Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed nieuws van Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Goed nieuws van Telenet

    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Volgens mij is Telenet technisch de beste?
    Volgens mij is scarlet technisch de beste......

    Je moet eigenlijk al heel goe weten hoe alles werkt in theorie, en hoe ze het toepassen in de praktijk om te kunnen oordelen wie technisch het beste is.

    Ik heb scarlet en prijs kwaliteit kan in mijn geval geen enkele andere er aan.
    - ik heb alle posten die ik wil (en meer)
    - onbeperkt Internet.
    - snelheid groot genoeg (upload mag wat meer zijn)
    - digitale tv werkt vlot
    - laatste uitval dateert van vorig jaar (bij werken een hoofdkabel geraakt)
    - klantendienst ook redelijk tevreden van.

    Maar heb ook jaren Telenet gehad, en ook daar geen probleem.

    Prijs scarlet triple 39€
    Prijs Telenet meer dan 70€......

    Dus Scarlet blijft voor mij veruit de voordeligste.



    verstuurd met het elektronische rekenwonder

    Comment


    • #17
      Re: Goed nieuws van Telenet

      Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
      Volgens mij is scarlet technisch de beste......

      Je moet eigenlijk al heel goe weten hoe alles werkt in theorie, en hoe ze het toepassen in de praktijk om te kunnen oordelen wie technisch het beste is.

      Ik heb scarlet en prijs kwaliteit kan in mijn geval geen enkele andere er aan.
      - ik heb alle posten die ik wil (en meer)
      - onbeperkt Internet.
      - snelheid groot genoeg (upload mag wat meer zijn)
      - digitale tv werkt vlot
      - laatste uitval dateert van vorig jaar (bij werken een hoofdkabel geraakt)
      - klantendienst ook redelijk tevreden van.

      Maar heb ook jaren Telenet gehad, en ook daar geen probleem.

      Prijs scarlet triple 39€
      Prijs Telenet meer dan 70€......

      Dus Scarlet blijft voor mij veruit de voordeligste.



      verstuurd met het elektronische rekenwonder
      Wat heet duur of goedkoop ? Het is ook allemaal te zien wat je krijgt voor de prijs die je betaalt.
      Wij hebben dus Telenet met :

      - Dig. TV met ik dacht een 82 zenders (?)
      - Play TV (33 extra zenders) met terugkijk TV (tot 7 dagen), massa's films, soaps, documentaires, comedy....enz
      - Play sports (ook een aantal bijkomende kanalen met oa. alle Belgische (1ste klasse) en veel buitenlandse voetbalwedstrijden, forumule 1 (met verschillende camerastandpunten - pits, tijden, on board, gewoon) rally, en vele andere sporten etc)
      - internet Basic
      - twee GSM's

      We betalen voor het totale pakket maandelijks tussen de 90 en 100 euro. En voor dit totaalpakket vind ik het persoonlijk helemaal niet duur.
      En dat het regelmatig een ietsiepietsie duurder wordt moeten wij er maar bijnemen... wat wordt er trouwens niet duurder ?

      Comment


      • #18
        Re: Goed nieuws van Telenet

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Voor je overschakelt toch eerst eens gaan spelen met de proximus box in de winkel. Ik vind die nogal traag en veel minder gebruiksvriendelijk. Staat bij mijn vader.
        Kan een indruk zijn, maar ik vind de beeldkwaliteit van Proximus slechter.
        Gaan spelen met een "proximus box" in een winkel ?? huh ?? over welke "combinatie" spreek je dan ?

        "Indrukken" over kwaliteit daar koopt men niets voor ... tot zolang men beide signalen niet naast mekaar ziet op dezelfde standaard TV is dat allemaal koffiedik kijken .. daarbij dacht ik dat 720p en 1080i standaard protocols waren en dat providers gehouden worden om de hun aangeboden streams "as is" door te sturen. Wat ik wel weet is dat de bulk van de kijkers de ballen verstand heeft om hun TV behoorlijk af te regelen, bespaar mij dus "persoonlijke indrukken" als referentie !

        Comment


        • #19
          Re: Goed nieuws van Telenet

          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
          Volgens mij is scarlet technisch de beste......

          Je moet eigenlijk al heel goe weten hoe alles werkt in theorie, en hoe ze het toepassen in de praktijk om te kunnen oordelen wie technisch het beste is.
          ...
          Interessant ... terwijl er onder Scarlet een volledige ondersteuning van Proximus zit ??

