden op de officiële kanalen van hen he.

                  Dus daar heeft mlap gelijk in. Pak alle illegale dingen weg i.v.m. de pc en het zal al heel wat stiller zijn op het net.

                  En dan volgen velen natuurlijk de regel: Everybody Else Is Doing It, So Why Can't We?

                  Comment


                  • #54
                    Re: Goed nieuws van Telenet

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                    van Belgiumdigital weet ik het niet, maar op facebook worden naar hartelust foto's gepost die men mooi vindt, maar die niet van hen zijn en waar men geen rechten op betaald heeft. Zelfde voor youtube maar dan met filmkes. Die worden naar hartelust gekopieerd en ge-upload en men tracht er dikwijls door advertenties winst mee te maken. 't is niet dat ge uwe favoriete muziek enkel gaat vinden op de officiële kanalen van hen he.

                    Dus daar heeft mlap gelijk in. Pak alle illegale dingen weg i.v.m. de pc en het zal al heel wat stiller zijn op het net.

                    En dan volgen velen natuurlijk de regel: Everybody Else Is Doing It, So Why Can't We?
                    Van facebook, dat wist ik niet, heb er trouwens geen account ook, en dat ga ik zo houden .
                    Op Youtube heb ik zelf een drietal filmkes geplaatst en die zijn van mij, wat de anderen doen of niet doen ???

                    Maar illegale foto's hier op BD... ik zou niet weten welke.
                    Niemand gaat hier toch een foto plaatsen die niet door hem/haar zelf gemaakt is toch ???
                    Mocht dat zo zijn, dan houdt het helemaal op en heeft BD geen reden van bestaan meer, althans niet op fotogeralateerd gebied.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Goed nieuws van Telenet

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Wanneer heb jij de Telenet hotspot in Zaventem nog eens gebruikt ?
                      Op 6 juni en 21 juli kon ik geen Telenet hotspot vinden in de vertrekhal, of werkt dat enkel vlak in de buurt van de Telenet stand ?
                      In de vertrekhal ben ik meestal niet lang genoeg om dat te gebruiken.
                      Ik doe dat meestal na de veiligheidscontrole, of aan de gate. Laatste keer zal begin Juli geweest zijn.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Goed nieuws van Telenet

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                        van Belgiumdigital weet ik het niet, maar op facebook worden naar hartelust foto's gepost die men mooi vindt, maar die niet van hen zijn en waar men geen rechten op betaald heeft. Zelfde voor youtube maar dan met filmkes. Die worden naar hartelust gekopieerd en ge-upload en men tracht er dikwijls door advertenties winst mee te maken. 't is niet dat ge uwe favoriete muziek enkel gaat vinden op de officiële kanalen van hen he.

                        Dus daar heeft mlap gelijk in. Pak alle illegale dingen weg i.v.m. de pc en het zal al heel wat stiller zijn op het net.

                        En dan volgen velen natuurlijk de regel: Everybody Else Is Doing It, So Why Can't We?
                        velen zijn zich er niet van bewust.
                        - straat-fotografie is in België wettelijk gezien bijna onmogelijk
                        Als men een persoon fotografeert dan moet men dat eerst vragen, en als je de foto dan wil publiceren dan moet dat ook gevraagd worden (paar uitzonderingen)
                        met minderjarigen kinderen, moet je eerst de ouders contacteren.
                        - Het fotograferen van een gebouw of huis - rechten liggen bij de architect van het huis
                        - fotograferen in een station mag niet met statief en flits en je mag ze niet publiceren
                        - monumenten ......

                        en deze foto's vind je hier ook terug.

                        Maar als je de wet 100% toepast, dan ligt ons landje plat ;-)

                        Comment


                        • #57
                          Re: Goed nieuws van Telenet

                          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                          velen zijn zich er niet van bewust.
                          - straat-fotografie is in België wettelijk gezien bijna onmogelijk
                          Als men een persoon fotografeert dan moet men dat eerst vragen, en als je de foto dan wil publiceren dan moet dat ook gevraagd worden (paar uitzonderingen)
                          met minderjarigen kinderen, moet je eerst de ouders contacteren.
                          - Het fotograferen van een gebouw of huis - rechten liggen bij de architect van het huis
                          - fotograferen in een station mag niet met statief en flits en je mag ze niet publiceren
                          - monumenten ......

                          en deze foto's vind je hier ook terug.

                          Maar als je de wet 100% toepast, dan ligt ons landje plat ;-)
                          Allee, 't is goed, je hebt gelijk en krijgt er nog één bij, 99 % is hier illegaal.
                          Al goed dat ik meestal landschappen fotografeer dan .

                          Comment


                          • #58
                            Re: Goed nieuws van Telenet

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                            Als je de login gebruikt van iemand anders is het niet echt legaal. Want je gebruikt een dienst waar jij niet voor betaalt.
                            Is wel 100% legaal, hoogstens een inbreuk tegen de contractuele gebruiksvoorwaarden (indien vermeld).
                            Maar meestal is er bij de providers een limiet ingesteld en dan is de contractant gewoon sneller aan zijn limiet.
                            Bij misbruik bedrieg je dan meer de contractant dan de provider.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #59
                              Re: Goed nieuws van Telenet

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Is wel 100% legaal, hoogstens een inbreuk tegen de contractuele gebruiksvoorwaarden (indien vermeld).
                              Maar meestal is er bij de providers een limiet ingesteld en dan is de contractant gewoon sneller aan zijn limiet.
                              Bij misbruik bedrieg je dan meer de contractant dan de provider.
                              dus een inbreuk tegen gebruiksvoorwaarden is legaal?

                              Comment


                              • #60
                                Re: Goed nieuws van Telenet

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                                dus een inbreuk tegen gebruiksvoorwaarden is legaal?
                                Illegaal of onwettelijk is in strijd zijn met een wet, een gebruiksovereenkomst is geen wet.

                                Trouwens heb ik even gekeken in de gebruiksvoorwaarden ... er staat niet dat de eindgebruiker ook de contractant moet zijn.

                                Als dit zo zou zijn, dan zou ook geen enkele router of access point toegelaten kunnen zijn waar gasten op kunnen surfen want wie zo via uw account surft, die is niet specifiek klant.

                                Als jij thuis internet hebt, zou jij dan je ouders of kinderen niet laten surfen via uw account?
                                Ik denk dat 99% van de gezinnen dit wel zal doen.
                                Dat ze dan bij u thuis via WiFi of via een hotspot surfen ... het is altijd via uw account.

                                Uw accountgegevens op internet gooien of aan vreemden geven ... dat is een heel andere zaak.
                                Maar daar komt een provider snel achter als ze zien dat bijvoorbeeld 300 mensen met dezelfde account proberen inloggen.
                                Ik denk zelfs niet dat ze ingelogd zouden raken want er zal wel ergens een limiet staan op gelijktijdige verbindingen.
                                En dan komen we weer op hetzelfde, ge zet dan eerder uzelve voor schut dan de provider.

                                En het is dan nog diegene dat zijn account deelt dat de grootste fout maakt, niet zozeer de gebruiker.
                                Last edited by VerSeg; 15 augustus 2016, 21:25.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X