          Comment


          • #20
            Re: Goed nieuws van Telenet

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Wat heet duur of goedkoop ? Het is ook allemaal te zien wat je krijgt voor de prijs die je betaalt.
            Nee, niet mee eens.
            Je moet kijken wat je wil hebben, en niet wat je krijgt. Daarom is de uitkomst niet voor iedereen hetzelfde.
            Voor jou kan Telenet voordeliger zijn, maar zeker niet voor mij ;-)



            verstuurd met het elektronische rekenwonder

            Comment


            • #21
              Re: Goed nieuws van Telenet

              Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
              Nee, niet mee eens.
              Je moet kijken wat je wil hebben, en niet wat je krijgt. Daarom is de uitkomst niet voor iedereen hetzelfde.
              Voor jou kan Telenet voordeliger zijn, maar zeker niet voor mij ;-)verstuurd met het elektronische

              rekenwonder
              En het is daarom nog niet "technisch" het beste ... enkel de prijs komt u dan het beste uit volgens gebruik.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Goed nieuws van Telenet

                Scarlet is al een tijd volledig overgenomen door Proximus : dus die mannen houden zowel de klanten die voornamelijk de goedkoopste prijs nastreven (bij Scarlet) en dan wat minder uitgebreide diensten krijgen, als zij die graag het volledige pakket ontvangen.
                Ikzelf zit bij Proximus. Het is iets goedkoper dan Telenet, maar het bedrijf is ook nog (voor een deel) Belgisch, wat je van Telenet niet kan zeggen.
                Ik was vroeger INDI-klant : de manier waarop Telenet die dienst buiten spel heeft gezet ben ik nog niet vergeten.
                Proximus is nu ook niet het sympathiekste bedrijf, maar hier komt Telenet niet meer binnen. Bij Proximus moet je wat geluk hebben met hoever je woning van het Proximus-kastje staat. Maar als dat voldoende dicht is, dan is de internetsnelheid zeker voldoende.
                En de beeldkwaliteit van hun digitale tv is zeker te pruimen. Heb heel sterke twijfels of Telenet beter is : ze halen beide max. 720P of 1080i en de bitrate en compressie eigenschappen zijn behoorlijk gelijk.
                Vandaag doet Proximus testen met hun UHD-decoders, maar ook dat zal nog niet voor morgen zijn (zelfs "echte" HD kan noch Telenet, noch Proximus vandaag leveren). Maar blijkbaar zou Proximus op dat vlak sneller met een oplossing komen dan Telenet.
                Last edited by polleke_cgc; 4 augustus 2016, 12:04.
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #23
                  Re: Goed nieuws van Telenet

                  Ik vergelijk het Scarlet (=proximus) wat ik zie bij mijn vader en wat ik thuis heb bij Telenet.

                  Wat ik zie is:
                  - internetsnelheid zakt sterk als er TV gekeken wordt. Vraag me af of Netflix en TV tegelijk wel degelijk werkt.
                  - zappen is trager, en de user interface vind ik minder gebruiksvriendelijk
                  - ik vind de zenders die mij interesseren niet

                  Voor mijn vader is dat OK, omdat die alleen is.

                  Hier thuis zitten we soms met 6 tegelijk op Internet en TV, en dan is dat abo van Scarlet voor mij onvoldoende.
                  Daarenboven gebruiken mijn studenten regelmatig de telenet hotspots, dus dat heeft voor mij ook een waarde.

                  Ik heb niks tegen Scarlet of Proximus, en ik weet dat ik iets meer betaal bij Telenet, maar als ik mijn pakket vergelijk met Proximus, dan ligt dat niet ver uit elkaar in prijs, maar de prestaties zijn beter. Vooral de internetsnelheid van 200/20 bij Telenet kan je niet krijgen bij Proximus, laat staan Scarlet.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Goed nieuws van Telenet

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Vandaag doet Proximus testen met hun UHD-decoders, maar ook dat zal nog niet voor morgen zijn (zelfs "echte" HD kan noch Telenet, noch Proximus vandaag leveren). Maar blijkbaar zou Proximus op dat vlak sneller met een oplossing komen dan Telenet.
                    Als ze dat echt kunnen, dan denk ik wel aan een wissel op voorwaarde dat hun internetsnelheden volgen...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Goed nieuws van Telenet

                      Eerst even melden dat ik tv kijk via TVV,
                      Internet heb ik van Scarlet

                      Maar Proximus heeft scarlet destijds opgekocht omdat zij het modernste netwerk hadden van België.
                      Veel professionele klanten maakten dan ook gebruik van dit netwerk.

                      Ik zit even ver van de kast van Proximus dan mijn broer.

                      Mijn snelheid is altijd veel hoger geweest dan die van mijn broer die bij Proximus zit.
                      Op dit moment haal ik draadloos getest 90Mb/sec download.
                      De upload zit rond de 7 Mb/sec en had wel wat sneller gekund. Maar vermits ik toch geen grootte pakketten verstuur maakt dat niet zoveel uit.

                      Vaak zijn er meer dan 10 toestellen die gelijktijdig gebruik maken van het net, zonder dat dit problemen geeft.
                      Helaas is de nieuwe modem van Scarlet of Proximus helemaal gesloten, maar hij staat wel in bridge mode.
                      Dus mijn router maakt de verbinding door de modem, en zo omzeil je ook de beperkingen van de box

                      Ik kan dus alle mij interessante zenders bekijken ( + nog vele honderden anderen) voor €11,50
                      Snel en onbeperkt internet (+ eventueel Scarlet TV) voor € 39.00
                      Een GSM abonement , onbeperkt SMS, twee uur bellen + 50 MB data voor € 9.00
                      Een GSM abonement , onbeperkt SMS, twee uur bellen en 1 Gb data voor € 15.00

                      ik zit aan een € 75 euro per maand.
                      Ik heb wel geen sport of filmkanalen

                      mvg
                      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                      Comment


                      • #26
                        Re: Goed nieuws van Telenet

                        Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                        Nee, niet mee eens.
                        Je moet kijken wat je wil hebben, en niet wat je krijgt. Daarom is de uitkomst niet voor iedereen hetzelfde.
                        Voor jou kan Telenet voordeliger zijn, maar zeker niet voor mij ;-)

                        verstuurd met het elektronische rekenwonder
                        Niet akkoord.
                        Jij laat het nu uitschijnen alsof ik meer krijg dan ik wil bij Telenet en dat is niet zo.
                        Alles wat ik bij Telenet heb, daar heb ik weloverwogen voor gekozen.
                        Wil ik geen Play sports (sportzenders) dan kost me dat 22 €/maand minder, wil ik geen Play (terugkijk TV, films, comedy, series....) dan kost me dat nog eens 10 €/maand minder.
                        Maar ik wil deze beide...
                        Indien ik bij een andere provider hetzelfde kan krijgen als hetgeen ik nu bij Telenet heb, en het is goedkoper, dan verander is direct.

                        Dus :
                        - is er een provider die me kan bieden wat ik nu heb van Telenet ?
                        - indien nee, dan stopt het al
                        - indien ja, wat kost het dan ?

                        Zo eenvoudig is het.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Goed nieuws van Telenet

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Ik vergelijk het Scarlet (=proximus) wat ik zie bij mijn vader en wat ik thuis heb bij Telenet.

                          Wat ik zie is:
                          - internetsnelheid zakt sterk als er TV gekeken wordt. Vraag me af of Netflix en TV tegelijk wel degelijk werkt.
                          - zappen is trager, en de user interface vind ik minder gebruiksvriendelijk
                          - ik vind de zenders die mij interesseren niet

                          Voor mijn vader is dat OK, omdat die alleen is.

                          Hier thuis zitten we soms met 6 tegelijk op Internet en TV, en dan is dat abo van Scarlet voor mij onvoldoende.
                          Daarenboven gebruiken mijn studenten regelmatig de telenet hotspots, dus dat heeft voor mij ook een waarde.

                          Ik heb niks tegen Scarlet of Proximus, en ik weet dat ik iets meer betaal bij Telenet, maar als ik mijn pakket vergelijk met Proximus, dan ligt dat niet ver uit elkaar in prijs, maar de prestaties zijn beter. Vooral de internetsnelheid van 200/20 bij Telenet kan je niet krijgen bij Proximus, laat staan Scarlet.
                          Er wordt hier andermaal een stevig potje bijeen geluld ...

                          De bandbreedte voor je TV is ong 9Mbps per doorgestuurde stream HD 720p en die heeft steeds voorang op je "internet" De rest is dus "internet" en gaat ge mij nu doen geloven dat uw 6 huisgenoten tegelijk full movies zitten te downloaden ? of zitten ze allemaal tegelijk "TV overal" te bekijken ? of zitten ze maar gewoon wat te klooien met email en wat www ?
                          Als ze al alle 6 TV kijken dan is uw opgesoepeerde bandbreedte 9 x 6 = 45 Mbps, allez, zeg met wat overhead 50 Mbps. Maar ik ben zo onnozel om aan te nemen dat terwijl men TV kijkt men geen internet nodig heeft ... ergo, hoe ge ook uw rekening maakt, voor mij is een 200/20 profiel ongelofelijke overkill ... maw ge betaalt voor wat ge nooit gebruikt ... heck, jong wij draaiden destijds een gans instituut op een 1Mbps Belgacom lijn ...

                          ... en Netflix en TV tegelijk ? enlighten me ? hoe kan men technisch gezien Netflix en TV tegelijk bekijken ?

                          Snap niet hoe een"telenet hotspot" een meerwaarde is in de evaluatie ? een hotspot is een toegang tot internet ongeacht wie die aanbied, einde verhaal.

                          BTW bij de nieuwste Proximus decoders wordt alles in de cloud opgenomen dus voor de "opnames" is er geen stream meer, theoretisch kan ik, tegelijk, het ganse menu programmas van verschillende zenders opnemen zonder dat er ook maar één bit verstuurd wordt naar mijn TV ...
                          enfin ... zoals steeds discussie over het geslacht der engelen (1453)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Goed nieuws van Telenet

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            ... en Netflix en TV tegelijk ? enlighten me ? hoe kan men technisch gezien Netflix en TV tegelijk bekijken ?
                            Men kijkt digitale TV terwijl men Netflix bekijkt op een tablet of tweede TV.
                            Waarom zou dat technisch gezien niet kunnen?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Goed nieuws van Telenet

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Er wordt hier andermaal een stevig potje bijeen geluld ...

                              De bandbreedte voor je TV is ong 9Mbps per doorgestuurde stream HD 720p en die heeft steeds voorang op je "internet" De rest is dus "internet" en gaat ge mij nu doen geloven dat uw 6 huisgenoten tegelijk full movies zitten te downloaden ? of zitten ze allemaal tegelijk "TV overal" te bekijken ? of zitten ze maar gewoon wat te klooien met email en wat www ?
                              Als ze al alle 6 TV kijken dan is uw opgesoepeerde bandbreedte 9 x 6 = 45 Mbps, allez, zeg met wat overhead 50 Mbps. Maar ik ben zo onnozel om aan te nemen dat terwijl men TV kijkt men geen internet nodig heeft ... ergo, hoe ge ook uw rekening maakt, voor mij is een 200/20 profiel ongelofelijke overkill ... maw ge betaalt voor wat ge nooit gebruikt ... heck, jong wij draaiden destijds een gans instituut op een 1Mbps Belgacom lijn ...

                              ... en Netflix en TV tegelijk ? enlighten me ? hoe kan men technisch gezien Netflix en TV tegelijk bekijken ?

                              Snap niet hoe een"telenet hotspot" een meerwaarde is in de evaluatie ? een hotspot is een toegang tot internet ongeacht wie die aanbied, einde verhaal.

                              BTW bij de nieuwste Proximus decoders wordt alles in de cloud opgenomen dus voor de "opnames" is er geen stream meer, theoretisch kan ik, tegelijk, het ganse menu programmas van verschillende zenders opnemen zonder dat er ook maar één bit verstuurd wordt naar mijn TV ...
                              enfin ... zoals steeds discussie over het geslacht der engelen (1453)
                              Wij zitten bijna nooit met 6 in de woonkamer samen naar hetzelfde te kijken.
                              Het volgende doet zich regelmatig voor:
                              2-3 mensen die elk apart op hun Laptop of de TV naar Netflix kijken. En op een TV is dat ECHT HD of zelfs 4K.

                              Dan nog iemand die aan het skypen is, en nog 2 die wat zitten te surfen, maar dikwijls youtube of Yelo TV kijken.
                              Dagelijks volume is in de vakantie op een regendag makkelijk 20-30 GB per dag.

                              Telenet Hotspot is wel degelijk een meerwaarde voor ons, omdat ik zonder extra te betalen met een tablet, Laptop of GSM op de meeste plaatsen op het net geraak.

                              Als ik een uur moet wachten in de luchthaven, dan kan ik alvast mijn mails nakijken, en nog wat werken op mijn laptop. Dat kan ik met een Scarlet abo niet.

                              Nu, ik heb niks tegen Scarlet, maar ze bieden niet wat ik nodig heb.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Goed nieuws van Telenet

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Wij zitten bijna nooit met 6 in de woonkamer samen naar hetzelfde te kijken.
                                Het volgende doet zich regelmatig voor:
                                2-3 mensen die elk apart op hun Laptop of de TV naar Netflix kijken. En op een TV is dat ECHT HD of zelfs 4K.

                                Dan nog iemand die aan het skypen is, en nog 2 die wat zitten te surfen, maar dikwijls youtube of Yelo TV kijken.
                                Dagelijks volume is in de vakantie op een regendag makkelijk 20-30 GB per dag.

                                Telenet Hotspot is wel degelijk een meerwaarde voor ons, omdat ik zonder extra te betalen met een tablet, Laptop of GSM op de meeste plaatsen op het net geraak.

                                Als ik een uur moet wachten in de luchthaven, dan kan ik alvast mijn mails nakijken, en nog wat werken op mijn laptop. Dat kan ik met een Scarlet abo niet.

                                Nu, ik heb niks tegen Scarlet, maar ze bieden niet wat ik nodig heb.
                                Dat is het. Idem hier. Ik heb ook niks tegen Proximus, Scarlet en/of andere TV Vlaanderens, maar die kunnen me niet geven wat ik wil.
                                Dus daarom Telenet, en dat het nu en dan een ietsje duurder wordt moeten we er dan maar bijnemen zeker.

                                Comment

                                Working...
                                X